(empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: MAX » 2018-04-09, 23:18

Niewątpliwie import tego egzemplarza nie był ani łatwy ani szybki, za co przepraszam.
Kingcobra odpalając na tak zwany dotyk dała znać że ma się dobrze, a u właściciela pomimo wielu potknięć ponownie pojawił się uśmiech na twarzy:)

empi1955 odważna decyzja!
Tworzymy tu ciekawą i odważną społecznoś lecz tylko Ty odważyłeś się na ten krok :super:
Z biegiem czasu będzie procentował jestem tego pewien!


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-04-10, 00:20

No to powoli wracamy do normalności , czyli szarości dnia powszedniego. Dziś odbyliśmy dłuższą niż do tej pory przejażdżkę tj. ok. 60 km celem stawienia się się do zaprzyjaźnionego warsztatu na oględziny stanu przed przeglądem. 3/4 odległości bez przygód, ostatni odcinek z rosnącymi wprost w oczach wskazaniami temperatury płynu i znaczeniem tymże płynem toru jazdy. Po dotarciu do celu KC wyrzy....ła resztkę tego co można było nazwać płynem - wrzątku czarnej kawy z fusami. A wcześniej kolor płynu w baniaczku wyrównawczym nie zapowiadał takiego dramatu. Stało się jasne, że Bob szedł po jak najniższych kosztach i zastosował jakiś szuwaks do uszczelnienia chłodnicy. Nie mając nic do stracenia zalaliśmy chłodnicę środkiem czyszczącym licząc na oczyszczenie i lokalizację uszkodzeń (oby niewielkich). Środek czyszczący okazał się skuteczny na tyle, że po ok. 5 min. od zalania po uruchomieniu silnika i pojawieniu się ciśnienia cały płyn został wypompowany przez rdzeń chłodnicy który teraz bardziej przypominał sito. Chłodnica z auta wymontowana. Po tak udanym wejściu King Cobry na warsztat ruszyliśmy dalej z oględzinami. Po długotrwałej walce z odkręcaniem śrub efekt taki, że auto na dziś dzień zostało dodatkowo ogołocone z elementów przedniego zawieszenia i układu hamulcowego. Od jutra walka o zdobycie niektórych części lub elementów podobnych do nich mogących zostać wykorzystanymi do przeróbek. A rdzeń chłodnicy już się robi. Oryginalne części zostaną i tak zamówione w US, ale teraz zaczęła się walka z czasem (nie za wszelką cenę)!
Dzięki Przemek za pomoc i porady na dziś.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-05-04, 22:54

Do ostatnich chwil ważyły się losy wyjazdu King Cobry na X OZM w Warszawie. Udało sie, zdążyliśmy usunąć drobne usterki oraz dopiąć ostateczne sprawy urzędowe czyli zarejestrować. Na złom poszły opony na których King Cobra dotarła do PL. Zarówno rocznik opon (1996) jak i stan techniczny nie gwarantował bezpiecznej dłuższej wyprawy. Zdobycie opon w wymiarze oryginalnym jest już niemożliwe (takiego rozmiaru już nie ma w PL), a ciśnienie czasowe ograniczyło wybór opon do węższych ale za to o zalecanym profilu.
Podróż do Warszawy to poważna , długa wyprawa, zwłaszcza gdy jest pierwszą po długim postoju. Pokonany dystans "tam" - był "jednym" wielkim testem zachowań auta i poznawaniem towarzyszących dźwięków. Droga powrotna to też test, na co i na ile można sobie pozwolić z tym autem.
Inną sprawą jest fakt, że dla mnie była to "podróż sentymentalna". Wróciły wszystkie wspomnienia z lat młodości, odbywanych podróży wzdłuż i w poprzek kraju. Tylko drogi i infrastruktura jest zupełnie inna. Na Placu Defilad zwiedzający zaskoczyli nas życzliwoscią i dużym zainteresowaniem.
Wcześniej ja zostałem zaskoczony pozytywnie przez prowadzącego grupę dojazdową z Jachranki do Warszawy poprzez fakt dotarcia grupy w całości. Nareszcie była to jazda w kolumnie a nie jak podczas poprzednich zlotów - wyścig. Stare i sprawdzone zasady jazdy w kolumnie obroniły się, szczególnie w jeździe miejskiej.
Wracając do King Cobry , jest dobrze : spalanie paliwa - w normie ; spalanie oleju - w normie , przejechany dystans - 860 km. Komfort jazdy - super. Niespodzianek poza drobnymi sprawami jak: nieszczelność zbiornika paliwa oraz zdiagnozowana, odnaleziona i usunięta nieszczelność układu hamowania - brak.
Dziękuję za wszystkie miłe słowa pod adresem auta i opinie. Zarówno te szczere jak i mniej szczere. Wszystkie uwagi są poddane analizie celem podjecia decyzji co do zakresu i kolejności dalszych prac przy King Cobrze.
I jeszcze kilka fotek z wypadu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Przemek64 » 2018-05-04, 23:27

