rzeczywiste spalanie

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ono
Forumowicz
Posty: 203
Rejestracja: 2009-04-23, 23:03
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6

Post autor: ono » 2009-11-16, 11:57

Pali tyle samo co V8 Audi :)


Bull & quattro

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-11-24, 00:40

u mnie spalanie nie zalezy bardzo od tego jak jezdze tylko od tego gdzie tankuje:P



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1323
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-11-24, 22:29

Możesz to rozwinąć? Czyżbyś poddawał pod wątpliwość jednolitą, niezachwianą jakość naszej benzyny? A może jakość urządzeń pomiarowych w dystrybutorach jest wątpliwa :hyhy: :hyhy: Polacy lubią podkręcać różne liczniki...

To by się nawet zgadzało, bo Haynes podaje pojemność zbiornika (V6 i V8) 16,0 galonów, czyli 60,57 litra. No, przyznajcie się, komu tam weszło 63 litry? :hyhy: A nie spakowaliście reszty na wynos w torebkę? :rotfl:

P.S. nie wygaszam, bo podałem oficjalną pojemność zbiornika, której się długo naszukałem i uważam, że powinna pozostać tu dla potomności :]



Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Post autor: Konrado » 2009-11-25, 12:27

Mnie weszło 63.2 litra raz, ale zawsze tankuje dosłownie do przelania pod korek więc pojemność włącznie z wlewem.


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-11-26, 12:37

pavlito pisze:Możesz to rozwinąć? Czyżbyś poddawał pod wątpliwość jednolitą, niezachwianą jakość naszej benzyny? A może jakość urządzeń pomiarowych w dystrybutorach jest wątpliwa :hyhy: :hyhy: Polacy lubią podkręcać różne liczniki...

To by się nawet zgadzało, bo Haynes podaje pojemność zbiornika (V6 i V8) 16,0 galonów, czyli 60,57 litra. No, przyznajcie się, komu tam weszło 63 litry? :hyhy: A nie spakowaliście reszty na wynos w torebkę? :rotfl:

P.S. nie wygaszam, bo podałem oficjalną pojemność zbiornika, której się długo naszukałem i uważam, że powinna pozostać tu dla potomności :]

Na jednym Orlenie w Warszawie do zbiornika weszlo mi 70litrow:P hehe dla sprawdzenia pojechalem ze zbiornikiem z zaznaczona pojemnoscia i okazalo sie oszukuja . do tego zauwazylem ze tankujac na shell na Ostrobramskiej na 40l robie 400 a czasem wieciej tankujac zwykle pb95. Na BP tez na Ostrobramskiej tankujac 40 litrow przejezdzam 285km. Jezdze w te same miejsca w takim samym naezeniu ruchu. Codziennie jezdzac po Warszawie i na trasie Warszawa Nieporet 1 tankowanie starczy mi w 3.8 V6 na tydzień jazdy. Jezdze normalnie bez czestego palenia gumy :P zazwyczaj w 2 osoby. W korkach stoje tylko rano w poniedzialek srode i piatek miedzy 14-16:) wracam do domu z centrum kolo 12-13ej albo 22-24 z tego co wyliczylem auto pali mi tak kolo 10-11l/100km jezdzac po Warszawie i 9l na trasie gdy jade do pracy
Kiedys inny mustang 4gen palil mi 26l w miescie ale to dlatego ze poblokowane byly tylne zaciski:P



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-26, 17:59

Alexander25, proponuję poprosić PIH o sprawdzenie dystrybutora na stacji. Wiem, że w 99% przypadków z dystrybutorem jest wszystko w porządku... Przyczyna, to najczęściej subiektywne odczucia kierowcy. Auto też nigdy nie pali mniej/więcej tyle samo na podobnym odcinku i w podobnych warunkach - no chyba, że to jest tor testowy.
A tematy z fabryczną pojemnością zbiornika paliwa, która nie jest zgodna z rzeczywistą możliwością zatankowania auta - to temat omawiany setki razy. Dla przykładu w Skoda Fabia - wlejesz do 13 litrów więcej niż podaje producent. Kolejne marki, różnie z różnych lat to: Seat, Opel, Audi, Fiat etc....
Nie wiem jak jest z Mustangiem, ale średnio mnie to interesuje. Mustang MUSI palić. :)
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1323
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-11-26, 23:51

Fakt, że liczniki w dystrybutorach podlegają szczególnej kontroli, a obecne urządzenia pomiarowe to już nie te stare pyrkoczące rozklekotane maszyny.

