Po raz kolejny "te parę pytań"

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-17, 23:55

zeby nie tworzyc kolejnych tematow - jak wyglada sytuacja z w miare prostym i efektywnym tuningiem?

nie chodzi mi o te "pare koni" (czyt. doloty, wydechy itp) - tylko o te glowne typu program/chip

jakie koszta, jak dostepnosc? jaki efekt w moc /spalanie ?

Domyslam sie, ze mozna to znalezc na forum ale juz dostaje oczopląsu od czytania :zalamany:


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-18, 00:02

Czekaj, od kiedy OC liczy się od wartości auta? Tam raczej region/pojemność/wiek kierowcy/wypadkowość/itd. wchodzą. A 3300 to jakiś koszmar za samo OC. No chyba, że za spychacz albo inny delikatny czołg. :]

Też kiedyś w innych autach tak robiłem z przejściem na 98 albo v-power, ale po jakimś czasie empirycznie wychodziło mi, że to zbyt subiektywna różnica

V6 i GT raczej trzeba przeprogramować np. predatorem, ale trzeba mieć własny bo prawie wszystkie komputery zamieniają miejscami seryjny program z tym ze swojej pamięci, więc do kolejnego auta można wgrać już tylko ten seryjny zrzucony od siebie. To znaczy, że musisz sobie kupić programator, żeby go załadować na stałe. Ci, co się przeprogramowali chwalą to posunięcie, podobno można zoptymalizować spalanie. Tam jest dużo do przestrojenia.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-18, 00:11

Superchips flashpack jest chyba teraz na wyprzedaży po ok. 100$ + opłaty zw. ze sprowadzeniem. Predator na e-bayu ok. 200$ nowy 370$.

Najlepiej się sprawdza jednak ze zmianą czegoś jeszcze, np. dolotu na CAI. Wtedy chyba da się dorobić ze 40-50 kucy.

Niech się wypowiedzą inni, którzy ćwiczyli różne programatory...



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-18, 02:17

ja to spalanie ok 6 miesiecy badalem dokladnie i bez entuzjazmu. Wyniki mam na podstawie zapisow, rachunkow i kalkulacji :)

To w sumie niedrogi ten predator. Dobre zchipowanie to ok. 1500-2500 trzeba bylo liczyc w tt to juz wiem ze na bank zamawiam takiego jak tylko kupie swojego mustanga :)


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2448
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-18, 05:53

to chba placisz za AC o wartości
Maru pisze:Wlasnie zbyt polega na tym ze place dokladnie 3300 za OC rocznie a auto teoretycznie wycenione na 35'000 ... ku**y jedne.

Ja płacę za swojego AC- 930 zł suma ubezpieczenia 25000
OC -508 zł
w PZU pełne zniżki na AC i OC po 60%



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-08-18, 07:34

Pamiętaj że cabrio jest mniej usztywnione aniżeli coupe z racji braku dachu i dlatego bardziej podatne na nadsterowność tylnego napędu - swego czasu śmiał się z tego do rozpuku ten angol z ichniego programu motoryzacyjnego i twierdził że takie auto nie powinno w ogóle powstać.
Części opłaca się kupować w stanach samodzielnie, dobre topowe podzespoły – w Polsce w cenie swojego importu dostaniesz najtańsze zamienniki. Benzyna zwykła 95 żadne racing nic to nie daje oryginalnie mustang jest zestrojony na 91 oktanów amerykańskiej lury (nie muszę chyba pisać że oktany w paliwie to nie moc tylko wytrzymałość na spalanie stukowe czyli przedwczesne spalenie mieszanki na skutek ciśnienia i temperatury). Programatorem przesuniesz mu paliwo na nasze 95 dodasz parę koni a przede wszystkim zlikwidujesz elektroniczne opóźnienie pracy przepustnicy – a tu różnica reakcji auta na wciśnięty pedał gazu jest ogromna.
Jeżeli planujesz większe modyfikacje silnika to odradzam Superchipsa Flaspaq bo on nie pozwala robić nic więcej poza podstawowymi zmianami.
Predator – można zamawiać programy
Jest jeszcze Superchips SCT w opcji standard i w opcji programów dedykowanych pod auto – tu też można zamawiać programy pod swoje modyfikacje.

W inne programatory się nie baw.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-08-18, 08:20

jesli chodzi o OC to ja raz zaplacilem za rok 280zl za mustanga, wiec to smieszny wydatek w porownaniu do wydatkow np na benzyne, u nas za OC placi sie tyle samo od 2l do nieskonczonej pojemnosci(w wiekszosci firm) czyli mozesz miec vipera i zaplacisz tyle samo co wlasciciel diesla 2.0tdi czli przy wszystkich znizkach od300do500zl w zaleznosci od firmy
AC placi sie od wartosci,od 80tys.zl ok 800zł na pol roku ( ja tak place)

jesli chodzi o spalanie to mialem trzy Gt w tym roku i zaden mi nie palil 17-18l/100km

