[Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Brano » 2015-03-02, 11:14

to chłopaki warszawskie gdzie mieszkacie? ja gwiazdzista/podlesna, z racji pochodzenia mi jest piwko zawsze bliskie :D



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-03-02, 13:34

Brano pisze: ja gwiazdzista
To też masz do mnie 10 min... Ząbki niedaleko IKEA przy Toruńskiej.
To może Brano wreszcie jakiegoś Fasta na żywo zaobaczę :wstyd: ?



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-03-02, 14:17

Weekend bez Mustanga to weekend stracony. Przy budzie nic się nie dzieje (czeka), więc ktoś musi pchać projekt do przodu.
Uzbrojony w wiedzę z YouTuba :wstyd: i przy zerowym doświadczeniu tapicera samochodowego (jakieś stołki jedynie tapicerowałem) postanowiłem zacząć robotę w sobotnie popołudnie. Najłatwiejsze wydało mi się siedzisko, więc od tego zacząłem.

Wkład gąbkowy oraz pokrowiec TMI + wypiaskowany i pomalowany stelaż:
Obrazek

Amerykańska technologia, niezbędne narzędzie:
Obrazek

W przeznaczony do tego kanał wsuwamy twardy stalowy drut (1,5-2 mm)
Obrazek

Warto zainwestować w gąbkę "premium" gdyż w swojej strukturze ma zatopiony drut którego będziemy się łapać. W oryginale trzeba było przyszywać spinki do sprężyn stelaża (dużo trudniejsze).
Obrazek

Spięte obicie z wkładem (warto zaznaczyć środek symetrii przed):
Obrazek

Z uwagi, że sprężyny są pewnie wysiedziane postanowiłem pod wkład dać jeszcze 2 cm gąbki (ok 40x40cm), zapobiegnie to tworzeniu się pustej przestrzeni i zapadaniu się siedziska:
Obrazek

Zaczynając od przodu, na ciepłym winylu podwijamy obicie i spinamy zszywkami (w kanały wkładamy drut). Gąbkę przed naciąganiem możemy jeszcze trysnąć sprayem siliconowym (poślizg)
Obrazek

Gładzimy, naciągamy, masujemy (jak z kobietą :hyhy: ) i po dwóch godzinach (po uzbrojeniu w odnowiony osprzęt)... mamy to:
Obrazek
Obrazek

Następnego dnia poszło oparcie... gąbka też jest dużo łatwiejsza w montażu niż oryginalna, gdyż posiada kieszeń w którą wsuwamy stelaż. Na narożach musimy jedynie podkleić paski gąbki (ja dałem 1 cm).
Obrazek

Gładzimy, zszywamy itd.... i mamy gotowy, odnowiony fotel:
Obrazek
Obrazek

Jeśli domorosły fachowiec- taki jak ja- dał radę, to znaczy że każdy może :ok:
Wychodzi na to, że zamiast prać/naprawiać tapicerkę co 5 lat można sobie przez zimę nową naciągnać :D
Kolejny weekend- fotel kierowcy, a na koniec kanapy (trochę się obawiam).
Ostatnio zmieniony 2015-03-03, 17:58 przez Gobo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: conver67 » 2015-03-02, 22:53

Dobra robota Gobo,ja również swoją sam robiłem;)nie taki Wilk straszny,jak go malują;))Szacun!!:)



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: simontlc » 2015-03-02, 23:02

gdzie sa ikonki LUBIE TO ?? :D


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Brano » 2015-03-03, 10:12

ech piękna robota... gratulacje
Gobo pisze:
Brano pisze: ja gwiazdzista
To też masz do mnie 10 min... Ząbki niedaleko IKEA przy Toruńskiej.
To może Brano wreszcie jakiegoś Fasta na żywo zaobaczę :wstyd: ?
faktycznie dojazd niezły :D trzeba będzie coś zorganizować
niestety z moim nie idzie tak szybko, jak bym chciał, wrócił właśnie z poprawek od lakiernika, ale brakuje mi kilku części (front sway bar, adjustable rear sway bar) a nie wiem w tej chwili nawet, czy zdążę przed OZM :/



