zbyt skomplikowany jest ten schemat to co jest najprościejsze jest najlepsze , poza tym te lampy są przygotowane pod gotowy sygnał kierunkowskazu , w komplecie jest opornik symulujący zarówkę kierunku ze stopem
"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"
Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.
[quote:dd7d4f1465="celibad"]zbyt skomplikowany jest ten schemat to co jest najprościejsze jest najlepsze , poza tym te lampy są przygotowane pod gotowy sygnał kierunkowskazu , w komplecie jest opornik symulujący zarówkę kierunku ze stopem [/quote:dd7d4f1465]
Kochani, jak to jest skomplikowany schemat, to jak ma wyglądać schemat prosty? Naprawdę nie trzeba być elektronikiem żeby to zrobić - średnio inteligentny elektryk zrobi to w godzinę.
Lampy, o których napisał [b:dd7d4f1465]celibad[/b:dd7d4f1465], mają wyprowadzony kabel, pod który należy podłączyć sygnał europejskich kierunkowskazów. One są "plug-and-play" niestety tylko częsciowo - po podłączeniu oryginalnych wtyczek działają pozycyjne i wsteczny. Całą resztę (kierunki, stopy, przeciwmgielne) trzeba doprowadzić samemu. Takie życie
Hej,
wydaje mi się, że przejrzałem cały topic i nie znalazłem ani słowa o przeróbkach lamp przednich na niesymetryczne. Robiliście to? Ja się przyznam, że mam nie przerobione. Na przeglądzie gość tylko popatrzył, że świecą i ok. Ale chcę przerobić, żeby nie oślepiać za bardzo na trasie i nie mieć w przyszłości problemów z tym. Co możecie mi poradzić?
[quote:10d1ebeef9="kuczko"]Hej,
wydaje mi się, że przejrzałem cały topic i nie znalazłem ani słowa o przeróbkach lamp przednich na niesymetryczne. Robiliście to? Ja się przyznam, że mam nie przerobione. Na przeglądzie gość tylko popatrzył, że świecą i ok. Ale chcę przerobić, żeby nie oślepiać za bardzo na trasie i nie mieć w przyszłości problemów z tym. Co możecie mi poradzić?[/quote:10d1ebeef9] tak naprawdę to lampy europejskie oślepiaj - nic nie rób masz dobrze
[quote:681ed36ffc="alfatech"]tak naprawdę to lampy europejskie oślepiaj - nic nie rób masz dobrze[/quote:681ed36ffc]
A dlaczego europejskie oslepiaja? Z tego co ja wiem to europejskie sa skierowane bardziej na prawe pobocze, dzieki czemu oswietlaja wiecej pobocza i mniej swieca w oczy jadacym z naprzeciwka. Ale moze sie myle, mozesz rozwinac temat?
[quote:44ada0bba3="kuczko"]Hej,wydaje mi się, że przejrzałem cały topic i nie znalazłem ani słowa o przeróbkach lamp przednich na niesymetryczne. Robiliście to? Ja się przyznam, że mam nie przerobione. Na przeglądzie gość tylko popatrzył, że świecą i ok. Ale chcę przerobić, żeby nie oślepiać za bardzo na trasie i nie mieć w przyszłości problemów z tym. Co możecie mi poradzić?[/quote:44ada0bba3]
[quote:44ada0bba3="kuczko"] Ale chcę przerobić, żeby nie oślepiać za bardzo na trasie i nie mieć w przyszłości problemów z tym. Co możecie mi poradzić?[/quote:44ada0bba3]
Na pewno nie oślepiasz, masz przecież oryginały, gdyby one oślepiały to Hameryka byłaby krajem "ślepców", także spoko. Tu raczej chodzi o to czy istnieje taki sposób aby spełnić przepisy prawa i ewentualnie oczekiwania "upierdliwych" funkcjonariuszy policji drogowej.
IMHO nie ma takiej lampy, czy też przeróbki, która by na dzień dzisiejszy spełniła te elementy. Zatem nawet jeśli cuś przerobisz to i tak będziesz zależny od człowieka i jego kaprysu... Zapodaję linkę do materiału TVN Turbo o Xenonach z Allegro, ciekawe... " onclick="window.open(this.href);return false;
oraz trochę tekstu na tematy prawne a zwiazane z tym tematem...
