Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Komunikaty administratorów, informacje o zmianach, uwagi i sprawy bieżące

Moderatorzy: Moderatorzy, Moderatorzy

interno
Posty: 3
Rejestracja: 2014-11-17, 22:16

Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: interno » 2014-11-19, 22:06

Witam, zarówno Panie jak i Panów! :)

Przymierzam się do zakupu egzemplarza z silnikiem 3.6 V6, model od 2011roku.(automat)
Podpowiedźcie mi, jak wyglądają koszty eksploatacji normalnie użytkowanego egzemplarza?
Jak wygląda sytuacja z naprawą zawieszenia? Klocki/tarcze w porównaniu do europejskich aut?
O jednostce napędowej poczytałem, raczej dobre opinie i spalanie akceptowalne...

Mam nadzieję, że ten model Forda w Polsce nie jest już traktowany jako model egzotyczny, gdzie naprawami zajmuje się garstka warsztatów?

Słyszałem, że mieli/mają znieść opłaty (cło?) samochodów importowanych z USA? Jak to wygląda tak naprawdę?



Awatar użytkownika
mcgan
Stowarzyszenie MKP
Posty: 296
Rejestracja: 2013-09-16, 14:54
Model: V8 2010
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czorny
Lokalizacja:: EBE
Kontakt:

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: mcgan » 2014-11-20, 21:38

Hej

3.7 V6 :)

Klocki i tarcze przod EBC: 1600pln
Klocki i tarcze tyl EBC: 1400pln
Olej 5W20/30, ~5,5quart (Royal Purple): 350pln
Filtr oleju K&N: 70 pln
Filtr powietrza K&N: ~150pln + 50 pln olejki

Coz wiecej... Stabilizator z tylu - zaczna pukac na pewno gumy na lacznikach, warto wymienic przod i tyl na Eibach (stabilizatory + gumy + laczniki tyl), ~2000pln.
Przednie poduszki amortyzatorow, takze sa dosc slabe - warto wlozyc ze starszego GT (~300 pln sztuka).

W sumie chyba tyle z takich waznych tematow. Jakby cos to pytaj :)


AmCarChips.pl - mechanika i tuning

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: Stachu_xjr » 2014-11-20, 21:45

Tak samo zniosą opłaty jak i wizy :hyhy: :hyhy: co najwyzej to moga podniesc



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: lamina » 2014-11-20, 21:56

mcgan pisze:Hej

Przednie poduszki amortyzatorow, takze sa dosc slabe - warto wlozyc ze starszego GT (~300 pln sztuka).
NIE DA SIE !!!!!!!!!
trzeba przy tym wymienić amortyzatory!!!! "szpilki od 2011 są krótkie a do starych poduszek potrzeba długie..


Ceny podaliscie najdroższe.... zwykle części nie "sportowe" kosztują tyle samo co do kazdego auta, do tego wszystykie śruby sa metryczne , kazdy dobry mechanik ogarnie taka mechanike..



interno
Posty: 3
Rejestracja: 2014-11-17, 22:16

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: interno » 2014-11-21, 12:16

Dzięki Panowie za info!
mcgan, oczywiście chodziło mi o 3.7 ;-)
Użytkujesz Swojego na co dzień? Czy traktujesz autko jako drugie, weekendowe? Kupione już zarejestrowane w PL?Czy zlecałeś komuś całą zabawe ze ściągnięciem/naprawą itp?
Części są dostępne? Czy zamawiasz i czekasz tygodniami...?



Czym wcześniej jeździłeś, że zdecydowałeś się na Konika?:)

Pzdr!



Awatar użytkownika
mcgan
Stowarzyszenie MKP
Posty: 296
Rejestracja: 2013-09-16, 14:54
Model: V8 2010
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czorny
Lokalizacja:: EBE
Kontakt:

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: mcgan » 2014-11-21, 13:14

lamina pisze:
mcgan pisze:Hej

Przednie poduszki amortyzatorow, takze sa dosc slabe - warto wlozyc ze starszego GT (~300 pln sztuka).
NIE DA SIE !!!!!!!!!
trzeba przy tym wymienić amortyzatory!!!! "szpilki od 2011 są krótkie a do starych poduszek potrzeba długie..


Ceny podaliscie najdroższe.... zwykle części nie "sportowe" kosztują tyle samo co do kazdego auta, do tego wszystykie śruby sa metryczne , kazdy dobry mechanik ogarnie taka mechanike..
Ale spokojnie... Nie wiedziałem, że jest taki problem z wymianą tych puduch, sorry.
Ceny podałem takie, za jakie kupiłem, dla przykładu dla kolegi, w czymś jest problem? :)


AmCarChips.pl - mechanika i tuning

Awatar użytkownika
mcgan
Stowarzyszenie MKP
Posty: 296
Rejestracja: 2013-09-16, 14:54
Model: V8 2010
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czorny
Lokalizacja:: EBE
Kontakt:

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: mcgan » 2014-11-21, 13:17

interno pisze:Dzięki Panowie za info!
mcgan, oczywiście chodziło mi o 3.7 ;-)
Użytkujesz Swojego na co dzień? Czy traktujesz autko jako drugie, weekendowe? Kupione już zarejestrowane w PL?Czy zlecałeś komuś całą zabawe ze ściągnięciem/naprawą itp?
Części są dostępne? Czy zamawiasz i czekasz tygodniami...?



Czym wcześniej jeździłeś, że zdecydowałeś się na Konika?:)

Pzdr!
:)
Tak, jeżdżę na co dzień. Kupiłem zarejestrowane w PL (w Bolszewie koło Wejherowa). Części w sumie są dostępne... Jakieś tuningowe to wiadomo, trzeba sprowadzać, ale do dwóch tygodni zamykały mi się dostawy, także do przeżycia :)

Jeździłem Octavią 2 2.0 TDI podkręconą do 250KM/500Nm. O Mustangu zawsze marzyłem - nadarzyła się okazja, to za długo się nie zastanawiałem ;)


AmCarChips.pl - mechanika i tuning

interno
Posty: 3
Rejestracja: 2014-11-17, 22:16

Re: Koszty eksploatacji,Model 2011 -

Post autor: interno » 2014-11-23, 11:55

Ok, O spalanie nie pytam bo to ściśle uzależnione jest od wagi stopy :)

Dzięki za info, poczekam czy coś się zdarzy od stycznia z opłatami przy imporcie i będę szukać...

Temat można zamkniąć.

Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Aktualności”