w pierwszych dwoch GT srednie spalanie po miescie caly czas pokazywalo ok 25l/100km, moze mam ciezka noge, ale nie byla to jazda ciagle bokami i nonstop palenie gumy-mysle ze na torze spalanei byloby2 albo 3x wieksze ;)
ale MUSTANG sluzy glownie do zabawy i frajdy jaka daje jazda nim, wiec spalanie nawet pow 30l/100km to tylko koszt za dobra zabawe,a przeciez ciagle bokami nie jezdzi sie ;)

obecny moj Gt z kompresorem pali kilka litrow wiecej po miescie, no ale korzystam ze sporo wiekszej mocy i licze sie z tym ;) prz normalnej jezdzie po miescie kazdy z tych trzech GT schodzi na 17l/100km ale to musi byc naprawde spokojna jazda, przy delikatnym wstawianiu jest to juz ok 19-20l/100km(mojej tak pali) a przy mojej nodze nie schodzi ponizej 25l/100km

no ale to przy zabawie i korzystaniu z mocy-jesli MUSTANGA chcesz uzyc jako ekonomicznego srodka transportu np nad morze, to w trasie spokojnie schodzi ponizej 10l/100km,jesli sie nie jezdzi 200km/h, moj pierwszy GT spalil mi w trasie 10,5l/100km przy ok 130km/h i przejazdami przez miasta, drugi GT 9,5l na podobnej trasie a trzeci ten z kompresorem najmniej bo 8,9l/100km tez przy 130km/h przyczym 3x najmniej przycisnalem tak ze zamknalem licznik i po powrocie jeszcze kilku kumpli przewiozlem odpowiednio i dopiero na stacje zajechalem-bylem w szoku ze tak malo spalil :)

no ale juz z Berlina jak wracalem i rzadko schodzilem ponizej 160km/h na autostradzie a jechalem tez kilka razy ok 270km/h a moze wiecej bo mialem 5tys rpm to spalil mi 11,5l/100km-no ale tez nie jest to tragedia.. ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-18, 14:21

rafal - moze cos mi sie popieprzylo z ta wartoscia ale placilem 3300 przed znizka - zapomnialem ze w miedzy czasie mi uznali 40% znizki wspolwlasciciela - ale i tak nie jest to malo.

Spoko, sprawa OC zalatwiona.

Dzieki redhornet - jesli chodzi o mnie to chetnie wyslucham kazdej rady lub wiedzy jaka bedziesz chcial przekazac. Jak dla mnie to juz wchodzi w gre tylko predator badz ten superchips SCT :padam:
To pierwszy zakup na liscie. Sprawa polega na tym, ze mam slabsza wersje TT i nie widze sensu tuningu w aucie jesli mocniejsza wersja jest drozsza o raptem ok. 5000 a ma 45 koni wiecej i quattro. Konie dociagne ale quattro i tak mnie zje... Wiec powiedzialem sobie ze nastepnym razem postaram sie dozbierac i kupic mocniejsza wersje auta i od razu je schipowac (dluzszy okres wykorzystania np. predatora rozklada wydatek na dluzszy czas i czlowiek sie dluzej ciesyz za te same pienaidze :) a nie np. po roku posiadania). Sadze, ze jesli pozniej interes bedzie szedl - to sprawy typu wydech itp. sa jak najbardziej mozliwe. Wszystko kwestia kasy :zdegustowany:

dzieki koral za to info - bardzo konkretnie i jasno ujete - domyslam sie ze v6 spala pewnie ciut mniej ale to juz pierdoła. Nabrałem już wyobrażenia na temat spalania i kosztow - bedzie podobnie jak mam teraz. Smiesznie bedzie zatankowac 95 :) Od pierwszego tankowania leje tylko vpower (ulepszona 95) albo racing - jeszcze nigdy nie tankowalem np. na auchan czy cos ;D

Redhornet a z tym cabrio - wiesz to z autopsji czy tylko teoretycznie? Bo wlasnie mam zamair dzisiaj obejrzec v6 w piasecznie i moge sprobowac to sprawdzic o ile wlasciciel pozwoli :P Jednak stawiam na bezpieczenstwo wiec ta sprawe bede musial mocno wybadac .. bo raczej nie mam zamiaru jezdzic tym autem ani ekonomicznie ani powoli :hyhy:


http://www.iClinic.pl

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-18, 14:29

reasumujac moje pytania (dla przyszlych pokolen?:P) :
1. Jaką wytrzymałość dachu posiada cabrio i jakie są z nim głowne problemy?

Wytrzymaly, nie ma z nim problemow - wymiana na nowy to koszt ok 400$ + transport
Moze powodowac wieksza podsterownosc ze wzgledu na slabsze usztywnienie dachu niz w coupe.

2. dostepnosc BEZWYPADKOWYCH mustangow w polsce? sa w ogole takie? bo z TT to moze z 2 sztuki na caly kraj.

Ciezko jest, trzeba duzo sie naszukac - za duzo j**nych dorobkiewiczow sprowadzajacych bite. Najlepiej jest podchodzic spokojnie do tematu. Dobrym narzedziem do badania aut jest CARFAX (omawianie gdzies na forum) i pytanie kolegow z tego forum.

