Zmiana wydechu w Mustangu GT

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: .3lite » 2016-04-18, 18:17

veeefour pisze:wersja EU ma inne kolektory i katalizatory i przez to zmniejszona moc.
Pierwszy raz słyszę. Proszę podaj źródło tej informacji.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-04-18, 19:43

O wydechu pisali Anglicy - jak gdzies pozniej czytalem, wydech w ogole nie tylko w UK jest inny ale generalnie na Europe. Porownaj sobie te znumery czesci -
sa inne dla calego ukladu wydechowego. Testowalem tez wersje EU przed testowaniem wersji US i US jest wyraznie glosniejszy i mocniejszy.

Wydech UK ma poza tym sciete kolektory jescze bardziej przez kolumne kierownicza po zlej stronie. Poza tym Mustang EU spelnia norme EURO 6 a USA nie
a samym programem tego nie zrobisz. W tym filmiku od 1:51 anglik o tym mowi, mam tylko nadzieje, ze poradzisz sobie z angielskim akcentem:


Co do mocy to jest to oficjalnie napisane. Orginal ma 435 SAE i 441 DIN a wersja EU ma 421 DIN wiec 415 SAE. Wiec duuuuzo mniej...A w UK jeszcze mniej bo 416 DIN.
A Ford UK nawet nie podaje liczb na stronie, tak sie zawstydzil...
Mam nadzieje, ze masz rozeznanie miedzy HP, PS i kW.



Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: stanglex » 2016-04-18, 20:34

Dla rozwazajacych Corse:
Obrazek

US seria wedlug testu edmunds:
https://www.edmunds.com/ford/mustang/20 ... specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sound level @ idle (dB) 49.9
@ Full throttle (dB) 79.7
@ 70 mph cruise (dB) 68.0
Engine speed @ 70 mph (rpm)

Pomiaru dla celow ustalenia legalnosci nie dokonuje sie przy full throttle wiec chyba nie powinno byc problemu z legalnoscia nawet dla czesci systemow catback, ale to tylko gdybanie, bez pomiaru sie nie dowiemy.
Jak zainstaluje corse sport catback, to pojade na pomiary.
Ostatnio zmieniony 2016-04-18, 20:59 przez stanglex, łącznie zmieniany 7 razy.


Z: 05/2015
O: 04/2016

.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: .3lite » 2016-04-18, 20:50

veeefour pisze:O wydechu pisali Anglicy - jak gdzies pozniej czytalem, wydech w ogole nie tylko w UK jest inny ale generalnie na Europe. Porownaj sobie te znumery czesci -
sa inne dla calego ukladu wydechowego. Testowalem tez wersje EU przed testowaniem wersji US i US jest wyraznie glosniejszy i mocniejszy.
Ciekawe stwierdzenie, ponieważ cały cat-back z wersji US świetnie pasuje do wersji EU. Nie wiem jak z UK, ponieważ nie interesują mnie ich "potrzeby". No i stock w EU wygląda dokładnie tak samo jak na filmikach z cjponyparts. Może w środku jest inny? Wątpliwe, ale kto wie.

Trzeba będzie poczekać na kogoś kto faktycznie porówna kolektory w wersji US a EU, ale coś mi się wydaje, że będą dokładnie takie same. Czyli tak samo jak cały układ wydechowy po katalizatorach.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-04-18, 21:27

.3lite pisze:
veeefour pisze:O wydechu pisali Anglicy - jak gdzies pozniej czytalem, wydech w ogole nie tylko w UK jest inny ale generalnie na Europe. Porownaj sobie te znumery czesci -
sa inne dla calego ukladu wydechowego. Testowalem tez wersje EU przed testowaniem wersji US i US jest wyraznie glosniejszy i mocniejszy.
Ciekawe stwierdzenie, ponieważ cały cat-back z wersji US świetnie pasuje do wersji EU. Nie wiem jak z UK, ponieważ nie interesują mnie ich "potrzeby". No i stock w EU wygląda dokładnie tak samo jak na filmikach z cjponyparts. Może w środku jest inny? Wątpliwe, ale kto wie.

Trzeba będzie poczekać na kogoś kto faktycznie porówna kolektory w wersji US a EU, ale coś mi się wydaje, że będą dokładnie takie same. Czyli tak samo jak cały układ wydechowy po katalizatorach.
Jak pisalem, na pewno CAT'y z kolektorami sa inne bo scinaja moc znacznie. Numery czesci tez sa inne bo sprawdzalem. Ksztalt bedzie taki sam na pewno i mysle, ze od CATa powinno,
powtarzam powinno byc to samo. Srednica rur tez moze byc taka sama.