Miałem okazje oglądać na OZM i moje zdanie znasz.
Jest warta by zrobić w niej wszystko.
I nie oszczędzać $$$$
:ok:
Muszę uważać bo to zaraźliwa generacja ;)
Zaczyna mnie brać.
Chyba za blisko jechałem. :super:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Midnite Tom
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 2014-08-17, 21:53
Model: 94 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Midnite Tom » 2018-06-03, 19:58

hoho II-geny rosną w siłę.
Gratulacje



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-08-02, 23:07

Można powiedzieć , że powoli zaczęły się prace renowacyjne. Druga połowa lipca rozpoczęła się od ekspedycji auta, ostatnia wycieczka na kołach w tym roku, do miejsca przeznaczenia prac silnikowo- skrzyniowych. Tam też silnik ze skrzynią zostały "wydłubane" i czekają na swoją kolejkę. Zakres prac będzie ustalany dopiero po rozbiórce i weryfikacji stanu. Finalnie jak zawsze, będzie to jak myślę wypadkową pomysłów i życzeń właściciela a realiami i możliwościami zmian technicznych oraz doświadczeniem wykonawcy remontu i renowacji. Co do silnika to oprócz zmian mających dać wizualnie wrażenie nowości , myślę nad lekkim podciągnięciem jego mocy w stopniu nie zagrażającym pozostałym podzespołom jak skrzynia C4 i tylny most ( niestety 8"). Docelowo 250-280 KM.
Skrzynia C4 pozostaje, oprócz ew. remontu dostanie kit wzmacniający. Najsłabszym elementem jest tu podobno tylny most 8". Nie mam tu zbytnio dużego pola do manewru. Najlepiej byłoby wymienić na polecany 9", ale taki Swap pociąga za sobą daleko idące zmiany łącznie z przeróbką obudowy (pochw) mostu i półosi, mocowań. Pozostanę przy tym co mam. Kusi mnie jednak wstawienie Eaton Truetrac (teraz mam otwarty most) i przy okazji zmiana przełożenia na standardowe 3,0 : 1 (teraz mam 2,79 : 1 , wersja opcjonalna).
Początek sierpnia to jednocześnie rozpoczęcie prac blacharskich, trwa demontaż i weryfikacja stanu. Tragedii jak na razie nie widać, raczej standard. Dziury w podłodze przy ścianie grodziowej , progi, koryta , tylne podłużnice, dolne krawędzie drzwi, krawędzie maski i bagażnika. Wszystko będzie załatwiane przez wstawki blach. Pomimo długich poszukiwań nie udało mi się namierzyć nowych elementów blacharki do II gen. Dostępne są tylko blachy podłóg oraz reparaturki dolnych części drzwi. Tajemnicą pozostaje jeszcze stan podszybia. Osobiście skłaniam się do jego otwarcia, ale entuzjazmu w oczach blacharza nie widzę. Celem naprawy nadwozia jest osiągnięcie stanu jak najzdrowszych blach, oraz pokrycie i wykończenie lakierem wg fabrycznej specyfikacji. Podwozie teraz zakonserwowane, łuszczącym się barankiem zostanie oczyszczone, pokryte podkładem (czerwień) i zakonserwowane.
Reszta (zewnątrz i wewnątrz),jak fabryka przewidziała i wypuściła będzie również w czerwieni (bright red). Auto będzie bardziej czerwone niż sam Lenin, Stalin i całe KPZR razem wzięte. Drobne elementy jak listwy okienne , antena, klamki, zamki, obudowy reflektorów, przedni grill i louwersy tylnich szyb w czarnym macie podkreślą pełnokrwistość King Cobry. Całości dopełnią fabryczne decale i stripes w kolorze gold/orange. Nikt nie przejdzie wobec King Cobry obojętnie, ojjjjj będzie się rzucać w oczy! Dosłownie !!.
Póki co, całe 420 km dzieli silnik od skorupy zewnętrznej. Pozostaje mi żyć nadzieją że na przyszły sezon się zejdą.
Kilka zdjęć z demontażu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: nomad » 2018-08-02, 23:14

Plany rewelacja, kibicuję i liczę na bieżącą relację z ich realizacji! :ok:



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-11-06, 00:27

Coś tam w temacie King Cobry się dzieje. Jesteśmy już po renowacji podszybia i "komina". Nie było tragicznie.

