Ciśnienie w oponach Gt
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
Ciśnienie w oponach Gt
Witam Wszystkich,
jakie ciśnienie macie w oponach w swoich Gt?
Takie jak producent doradza czyli wszystkie koła po 220 kPa czy inne?
jakie ciśnienie macie w oponach w swoich Gt?
Takie jak producent doradza czyli wszystkie koła po 220 kPa czy inne?
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Ciśnienie w oponach Gt
2,2 to zdecydowanie za malo. Pod drzwiami kierownika na slupku powinna byc wklejka ktora informuje ile nalezy dodac do
2,2 - nie wiem jak jest w wersjach EU aleu mnie jest +0,3/160kmh. Ja osobiscie jezdze na 2,8.
2,2 - nie wiem jak jest w wersjach EU aleu mnie jest +0,3/160kmh. Ja osobiscie jezdze na 2,8.
Re: Ciśnienie w oponach Gt
2.8 na wszystkie koła?veeefour pisze:2,2 to zdecydowanie za malo. Pod drzwiami kierownika na slupku powinna byc wklejka ktora informuje ile nalezy dodac do
2,2 - nie wiem jak jest w wersjach EU aleu mnie jest +0,3/160kmh. Ja osobiscie jezdze na 2,8.
- chicken
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 159
- Rejestracja: 2016-04-20, 21:49
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Bullitt 2018 shadow black
- Lokalizacja:: Rzeszów
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Cześć,
jeśli wykorzystujecie koniki zgodnie z przeznaczeniem to radzę nie dobijać zbyt dużo powietrza, gdyż po dogrzaniu opona ściera sie w następujący sposób:
2,2 jest ok. wraz z dogrzaniem opony ciśnienie wzrasta. Fabryczne pirelli są twardą oponą i bardzo dobrą dla naszych mustangów bo pozwalają na zabawę a napęd nie dostaje tak w d...
Jedną z bardziej przyczepnych mieszanek jest michelin ale tez szybciej się zużywa.
teraz testuje korańskie nexeny, zobaczymy ile wytrzymają bo pirellki 7 tys.
jeśli wykorzystujecie koniki zgodnie z przeznaczeniem to radzę nie dobijać zbyt dużo powietrza, gdyż po dogrzaniu opona ściera sie w następujący sposób:
2,2 jest ok. wraz z dogrzaniem opony ciśnienie wzrasta. Fabryczne pirelli są twardą oponą i bardzo dobrą dla naszych mustangów bo pozwalają na zabawę a napęd nie dostaje tak w d...

Jedną z bardziej przyczepnych mieszanek jest michelin ale tez szybciej się zużywa.
teraz testuje korańskie nexeny, zobaczymy ile wytrzymają bo pirellki 7 tys.
-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Objętość opony powoduje spore zmiany ciśnienia. U mnie od 2,2-2,3 rano w garażu 19 st, po szybkiej jeździe 2,4-2,5. I jest ok. Warto kontrolować ciśnienie, bo zmiana pory roku wpływa na poczatkowe ciśnienie w kołach, a to przy małych miejskich przebiegach może być zbyt niskie jesienią.
- Behemoth
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
- Model: S550 GT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Fabryczne felgi i opony Pirelli P Zero: od dilera miałem nabite wszystkie 4 koła na 2.6 bara. Nie wspominał, a ja nie pytałem dlaczego. Przejechałem tak < tysiąc kilometrów.
Zmieniłem wszystkie koła na 2.2 bara (zimne), tak jak zaleca producent, bo miałem wrażenie że kolorowe paseczki na oponie nie ścierają się równomiernie na całej szerokości gumy. Po pół godziny szybkiej jazdy ciśnienie wzrasta o ok. 0.2. Porównując 2.6 vs. 2.2 - jeździ się bardziej miękko, opona ściera się równomiernie.
Niestety w książce serwisowej nie są podane informacje na temat podnoszenia ciśnienia dla szybkiej jazdy lub większego załadunku.
Zmieniłem wszystkie koła na 2.2 bara (zimne), tak jak zaleca producent, bo miałem wrażenie że kolorowe paseczki na oponie nie ścierają się równomiernie na całej szerokości gumy. Po pół godziny szybkiej jazdy ciśnienie wzrasta o ok. 0.2. Porównując 2.6 vs. 2.2 - jeździ się bardziej miękko, opona ściera się równomiernie.
Niestety w książce serwisowej nie są podane informacje na temat podnoszenia ciśnienia dla szybkiej jazdy lub większego załadunku.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek
-
- Forumowicz
- Posty: 379
- Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
- Model: Był GT Premium 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Kraków
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Są te dane! 2,3 bar, poszukaj w sekcji opony.Behemoth pisze: Niestety w książce serwisowej nie są podane informacje na temat podnoszenia ciśnienia dla szybkiej jazdy lub większego załadunku.
- Behemoth
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
- Model: S550 GT EU
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race Red
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Dzięki. Sprawdzę jeszcze raz.Volver pisze:Są te dane! 2,3 bar, poszukaj w sekcji opony.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Dokladnie jest to w ksiazce. Jest tez naklejka o tym informujaca na slupku C po stronie kierowcy.
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Każdy nowy samochód jak przychodzi z fabryki ma od 05 do 1 bar więcej ciśnienia.
A na przeglądzie zerowym mechanicy o tym albo nie wiedzą, albo im się nie chce tego sprawdzać
Tak samo jest u mnie w KIA.
A jest to spowodowane tym, że producent nie wie jak długo auto będzie stało na placu u dealera, lub na składzie celnym.
I robi tak, by opony się nie odkształciły stojąc w jednej pozycji przez ten czas.
Jeśli samochód stoi przez całą zimę w garażu, to dobrze jest dobić o 1 bar więcej na ten czas, co zmniejsza odkształcenie opon (ja tak robię w klasyku)
A na przeglądzie zerowym mechanicy o tym albo nie wiedzą, albo im się nie chce tego sprawdzać

