Skrzynia od SsanYong Musso
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Skrzynia od SsanYong Musso
Hej,
Byłem wczoraj na szrocie ze znajomym po parę części do Vectry i przy rozbitych autach zauważyłem 2 Musso. Jeden już trochę tam leży ale drugi w całkiem dobrym stanie (pomijając pociętą karoserie i rozszabrowane wnętrze ) facet powiedział, że właściciel, który go złomował zatarł silnik ale resta powinna być ok. Z tego co mi wiadomo to skrzynia manual w tych złomkach jest ta sama co w moim SN95, a mam okazję ją kupić za kwotę złomu. Pytanie tylko co jeszcze byłoby potrzebne przy swapie z automatu? Sprzęgło, Bellhousing, pedał sprzęgła i?
Byłem wczoraj na szrocie ze znajomym po parę części do Vectry i przy rozbitych autach zauważyłem 2 Musso. Jeden już trochę tam leży ale drugi w całkiem dobrym stanie (pomijając pociętą karoserie i rozszabrowane wnętrze ) facet powiedział, że właściciel, który go złomował zatarł silnik ale resta powinna być ok. Z tego co mi wiadomo to skrzynia manual w tych złomkach jest ta sama co w moim SN95, a mam okazję ją kupić za kwotę złomu. Pytanie tylko co jeszcze byłoby potrzebne przy swapie z automatu? Sprzęgło, Bellhousing, pedał sprzęgła i?
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Wyciąć większy otwór w podłodze nad skrzynią +
-T5 transmission
-Bell housing od mustang GT 5.0 , od 3.8 jest inny
-Flywheel
- clutch (na w miarę sensowne wydasz 1,5-2,5tys)
-Hardware kit to attach the flywheel and clutch
-Pilot bearing
-Throw out bearing
-Clutch fork
-Clutch/brake pedal assembly
-Clutch cable
-Shifter
-Transmission wiring harness
-Manual specific computer (T4MO) or have a chip to eliminate the shift points from your auto computer
Jesteś pewien ze ta skrzynia skoro jest w cenie złomu, nie prezentuje swoim stanem technicznym także złomu?
Podsumowując taniej będzie kupić drugiego mustanga z manualem nie mówiąc już o tym że pójdzie na to masa godzin i nerwów.
-T5 transmission
-Bell housing od mustang GT 5.0 , od 3.8 jest inny
-Flywheel
- clutch (na w miarę sensowne wydasz 1,5-2,5tys)
-Hardware kit to attach the flywheel and clutch
-Pilot bearing
-Throw out bearing
-Clutch fork
-Clutch/brake pedal assembly
-Clutch cable
-Shifter
-Transmission wiring harness
-Manual specific computer (T4MO) or have a chip to eliminate the shift points from your auto computer
Jesteś pewien ze ta skrzynia skoro jest w cenie złomu, nie prezentuje swoim stanem technicznym także złomu?
Podsumowując taniej będzie kupić drugiego mustanga z manualem nie mówiąc już o tym że pójdzie na to masa godzin i nerwów.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Z tego co widze po cenach to jednak najbardziej opłaca się kupić kompletny swap kit od tremeca. W sieci kosztują 3~4tys $ i mam pewność, że dostane high endowy manual. A przy okazji znalazłem to:
http://www.cjponyparts.com/bandm-automa ... od/p/AS06/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy dobrze rozumiem, że taki bajer powoduje, że skrzynia działa jak tiptronic? Pierwszy raz z czymś takim się spotykam Jeśli wierzyć internetom to w skrzyni mam albo uszkodzoną cewkę. W co watpie bo objaw jest trochę poważniejszy i wskazuje na uszkodzenie "Clutch Pack" bo w momencie osiągnięcia wyższych obrotów zamiast wrzucić 3kę to skrzynia wysprzegla, spada prędkość i znów wrzuca 2kę. Raz jeden wrzucił na 3kę ale jak jechałem z maksymalnie wciśniętym gazem.
