GT 2006 Problem z ASB
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
GT 2006 Problem z ASB
No to prawie po roku Koń się znarowił. Nie chce cwałować, co tam cwałować, nie da rady zmusić go nawet do stępa. I tak raptem, po krótkiej przerwie w stajni po małej przejażdżce. Silnik chodzi, wkręca się na obroty, kontrolki żadne się nie świecą, błąd P2100 (błąd silnika przepustnicy)- jedyny jaki się pojawił, wykasowany i dalej ASB milczy. Jako że elektronik ze mnie żaden, moje podejrzenia idą w stronę mechaniki, czyli konwerter. Miał już ktoś coś podobnego? Zostanie chyba tylko poszukać fachmana w pomorskim od konwerterów i ASB, konia na lawetę i jazda! Macie kogoś sprawdzonego, wartego polecenia od tej przypadłości?
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Po 12 h odpoczynku Mustang cudownie ozdrowiał! Pozwoliło mi to więc na samodzielną (na własnych kołach) wizytę w lecznicy. Po wykonaniu diagnostyki komputerowej ASB okazało się, że problem nie był z gatunku mechanicznych. Układ jest OK. Zostaje zatem przeglądnięcie, sprawdzenie, oczyszczenie styków, łączy i konserwacja całej magistrali elektrycznej układu. Mam nadzieję, że w trakcie prac znajdzie się sprawca tej chwilowej niedyspozycji, a ja osiągnę względny spokój ducha w tym temacie - czy gdzieś nie stanę po drodze.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: GT 2006 Problem z ASB
sorry może głupie pytanie ale co to jest ASB?
pudel
pudel
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- celibad
- Forumowicz
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Stachu_ xjr - nie trzeba myśleć 100 lat. Trzeba wrócić do źródeł, do języka polskiego, nie zaśmieconego obcymi językami. ASB to po prostu skrót od polskiej nazwy urządzenia Automatyczna Skrzynia Biegów.
A swoją drogą to sam jestem ciekaw jak to brzmi u Kaszubów.
Z ostatniej chwili: po dzisiejszym galopowaniu i powrocie do stajni Koń znów odmówił posłuszeństwa. Istna loteria -ruszy , nie ruszy. A w gry losowe typu Lotto zawsze byłem słaby.
A swoją drogą to sam jestem ciekaw jak to brzmi u Kaszubów.
Z ostatniej chwili: po dzisiejszym galopowaniu i powrocie do stajni Koń znów odmówił posłuszeństwa. Istna loteria -ruszy , nie ruszy. A w gry losowe typu Lotto zawsze byłem słaby.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: GT 2006 Problem z ASB
Czyli od dziś masz problem KZOPempi1955 pisze:Stachu_ xjr - nie trzeba myśleć 100 lat. Trzeba wrócić do źródeł, do języka polskiego, nie zaśmieconego obcymi językami. ASB to po prostu skrót od polskiej nazwy urządzenia Automatyczna Skrzynia Biegów.
A swoją drogą to sam jestem ciekaw jak to brzmi u Kaszubów.
Z ostatniej chwili: po dzisiejszym galopowaniu i powrocie do stajni Koń znów odmówił posłuszeństwa. Istna loteria -ruszy , nie ruszy. A w gry losowe typu Lotto zawsze byłem słaby.
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: GT 2006 Problem z ASB
W MSB KNOP.
(W Manualnej Skrzyni Biegow Kon Nie Odmawia Posluszenstwa)
(W Manualnej Skrzyni Biegow Kon Nie Odmawia Posluszenstwa)
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Kasztaniarze! Ja tu LŁ (leje łzy) a Wy JSR (jaja sobie robicie).
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: GT 2006 Problem z ASB
Trzeba komputerem zrobić test własny, wtedy sprawdza wszystkie czujniki, wszystko próbuje załączyć/przełączyć, może wyjdzie mu wtedy co konkretnie nie działa.
Teraz za drugim razem wywalił jakiś błąd?
Teraz za drugim razem wywalił jakiś błąd?
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Teraz oprócz P1000 nie było żadnego innego błędu. Po odstaniu około 10h (wystygnięciu silnika) ponownie wszystko działa. Jako, że wszystko co z prądem jest dla mnie czarną magią staram się tego nie tykać, żeby nie popsuć bardziej. Mam co prawda ScanXL z rozszerzeniem Forda o diagnostykę skrzyni , airbag itp. Ale nie za bardzo się w tym poruszam. Pewno można zrobić diagnostykę ustawiając jakieś PID-y ale do końca nie "kumam" tego. Ot taka przypadłość.
W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie instalacji do serwisu automatycznych skrzyń. Podobno może być to duperela typu zaśniedziałe styki, brak masy, itp. No ale trzeba wiedzieć gdzie i jak przyłożyć miernik. Czarne opcje, które mi kreślą to awaria któregoś z elektrozaworów albo komputera sterowania skrzyni.
No i nie ma żadnej gwarancji że coś wyjdzie, teraz kiedy znów wszystko chodzi. Nie mam pojęcia- może jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni szwankuje i odcina całą automatykę. Nawet nie wiem czy jest coś takiego.
A tak z ciekawości jak zrobić test własny.
W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie instalacji do serwisu automatycznych skrzyń. Podobno może być to duperela typu zaśniedziałe styki, brak masy, itp. No ale trzeba wiedzieć gdzie i jak przyłożyć miernik. Czarne opcje, które mi kreślą to awaria któregoś z elektrozaworów albo komputera sterowania skrzyni.
No i nie ma żadnej gwarancji że coś wyjdzie, teraz kiedy znów wszystko chodzi. Nie mam pojęcia- może jakiś czujnik temperatury oleju w skrzyni szwankuje i odcina całą automatykę. Nawet nie wiem czy jest coś takiego.
A tak z ciekawości jak zrobić test własny.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: GT 2006 Problem z ASB
SCANXLem tego nie zrobisz, trzeba mieć fordowskiego IDSa.
Nie ma osobnego komputera do skrzyni w tym modelu. Skrzynią steruje PCM.
Czyli objaw jest taki, że ruszasz dźwignią od biegów, możesz dodawać gazu, a auto nie rusza?
Nie ma osobnego komputera do skrzyni w tym modelu. Skrzynią steruje PCM.
Czyli objaw jest taki, że ruszasz dźwignią od biegów, możesz dodawać gazu, a auto nie rusza?
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: GT 2006 Problem z ASB
Dokładnie tak. Przesunięcie dźwigni z P na inny poziom R;N;D;3:2:1 odblokowuje skrzynię i mogę auto swobodnie przetaczać do przodu i do tyłu. Brak jakiejkolwiek reakcji na pedał gazu. Silnik bez ograniczeń wchodzi na obroty.
Czy PCM można ew. wymienić?
Czy PCM można ew. wymienić?
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: GT 2006 Problem z ASB
Miałem kiedyś taki sam objaw w innym Fordzie przy przegrzewaniu skrzyni biegów. Zero reakcji na gaz aż do wystudzenia.