(empi1955) MUSTANG II KING COBRA
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
A cóż tam słychać w sprawie KC ?
Tak sobie lewitujemy w oczekiwaniu na mechanizm różnicowy mostu ...
Na stole montażowym w blokach startowych czai się blok naszej 302 V przygotowany do przyjęcia ...
lśniącego jak nówka wału korbowego i tłoków (flat top) ...
oraz "czapek" - w postaci głowic innych niż oryginalne bo o 15% mniejszych komorach sprężania.
Głowice i mechanik "nabierają sił" by sprostać czekającemu ich procesowi portingu ...
Tak sobie lewitujemy w oczekiwaniu na mechanizm różnicowy mostu ...
Na stole montażowym w blokach startowych czai się blok naszej 302 V przygotowany do przyjęcia ...
lśniącego jak nówka wału korbowego i tłoków (flat top) ...
oraz "czapek" - w postaci głowic innych niż oryginalne bo o 15% mniejszych komorach sprężania.
Głowice i mechanik "nabierają sił" by sprostać czekającemu ich procesowi portingu ...
Ostatnio zmieniony 2020-10-04, 09:50 przez empi1955, łącznie zmieniany 1 raz.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
No i dotarły :
- oczekiwany mechanizm różnicowy z LSD
- nowy, inny gaźnik Holley, 4-ro gardzielowy, 600 CFM
- oczekiwany mechanizm różnicowy z LSD
- nowy, inny gaźnik Holley, 4-ro gardzielowy, 600 CFM
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Znalezienie firmy na moim terenie , która podjęłaby się renowacji felg okazało się lekkim wyzwaniem. Głównie ze względu na brak możliwości toczenia CNC. Ale udało się. Oto efekt renowacji, dwie sztuki na próbę. Mnie zadowala i efekt i cena. Wkrótce czas na komplet 4-ech sztuk.
Wygląd przed:
i po renowacji.
Wygląd przed:
i po renowacji.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Jaki dokładnie mechanizm różnicowy zamówiłeś? Czy pasował bez przeróbek? Sam się zastanawiam nad wymiana ponieważ nie mam szpery i trochę denerwuje jak kręci się jedno koło . I jaki jest to przedział cenowy jesli można wiedziec.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
To jest Yukon YDGF8-28-SM . Z LSD (tarczki). To jest dedykowany mech. do mostów Forda 8" z półosiami 28 zębów. Nie mam info od mechanika żeby były jakieś problemy. Oczywiście trzeba było do tego dokupić dedykowane łożyska i śruby mocujące koło talerzowe, wymagane są krótsze niż OEM.
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Ok dzieki. Sprawdzę jaki most jest.empi1955 pisze: ↑2020-11-18, 21:06To jest Yukon YDGF8-28-SM . Z LSD (tarczki). To jest dedykowany mech. do mostów Forda 8" z półosiami 28 zębów. Nie mam info od mechanika żeby były jakieś problemy. Oczywiście trzeba było do tego dokupić dedykowane łożyska i śruby mocujące koło talerzowe, wymagane są krótsze niż OEM.
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
A możesz powiedzieć po czym najlepiej poznać jaki to rozmiar?Damian pisze: ↑2020-11-18, 21:16Ok dzieki. Sprawdzę jaki most jest.empi1955 pisze: ↑2020-11-18, 21:06To jest Yukon YDGF8-28-SM . Z LSD (tarczki). To jest dedykowany mech. do mostów Forda 8" z półosiami 28 zębów. Nie mam info od mechanika żeby były jakieś problemy. Oczywiście trzeba było do tego dokupić dedykowane łożyska i śruby mocujące koło talerzowe, wymagane są krótsze niż OEM.
Łączny koszt coś około 550 USD.
Jeśli myślisz o czymś do swojego to sprawdź jaki masz most. W Twoim roczniku występował też 6 3/4". Chociaż masz już auto trochę zmotane to możesz mieć już nawet 9".
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Jeśli fabrycznie montowany i nie ruszany to info znajdziesz na tabliczce drzwiowej. Jeśli masz podejrzenie, że nie jest fabryczny to najprościej znaleźć przywieszkę na tylnym moście i rozkodować symbole. Jeśli tego nie masz to najprościej po wyglądzie obudowy mostu: - patrząc od tyłu na most jeśli widzisz śruby mocujące pokrywę na obwodzie to jest to most 6 3/4" ; jeśli nie widać śrub to to jest 8 " lub 9". Jak odróżnić 8" od 9" przeczytasz np. tu: https://www.hemmings.com/stories/articl ... l-carriers
W ostateczności można rozbebeszyć most i pomierzyć średnice koła talerzowego, wyliczyć przełożenie i upewnić się co do ilości zębów osi.
