[Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-05, 13:14

wojtas w pisze:A w jakim kolorze będzie tapicerka ?

Do złota tylko parchment, z prawej stary, z lewej nowy TMI:



Obrazek


Zainspirowany innym wątkiem postanowiłem zregenerować alternator. Oczywiście nie obyło się bez skuch... urwałem jedną ze śrub trzymającą obudowę :wsciekly: (widać na foto). Moja rada: przed próbą odkręcenia warto podgrzać kwint + penetrator z dobę przed zabiegiem.

Obrazek

Śruby zastąpiłem imbusowymi i przegwintowałem na gwint M5. Wygląda OK

Obrazek

Czekam jeszcze na koło pasowe i wiatraczek w złotym ocynku (jak w oryg.)
Z punktu widzenia ekonomicznego operacja bez sensu, ale satysfakcja... bezcenne :D



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: stang232 » 2015-02-05, 15:11

Gobo pisze:Z punktu widzenia ekonomicznego operacja bez sensu, ale satysfakcja... bezcenne :D
dobra robota, jak się zrobi samemu to największa satysfakcja :ok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-11, 12:33

Przyjemna robota na zimowy wieczór. Wymiana obudowy wskaźników.
Na dole oryginał, wyżej repro Drake'a... liche strasznie (szczególnie od środka).
Oczywiście nie pasowało, Dremel w kilku miejscach wskazany (niepotrzebne nadlewki)

Obrazek


Zegary w środku jak nowe :D wymagały tylko odkurzenia/wyczyszczenia (dobrze spisuje się Sonax kokpit spray- matowy)

Obrazek


Po robocie, jakość obudowy nie powala (strasznie wszystko delikatne/podatne na zarysowania)


Obrazek


Trzy razy składałem i za każdym razem jakiś paproch w środku zostawał :mad: więc dałem sobie spokój... przyzwyczaję się.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-11, 14:08

Przyszły kolektory :hurra:
Powłoka ceramiczna, kolor żeliwa, odporność do 1100 st. C... sprawdzimy, sprawdzimy.

Przed:

Obrazek


Po:

Obrazek


Bardzo ładnie to wygląda na żywo.



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: CzyTyTez » 2015-02-11, 20:57

z ciekawości pierwsze piaskowałeś czy wyczyściłeś za pomocą jakiegoś odrdzewiacza?



Awatar użytkownika
marcinp
Stowarzyszenie MKP
Posty: 413
Rejestracja: 2012-08-15, 23:14
Model: 66 Coupe, 72 Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: Silver Blue, Bright Blue Metallic
Lokalizacja:: Wrocław

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: marcinp » 2015-02-11, 22:58

gdzie robiłeś kolektory i ile Cię to kosztowało?


Pozdrawiam,
marcinp

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-11, 23:00

CzyTyTez pisze:z ciekawości pierwsze piaskowałeś czy wyczyściłeś za pomocą jakiegoś odrdzewiacza?
Nic nie robiłem. Odkręcasz i wysyłasz... wszystko robią sami.
Jedynie miałem problem z miedzianą rurką łączącą kolektor z gaźnikiem (od ssania), trzeba było ją usunąć... a że się zapiekła musiałem ją ułamać i rozwiercić otworek w kolektorze.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-11, 23:03

marcinp pisze:gdzie robiłeś kolektory i ile Cię to kosztowało?
Hipeco... niecałe 500



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: yoozeq » 2015-02-12, 14:24

Też tam robiłem :) ciekawostka od rzędówki drożej wyszło.. o 100..


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-16, 13:23

W weekend zabrałem się za tapicerkę. Robota koszmarna... odkryłem skąd szczury miały materiał na gniazdo które znalazłem w podszybiu.
Pole walki:

Obrazek



Wszystko jest pozszywane milionem spinek (czasem kilka w jednym miejscu):

Obrazek


Ależ tapicerowanie tego musiało być pracochłonne... jak oni wyprodukowali milion aut rocznie???

Siedzisko fotela kierowcy w kiepskim stanie, wymaga spawania:

Obrazek



Zwycięstwo (na razie), teraz do piachu i malowania:

Obrazek



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: conver67 » 2015-02-16, 19:14

Moje wyglądały nie lepiej,walka z nimi była,ale piaskowanie i malowanie proszkowo na czarno zrobiło swoje,teraz jak z fabryki;)Przy okazji wymień gąbki w siedziskach na nowe:),a będzie rewelka.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-16, 23:04

conver67 pisze:Moje wyglądały nie lepiej,walka z nimi była,ale piaskowanie i malowanie proszkowo na czarno zrobiło swoje,teraz jak z fabryki;)Przy okazji wymień gąbki w siedziskach na nowe:),a będzie rewelka.
No właśnie odnośnie malowania proszkowego mam dylemat, jedni mówią malować inni że farba proszkowa na elementach elastycznych się nie spawdzi bo jest twarda i będzie pękać...
A pamiętasz może jakiej grubości potrzebna jest gąbka na tylną kanapę?



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: conver67 » 2015-02-16, 23:43

ja gąbki od CJ pony brałem,także nie mierzyłem.może i farba pęka,nie wiem,bo nie zaglądałem,ale wiem,że na następne 40 lat nikt tam nie będzie miał potrzeby zaglądać ,tylko jeżdzić.



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-02-17, 00:28

conver67 pisze:ja gąbki od CJ pony brałem,także nie mierzyłem

Oprócz do fasta nie widziałem nigdzie gąbek na tył...



Awatar użytkownika
wojtas w
Stowarzyszenie MKP
Posty: 122
Rejestracja: 2011-01-23, 22:05
Model: Mustang 1973 conver.
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: wojtas w » 2015-02-18, 23:28

Gąbki na tył nie są tak skomplikowane jak te formatki na przód.
Tapicer bez problemu powinien to ogarnąć. Wystarczy dobrać odpowiednią twardość
i grubość. :cwaniak:



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”