Awatar użytkownika
CzyTyTez
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
Silnik: V8 4.6
Kolor: vintage burgundy
Kontakt:

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: CzyTyTez » 2015-03-03, 21:39

kiedy przyglądam się tym i podobnym zdjęciom mówię sobie w duszy "kiedyś też tak zrobię..." :)
potrzeba tylko trochę czasu i miejsca - niby nic, ale jednak brak...

gratuluję! z prawdziwą przyjemnością patrzy się na te i podobne zdjęcia, zwłaszcza gdy są krok po kroku ze szczegółowymi opisami :)

btw, widzę masz dźwigienkę w fotelu - zabezpieczającą jego składanie? można ją dorobić? kiedyś po lekkim hamowaniu z prędkości ok. 30km/h (może to wina 4 bębnów) żona mi poleciała z tylnej kanapy przez ten składany fotel do przodu... (p.s. nie jest to podpowiedź gdzie usadzić teściową... :) )



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-03-11, 15:20

... dalszy etap walki z tapicerką.
Tylna kanapa... na pierwszy ogień poszło oparcie.
Zacząłem od naciągnięcia podkładu pod gabkę:

Obrazek


Potem gąbka 3cm. na zakład, ale tylko z dołu i z boków.

Obrazek

Gąbki w górnej części oparcia nie zawijałem tylko dociąłem na styk (foto poniżej), później ściąłem jeszcze krawędź gąbki żeby nie przebijała przez obicie). Zabieg ten miał na celu osiągnięcie charakterystycznego kształtu oparcia, które w górnej krawędzi ma przypominać klin... a w dolnej jest okrągłe. Gdybym dał na całym obwodzie grubą gąbkę "na zawijkę" moim zdaniem na górze utworzyłoby to nieładną "bułę" :kwasny:

Obrazek

Następnie dociąłem gąbkę 2cm:

Obrazek

i za pomącą kleju który natryskujemy na obie płaszczyzny (czekamy 10 min.) łączymy gąbki... połączenie jest nie do rozerwania

Obrazek

Obrazek


Tę cieńszą/wierzchnią gąbkę robiłem już na zakład na całym obwodzie oparcia i przyszyłem zszywkami razem z tapicerką:

Obrazek

Na górze chodziło mi mniej więcej o osiągnięcie takiego klina:

Obrazek

Gotowe oparcie:

Obrazek



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-03-16, 19:48

Przyszła moja największa jak dotąd paczka...

Obrazek


Chyba już trochę za późno... miałem jedynie nadzieję, że wszystko się będzie zgadzać:
Obrazek


Wszystko OK. Dwie ćwiary całe, kominki i poszycia drzwi. Mam nadzieje, że będzie to pasować. Ogólne wrażenie- bardzo dobre.

Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-03-18, 15:12

Nie wiem czy było, ale wklejam, może komuś się przyda... zalecane rozmiary kół do Mustangów:

Obrazek



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-05-04, 18:29

Pora coś odświeżyć...

Końcowy etap walki z tapicerką- siedzisko tylnej kanapy.
Skończyły mi się zszywki, ale bardzo łatwo można je dorobić... ze zwykłego gwoździa, w dodatku są lepsze bo kupiłem ocynkowane.
Po prawej oryginalna spinka, po lewej dorobiona... oraz niezbędne narzędzia:

Obrazek


Kształt kanapy jest profilowany za pomocą czterech kanałów z drutem stalowym, dwa poprzeczne tworzą charakterystyczny "garb" na środku, a pozostałe dwa ściągają siedzisko do dołu (dzięki temu kanapa ma fajny "kubełkowy" kształt).
W oryginale od spodu wygląda to tak:

Obrazek


Nie wiedzieć czemu w tapicerce od TMI są tylko dwa kanały do wyprofilowania garbu... nie ma natomiast tych dwóch pozostałych :zalamany:

