[radoslawstalowy] mustang 66 coupe reaktywacja

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: CzyTyTez » 2017-02-15, 08:47

widzę że się rozmowa rozkręciła, więc Panowie proszę o wskazówki jak najlepiej spawać okulary reflektora (te z kiepskiego duraluminium) z roczników `67 (ew. `68), mój został zespawany, ale gość (który jest ponoć jednym z tych najlepszych w okolicy) był tak niezadowolony z efektu swojej pracy że nawet kasy nie wziął, bo mu to dziadostwo płynęło



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: veeefour » 2017-02-15, 09:10

Wiec tak, po pierwsze wypad z materialami szifierskimi - tarcze, lamelki czy kamienie absolutnie wun. Uzywac do oczyszczania np pilnika obrotowego z weglika na dremmelu.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.

Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.


Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.

Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.

Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.

Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.



Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-15, 09:18

Panowie nie mozna wymagac zbyt wiele od samochodu ktory byl produkowany dla mlodych biedniejszych baby boomers
Nikt się nie czepia samochodu ;) psioczymy tylko na znalowe narożniki ,które jak pisze książka rzeczywiście odlewają się precyzyjnie .ale niestety naturalny proces "starzenia" znalu je wypacza:)
Jest jeszcze cała technologia lutowania także znalu...
Te amerykańskie metody z "pola walki" bym odpuścił ,testowałem na aluminium z bardzo marnym skutkiem. Armia wymyśliła to na zaleczanie usterek. Zamiast tego już lepiej skleić (oczywiście nie kropelką:) są już coraz lepsze spoiwa klejowe.
jak najlepiej spawać okulary reflektora
Polecałbym w dalszym ciągu metodę TIG. Niestety , każdy stop ma inny skład i żeby to dobrze zrobić należy dobrać elektrodę,spoiwo,parametry spawania,miesznkę gazów osłonowych pewnie jeszcze podgrzać przed spawaniem a potem wolno studzić:)
Dlatego żeby wykonać np.2cm dobrą spoinę należało by dobrze potestować na takim samym elemencie, rozumiem i szanuję gościa,który ci to robił, do mnie też znoszą masę stopów różnego rodzaju do spawania, rzadko się podejmuję a jak widzę ,że nie przetopiłem to też nie biorę kasy.
Powiem krótko, u mnie żeby dobrze pospawać taki okular musiałbym jeden "zniszczyć":) a i tak daję 70% powodzenia tego procesu:)


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-15, 09:24

Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC
Czyli jaki gaz osłonowy argon+hel ,czy sam hel?
Niestety nie mam helu na warsztacie ,ale tak się zainteresowałem,że chyba pojadę i zrobię próbę DC:)
P.S.
Z zabrudzeniami całkowita zgoda:) TIG+brud+Al=PORAŻKA


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: veeefour » 2017-02-15, 09:28

radoslawstalowy pisze:
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC
Czyli jaki gaz osłonowy argon+hel ,czy sam hel?
Niestety nie mam helu na warsztacie ,ale tak się zainteresowałem,że chyba pojadę i zrobię próbę DC:)
P.S.
Z zabrudzeniami całkowita zgoda:) TIG+brud+Al=PORAŻKA
Powiem ci tak - mam mieszacz i mala butle z helem wiec dokladnie ci nie powiem ale punkt wyjsciowy mam na 40% helu i 60% argonu.



Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-15, 09:33

A tak z ciekawostek to miałem taki przypadek w sensie :Szefie TIG się zepsuł!!
Okazało się,że chłopcy na dwóch halach "pożyczali" sobie jedną szlifierkę z tarczą lamelkową do gradowania krawędzi ,jedni stal,drudzy alu.
Stal z lamelki tak wbijała się w aluminium,że "nie szło" tego rozsądnie pospawać:)
Znalazłem walające się po warsztacie 3 kolejne szlifierki i TIG się naprawił:)


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-15, 09:51

Hel już jedzie:) niestety mieszacz miałem....ale wyszedł:)
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz :zly:


kultura techniczna-to lubię

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: komin » 2017-02-15, 12:20

forum spawalnicze się rozkręciło :D


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: veeefour » 2017-02-15, 13:33

radoslawstalowy pisze:Hel już jedzie:) niestety mieszacz miałem....ale wyszedł:)
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz :zly:
Ja mam tani z aliexpress - daje rade juz chyba z siodmy rok ;)

Po wiecej info o spawaniu Alu DC odsylam do Youtuba - moj ulubiony kanal to weldingtipsandtricks Jodiego ;)



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: CzyTyTez » 2017-02-15, 13:37

veeefour pisze:Wiec tak, po pierwsze wypad z materialami szifierskimi - tarcze, lamelki czy kamienie absolutnie wun. Uzywac do oczyszczania np pilnika obrotowego z weglika na dremmelu.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.

Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.


Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.

Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.

Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.

Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.
dzięki, podejrzewam że nie tylko mi przydadzą się te rady :)



komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: komin » 2017-02-16, 00:29

A patrz, zdawało mi się że jest tu paru amatorów spawania i to z mig-mag a nie z tig :D
A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych :D . Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: veeefour » 2017-02-16, 07:28

komin pisze:A patrz, zdawało mi się że jest tu paru amatorów spawania i to z mig-mag a nie z tig :D
A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych :D . Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.
Panie ja amator ;)



Awatar użytkownika
radoslawstalowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 261
Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
Model: Coupe 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver blue
Kontakt:

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: radoslawstalowy » 2017-02-16, 09:30

Ja tyż amator!!!
i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al
No tak właśnie postąpiłem ze znalowymi narożnikami (lekka domieszka Mg) z efektem zadawalającym (trzyma,a co brzydkie się podszpachluje:).
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
Załączniki
IMG_7269.JPG


kultura techniczna-to lubię

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: 6t07t » 2017-02-16, 10:14

Jedno włókno to pozycyjne, drugie to stop/kierunkowskaz.
W lampkach cofania są żarówki 1 włóknowe ale 2 stykowe (masa na styku nie na oprawce).
Schematy mam.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

pieron
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
Model: 1968 coupe
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski

Re: mustang 66 coupe reaktywacja

Post autor: pieron » 2017-02-16, 16:49

radoslawstalowy pisze:Ja tyż amator!!!
i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al
No tak właśnie postąpiłem ze znalowymi narożnikami (lekka domieszka Mg) z efektem zadawalającym (trzyma,a co brzydkie się podszpachluje:).
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
Wujek GOOGLE 1966 Ford Mustang Wiring Diagram i wszysko tam masz nie pasowales pasa przed reperaturkami blotnikow ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”