[radoslawstalowy] mustang 66 coupe reaktywacja
Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
widzę że się rozmowa rozkręciła, więc Panowie proszę o wskazówki jak najlepiej spawać okulary reflektora (te z kiepskiego duraluminium) z roczników `67 (ew. `68), mój został zespawany, ale gość (który jest ponoć jednym z tych najlepszych w okolicy) był tak niezadowolony z efektu swojej pracy że nawet kasy nie wziął, bo mu to dziadostwo płynęło
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Wiec tak, po pierwsze wypad z materialami szifierskimi - tarcze, lamelki czy kamienie absolutnie wun. Uzywac do oczyszczania np pilnika obrotowego z weglika na dremmelu.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.
Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.
Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.
Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.
Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.
Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.
Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.
Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.
Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Nikt się nie czepia samochoduPanowie nie mozna wymagac zbyt wiele od samochodu ktory byl produkowany dla mlodych biedniejszych baby boomers

Te amerykańskie metody z "pola walki" bym odpuścił ,testowałem na aluminium z bardzo marnym skutkiem. Armia wymyśliła to na zaleczanie usterek. Zamiast tego już lepiej skleić (oczywiście nie kropelką:) są już coraz lepsze spoiwa klejowe.Jest jeszcze cała technologia lutowania także znalu...
Polecałbym w dalszym ciągu metodę TIG. Niestety , każdy stop ma inny skład i żeby to dobrze zrobić należy dobrać elektrodę,spoiwo,parametry spawania,miesznkę gazów osłonowych pewnie jeszcze podgrzać przed spawaniem a potem wolno studzić:)jak najlepiej spawać okulary reflektora
Dlatego żeby wykonać np.2cm dobrą spoinę należało by dobrze potestować na takim samym elemencie, rozumiem i szanuję gościa,który ci to robił, do mnie też znoszą masę stopów różnego rodzaju do spawania, rzadko się podejmuję a jak widzę ,że nie przetopiłem to też nie biorę kasy.
Powiem krótko, u mnie żeby dobrze pospawać taki okular musiałbym jeden "zniszczyć":) a i tak daję 70% powodzenia tego procesu:)
kultura techniczna-to lubię
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Czyli jaki gaz osłonowy argon+hel ,czy sam hel?Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC
Niestety nie mam helu na warsztacie ,ale tak się zainteresowałem,że chyba pojadę i zrobię próbę DC:)
P.S.
Z zabrudzeniami całkowita zgoda:) TIG+brud+Al=PORAŻKA
kultura techniczna-to lubię
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Powiem ci tak - mam mieszacz i mala butle z helem wiec dokladnie ci nie powiem ale punkt wyjsciowy mam na 40% helu i 60% argonu.radoslawstalowy pisze:Czyli jaki gaz osłonowy argon+hel ,czy sam hel?Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC
Niestety nie mam helu na warsztacie ,ale tak się zainteresowałem,że chyba pojadę i zrobię próbę DC:)
P.S.
Z zabrudzeniami całkowita zgoda:) TIG+brud+Al=PORAŻKA
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
A tak z ciekawostek to miałem taki przypadek w sensie :Szefie TIG się zepsuł!!
Okazało się,że chłopcy na dwóch halach "pożyczali" sobie jedną szlifierkę z tarczą lamelkową do gradowania krawędzi ,jedni stal,drudzy alu.
Stal z lamelki tak wbijała się w aluminium,że "nie szło" tego rozsądnie pospawać:)
Znalazłem walające się po warsztacie 3 kolejne szlifierki i TIG się naprawił:)
Okazało się,że chłopcy na dwóch halach "pożyczali" sobie jedną szlifierkę z tarczą lamelkową do gradowania krawędzi ,jedni stal,drudzy alu.
Stal z lamelki tak wbijała się w aluminium,że "nie szło" tego rozsądnie pospawać:)
Znalazłem walające się po warsztacie 3 kolejne szlifierki i TIG się naprawił:)
kultura techniczna-to lubię
- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Hel już jedzie:) niestety mieszacz miałem....ale wyszedł:)
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz

kultura techniczna-to lubię
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
forum spawalnicze się rozkręciło 