Prosta sprawa - porob fotki wydechu a jak jak bede gdzies kolo podnosnika to zrobie u siebie to porownamy. Wg przepisow EU na rezonatorze i tlumikach koncowych powinny byc tabliczki z numerami. W USA na pewno nic oprocz logo nie ma. Na szukani tabliczek mozesz sie glownie skupic.



.3lite
Forumowicz
Posty: 414
Rejestracja: 2014-01-06, 01:13
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: .3lite » 2016-04-18, 21:35

Ja nie mam oryginalnego układu wydechowego od katalizatorów. Mogę zerknąć na stary, który powinien być jeszcze w garażu :P



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-04-18, 22:02

Szkoda, ze nie zrobiles hamowni przed i po to bys zobaczyl, ze nadal masz to samo ;) Znajdz, porob fotki i porownaj.



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: kaskader bart » 2016-04-21, 14:40

Dla szukających wydechów na teraz. Kolega Nomad ma w sprzedarzy :
viewtopic.php?f=34&t=10816&view=unread& ... f0c#unread



JohnyHDH
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 2012-02-14, 22:10
Model: 2016 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: JohnyHDH » 2016-04-25, 12:17

konio12345 pisze:Jak myślicie, czy do wersji europejskiej będzie pasował ten wydech:

http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... M5200M8SC/" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy trzeba kupić wersję EC ?:

http://www.cjponyparts.com/ford-racing- ... M5200M8GB/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zastanawiam się nad kwestią montażu, czy będą pasowały średnice rur, długości itp.

Kupilem ten drugi, niby do wersji EU i to jest praktycznie tak samo glosne jak seria, ogolnie nie polecam. Tłumiki to z ameryjanskiej wersji Touring. Dzwiek ładny ale za cicho. Aby ratować sytuacje, wywaliłem ten śrokowy tłumik i wstawilem Ford Racing X Pipe. Czyli mam teraz cały system jak amerykański Ford Racing Touring, Dzwiek jest masakra, system jest strasznie glośny (na zewnatrz) w środku jest cisza. Znajomy wstawił Sporta i oddał bo to juz przegiecie było :D I jeszcze jedno, wydechy dla wersji amerykańskiej pasuja do wersji EU! Nie ma zadnego problemu!



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-04-25, 13:22

No o tym, ze "ksztalt" pasuje to juz pisane bylo kilka razy. Pisalismy jedynie o tym, ze w srodku sa inne ;)



zalasz
Forumowicz
Posty: 132
Rejestracja: 2015-01-27, 12:28
Model: GT 2015 - Recaro M6
Silnik: V8 5.0
Kolor: race red

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: zalasz » 2016-05-16, 15:35

jezdze na ukladzie z x-pipem i tlumikami magnaflow competition... roznice w mocy odczuwa sie momentalnie! Naprawde auto na europe jest mocno ograniczone przez stockowy uklad.


01/2015 Zamówienie
06->07->08->09/2015 Odbiór

Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: deeboy » 2016-05-20, 01:07

Czy ktoś próbował opcji takiej, żeby zostawić stockowe tłumiki ale wywalić środkowy rezonator?

Znalazłem filmik z pomiarem takich zmian




Awatar użytkownika
siara
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1265
Rejestracja: 2009-02-26, 00:38
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: siara » 2016-05-20, 12:14

Prawda jest taka ze mozna mzieniac wycinac podmieniac.

Tak naprawde wydech caly to wydech :) Kwestia tylko FIRMY.



Awatar użytkownika
jager
Forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
Model: Mustang GT 5.0 conv.
Silnik: V8 5.0
Kolor: 1.czarny i 2. biały
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: jager » 2016-05-29, 20:46

Na zlocie w Ustce nasłuchałem się kilku fajnych wydechów - prześladował mnie szczególnie wydech Kuca Kolegi z Poznania :padam: :padam: :padam: - więc decyzja zapadła; WYMIANA !!!
Nie lubię półśrodków- za dużo kosztują, zatem od razu planuję montaż wydechu regulowanego z zaworem. Proszę o info; gdzie ile i czemu tak drogo kupię / wymienię i będę się cieszył z posiadania regulowanych kominów.

Jager.
Ostatnio zmieniony 2016-05-29, 21:28 przez jager, łącznie zmieniany 1 raz.


GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Zmiana wydechu w Mustangu GT

Post autor: veeefour » 2016-05-29, 20:57

http://www.americanmuscle.com/bbk-varit ... 516gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”