Montaż takiego urządzenia to idealna pomoc doraźna póki autka nie przeznacze na tor Automat z możliwością manualnej zmiany biegów Do tego kupić rebuild kit do automatu i nic tylko śmigać
http://www.cjponyparts.com/bandm-automa ... od/p/AS06/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy dobrze rozumiem, że taki bajer powoduje, że skrzynia działa jak tiptronic? Pierwszy raz z czymś takim się spotykam Jeśli wierzyć internetom to w skrzyni mam albo uszkodzoną cewkę. W co watpie bo objaw jest trochę poważniejszy i wskazuje na uszkodzenie "Clutch Pack" bo w momencie osiągnięcia wyższych obrotów zamiast wrzucić 3kę to skrzynia wysprzegla, spada prędkość i znów wrzuca 2kę. Raz jeden wrzucił na 3kę ale jak jechałem z maksymalnie wciśniętym gazem.
Montaż takiego urządzenia to idealna pomoc doraźna póki autka nie przeznacze na tor Automat z możliwością manualnej zmiany biegów Do tego kupić rebuild kit do automatu i nic tylko śmigać
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
No jeśli zestaw za 3-4tys (plus cła podatki, transport) wyjdzie pewnie 6ys $ (20tys złoty), jest opcją opłacalną do auto które jak kompletnie odbudujesz bedzie warte ok 20tys. złoty jest sensowne to ja sie pytam czemu nie kupiłeś tego GT co teraz 5150 sprzedaje za 16,5tys ( a który jest sprawny) i baza w lepszym stanie?
ta skrzynia AOD nie nadaje sie do ostrej jazdy po torze, wysoko temp towarzysząca ostrej jeździe ją szybko zabija.
Spytaj Rafała Groszka ile wytrzymała jego po odbudowie.
w USA zakładają to głownie do zabawy na 1/4 mili, u nas ktoś też to chyba ma lub miał także może podzieli się wrażeniami jak to działa
ta skrzynia AOD nie nadaje sie do ostrej jazdy po torze, wysoko temp towarzysząca ostrej jeździe ją szybko zabija.
Spytaj Rafała Groszka ile wytrzymała jego po odbudowie.
w USA zakładają to głownie do zabawy na 1/4 mili, u nas ktoś też to chyba ma lub miał także może podzieli się wrażeniami jak to działa
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Jak to mówią: Nie chodzi o to żeby mieć zajączka ale o to żeby gonić zajączka Kupa radochy z tym remontem, a jak go nawet przywrócę do takiego stanu jak GT @5150 za cenę niewiele wyższą to dla mnie bomba jakbym kupił "gotowca" i chciał go modować to nie wiedziałbym co i jak i troche szkoda by było jakbym coś popsuł Jak coś jest popsute, a i tak trzeba to wymienić to nie ma takich obaw. No i finalnie uratuje biedakowi życie, a @5150 sprzeda swojego konia komuś innemu .
Tyle jeśli chodzi o offtop
Manual traktuje bardziej jako mod niż rzecz niezbędną do odbudowy. Trafił się na złomie towar za ~30zł to się zastanawiałem jakie są dodatkowe koszty. Gdzieś widziałem wpis Rafała ale z tego co wyczytałem winą było oddanie krążków do regeneracji zamiast wymiany. Edit: ale mogłem coś pomylić
Tyle jeśli chodzi o offtop
Manual traktuje bardziej jako mod niż rzecz niezbędną do odbudowy. Trafił się na złomie towar za ~30zł to się zastanawiałem jakie są dodatkowe koszty. Gdzieś widziałem wpis Rafała ale z tego co wyczytałem winą było oddanie krążków do regeneracji zamiast wymiany. Edit: ale mogłem coś pomylić
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Problemem w Polsce jest brak prawdziwych specjalistów, są naprawiacze którzy naciągną siebie za generalne remonty ze 3 razy po 5tys, aż ci ten automat wyjdzie bokiem.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Jeżeli (tak jak mówił sprzedawca) wystarczy dolać oleju, ewentualnie wymienić cewkę to będzie super W innym wypadku mam nadzieję, że ten Pan:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Okaże się moim najlepszym przyjacielem do napraw mojej skrzyni
Przeraża mnie niestety fakt, że każde "otwarcie" może mnie kosztować 11L oleju...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Okaże się moim najlepszym przyjacielem do napraw mojej skrzyni
Przeraża mnie niestety fakt, że każde "otwarcie" może mnie kosztować 11L oleju...