Jeśli chodzi o jakość paliw, to benzyna raczej jest bezpieczna. Co innego diesel. Tego sprzedaje się znacznie więcej (ogólnie w Polsce ok. 90% paliw, w Warszawie nieco ponad 70%) i dużo łatwiej to fałszować lewymi dodatkami. Z benzyną jest dużo trudniej, a dodatkowo patrząc na proporcje sprzedaży - na podrabianiu benzyny się lodów nie zrobi. Benzyny w Polsce pochodzą z kilku okolicznych rafinerii o bardzo zbliżonej technologii i w większości wykorzystujących ten sam typ ropy. Kupując benzynę na stacjach firmowych w dużym mieście jest prawie niemożliwym, żeby trafić na coś świadomie fałszowanego. Za duży przerób. Zagrożenie kiepską jakością występuje głównie na małych niezrzeszonych stacjach na uboczu i raczej w okresie zmiany paliwa sezonowego. W zbiornikach może coś zostać ze względu na słaby obrót. Na dużych stacjach firmowych w mieście to bardzo mało prawdopodobne.

Mimo wszystko zmienności bym upatrywał w zmiennych warunkach drogowych/temperaturowych lub innych czynnikach eksploatacyjnych. Ja u siebie widzę wyraźną zależność od korków, a w zasadzie od dystansu, jaki faktycznie przejeżdżam na wyższych biegach, które są bardziej ekonomiczne. Patrząc na 10 zasad ekonomicznej jazdy, które podaje Ford od razu widać, że te czynniki mogą wejść w interakcję z różnymi warunkami na drodze (wiatr, temperatura - klima, radio, wycieraczki, ogrzewanie szyby, otwarte okna i oczywiście dynamika jazdy). Chyba tu jest największe pole do wytłumaczenia zmiennego spalania, choć zawsze może się zdarzyć incydent z nieuczciwym sprzedawcą na stacji.



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-12-14, 20:21

Benzyna wcale nie jest bezpieczna. Babka od ktorej kupilem taurusa GL w wersji policyjnej zatankowala auto na stacji jakies nedznej i musze teraz wymienic pompe paliwa bo zdechla. Tankuje swoje wszysztkie mustangi, taurusa i astre tylko na shell i to tez na dwoch tylko w Warszawie. Mozliwe ze przesada ale skonczyy sie moje problemy ze zbyt wysokim spalaniem( a wlasciwie to znowu sie zaczely ale to dlaego ze jest zima i mustang z wlaczona klima i w automacie troche mieli benzyny ) przesiadlem sie do taurusa na troche i to mile uczucie gdy auto pali w zime z wlaczona klima mniej niz 15l/100km:P



LeeJones
Posty: 5
Rejestracja: 2009-09-07, 15:24
Model: Mondeo MkIV
Silnik: inny V8
Kolor: czarny

Post autor: LeeJones » 2009-12-15, 11:13

Alexander25 pisze:Zatankowalem przedwczoraj mustanga na bp na Ostrobramskiej i na 10l zrobilem 35km
Zatankowalem wiec wczoraj na shellu na Ostrobramskiej i na 10l zrobilem do dzis 125km Jezdzilem tak samo nie gazowalem auta. Zeby bylo smieszniej to jezdzilem dokladnie w te same miejsca(praca dom) o tej samej porze dnia w tych samych miejscach byly korki. Postanowilem wiec przerzucic sie z bp na Shella. Zastanawiam mnie taka roznica w spalaniu moze benzyna byla jakas stara bo to dziwne ze spalanie takie wyszlo na bp.
Jeśli chodzi o PB95 i diesel to Shell, BP, Orlen, Statoil, Neste mają to samo paliwo. Cysterny rozwożące paliwo na stacje ładują się na tych samych terminalach z tych samych nalewaków. Troszkę inaczej jest z "uszlachetnionymi" paliwami typu Ultimate, VPower, itp bo te raczej każdy maści po swojemu i trzyma sobie w osobnych zbiornikach.

Na temat jakości LPG w Polsce nie będę się wypowiadał bo szkoda słów...

Żeby tu nie zaśmiecać: Jak ktoś chce dowiedzieć się coś więcej to w wolnej chwili chętnie służę ....


