Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Z uwagi na to, że bardzo mnie męczył widok mojego Mustanga ala 4x4 postanowiłem go obniżyć. Miałem akurat pod ręką taki zestaw Eibacha co daje obniżenie 25/30 mm. Wszystko ładnie i pięknie tylko po zamontowaniu stał się bardzo jak dla mnie twardy. Amorki zostały fabryczne. Prowadzenie w zakrętach rewelacja, brak przechyłów i nurkowania podczas startów i hamowań. Mam w związku z tym pytanie czy można zastosować do tego zestawu jakieś amortyzatory co poprawią komfort podróżowania i zmniejszą dolegliwości bólowe kręgosłupa
, czy może iść w inny zestaw (sprężyny plus amorki)? Jak to wygląda u was co mają obniżone auto, jakich zestawów użyliście i jak w związku z tym pogorszył się komfort podróżowania szczególnie na nierównych drogach. Będę wdzięczny za porady 
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Marcin, nie na mustangu, ale w zawieszeniach trochę doświadczenia mam.
Nie spotkałem się z zawieszeniem alternatywnym, które obniża auto, aby było choćby równie komfortowe co oryginał.
Zawsze są twardsze. czy to będą tylko sprężyny, czy dedykowane do marki amory np. bilstein to zawsze będą twardsze.
Najmniej inwazyjna, najmniej obniżająca komfort modyfikacja to sprężyny, a Eibach robi je naprawdę komfortowe. H&R już są twardsze.
Jak dasz amory bilsteina B6 będzie twardziej.
Pro-kit są najmniej inwazyjnymi sprężynami. Linia Sportline jest jeszcze sztywniejsza.
O zawieszeniach gwintowanych już nie wspominam.
Reasumując, sprężyny Eibacha Pro-Kit na rynku zawieszeń modyfikowanych są uznawane za najbardziej komfortowe, co trzeba rozumieć jako, najmniej pogarszające komfort w stosunku do seryjnego i to niezależnie od marki auta.
Jak coś, mogę się zamienić na swoje
Nie spotkałem się z zawieszeniem alternatywnym, które obniża auto, aby było choćby równie komfortowe co oryginał.
Zawsze są twardsze. czy to będą tylko sprężyny, czy dedykowane do marki amory np. bilstein to zawsze będą twardsze.
Najmniej inwazyjna, najmniej obniżająca komfort modyfikacja to sprężyny, a Eibach robi je naprawdę komfortowe. H&R już są twardsze.
Jak dasz amory bilsteina B6 będzie twardziej.
Pro-kit są najmniej inwazyjnymi sprężynami. Linia Sportline jest jeszcze sztywniejsza.
O zawieszeniach gwintowanych już nie wspominam.
Reasumując, sprężyny Eibacha Pro-Kit na rynku zawieszeń modyfikowanych są uznawane za najbardziej komfortowe, co trzeba rozumieć jako, najmniej pogarszające komfort w stosunku do seryjnego i to niezależnie od marki auta.
Jak coś, mogę się zamienić na swoje
- MaciekW
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 493
- Rejestracja: 2012-07-28, 22:13
- Model: MY 2014 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: black
- Lokalizacja:: Kędzierzyn-Koźle
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
KaMYk w zasadzie temat wyczerpał.
Coś za coś - też mam Eibachy Pro Kit z seryjnymi amortyzatorami (tylko w 2014 GT) i według mnie spadek komfortu jest marginalny w porównaniu do poprawy stabilności samochodu. Powiem więcej, komfort (ale nie bezpośredni, odczuwalny tylną częścią ciała) się nawet zwiększył dla mnie, bo z mniejszym strachem (no, może lepiej powiedzieć respektem
...) wchodzę w zakręty i samochód jest stabilniejszy przy większych prędkościach. To, czego mi trochę brakuje to podrywający się przód przy mocnym starcie - wrażenia były nie do przecenienia - za to hamowanie zdecydowanie lepsze bez głębokiego nurka. Samochodem jeżdżę często w 4 i to nielekkie osoby, i mimo to jest OK.
Tak więc musisz zaakceptować pewne niedogodności w zamian dostając lepsze prowadzenie albo wrócić do seryjnej kanapy - wcześniej miałem 2006 GT i wiem, jak to fajnie jeździ na seryjnym zawieszeniu - wygodne bujadło, dla mnie najbliższy prowadzeniem do niego był Polonez pierwszej serii
. Tylko że z ponad 300 końmi pod maską wrażenia są zdecydowanie mocniejsze.
Coś za coś - też mam Eibachy Pro Kit z seryjnymi amortyzatorami (tylko w 2014 GT) i według mnie spadek komfortu jest marginalny w porównaniu do poprawy stabilności samochodu. Powiem więcej, komfort (ale nie bezpośredni, odczuwalny tylną częścią ciała) się nawet zwiększył dla mnie, bo z mniejszym strachem (no, może lepiej powiedzieć respektem
Tak więc musisz zaakceptować pewne niedogodności w zamian dostając lepsze prowadzenie albo wrócić do seryjnej kanapy - wcześniej miałem 2006 GT i wiem, jak to fajnie jeździ na seryjnym zawieszeniu - wygodne bujadło, dla mnie najbliższy prowadzeniem do niego był Polonez pierwszej serii
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Marcin, jeszcze jedna uwaga, u Ciebie komfort pogarszają także opony o niższym profilu.bigi1977 pisze:czy można zastosować do tego zestawu
Ty masz chyba 19" koła, ale nie wiem, jakie opony czy o standardowej szerokości 235 i mniejszym profilu.
