Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Właśnie zastanawiam się nad hamulcami w moim projekcie i chciałbym zostawić póki co wszędzie bębny ale dodać wspomaganie. Bardzo ładnie wlazło mi serwo z pompą bosha z laguny I do mojej rzędówki ale tam zakładałem tarcze.... tu dochodzę do pytania... czy to będzie miało znaczenie jeśli wszędzie będą bębny i zastosuje ten sam zestaw? Jak wiecie laguna I miała tarcze / bębny ...
Trochę to zabawne bo w rzędówce będą tarcze a w V8 bębny... ale co tam
Trochę to zabawne bo w rzędówce będą tarcze a w V8 bębny... ale co tam
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Bębny dobrze ustawione ogólnie dają radę ale ... zakładałbym tarcże i ... tyle !! W coupe miałem bębny ze wspomaganiem - niby ok ale pare sutuacji miałem na granicy. W conv założyłem tarcze i jest rewelacja. Działają po prostu swietnie, nawet podbramkowe sytuacje nie są straszne nawet za cenę niezgodności z oryginałem zrobiłbym to jeszcże raz
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Pavulon jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o $$ . Bębny mam idealne a w środku nowiutkie okładziny więc trochę mi żal póki co wywwlać kasę.... Wolałbym zrobić tak jak jest + wspomaganie przynajmniej na jakiś czas
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Yoozek,ja tez miałem wszystkie bebny nowiutkie,łącznie z okładzinami,szczękami itd.,itd. Samochód ledwo,ledwo hamował,ale jak dla mnie to w ogóle nie były hamulce,tylko masakraaaaaaaaaaaa!!
Po 2 miesiącach odłożyłem kasę i zamówłem calutki zestaw tarcz na przód-rewelacja i bez porównania.samochód po prostu zaczął hamować i do z piskiem;))
Węc nie patrz na kasę tylko odkładaj na konwersję tarczy na przód(nie mówię o komplecie z tyłem).
Po prostu,oby nie było za późno,wiesz o czym mówię.
pozdro
Po 2 miesiącach odłożyłem kasę i zamówłem calutki zestaw tarcz na przód-rewelacja i bez porównania.samochód po prostu zaczął hamować i do z piskiem;))
Węc nie patrz na kasę tylko odkładaj na konwersję tarczy na przód(nie mówię o komplecie z tyłem).
Po prostu,oby nie było za późno,wiesz o czym mówię.
pozdro
- marcinp
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 413
- Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
- Model: 66 Coupe, 72 Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
- Lokalizacja:: Wrocław
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Jak to w końcu jest z tymi bębnami?
Ja mam bębny i to bez wspomagania, facet na stacji diagnostycznej powiedział, że hamulce rewaluacja.
Mam wrażenie, że faktycznie dobrze hamuje ale może nie ma porównania. Teraz robię mały remont, wymiana szczęk, cylinderków.
Zobaczymy czy biedzie jeszcze lepiej.
Słyszałem, że dobrze ustawione i odpowietrzone bębnowe są równie skuteczne jak tarcze. Czy to prawda?
Ja bym na Twoim miejscu też zostawił bębny.
Ja mam bębny i to bez wspomagania, facet na stacji diagnostycznej powiedział, że hamulce rewaluacja.
Mam wrażenie, że faktycznie dobrze hamuje ale może nie ma porównania. Teraz robię mały remont, wymiana szczęk, cylinderków.
Zobaczymy czy biedzie jeszcze lepiej.
Słyszałem, że dobrze ustawione i odpowietrzone bębnowe są równie skuteczne jak tarcze. Czy to prawda?
Ja bym na Twoim miejscu też zostawił bębny.
Pozdrawiam,
marcinp
marcinp
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Wszystko ma swoje plusy i minusy... Minus bębnów to temperatura jaką mogą osiągnąć dająca spadek sprawności hamulca oraz więcej zachodu z serwisem i regulacją jednak co do skuteczności to poprawnie ustawione powinny dawać radę z moich obserwacji to rzędówka lepiej hamuje z tarczami ale... dodałem też wspomaganie. Nie mogę więc powiedzieć jak działają bębny ze wspomaganiem choć to właśnie wspomaganie daje wrażenie lepszego hamowania.... i siłe hamowania.
Tak nawiasem to przy bębnach nie potrzeba tak dużego wspomagania jak przy tarczach bo pomaga nam również fizyka .
Hamulce tarczowe wprowadzono głównie przez ich łatwy serwis. Jak spojrzysz na powierzchnię styku typowego klocka i okładziny to zobaczysz że bębnowe stawiają opór większą powierzchnią. Tarczowe wcale też nie są lżejsze.... oczywiście nie mówię o sportowych hamulcach
No i nie czarujmy się ale w feldze 14 to te tarcze trochę jak w rowerze są a taka właśnie u mnie będzie....
Teraz zostaje przy bębnach i dodam wspomaganie. Zobaczę jak to będzie dylać Tarcze zawsze można dołożyć....
Zresztą co ja tu silnika nie mam a l hamulcach gadam
Tak nawiasem to przy bębnach nie potrzeba tak dużego wspomagania jak przy tarczach bo pomaga nam również fizyka .
Hamulce tarczowe wprowadzono głównie przez ich łatwy serwis. Jak spojrzysz na powierzchnię styku typowego klocka i okładziny to zobaczysz że bębnowe stawiają opór większą powierzchnią. Tarczowe wcale też nie są lżejsze.... oczywiście nie mówię o sportowych hamulcach
No i nie czarujmy się ale w feldze 14 to te tarcze trochę jak w rowerze są a taka właśnie u mnie będzie....
Teraz zostaje przy bębnach i dodam wspomaganie. Zobaczę jak to będzie dylać Tarcze zawsze można dołożyć....