I to jest pewne jak śmierć i podatki.
W ostateczności można rozbebeszyć most i pomierzyć średnice koła talerzowego, wyliczyć przełożenie i upewnić się co do ilości zębów osi.
I to jest pewne jak śmierć i podatki.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Słowa często nie oddają w pełni złożoności czynności które należy wykonać aby osiągnąć zamierzone efekty. Przykładem tego choćby krótkie, proste słowo "porting". W rzeczywistości kryją się za nim wiedza , doświadczenie i długa żmudna praca mechanika. To w przypadku naszych głowic naprawdę ręczna , jednostkowa robota ! Taka właśnie obróbka głowic naszej 302 trwa .
Tak wygląda - gniazdo zaworu przed :
tak po :
kanał ssący przed:
tak po:
Tak wygląda - gniazdo zaworu przed :
tak po :
kanał ssący przed:
tak po:
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
Niektóre drobne rzeczy pozostawione "same sobie" czyli oddane do renowacji bez wywierania presji na wykonawcę zaczynają wracać. Oczywiście nie jest to tak, że nie zależało mi na jak najszybszym wykonaniu prac, ale w pewnym momencie zacząłem przedkładać swój spokój i resztki włosów na głowie ponad terminowość wykonania usługi.
Po 11 miesiącach zakończyła się batalia chromowania oryginalnych kołpaków do felg. Pierwszy fachowiec który podjął się wykonania usługi poddał się po ok. 5 miesiącach zwracając mi kołpaki. Przyczyna - materiał to ZnAl z którym nie może sobie poradzić stosując znane mu technologie wypełniania ubytków i miedziowania. Jedyna rada chromować natryskowo. Łatwo powiedzieć, gorzej znaleźć odpowiedniego , chętnego wykonawcę na terenie północy PL. Przypadkowo podczas poszukiwań znalazłem człowieka który podjął wyzwanie chromowania galwanicznego. Miało to trwać ok. 35 dni zrobiło się z tego prawie 4 -ry miesiące. Kołpaki okazały się stopem Mg więc i wypełnianie ubytków trzeba było wykonać w innej technologii. Przy okazji swoje 3 grosze w kwestii czasu wrzucił COViD 19 uziemniając człowieka na prawie miesiąc. No ale wreszcie są!
Pozostaje wkleić w kołpaczki nowe dekielki z Cobrą
Ostateczny wygląd kołpaka
Grande final
Po 11 miesiącach zakończyła się batalia chromowania oryginalnych kołpaków do felg. Pierwszy fachowiec który podjął się wykonania usługi poddał się po ok. 5 miesiącach zwracając mi kołpaki. Przyczyna - materiał to ZnAl z którym nie może sobie poradzić stosując znane mu technologie wypełniania ubytków i miedziowania. Jedyna rada chromować natryskowo. Łatwo powiedzieć, gorzej znaleźć odpowiedniego , chętnego wykonawcę na terenie północy PL. Przypadkowo podczas poszukiwań znalazłem człowieka który podjął wyzwanie chromowania galwanicznego. Miało to trwać ok. 35 dni zrobiło się z tego prawie 4 -ry miesiące. Kołpaki okazały się stopem Mg więc i wypełnianie ubytków trzeba było wykonać w innej technologii. Przy okazji swoje 3 grosze w kwestii czasu wrzucił COViD 19 uziemniając człowieka na prawie miesiąc. No ale wreszcie są!
Pozostaje wkleić w kołpaczki nowe dekielki z Cobrą
Ostateczny wygląd kołpaka
Grande final
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- jaco
- Forumowicz
- Posty: 342
- Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
- Model: Cobra 01
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
Re: (empi1955) MUSTANG II KING COBRA
empi1955 pisze: ↑2020-12-12, 00:39Słowa często nie oddają w pełni złożoności czynności które należy wykonać aby osiągnąć zamierzone efekty. Przykładem tego choćby krótkie, proste słowo "porting". W rzeczywistości kryją się za nim wiedza , doświadczenie i długa żmudna praca mechanika. To w przypadku naszych głowic naprawdę ręczna , jednostkowa robota ! Taka właśnie obróbka głowic naszej 302 trwa .
Tak wygląda - gniazdo zaworu przed :
tak po :
kanał ssący przed:
tak po:
Grubo idziesz!
Remember, There Is Life Beyond Grip