Napisz jakie masz koła, ale jeśli masz 19" i mniejszy profil opony, to jednak i jakiś tam procent komfort się pogorszy.
Jadąc z Tobą, to jakoś nie odczułem aby było niekomfortowo
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
To fakt felgi mam 20 i tej gumy za wiele nie ma. To pewnie znacząco wpłynęło na komfort. Muszę jeszcze trochę pojeździć i zobaczyć czy dam radę a właściwie mój kręgosłup. Prowadzenie jest super i zachowanie w zakrętach. W razie czego mam seryjne sprężyny 
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
- andi74
- Forumowicz
- Posty: 1168
- Rejestracja: 2014-05-30, 17:37
- Model: GT S550 GT350 Mod
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary Metalik
- Lokalizacja:: EU/PL
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
czesc
ja u siebie w sgt mam kupione nowe amorki Steda i sprezyny te co byly ford racing od sgt
jest twardy i to wyraznie ale za to przyklejony to autostrady
nie wiem czy sa do s197 jakies bilsteiny bo z tego co opisuja na forach one sa bardzo dobre przy wymianie w autach z usa zeby miec bardziej europejskie zawieszenie
ja u siebie w sgt mam kupione nowe amorki Steda i sprezyny te co byly ford racing od sgt
jest twardy i to wyraznie ale za to przyklejony to autostrady
nie wiem czy sa do s197 jakies bilsteiny bo z tego co opisuja na forach one sa bardzo dobre przy wymianie w autach z usa zeby miec bardziej europejskie zawieszenie
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Do Eibacha można kupić Bilsteiny B6 tylko czy to jeszcze bardziej go nie utwardzi? Są nawet takie gotowe zestawy. Nie chciałbym władować jeszcze dodatkowo kasę, a okaże się, że mam gokarta 
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
No to masz odpowiedźbigi1977 pisze:To fakt felgi mam 20
ja mam na gwincie H&R w astrze dwa rozmiary kół:
letnie 20" z oponą 235/35R20
zimowe 18" z oponą 235/45R20
na poniższym zdjęciu różnica 18 i 20" (tu akurat oba komplety letnie, ale rozmiary jak powyżej)

Różnica niestety jest, albo komfort, albo wygląd i prowadzenie
Acha, jeszcze z reguły do opon o mniejszym profilu daje się wyższe ciśnienie powietrza, aby ograniczyć ugięcie opony i zminimalizować ryzyko uszkodzenia felgi na nierównościach czy dziurach. na tych 20" masz seryjne 220kPa, czy wyżej?
Kompromisem są same sprężyny na 18" kołach.
Utwardzi na pewno, bilstein ma linie amortyzatorów b4, które odpowiadają parametrom seryjnych amortyzatorów. Są to zamienniki dla oryginalnych zawieszeń.bigi1977 pisze:Do Eibacha można kupić Bilsteiny B6 tylko czy to jeszcze bardziej go nie utwardzi?
Seria B6 i B8 to są już utwardzane amortyzatory o zmniejszonym skoku właśnie do sprężyn Eibacha czy H&R. W zestawach są sprzedawane jako seria B12.
Marcin, miękkciej nie będzie, chyba, że powrócisz do 18" kół .
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Dzięki Krzysztof za obszerne wyjaśnienia
. Zgadzam się z Tobą. Gdyby były 18 to pewnie byłoby ok. Niestety nie wrócę do serii bo mam Brembo 6 tłoczkowe i te wymagają felg min 19. Tak więc albo wzmocnię kręgosłup, albo wrócę do seryjnego zawieszenia i wtedy sprężyny będą na sprzedaż. Jakie twoim zdaniem powinienem mieć ciśnienie w tych kołach?
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
A jaki masz profil tych 18?
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
To jest tak. Miękko to jest na seryjnym zawieszeniu.andi74 pisze:mam kola 18 i wcale mieko nie jest
Każda modyfikacja to potwardzenie zawieszenia.
Czy na samych sprężynach to jeszcze nadal akceptowalnie miękko czy akceptowalnie ale twardo to już subiektywna ocena każdego kierowcy.
Generalnie zasada jest zawsze taka, od miękkiego do twardego zawieszenia:
seria
sprężyny, reszta seria w tym opony
sprężyny + opony o większej średnicy i mniejszym profilu
sprężyny + amortyzatory o zmniejszonym skoku + opona seryjna
sprężyny + amortyzatory o zmniejszonym skoku + opony większej średnicy i mniejszym profilu
zawieszenie gwintowane
Ja jeżdżę na zawieszeniu gwintowanym i większych oponach o niskim profilu, zatem dla mnie same eibachy i seryjna opona to miękko
Wszytko zależy od punktu odniesienia
A jaki jest dokłądnie rozmiar opony?bigi1977 pisze:Jakie twoim zdaniem powinienem mieć ciśnienie w tych kołach?
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
255/35/20 przód i 285/35/20 tył. w przyszłym tygodniu wracam do serii. Zdrowie ważniejsze. Jakbyś Krzysztof chciał to sprężyny prawie nowe 100 km nalotu
. Cena niższa niż nowych.
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824
- KaMYk
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 235
- Rejestracja: 2017-10-13, 12:48
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Mochowo
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Na takich oponach to co najmniej 260kPa powinno być 
w sprawie sprężyn PW
w sprawie sprężyn PW
-
bigi1977
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
- Model: GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: biały
- Lokalizacja:: Włocławek
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: Obniżenie zawieszenia Eibach Pro Kit 05-09
Dziękuję wszystkim za rady. 
Pozdrawiam Marcin
512-212-824
512-212-824