Odbudowa silnika 351w

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
DG1
Posty: 6
Rejestracja: 2016-11-06, 22:56

Odbudowa silnika 351w

Post autor: DG1 » 2016-11-16, 14:22

Witam serdecznie. Po udanej przez kolegow z tego forum identyfikacji mojego silnika (dzieki chlopaki ! ) przyszla pora na kompletowanie czesci do odbudowy motoru. Po wstepnej weryfikacji bede potrzebowal komplet panewek glownych, korbowych, panewek walka rozrzadu, zestawu uszczelek na caly silnik, pompe oleju, pompe paliwa, oraz pierscienie tlokowe. Pytanie czy znajde gdzies w PL sklep ktory dysponowal by w/w czesciami ? Oraz ktore czesci podejda z silnika 4.7l 289 cui ?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: Rezor » 2016-11-16, 15:09

od 289 nie podejdzie niemal nic. Na stronach pokroju jegs.com czy summitracing.com są gotowe zestawy do odbudowy silników w różnych wariantach.
Głowice po rozwierceniu otworów na szpilki będą pasować ale IMO nie przyniesie to żadnych korzyści.
Poniżej masz listę części które możesz przekładać ale raczej takie przekładki są stosowane z 351W do 302/289 w drugą stronę nie zalecam.
Camshafts (you will have to change to the 351W firing order)
Front covers
Timing chains
Motor mounts
Harmonic balancers, flywheels, and flexplates (except 1982, and later 302's)
Exhaust manifolds
Cylinder heads, and valve train parts (except for pushrods)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: simontlc » 2016-11-16, 15:10

289 będzie wymienne raczej z 302, do twojego chyba nic nie podejdzie


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

DG1
Posty: 6
Rejestracja: 2016-11-06, 22:56

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: DG1 » 2016-11-16, 21:27

Czyli dół silnika jest inny (wał, korby ) więc panewki muszą być dedykowane pod ten silnik, jak rozumie. A co z pierścieniami tłokowymi i panewkami wałka rozrządu ? są te same ? Pytam raczej o części "eksploatacyjne" silnika ( panewki, pierścienie, uszczelki głowic, itp). Głowice, korby, tłoki, tuleje w bloku mam w co najmniej zadowalającym stanie. Niestety na wskutek nieodpowiedniego smarowania nadmiernemu zużyciu uległy łożyska ślizgowe wału i wałka. Zależy mi na w miarę szybkim remoncie, stąd pytanie o namiary sklepów z częściami w PL.
Jeszcze jedno pytanie, czy dysponuje ktoś z kolegów, koleżanek danymi z jakimi momentami maja być dokręcone poszczególne elementy silnika ( głowice, wał, korbowody itp.) ?







/



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: simontlc » 2016-11-16, 21:40

Napisz do kolegi "yoozeq" on ostatnio robił 351,moze cos ma


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: Rezor » 2016-11-16, 21:43

DG1 pisze:Czyli dół silnika jest inny (wał, korby ) więc panewki muszą być dedykowane pod ten silnik, jak rozumie. A co z pierścieniami tłokowymi i panewkami wałka rozrządu ? są te same ? Pytam raczej o części "eksploatacyjne" silnika ( panewki, pierścienie, uszczelki głowic, itp). Głowice, korby, tłoki, tuleje w bloku mam w co najmniej zadowalającym stanie. Niestety na wskutek nieodpowiedniego smarowania nadmiernemu zużyciu uległy łożyska ślizgowe wału i wałka. Zależy mi na w miarę szybkim remoncie, stąd pytanie o namiary sklepów z częściami w PL.
Jeszcze jedno pytanie, czy dysponuje ktoś z kolegów, koleżanek danymi z jakimi momentami maja być dokręcone poszczególne elementy silnika ( głowice, wał, korbowody itp.) ?
/
Jeżeli bierzesz się za remont silnika to jedyne używane części, które nazwałeś eksploatacyjnymi to dokładnie te od posiadanego silnika. Łożyska wału nie pasują. Czop w 302/289 na 2.75", a w 351w 3" więc nawet wał korbowy nie będzie pasował. No chyba, że dasz reduktory ale będzie to sztuka dla sztuki bo i tak będziesz musiał dobrać nieoryginalne korby i tłoki. Średnica cylindra w 302/289 jest ta sama co w 351W, różnica jest w wysokości bloku. Pierścienie będą pasować ale i tak radziłbym oddać blok do obróbki. Z czasem pierścienie układają się wycierając cylindry w jajo. Nawet jak dasz nowe pierścienie to może się okazać, że silnik nie trzyma kompresji/bierze olej. Jak już Ci zrobią blok to dobierasz na wymiar nowe pierścienie. Jeśli nie jesteś handlarzem to na remont zagospodaruj sobie trochę czasu i bez pośpiechu. Jak już sobie ułożysz jakiś grafik to pomnóż dodatkowo potrzebny czas x2. Jak okaże się, że nie masz cierpliwości to daj do zrobienia silnik komuś kto zrobi Ci to dobrze. Taka dobra rada jeśli już robisz mustanga: Chytry płaci 2 razy :) tyczy się to zarówno pieniędzy jak i czasu. Tam gdzie będziesz próbował zaoszczędzić za jakiś czas będziesz musiał włożyć 2 tyle. Wiem z doświadczenia :ok:

PS. Mam jak coś kompletny 351W na wtrysku na sprzedaż ale bez bloku bo zostaje na projekt.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: anbr64 » 2016-11-16, 22:04

Rezor - popieram. Po co wymieniać pierścienie przed szlifem? Kolego, sprawdz w pierwszej kolejności w jakim stanie masz silnik a dopiero pomyśl co chcesz z nim zrobić.
Pozdrawiam


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

DG1
Posty: 6
Rejestracja: 2016-11-06, 22:56

Re: Odbudowa silnika 351w

Post autor: DG1 » 2016-11-16, 23:50

Pytam generalnie po to aby być świadomym kosztów nowych części, ponieważ jako iż jestem zielony w tematyce klasycznych Mustangów byłem przekonany że mam pod maską 289cui, a co za tym idzie szacowałem remont na częściach dedykowanych do tego właśnie silnika. W sobotę wiozę graty do speców od obróbki silników aby poddać dół silnika i głowice szczegółowej weryfikacji. Na chwile obecną wiem tyle ile jestem w stanie dostrzec gołym okiem po rozebraniu silnika. Widać z pewnością że "Nasi " już tu byli, tłoki wyglądają "świeżo" bez rys, nadmiernych luzów na sworzniach, tuleje bez progów rys, z widocznymi śladami po honowaniu. Jednymi słowy ktoś remontował ten silnik przede mną i to całkiem niedawno, z tym że coś poszło nie tak. Czujnik ciśnienia oleju nie był podłączony do zegarów, olej rozrzedzony benzyną ( pewnie za sprawą pompki paliwa ), a wisienka na torcie to odwrotnie założone panewki korbowe na 5 korbie, pięknie zaślepiające kanał w korbowodzie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”