Nie zwróciliście może uwagi na to, czy Wasze 4.6 V8 nie grzeją tunelu środkowego i podłogi bagażnika podczas takich upałów jak w ciągu ostatnich dni? Wcześniej niestety jeździliśmy Stangiem tylko jak zdrowo pizgało na dworze, w sensie temperatury nie dochodziły nawet do +10. Ostatnio pojeździłem w 30 kilku stopniowym upale i z niejakim zdziwieniem odkryłem, że schowek w podłokietniku ma ciepłą "podłogę" i podłoga w bagażniku nad tłumikiem również jest ciepła, na tyle że leżący tam klucz do kół był odczuwalnie ciepły.
Normalne czy wręcz przeciwnie?
4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- chwial1
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 128
- Rejestracja: 2010-09-06, 19:21
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny
Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
Choć latam Konikiem już od ponad 6 lat nie stwierdziłem "organoleptycznie" podwyższonej temperatury w wymienionych przez Ciebie miejscach(na pewno sprawdzę ). Fatem jest natomiast, że po jeżdzie w ciepłe czy upalne dni, przy wysiadaniu czuje się falę gorącego powietrza, buchającego spod podwozia. Ale chyba tak ma być, skoro "przemłóca" >20l paliwa na 100km. Jestem tez ciekaw opinii innch użtkowników.
chwial1
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć "dyzlem w manualu"
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć "dyzlem w manualu"
- misiekwaw
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 167
- Rejestracja: 2009-08-10, 15:25
- Model: 2015 R/T + 2013 V6
- Silnik: inny V8
- Kolor: Ivory White + Grabber Blue
- Lokalizacja:: Zadupiodwory
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
A widzisz, ta fala gorąca buchająca spod podwozia była pierwszą rzeczą, która zwróciła ostatnio moją uwagę, bo wcześniej tego nie czułem. To jeden "objaw" już mam wyjaśnionychwial1 pisze:Choć latam Konikiem już od ponad 6 lat nie stwierdziłem "organoleptycznie" podwyższonej temperatury w wymienionych przez Ciebie miejscach(na pewno sprawdzę ). Fatem jest natomiast, że po jeżdzie w ciepłe czy upalne dni, przy wysiadaniu czuje się falę gorącego powietrza, buchającego spod podwozia. Ale chyba tak ma być, skoro "przemłóca" >20l paliwa na 100km. Jestem tez ciekaw opinii innch użtkowników.
Challenger R/T
Tuned by DISI-tune
Tuned by DISI-tune
Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
http://autokult.pl/9539,ford-mustang-v- ... i-problemy" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jeśli w aucie nagrzewa się tunel środkowy nie ma co panikować – ten typ tak ma."
"Jeśli w aucie nagrzewa się tunel środkowy nie ma co panikować – ten typ tak ma."
- Rockmancar
- Forumowicz
- Posty: 201
- Rejestracja: 2016-11-02, 00:03
- Model: New Edge
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Bright Atlantic Blue
- Lokalizacja:: Konin
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
Nie mam 4.6, tylko 3.8 i też to zauważyłem, ale sam szybko to sobie wytłumaczyłem. (Te rymy...)
Mianowicie - tunel środkowy jest nagrzany w ciepłe dni, ponieważ układ wydechowy generuje bardzo wysokie temperatury. Nie chce strzelać jakie, ani nie będę teraz tego szukał, ale jak wodą poleje się rozgrzane kolektory to ona w momencie wyparowuje. Najgorętszym punktem są chyba katalizatory. Ciepłe powietrze jest lżejsze i przez to dostaje się do wycięcia tunelu środkowego i tam też się trzyma nagrzewając blachę przez co dalej - elementy wnętrza przylegające do tunelu środkowego. Skrzynia biegów też się nagrzewa, też może mieć na to wpływ, ale niewielki. Jeżeli w innych autach RWD tego nie ma, to znaczy, że Ford robił za dużą przerwę między tunelem środkowym a elementami podwozia, (skrzynia, wał itp.) albo nie zastosował w tamtym miejscu czegoś pokroju taśmy termo izolującej. Artykułu nie czytałem, więc nie wiem jak to tam wytłumaczyli. Co do bagażnika to nie wiem, rzadko z niego korzystam. A w chłodniejsze dni tego nie ma, bo zdąży się to jakoś wychłodzić.
Mianowicie - tunel środkowy jest nagrzany w ciepłe dni, ponieważ układ wydechowy generuje bardzo wysokie temperatury. Nie chce strzelać jakie, ani nie będę teraz tego szukał, ale jak wodą poleje się rozgrzane kolektory to ona w momencie wyparowuje. Najgorętszym punktem są chyba katalizatory. Ciepłe powietrze jest lżejsze i przez to dostaje się do wycięcia tunelu środkowego i tam też się trzyma nagrzewając blachę przez co dalej - elementy wnętrza przylegające do tunelu środkowego. Skrzynia biegów też się nagrzewa, też może mieć na to wpływ, ale niewielki. Jeżeli w innych autach RWD tego nie ma, to znaczy, że Ford robił za dużą przerwę między tunelem środkowym a elementami podwozia, (skrzynia, wał itp.) albo nie zastosował w tamtym miejscu czegoś pokroju taśmy termo izolującej. Artykułu nie czytałem, więc nie wiem jak to tam wytłumaczyli. Co do bagażnika to nie wiem, rzadko z niego korzystam. A w chłodniejsze dni tego nie ma, bo zdąży się to jakoś wychłodzić.
Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
U mnie również okolice podłokietnika i tunelu cieplejsze- można napoje podgrzewać więc myślę, że ten typ tak ma
- R0N1N
- Forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: 4.6 - ciepła podłoga podczas upałów?
Nie masz się czym przejmować, to normalne. W moim aucie też się te miejsca nagrzewają, i wcale nie trzeba do tego upalnego dnia.