Tak samo jest u mnie w KIA.
A jest to spowodowane tym, że producent nie wie jak długo auto będzie stało na placu u dealera, lub na składzie celnym.
I robi tak, by opony się nie odkształciły stojąc w jednej pozycji przez ten czas.
Jeśli samochód stoi przez całą zimę w garażu, to dobrze jest dobić o 1 bar więcej na ten czas, co zmniejsza odkształcenie opon (ja tak robię w klasyku)
Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Ciśnienie miałem 2,2 - przy obciazeniu do 2,7. Teraz jeżdzę na 2,5.
- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Ja juz generalnie o tym wspominalem, ze te Pirelli to sa bardzo srednie opony. Na prawde polecam kazdemu zmienic na inne.
Druga sprawa to 2,2 bar to szalenstwo dla tego auta. Jezdzi sie moze i wygodniej po dziurach ale opna w ten sposob bardziej dostaje.
I zeby bylo jasne - ja podaje cisnienie dla zimnych opon - jak kazda serwisowka, manual czy poradnik.
Polecam generalnie nie jezdzic mniej jak 2,5 bar - na zimno powtrze dla jasnosci.
Druga sprawa to 2,2 bar to szalenstwo dla tego auta. Jezdzi sie moze i wygodniej po dziurach ale opna w ten sposob bardziej dostaje.
I zeby bylo jasne - ja podaje cisnienie dla zimnych opon - jak kazda serwisowka, manual czy poradnik.
Polecam generalnie nie jezdzic mniej jak 2,5 bar - na zimno powtrze dla jasnosci.
- chicken
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 159
- Rejestracja: 2016-04-20, 21:49
- Model: GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Bullitt 2018 shadow black
- Lokalizacja:: Rzeszów
- Stajnia: Stajnia Podkarpacka
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Dlaczego niby bardziej dostaje ? Przecież szybko sie dogrzewa. Rozwiń prosze myśl. Powyżej 2,5 ,na zimno jak piszesz, i po dogrzaniu bieżnik zużywa sie nierównomiernie i po środku i opona ma automatycznie mam mniejsza przyczepność.
A pirelli fajne opony bo sliskieeeeee
nexeny dają radę, póki co upał, ale juz widzę ze to miękka mieszanka. Maks 5 tys. 
A pirelli fajne opony bo sliskieeeeee


- veeefour
- Forumowicz
- Posty: 1578
- Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
- Model: 2015 GT Fastback US
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Race red AT
- Kontakt:
Re: Ciśnienie w oponach Gt
Bo przy za malym cisniu profil opony moze byc odksztalcony i nie rowno sie rozkladac. Kazdy wie jak odroznic po zuzyciu opony czy ma prawidlowe czy nie prawidlowe cisnienie?
Tak? To dobrze ale to bedzie tez roznie dla roznych opon bo maja roznie zbudowane karkasy. Z objechania org Pirelli stwierdze, ze one tak malego cisnienia nie lubia - opona bardziej sie zuzywa na bokach.
Nie? Obrazek ponizej:

Najgorszy jest przypadek pierwszy wiec lepiej miec deko za duzo jak deko za malo. Przypadek pierwszy powoduje znaczne odksztalcenia karkasu i rozpadanie sie opony.
Opona w przypadku 1 od lewej jest czesto wygieta w sposob dla niej nienaturalny(wklesla zamiast wypukla). Wszystkie nowoczesne opony maja ksztalt radialny czyli wypukly.
Tak? To dobrze ale to bedzie tez roznie dla roznych opon bo maja roznie zbudowane karkasy. Z objechania org Pirelli stwierdze, ze one tak malego cisnienia nie lubia - opona bardziej sie zuzywa na bokach.
Nie? Obrazek ponizej:

Najgorszy jest przypadek pierwszy wiec lepiej miec deko za duzo jak deko za malo. Przypadek pierwszy powoduje znaczne odksztalcenia karkasu i rozpadanie sie opony.
Opona w przypadku 1 od lewej jest czesto wygieta w sposob dla niej nienaturalny(wklesla zamiast wypukla). Wszystkie nowoczesne opony maja ksztalt radialny czyli wypukly.