Zresztą co ja tu silnika nie mam a l hamulcach gadam
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Dopasowałeś ostatecznie jakies serwo do tych hamulców bebnowych ?yoozeq pisze:Wszystko ma swoje plusy i minusy... Minus bębnów to temperatura jaką mogą osiągnąć dająca spadek sprawności hamulca oraz więcej zachodu z serwisem i regulacją jednak co do skuteczności to poprawnie ustawione powinny dawać radę z moich obserwacji to rzędówka lepiej hamuje z tarczami ale... dodałem też wspomaganie. Nie mogę więc powiedzieć jak działają bębny ze wspomaganiem choć to właśnie wspomaganie daje wrażenie lepszego hamowania.... i siłe hamowania.
Tak nawiasem to przy bębnach nie potrzeba tak dużego wspomagania jak przy tarczach bo pomaga nam również fizyka .
Hamulce tarczowe wprowadzono głównie przez ich łatwy serwis. Jak spojrzysz na powierzchnię styku typowego klocka i okładziny to zobaczysz że bębnowe stawiają opór większą powierzchnią. Tarczowe wcale też nie są lżejsze.... oczywiście nie mówię o sportowych hamulcach
No i nie czarujmy się ale w feldze 14 to te tarcze trochę jak w rowerze są a taka właśnie u mnie będzie....
Teraz zostaje przy bębnach i dodam wspomaganie. Zobaczę jak to będzie dylać Tarcze zawsze można dołożyć....
Zresztą co ja tu silnika nie mam a l hamulcach gadam
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
a jakis konkretny model , rok i silnik tego hyundaia czy wszystkie maja to samo ?yoozeq pisze:Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
- Wojtek_80
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 98
- Rejestracja: 2014-02-19, 22:09
- Model: Coupe 1967
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Acapulco blue
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Niedawno przerobiłem temat wspomagania, włożyłem serwo fiatowskie i działa naprawdę świetnie - działa przyjemnie lekko a przy pełnym ''wdepnięciu'' bez problemu blokują się koła. A co do dopasowania do samochodu to chyba nie da się kupić serwa z innego auta i po prostu go przykręcić. U mnie spasował otwór centralny w ścianie grodziowej i długość do połączenia z pedałem hamulca, ale musiałem przerobić sporo rzeczy: otwory montażowe serwa (4 zamiast 2 z pompy mechanicznej), wszystkie rurki miedziane (4 obwody zamiast 2), przewody hamulcowe przy kołach (trzeba było przejść z gwintów metrycznych na calowe) i włącznik światła stop. Nie wiem czy przy bębnach serwo jest bardzo potrzebne, nie mam porównania bo praktycznie nie jeździłem przed remontem, ale z pewnością przyda się jak wstawię w przyszłości tarcze. Chociaż teraz nie wydaje mi się że tarcze są niezbędne - no może dla lepszego wyglądu.
Ostatnio zmieniony 2015-09-14, 09:03 przez Wojtek_80, łącznie zmieniany 1 raz.
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Pogmeram jutro i dam znać bo nie pamiętam:) rozstaw otworów jest idealny a dźwignię to tylko końcówkę przeszlifowałem . Działa ładnie i jest alu. Mam drugą z serwem i będę przeszczepiał na zimę. Natomiast w rzędówce mam z laguny II trochę więcej dopasowania ale fajnie podeszłaFoMoCo pisze:a jakis konkretny model , rok i silnik tego hyundaia czy wszystkie maja to samo ?yoozeq pisze:Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
a myslisz , ze moge do I6(na 4 kołach bebny) zastosowac ta od lantry ? jak nie chce za duzo przerabiac ?yoozeq pisze:Pogmeram jutro i dam znać bo nie pamiętam:) rozstaw otworów jest idealny a dźwignię to tylko końcówkę przeszlifowałem . Działa ładnie i jest alu. Mam drugą z serwem i będę przeszczepiał na zimę. Natomiast w rzędówce mam z laguny II trochę więcej dopasowania ale fajnie podeszłaFoMoCo pisze:a jakis konkretny model , rok i silnik tego hyundaia czy wszystkie maja to samo ?yoozeq pisze:Póki co zostawiłem na zimę ale pompa podeszła od lantry...
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Myślę, że tak ja ją mam w V8 przy 4 bębnach . Ona kosztuje grosze na alledrogo albo szrocie... W 69 tak jak pisałem oprócz końcówki cięgna nic nie musiałem przerabiać. Jest też to pompa dwusekcyjna czyli przód / tył .
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
a masz tracze / bebny , czy bebeny/bebny ?Wojtek_80 pisze:Niedawno przerobiłem temat wspomagania, włożyłem serwo fiatowskie i działa naprawdę świetnie - działa przyjemnie lekko a przy pełnym ''wdepnięciu'' bez problemu blokują się koła. A co do dopasowania do samochodu to chyba nie da się kupić serwa z innego auta i po prostu go przykręcić. U mnie spasował otwór centralny w ścianie grodziowej i długość do połączenia z pedałem hamulca, ale musiałem przerobić sporo rzeczy: otwory montażowe serwa (4 zamiast 2 z pompy mechanicznej), wszystkie rurki miedziane (4 obwody zamiast 2), przewody hamulcowe przy kołach (trzeba było przejść z gwintów metrycznych na calowe) i włącznik światła stop. Nie wiem czy przy bębnach serwo jest bardzo potrzebne, nie mam porównania bo praktycznie nie jeździłem przed remontem, ale z pewnością przyda się jak wstawię w przyszłości tarcze. Chociaż teraz nie wydaje mi się że tarcze są niezbędne - no może dla lepszego wyglądu.
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Wspomaganie hamulcy bębnowych V8 69
Przy tej bębny na czterech kopytach.
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69