3. Czytalem rozne tematy jednak zadam pytanie o czesci - zakladajac, ze nie potrzebuje super-mega mocnych nowych czesci ani tez szrotow - jak wygladaja koszta czesci eksploatacyjnych ? ile kosztuje sprzeglo bez kola 2-masowego? ile tarcze dobrej jakosci? ile kompresor klimy? Jak też z dostepnością czesci w Polsce, trzeba zakladac, ze czesci beda importowane - czy sa uczciwi polscy redystrybutorzy? Z mechanikami w okolicy Warszawy zapewne rowniez ciezko ?

W polsce shit.
Sprowadzac z USA - lepsza jakosc i cena - ale trzeba poczekac.
Serwis w Polsce nie powinien byc klopotem poniewaz auto ma "prosta budowe" - tu cytuje bo sam nie wiem.

4. Co się czesto psuje ? np. w TT podnosnik lewej szyby oraz liczniki

5. Czy dobrze wyczytalem w innych tematach ze Spalanie oscyluje w granicach 10-14 przy normalnej jezdzie w miescie i ok 20 przy mocniejszej? To nie bylaby tragedia bo mi TT pali ok 10-12 vpower racing w miescie.

10-12 trasa
15-25 miasto

leje sie 95, ew. 98 w przypadku zmodyfikowanych programow.

6. Pierwszy tuning -> chipowanie ?

Predator albo Superchip SCT dla osob ktore chca pozniej dalej modyfikowac auto
SuperChip - dla tych co po chipie spasuje na dalszym tuningu.


Cos pomylilem ? Dzieki panowie za odpowiedzi, sadze ze chyba bedzie mozna niedlugo zamknac :)


http://www.iClinic.pl

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-18, 14:33

Maru pisze:4. Co się czesto psuje ? np. w TT podnosnik lewej szyby oraz liczniki
Chyba najczęściej pada elektryka - ale to jest spowodowane nieumiejętnymi przeróbkami pod kątem dopasowania świateł do polskich przepisów.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-08-18, 15:11

Maru
Odnosnie sztywnosci gdzies wyczytalem to o okolo 30%. W normalnej jezdzie to nie przeszkadza, lecz jak chcesz wykrecac czasy to bedziesz musial sie ratowac wymiana zawieszenia. Stangi maja nie najlepsza konstrukcje zawieszenai i przeniesienai napedu - dlatego sie mowi że "niewybaczaja bledow". Latwo chodza bokiem lecz zakrety pokonuja ( na serii ) ciezko i niezgrabnei ( nadsterownie lub podsterownie jak za duzo gazu dodasz ) .
Maja jeszcze jedna zalete mamy pelny wachlarz możliwości modyfikacji - do wyboru do koloru ( w mocy , zawieszeniach itd..itd.. )



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-18, 22:09

czyli do 4. mozna zaliczyc zawieszenie i elektrykę. Dzięki.

Dzisiaj oglądałem http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9437899

Z przodu dolny blotnik z lewej miał 0,1 mm szpary od nadkola a z prawej miał ok. 1 cm ... możliwe to jest bez kolizji/drobnej stluczki?

Zauwazylem rowniez ze pod tylnią osią było sporo rdzy ... to normalne ?

Sprawdzałem bez miernika lakieru, bo akurat nie miałem.

Cała reszta wydaje się być w porządku - zawieszenie i osie suche. Żadnych wycieków ani nic. Po przerobieniu swiatel.


http://www.iClinic.pl

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-08-18, 22:19

Zadaj zawsze nr VIN : carfax sam sobie zalatwisz : Badz w tym przypadku jak bedziesz zainteresowany to bierz. dziwi mnei tylko ten 1 cm - Amerykanei sa nie tak dokladni jak Niemcy ale o tyle .. Rdza na tylnym moscie to normalne - auta te nie sa tak zabezpieczone jak TT. Tylko jeszce jedno mi sie nasuwa : jak masz zaciecie sportowe to szukaj raczej GT.



Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-19, 02:13

rzeczywiscie raczej szukam gt jednak nie wiem czy mi funduszy wystarczy na GT w dobrym stanie :)

ten raczej ogladalem zeby zobaczyc z czyms sie je to cabrio ;)

nr VIN : 1ZVFT84N255190655 sam zasugerowal, ze jak juz bede realnie zainteresowany to ze moze "zalatwic mi carfax" jednak ja wole do takich rzeczy sam dochodzic :)


http://www.iClinic.pl

Maru
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-06-07, 04:02
Model: Audi TT 1.8T 180KM -> v8 ?
Kolor: blue
Kontakt:

Post autor: Maru » 2009-08-19, 02:14

chcialem sam sprawdzic ale widze ze trzeba sie jakos logowac itp :/

mógłby ktos sprawdzic ten VIN dla mnie ? 1ZVFT84N255190655


http://www.iClinic.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”