Obwód grzałki sondy 4.0
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2020-01-05, 13:45
- Model: Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Lokalizacja:: Gniezno
Obwód grzałki sondy 4.0
Witam wszystkich. Mam mały problem z sondami, mianowicie 2 sonda na lewym i prawym katalizatorze. Sondy sprawdzone, niby grzałki są dobre. Profilaktycznie zainwestowałem w dwie nowe uniwersalne sondy i nadal do samo. Prąd na grzałki wychodzi ze wtyczek, błędy jakie pokazuje komputer p0141, p0161. Orientuje się ktoś o co w tym aucie może chodzić? Mi już się pomysły kończą.
- SebJaw
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2018-03-31, 23:17
- Model: 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Tripple Yellow
- Lokalizacja:: Florentynów
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Hej.
Wyjmowałeś te sondy ?
Są bardzo brudne?
Może zatankuj dobre paliwo 98, rozgrzej silnik i "popałuj" trochę na wysokich obrotach ?
lub dobrze rozgrzej sonde opalarką - to może ją oczyścić...
Czy błąd wyskakuje zawsze i na początku jazdy czy różnie to bywa ?
Czasem 5 km a czasem 50km przejedziesz bez błędu ?
Pozdro
Seb.
Aha...
Czy zawsze te dwa błędy wyskakują jednocześnie ?
Czy raz jeden raz drugi...?
Jeśli zawsze wyskakują oba naraz to dziwne...
Czy możesz wyświetlić na kompie lub telefonie wykresy tych sond i obserwować?
Pozdro
S
Wyjmowałeś te sondy ?
Są bardzo brudne?
Może zatankuj dobre paliwo 98, rozgrzej silnik i "popałuj" trochę na wysokich obrotach ?
lub dobrze rozgrzej sonde opalarką - to może ją oczyścić...
Czy błąd wyskakuje zawsze i na początku jazdy czy różnie to bywa ?
Czasem 5 km a czasem 50km przejedziesz bez błędu ?
Pozdro
Seb.
Aha...
Czy zawsze te dwa błędy wyskakują jednocześnie ?
Czy raz jeden raz drugi...?
Jeśli zawsze wyskakują oba naraz to dziwne...
Czy możesz wyświetlić na kompie lub telefonie wykresy tych sond i obserwować?
Pozdro
S
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2020-01-05, 13:45
- Model: Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Lokalizacja:: Gniezno
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Tak, sondy wyjmowałem bo sprawdzałem oporność miały ok. 6ohm. Założyłem nowe dwie sondy prosto ze sklepu żeby wyeliminować ich uszkodzenie. Z tym paliwem to spróbuje ponieważ autko kupiłem kilka dni temu, a poprzedni właściciel robił 2000 km rocznie, więc wszystko możliwe.
Błędy wyskakują oba jednocześnie przy odpalaniu, jak skasuje błąd gdy silnik pracuje to nie pojawia się już do następnego uruchomienia silnika.
Sprawdzałem korekty na tych sondach i zawsze jest 0, pierwsze pracują normalnie. Nie wiem już o co chodzi bo prąd na grzałki idzie z auta, sprawdzałem miernikiem.
Błędy wyskakują oba jednocześnie przy odpalaniu, jak skasuje błąd gdy silnik pracuje to nie pojawia się już do następnego uruchomienia silnika.
Sprawdzałem korekty na tych sondach i zawsze jest 0, pierwsze pracują normalnie. Nie wiem już o co chodzi bo prąd na grzałki idzie z auta, sprawdzałem miernikiem.
- SebJaw
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2018-03-31, 23:17
- Model: 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Tripple Yellow
- Lokalizacja:: Florentynów
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Skoro wymieniłeś sondy to nie ma potrzeby wypalania...
Chyba prześledź cały przewód od gniazda sond na dole do samej góry...
Chyba prześledź cały przewód od gniazda sond na dole do samej góry...
- SebJaw
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2018-03-31, 23:17
- Model: 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Tripple Yellow
- Lokalizacja:: Florentynów
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Niestety nie pamiętam gdzie idą przewody w silniku 4.0
Czy idą gdzieś do komputera ? czy po drodze jeszcze jakieś złączki są..?
Może te wszystkie wtyki i gniazda trzeba poczyścić jakimś sprayem typu "Electro Contact Cleaner"
Czy idą gdzieś do komputera ? czy po drodze jeszcze jakieś złączki są..?
Może te wszystkie wtyki i gniazda trzeba poczyścić jakimś sprayem typu "Electro Contact Cleaner"
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2020-01-05, 13:45
- Model: Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Lokalizacja:: Gniezno
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Właśnie pierwsze co zrobiłem to wszystkie kostki czyściłem. Prosto do kompa ida z tego co ja widziałem. Jedynie ze mi coś umknęło. Może wtrysk któryś leje i dlatego takie błędy wywala, ale to chyba mało prawdopodobne bo przecież by wtedy jedna sondę pokazywało a nie dwie
Jest możliwość wyłączenia tych sond z poziomu forscana?
Jest możliwość wyłączenia tych sond z poziomu forscana?
- SebJaw
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2018-03-31, 23:17
- Model: 2016
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Tripple Yellow
- Lokalizacja:: Florentynów
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Hej.
Jestem pewien, że można tylne sondy wyłączyć.
Widziałem jak ktoś to robił...
Jestem pewien, że można tylne sondy wyłączyć.
Widziałem jak ktoś to robił...
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1654
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Poszukam w necie czy to takie proste forscanem.
Jakie mogą być niepożądane konsekwencje wyłączenia takich sond ?
Jakie mogą być niepożądane konsekwencje wyłączenia takich sond ?
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 2020-01-05, 13:45
- Model: Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Lokalizacja:: Gniezno
Re: Obwód grzałki sondy 4.0
Bawiłem się forscanem, ale nie mogę rozgryźć tych kodowań. Orientuje się ktoś gdzie znajde tłumaczenia tych kodów?