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Ja mam tani z aliexpress - daje rade juz chyba z siodmy rokradoslawstalowy pisze:Hel już jedzie:) niestety mieszacz miałem....ale wyszedł:)
Spoiwa ma oba czyli AlMg i AlSi niestety próba DC musi poczekać na nowy mieszacz

Po wiecej info o spawaniu Alu DC odsylam do Youtuba - moj ulubiony kanal to weldingtipsandtricks Jodiego

- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
dzięki, podejrzewam że nie tylko mi przydadzą się te radyveeefour pisze:Wiec tak, po pierwsze wypad z materialami szifierskimi - tarcze, lamelki czy kamienie absolutnie wun. Uzywac do oczyszczania np pilnika obrotowego z weglika na dremmelu.
Szlifujac to pod spaw czyms sciernym wprowadza w porowata strukture tyle smiecia, ze niczym tego pozniej juz nie wyczyscisz.
Jak wspomnialem elektroda trzeba zrobic na ostro i jak jest dostep do helu to spawac DC - duzo lepsza kontrola i male problemy z oczyszczaniem.
Teraz tak - czasem stare odlewy maja jednak magnez. Trzeba zrobic probe.
Jezeli nie ma magnezu to drut 4043 najlepiej bo jest na bazie krzemu a to jest glownym problemem/skladnikiem. Stosuje sie go jak material ma duzo krzemu.
Jezeli jest magnez to drut 5356. Ma obnizona do 2% zawartosc krzemu i zawiera wiecej magnezu.
Stary trick na sprawdzenie: opilki z pilnika do octu i jezeli bedzie mocno bulgotac to jest magnez.

Re: mustang 66 coupe reaktywacja
A patrz, zdawało mi się że jest tu paru amatorów spawania i to z mig-mag a nie z tig
A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych
. Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.

A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych

Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Panie ja amatorkomin pisze:A patrz, zdawało mi się że jest tu paru amatorów spawania i to z mig-mag a nie z tig![]()
A tu jeszcze jeszcze operuja pojęciami dość głębokimi jak na poziom forum nie związanymi stricte że spawaniem gratow nie zelaznych. Zdarzył mi się klient który spawal aluminium w stoczni w bodaj Norwegii i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al. Nigdy nie zastosowałem w praktyce tej metody ale może jest w tym coś prawdy.

- radoslawstalowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-15, 20:49
- Model: Coupe 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: silver blue
- Kontakt:
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Ja tyż amator!!!
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
No tak właśnie postąpiłem ze znalowymi narożnikami (lekka domieszka Mg) z efektem zadawalającym (trzyma,a co brzydkie się podszpachluje:).i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek
kultura techniczna-to lubię
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Jedno włókno to pozycyjne, drugie to stop/kierunkowskaz.
W lampkach cofania są żarówki 1 włóknowe ale 2 stykowe (masa na styku nie na oprawce).
Schematy mam.
W lampkach cofania są żarówki 1 włóknowe ale 2 stykowe (masa na styku nie na oprawce).
Schematy mam.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
-
- Forumowicz
- Posty: 204
- Rejestracja: 2014-07-06, 20:01
- Model: 1968 coupe
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: niebieski
Re: mustang 66 coupe reaktywacja
Wujek GOOGLE 1966 Ford Mustang Wiring Diagram i wszysko tam masz nie pasowales pasa przed reperaturkami blotnikow ??radoslawstalowy pisze:Ja tyż amator!!!No tak właśnie postąpiłem ze znalowymi narożnikami (lekka domieszka Mg) z efektem zadawalającym (trzyma,a co brzydkie się podszpachluje:).i dał mi taka radę aby każdy nieznany stóp spawac czystym al
A tym czasem kończąc forum spawalnicze ....brakło "kawałek" dolnego pasa?
Wygląda na to,że mój egzemplarz będzie o cm. szerszy ,perełka w koronie:)
I z innej beczki, lampa tylna ma 2 włókna ,dolne lampki tylne to światła cofania, czyli wg. mojej fantazji jedno włókno "stop" ,drugie "pozycyjne" migające w trakcie skręcania?
Jeśli ma być inaczej proszę o sprostowanie.
Ktoś się chwalił,że ma schemat instalacji el. 1966?
Pozdrawiam Radek