C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- mgrajek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
- Model: 65 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Vintage Burgundy
C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Mooocno szarpie i niemal gasi silnik (dwa razy zgasiła), i obroty bardzo spadają. Przy zmianie na D jest trochę tylko lepiej. A cała reszta działa bez zarzutu, płynnie, bez uślizgów, w książkowych zakresach prędkości zmienia, na L mieli kołami itp. Czy to może być któryś z zaworów vacuum albo pressure niedomagający? (tak wynika z lektury for zza ocenau). Co mogę zrobić? Czy ta legendarna ilość płynu nie za duża nie za mała może mieć znaczenie?
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Tu niestety może mieć znaczenie wszystko ale od ilości oleju w skrzyni bym zaczynał poszukiwania.mgrajek pisze:Mooocno szarpie i niemal gasi silnik (dwa razy zgasiła), i obroty bardzo spadają. Przy zmianie na D jest trochę tylko lepiej. A cała reszta działa bez zarzutu, płynnie, bez uślizgów, w książkowych zakresach prędkości zmienia, na L mieli kołami itp. Czy to może być któryś z zaworów vacuum albo pressure niedomagający? (tak wynika z lektury for zza ocenau). Co mogę zrobić? Czy ta legendarna ilość płynu nie za duża nie za mała może mieć znaczenie?
Na odpalonym silniku sprawdzasz poziom. Jak jesteś blisko poziomu to nawet setka dolana zmienia znacząco pomiar więc dolewaj ostrożnie bo wyciąganie nie jest tak proste jak dolewanie


Szarpnięcia mogą być powodem naprężeń w skrzyni spowodowanymi przez Ciebie przykładowo na pochyłości

Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- mgrajek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
- Model: 65 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Vintage Burgundy
Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Na równym sprawdzałem. Szarpie niezaleznie czy z wciśniętym hamulcem to robie czy bez. Rozgrzanie w zasadzie nie pomaga. Sprawdzę olej na włączonym i rozgrzanym tak jak trzeba, jak wreszcie wróce z pracy do domu. Dolewka/odlewka jak rozumiem przez tą rurkę od bagnetu jedno i drugie?
- speedster
- Forumowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
- Model: 93' Mustang LX 5.0
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Titanium Frost
Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Skrzynia jest sterowana podciśnieniem z tego co wiem, to należy sprawdzić. Następnym winnym może być zablokowany governor czyli mechaniczny czujnik obrotów.
Poszukaj na amerykanskich forach, tam na pewno znajdziesz więcej informacji :
http://www.fordification.com/forum/view ... hp?t=57573" onclick="window.open(this.href);return false;
BTW nie podałeś kluczowej informacji- kiedy objawy nastąpiły, czy zaczęło się to nagle czy było tak od początku twojej kadencji.
Poszukaj na amerykanskich forach, tam na pewno znajdziesz więcej informacji :
http://www.fordification.com/forum/view ... hp?t=57573" onclick="window.open(this.href);return false;
BTW nie podałeś kluczowej informacji- kiedy objawy nastąpiły, czy zaczęło się to nagle czy było tak od początku twojej kadencji.
- mgrajek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
- Model: 65 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Vintage Burgundy
Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
You have been permanently banned from this board. A ban has been issued on your IP address. No ładnie ktoś z pracy ode mnie zniesmaczył forum forda, w sumie kolega ma focusa....
Może to ban za samo użycie tej nazwy...
Dzięki za info, posprawdzam w necie o tym governorze.
Problem był od początku mojej kadencji czyli niecałe dwa tygodnie. Staram sie za bardzo nie jeździć autem bez OC i na kalifornijskich blachach.

Dzięki za info, posprawdzam w necie o tym governorze.
Problem był od początku mojej kadencji czyli niecałe dwa tygodnie. Staram sie za bardzo nie jeździć autem bez OC i na kalifornijskich blachach.
- mgrajek
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
- Model: 65 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: Vintage Burgundy
Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Poziom oleju był 5mm poniżej dolnej kreski (po rozgrzaniu na biegu P). Dolalem 350ml, poziom zrobił się 2mm powyżej górnej kreski. Nie pomogło to co prawda na szrpnięcie i obniżenie obrotów, ale za to skrzynia zaczeła działać jak w moim współczesnym samochodzie - po puszczeniu hamulca na płaskim auto samo zaczyna się toczyć w danym kierunku (czego nie było przedtem i dopiero dodanie gazu go uruchamialo). Nie pieni się na bagnecie.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: C4 bardzo szarpie przy zmianie z P na R
Sprawdza się na neutralu "N"


"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"