Obrazek

Zakończono też etap prac blacharskich podłóg. Nieduże, nieliczne wstawki, usuwanie miejscowych wgnieceń, czyszczenie i konserwacja blach. Stan blach podwozia zaskoczył pozytywnie. Solidna konserwacja przeprowadzona przez pierwszego właściciela zdała egzamin. Brak śladów jakichkolwiek wcześniejszych napraw.

Obrazek
Obrazek

Przerywnikiem w monotonii czyszczenia były prace nad maską , pokrywą bagażnika, błotnikami, drzwiami i słupkami. Z poszyciem zewnętrznym nie było już tak "różowo". Pan Blacharz mógł tu wykazać się kunsztem w swoim fachu. Wyszło też, że poprzedni właściciele uwielbiali skrywać wszelkie uszkodzenia szpachlą. Ale to już było ...
Teraz czas na pierwsze przymiarki i pasowania.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Przemek64 » 2018-11-15, 23:26

Marek ja bym zostawił to przełożenie jeśli tylko jest sprawne.
Ja w mojej 260 mam 3.0 i chętnie bym wsadził słabsze.
Klasyk jest do pyrkania a nie do zamiatania.
Jak podniesiesz moc to wystarczy a na trasie będzie większy komfort.
Kiedyś szukałem czegoś poniżej 3.0 ale odpuściłem. Przez zimę do tego wrócę. :D


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-11-16, 00:31

No właśnie jest tam duży luz i obawiam się że nie da się go wykasować . Najmniejsze przełożenie jaki namierzyłem to właśnie 3,0 . To było standardowe. Truetrack Eatona do tego mostu pasuje dopiero dla przełożeń od 3,25 w górę. Skończy się pewno na jakimś LSD.
Czy klasyk jest do pyrkania ? Mój 40-latek chyba nie do końca, zwłaszcza że komfort jazdy i pewność prowadzenia się auta wręcz zachęcają do nieco szybszych jazd. Wierzę na słowo tym którzy mają porównanie z prowadzeniem się I generacji i II -giej. Przednie zawieszenie to naprawdę inna konstrukcja (do dziś chętnie stosowane), stabilizatory przód i tył oraz amortyzatory z regulowaną twardością coś tam dają.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: nomad » 2018-11-18, 09:11

Super!
Bardzo mi się podoba plan, że nie będzie to klasyk do pyrkania z seryjnym anemicznym silnikiem. Do 250-280 km obecne koła się raczej nie sprawdzą to tu też liczę, że zobaczymy ciekawą zmianę ;)



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-12-01, 11:48

Auto po ostatnich "pasowaniach", poprawkach zmieniło swoje miejsce postoju. Od kilku dni jest w rękach Lakierników. Ponownie rozebrane na elementy jest na dziś dzień poddane czyszczeniu i przygotowywaniu powierzchni blach do ponownego lakierowania. A to jak wiadomo jest wieloetapowy proces "pożerający" czas. Ale nie mamy się gdzie śpieszyć, szczególnie przy -10 st C za oknem.
Z nowości należy odnotować fakt rozebrania silnika i dokonania weryfikacji. Okazało się że silnik był już kiedyś robiony. Dla mnie ma to wpływ na dobór odpowiednich wymiarów części. Remont kapitalny robiony będzie na III szlifie.
Trochę ostatnich zdjęć z blacharskiego stanowiska.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
cviat
Stowarzyszenie MKP
Posty: 145
Rejestracja: 2013-05-27, 10:37
Model: 2017 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: GDYNIA

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: cviat » 2018-12-03, 09:15

Ona jest piękna.


Szary - Obrazek
Niebieski - Obrazek
Potwór - Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1707
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: Przemek64 » 2018-12-03, 11:54

cviat pisze:
2018-12-03, 09:15
Ona jest piękna.
A co będzie jak będzie zrobiona. :szok: :super:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 762
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA

Post autor: empi1955 » 2018-12-18, 17:15

Coś tam się dzieje, powoli do przodu. Tempo trochę spadło, ale specjalnie mnie to nie martwi. Zwłaszcza, że i tak w przyszłym roku ruszymy na drogę raczej pod koniec sezonu. Wąskim gardłem jest remont kapitalny silnika. Lakiernik zakończył czyszczenie auta i od tygodnia auto jest w epoksydowym podkładzie. Podczas zrywania lakieru wyszły nowe miejsca w których było "dużo za dużo" szpachli. I znów blacharz był w akcji.
Tak to teraz wygląda:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

ODPOWIEDZ

Wróć do „II Generacja (1974-1978)”