"Polska przystępując do tzw. Porozumienia z roku 1958 zobowiązała się wzajemnie uznawać Regulaminy EKG ONZ stanowiące załączniki do ww. Porozumienia, a będące dokumentami normatywnymi określającymi wymagania techniczne. Regulaminy te normalizują między innymi parametry reflektorów i źródeł światła w nich stosowanych:
• regulamin 37 – żarówki samochodowe,
• regulamin 99 – gazowe, wyładowcze źródła światła (tzw. ksenonowe źródła światła),
• regulamin 112 – reflektory z halogenowym źródłem światła,
• regulamin 98 – reflektory z gazowym, wyładowczym źródłem światła
• regulamin 48 – rozmieszczenie urządzeń świetlnych na pojeździe.
Treść tych dokumentów (reg. od 81 do 100) dostępna jest na stronie: http://www.unece.org/trans/main/wp29...egs81-100.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nielegalne w świetle faktów
Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:
• każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;
• zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;
• zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła.
[b:44ada0bba3]Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu.
Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).[/b:44ada0bba3]
Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny
– określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).
W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi."
To tyle, jeśli chodziłoby np. o xenony.
[quote:5e582712b0="kuczko"]A dlaczego europejskie oslepiaja? Z tego co ja wiem to europejskie sa skierowane bardziej na prawe pobocze, dzieki czemu oswietlaja wiecej pobocza i mniej swieca w oczy jadacym z naprzeciwka. Ale moze sie myle, mozesz rozwinac temat?[/quote:5e582712b0]
Proszę bardzo
Wystarczy stanąć na zakręcie i obserwować światła jadących aut ,każdy europejczyk będzie oślepiał w zakręcie bo świeci na prawą stronę ,tzn stoisz na skrzyżowaniu jest akurat zakręt
( z prawej strony ) wszystko co z tamtą nadjedzie po łuku będzie Cię oślepiać przez chwilę w USA tego nie ma bo świecą prosto bez żadnych załamań do góry
- na prawo ( Europa ) na lewo ( UK itd ). Prościej nie można było tego zrobić a jednak to skomplikowano w efekcie czego ponad połowa aut w PL oślepia bo mają źle ustawione światła a reszta ( nawet jak są ustawione światła oki ) oślepia na zakrętach
Nigdzie tego nie wyczytałem to po prostu widać ........ niestety
Pytanko w UK dostępne są też podobno frontowe lampy ze znaczkiem E tylko świecą po angielsku L-H deep czy cos takiego. Rozumiem że lewa lampa oświetla lewe pobocze u nas jest na odwrót i teraz pytanko:
1/ Czy można to regulować to znaczy lewą lampę UK wrócić na wprost a prawą przekręcić na pobocze
2/ Czy w uk są symetryczne czy asymetryczne soczewki no i jeśli są asymetryczne to znowu mogą być asymetryczne na odwrót a tego już się chyba nie poprawi?
Może deftronic nam tu co nieco objaśni.
Szkoda by było wydać na te lampy 800zeta tylko poto żeby przemontować frontową szybę ze znaczkiem do naszych lamp ale jest to jakieś rozwiązanie.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Ja je mam zamontowane , i dodatkowo bixsenony włożone ... ale nie polecam tych lamp
... mozna je kupić u nas w Polsce w firmie HBM w Kielcach , ale ringi świeciły dwa tygodnie . Gościu robi problemy przy wymianie ....
"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"
Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.
[quote:4520b3f0d4="celibad"]Ja je mam zamontowane , i dodatkowo bixsenony włożone ... ale nie polecam tych lamp
... mozna je kupić u nas w Polsce w firmie HBM w Kielcach , ale ringi świeciły dwa tygodnie . Gościu robi problemy przy wymianie .... [/quote:4520b3f0d4]
Ale rzeczywiście mają znaczek E na froncie? No i jak one święcą tak jak nasze europejskie asymetryczne?
Możesz jakieś zdjęcie walnąć ze ściany w nocy?
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89