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- cornholio01
- Forumowicz
- Posty: 349
- Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
- Model: 1995`+inny v8
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Skrzynia od SsanYong Musso taka sama jak w rumaku dobre że to jest T5 to daleko do tego że jest taka sama, na pewno ma inny wałek od strony sprzęgła, przełożenia i po za tym jest inaczej zakończona bo do tej skrzyni dokręca się reduktor do napędu 4x4 wiec łatwiej by było z rumaka zrobić 4x4
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
W sumiedr.killer pisze: wiec łatwiej by było z rumaka zrobić 4x4
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
z 2-3 lata temu myślałem nad tym by kupić skrzynie z Korando w miejsce mojej wymagającej remontu T-5. Podobno pasuje:
http://www.moderndriveline.com/Technica ... mec_t5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cosworth.hu/?p=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapominałem tylko dodać, że jest inaczej zestopniowana:
Musso T5 Ratios 3.97 2.34 1.46 1.00 0.85
Mustang T5 Ratios (1990) 3.35 1.99 1.33 1.00 0.675
[EDYCJA] No i pewnie to trzeba będzie zmienić pod konkretny model: http://www.ebay.com/bhp/t5-input-shaft" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moderndriveline.com/Technica ... mec_t5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cosworth.hu/?p=18" onclick="window.open(this.href);return false;
Zapominałem tylko dodać, że jest inaczej zestopniowana:
Musso T5 Ratios 3.97 2.34 1.46 1.00 0.85
Mustang T5 Ratios (1990) 3.35 1.99 1.33 1.00 0.675
[EDYCJA] No i pewnie to trzeba będzie zmienić pod konkretny model: http://www.ebay.com/bhp/t5-input-shaft" onclick="window.open(this.href);return false;
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
AODE jak jest normalnie używana i serwisowana nie ma prawa się zepsuć one są nie do zajechania ,natomiast jak jest katowana to i 6000zł nie starczy na jej remont ,moja ma już 200 000km i dziarsko się trzyma .
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- speedster
- Forumowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
- Model: 93' Mustang LX 5.0
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Titanium Frost
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
ja mam to samo w moim AOD (93r) powodem awarii był odpiety tv cable co skutkowało zapewne spalonymi tarczkami.Skrzynia na D konczy pracę na 2 biegu a na OD wysprzegla sie tak jak mowisz. Jesli bedziesz zamawiał komplet do regeneracji to daj mi proszę znać co za ile to może zamówimy razem.W kupie siła,i moze jais rabacik się dostanie
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
Komplet do regeneracji (uszczelki, tarczki i inne pierdółki) to 850zł netto u mojego dostawcy. Facet z tego co widzę towar ściąga z rockauto.com i jak nie zamawia się hurtem to u niego się opłaca. Chociaż czasem pisał, że nie ma jakiejś części mimo, że na rockauto była. Widziałem na necie firmę, która sprzedawała automaty do amerykańców i mieli AOD-E/4R70W w cenach: 3 000 zł regenerowana, 5 000 zł nowa, 7 000zł nowa wzmacniana z oznaczeniem "Sport".
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2393
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Skrzynia od SsanYong Musso
nie kupuj tych skrzyni regenerowane , nowe , sport to pic na wodę , najlepiej jest zrobić skrzynię w dobrym zakładzie i koszt ok 5000 cię nie ominieRezor pisze:Komplet do regeneracji (uszczelki, tarczki i inne pierdółki) to 850zł netto u mojego dostawcy. Facet z tego co widzę towar ściąga z rockauto.com i jak nie zamawia się hurtem to u niego się opłaca. Chociaż czasem pisał, że nie ma jakiejś części mimo, że na rockauto była. Widziałem na necie firmę, która sprzedawała automaty do amerykańców i mieli AOD-E/4R70W w cenach: 3 000 zł regenerowana, 5 000 zł nowa, 7 000zł nowa wzmacniana z oznaczeniem "Sport".