Obrazek


A tak wygląda miejsce profilowania tych kształtów na stelażu:

Obrazek


Wierzchnia gąbkę dociąłem z zakładem:

Obrazek

Dolną dałem na zawijkę:

Obrazek


Obie gąbki skleiłem tym klejem, jest rewelacyjny (gąbek nie da się już rozerwać bez uszkodzeń):

Obrazek


Po wymierzeniu środków, zaczynamy od kształtowania garbu:

Obrazek

Drut do kanału:

Obrazek

Który łapiemy od spodu do stelaża:

Obrazek


Po zszyciu przodu i tyłu okazało się, że z boków mam za dużo miejsca (trzeba było zostawić więcej gąbki na zakładzie) więc musiałem dokleić skrawki:

Obrazek


Na narożach z przodu na dole też dokleiłem kawałki gąbki, aby zabezpieczyć winyl przed przetarciem:

Obrazek


Od przodu pod garbem przyszywamy jeszcze kawałek gąbki o charakterystycznym kształcie (ta żółta to oryginał). Gdyby ktoś siadał na środku, kanapa nie miałaby w tym miejscu podparcia:

Obrazek


Wyprofilowany garb:

Obrazek


...i cała tylna kanapa:

Obrazek

Jak widać powierzchnia siedziska jest pozioma, ale poprzez brak kanałów na druty inaczej się nie dało (powinna się zapadać ku tyłowi).
Generalnie dałoby się całą tapicerkę zrobić nieco lepiej... ale ogólnie jestem zadowolony, następnym razem już będę wiedział co i jak... :D



Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: anbr64 » 2015-05-05, 21:43

Gobo, pełen szacun za ogrom I jakość wykonanej pracy. Ja teraz poprawiam fa - brykę. troche sie jeszcze zejdzie.
Pozdrawiam Andrzej


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: Gobo » 2015-05-06, 17:26

Co mogę robię sam... nie łudzę się że osoba której zlecamy remont będzie przy jakimś detalu siedzieć dwa dni (np. odnowienie rozrusznika, czy czyszczenia i malowanie chłodnicy)- to się po prostu nie opłaca- koszty robocizny przy wielu pracach przewyższyłby koszt części.

Odnowione/pomalowane w ostatnim czasie zabawki (farby VHT Ford Blue):
Moim zdaniem ładniej wyglądają elementy najpierw pomalowane a później przykręcone:

Pompa High Flow
Obrazek

Obudowa rozrządu i koła pasowe
Obrazek

Odnowiona oryginalna chłodnica:
Obrazek

Rozebrany, wyczyszczony i pomalowany oryginalny rozrusznik (nie mam pojęcia jak działał bo w środku miał garść ziemi/błota:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2015-05-06, 18:32 przez Gobo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
shelbykaca
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2015-04-24, 16:22
Model: odkładam ,BOSS429
Silnik: inny V8
Kolor: czarny mat

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: shelbykaca » 2015-05-06, 17:47

Super zrobione.. :-) zajebiscie wyglada..


Mając trzynaście lat myślałem tylko o miłości. Potem kochalem juz tylko mustanga....
https://youtu.be/LlKkds2Lhx8" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: [Gobo] 1968 Convertible Sunlit Gold

Post autor: anbr64 » 2015-05-22, 15:27

Czesc Gobo. Gratulacje, widzę że prace idą do przodu! Ja mam problem ze wspomaganiem kierownicy. W zasadzie pompa po regeneracji, siłownik nowy ale nie działa to tak jak powinno. W postach piszesz, że wymieniasz na Borgesona. Mam pytanie - potrzebuję na parę dni pozyczyć control valve taki jak ten :
http://www.cjponyparts.com/power-steeri ... 970/p/CV4/" onclick="window.open(this.href);return false;
chce wyeliminować ostatnie co przychodzi mi do głowy. Wprawdzie mój jest zregenerowany (podobno) ale może ma jakieś błędy. Zanim wydam 300USD chcę wiedzieć czy to to. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam Andi


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”