Ach te samochody....

figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-12-16, 10:20

LeeJones to ty nie byłeś na wschodzie skoro myslisz ze nasz gas jest bardzo zły, siedziałem przez rok w Mińsku(Białoruś) tam dopiero gaz jest kiepski! auto spalalo jakies 5l gazu wiecej niz w polscena 100km!



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-12-16, 10:59

pudel pisze:
Konrado pisze:A po co ci klima zimą? Za ciepło ci jest? :dontgetit: :dontgetit: :dontgetit:
HAHAHA :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ale dzolk:) hahahahahahahahahaaahhahah ale smieszne ...
Silnik 3.8 V6 przegrzewa sie w korku jak dlugo sie stoi dlatego jezdze z wlaczona klima bo powoduje to wlaczenie wentylatora a zima uszczelki pod glowica ida najczesciej i tyle w tym temacie.
A jesli chodzi o wypowiedz dotyczaca paliwa:

Jeśli chodzi o PB95 i diesel to Shell, BP, Orlen, Statoil, Neste mają to samo paliwo. Cysterny rozwożące paliwo na stacje ładują się na tych samych terminalach z tych samych nalewaków. Troszkę inaczej jest z "uszlachetnionymi" paliwami typu Ultimate, VPower, itp bo te raczej każdy maści po swojemu i trzyma sobie w osobnych zbiornikach.

Na temat jakości LPG w Polsce nie będę się wypowiadał bo szkoda słów...

Żeby tu nie zaśmiecać: Jak ktoś chce dowiedzieć się coś więcej to w wolnej chwili chętnie służę ....

Co z tego ze plawio trafia na stacje takie samo jak potem je rozcienczaja z jakims syfem wiec finalnie to co leje sie do auta nie jest tym samym na kazdej stacji. no chuyba uwazasz ze wszedzie paliwo jest idealnej czystosci bez domieszek i na polskich stacjach nie sprzedaje sie juz kiepskiego paliwa jak tak sadzisz to powodzenia:D

Gdyby paliwo bylo wszedzie takie samo to nie musialbym teraz zamawiac pompy paliwa do taurusa i wymieniac pomp w mustangach:)



figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-12-16, 12:57

ja nie polecam bp na ul.Grójeckiej przy ul.Pawińskiego zatankowałem tam i niby renomowana stacia ale auto o wiele mniej robi kilometrów niz jak zatankuje na shellu przy wiezdzie do konstancina!
Chyba najlepiej jest tankowac na renomowanych stacjiach poza warszawą!
ale to tylko moje zdanie!



LeeJones
Posty: 5
Rejestracja: 2009-09-07, 15:24
Model: Mondeo MkIV
Silnik: inny V8
Kolor: czarny

Post autor: LeeJones » 2009-12-16, 15:01

Alexander25, ja nie uważam że paliwo na naszych stacjach jest idealne. Mówię tylko że wszyscy, bez znaczenia pod jakim szyldem, sprzedają paliwo z Płocka (w całej Polsce), Lotosu (cała Polska) Możejek (głównie ściana wschodnia) i Totala (Zachodniopomorskie).
Na pewno widełki jakościowe produkowanego w naszym kraju paliwa pozostawiają wiele do życzenia. Wiem dobrze że samochód zatankowany na niemieckim Shellu czy Aralu (BP) nagle jeździ lepiej.
Nie bez znaczenia jest również kwestia czystości zbiorników na stacjach które po pewnym czasie się "zamulają", dlatego na nowo postawionych stacjach jest "lepsze" paliwo.

Nie sądzę żeby w tej chwili na koncernowych stacjach opłacało się kombinować, chyba że jeszcze niektórych ajentów świerzbi...
Alexander25 pisze:Gdyby paliwo bylo wszedzie takie samo to nie musialbym teraz zamawiac pompy paliwa do taurusa i wymieniac pomp w mustangach:)
mam trochę doświadczenia w tym temacie i wiem również od jak wielu czynników zależą takie usterki


Ach te samochody....

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-12-16, 15:09

a jak na stacji Auchan? :) bo otwarta na nowo koło nas i benzyna tańsza o ok 30-35 groszy


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-12-16, 15:46

kaes pisze:a jak na stacji Auchan? :) bo otwarta na nowo koło nas i benzyna tańsza o ok 30-35 groszy
Cena przyciąga! Musisz się skusic i spróbować! Często robie zakupy w Auchen ale nie tankowałem bo kolejki duze!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”