[pluzz] - Coupe 1965

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-09-28, 11:54

Przyjmij wyrazy współczucia... Jak zepsujesz coś jeszcze, to napisz koniecznie! To się czyta jak jakiś horror motoryzacyjny w odcinkach (jak na razie odcinek "Owiewka od wiatraka" był zdecydowanie najlepszy).
Ty to masz nerwy ze stali. :przestraszony:


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-28, 12:36

6t07t pisze:No tak, koła pasowe są tłoczone z jednego kawałka blachy, zeszlifowałeś zgięcie i zrobiłeś dwa elementy... Nie można nic ruszać przy elementach, które się obracają kilka tys. obr/min. Co by się stało gdyby się to urwało a ktoś by akurat zagladał pod maskę !!! :przestraszony:
Niektorzy nie maja owiewki i tez zagladaja ;) O owiewke sie nie boje bo siedzi mocno na swoim miejscu. Raczej balbym sie o wiatrak (flexi fan) bo slyszalem straszne historie na innych forach. Jakby nie bylo wszystkie zamienninki to teraz Made in China/Taiwan :zdegustowany:

Ja tylko lekko zeszlifowalem i to nie w tym miejscu gdzie sie przetarlo. To sie stalo po odpaleniu. Po prostu moje kolo od walu jest za duze. Dopiero teraz sie dowiedzialem, ze Ford wypuscil kilkanascie :przestraszony: roznych rodzajow. W zaleznosci od tego jakie akcesoria byly w samochodzie (wspomaganie, klima, jakas pompa w Californi, itp...)

Gdybys mogl zmierzyc swoje koleczka :hyhy: bylbym wdzieczny. Kupilem sobie taka Biblie Malego Bloku Forda i wedlug nich 66 (a taki mam silnik) powienien miec:

kolo pasowe walu: srednica 6.3", dwa rowki jeden 3/8" a drugi 1/2", montowany na 3 srubach
kolo pasowe pompy/wiatraka: srednica 6.1", jeden rowek 3/8"

Poza tym, kolo pasowe pompy wodnej, ma byc pozniejsze ze zmienionym profilem, zeby pasek od pompy wspomagania nie tarl o kolo. Fajnie, ze to wyczytalem bo juz mi sie wydawalo, ze mi sie jakies rzeczy wydaja, a tu sie okazuje, ze Ford zrobil babola :] (i to nie jednego jak wynika z tej ksiazki....) Link tutaj
Dezo pisze:Ty to masz nerwy ze stali. :przestraszony:
...a owiewke z zywicy :rotfl:

Tak jak pisalem Pavulonowi z kreseczka - jak nie zepsujesz to sie nie nauczysz....

Czyta sie jak horror - mowisz... - a ma sie czytac jak:

"Ford Mustang - sam naprawiam, przestroga i nauka na bledach pluzza" :P

Oczywiscie latwiej oddac do warsztatu i tylko przygotwac portfel ale gdzie w tym satysfakcja? gdzie smar pod paznokciami? gdzie zlepki kurzu i smaru wyciagane zza ucha podczas spotkania z klientem? gdzie marudzenie zony, ze "tylko ten Mustang i Mustang..."? gdzie poczucie, ze sie wie co sie robi dopoki sie czegos nie zchrzani? no i o czym byc czytal na forum gdyby nie moje przygody? :cwaniak:

Pozdrawiam :D


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-09-28, 13:03

Tak, wersji było bardzo wiele i oba koła muszą być jako para. Ten z ebaya ma chyba dobre:
http://motors.shop.ebay.com/1964-thunde ... rom=&_ipg=
Jak wroce z pracy zrobie fotke i pomierzę moje koła. Ja mam oba 1-rowkowe bo mój Mustang nie ma żadnych "odbieraczy" mocy jak P/S czy A/C :hyhy:
Co do czesci to lepiej kupic OEM zardzewiale, brzydkie i oryginalne, niz nowe repro, żadnych taiwanów tylko MADE IN USA, najlepiej NOS lub przynajmniej produkcja sprzed lat ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-09-28, 13:37

Tak trzymaj Pluzz... Twoja zabawa - Twoja radość :D .
Czasem jedynie zaczynam się martwić o Twoje zdrowie lub życie, że o pożyciu małżeńskim nie wspomnę ;) .
Ale przynajmniej mamy wspaniały materiał poglądowy, który jest napisany w stylu, jakiego nie zapewniają najlepsze poradniki. :)


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2009-09-28, 20:52

zmerzylem moje koła
koło na pompę: srednica 163,5 mm, wysokość 62mm, brak numeru
koło na wał: średnica 156mm, wysokość 58mm, numer C70E-6A312-C
Załączniki
SSM10134m.jpg


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: Pavulon_ » 2009-09-28, 22:01

pluzz pisze:
"Ford Mustang - sam naprawiam, przestroga i nauka na bledach pluzza" :P
Mustang Ci się zwróci jak napiszesz książkę o powyzszym tytule :P :P



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-28, 22:43

6t07t pisze:zmerzylem moje koła
koło na pompę: srednica 163,5 mm, wysokość 62mm, brak numeru
koło na wał: średnica 156mm, wysokość 58mm, numer C70E-6A312-C
Dzieki (ladne koleczka :D )

Twoje kolo na wal jest dla 67/68 6.1" rowek 3/8 (do 66 potrzebne jest 6.3")
A jesli chodzi o kolo pompy to do 66 potrzebne jest 6.1" a Twoje jest 6.4" (part number: C8OZ-8509-A)

Koles z klubu UK ma do mnie zadzwonic czy nie ma jakiegos w garazu. Takze niedlugo bede cos wiedzial i moze nie bedzie tak zle :)


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-09-28, 23:25

Wlasnie skonczylem gadac z gosciem z forum. Facet troche sie zna i dowiedzialem sie, ze moge miec pompe wody z pozniejszego samochodu. W pozniejszych wersjach os obrotu zostala obnizona stad problem z mala tolerancja na moich kolach pasowych. Czlowiek sie uczy caly czas....

Jak poczta sie sprawdzi bede mial nowe kolo jeszcze w tym tygodniu :D


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-17, 15:24

Pluzz, jak tam Twój 65? Wymysliłeś ostatnio jakąś modyfikację, która oczywiście nie od razu się udała? Lubię czytać Twoje przygody mechaniczno-motoryzacyjne.


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-11-17, 16:57

Na razie (odpukac) niczego nie zepsulem.

Po w/w problemie z kolami pasowymi udalo mi sie znalezc wlasciwe i wszystko gra i buczy. Zlozylem samochod, wzialem na przejazdzke i cos mi stuka z okolic mostu. Napierw pomyslalem, ze moze flaka mam - ale nie. No to kolo niedokrecone - tez wyeliminowalem. Pomyslalem, ze moze jakis odwaznik odpadl ale stukot nadal jest - nawet jak sie powoli jedzie. Wygladalo na to, ze to cos w dyfrze ale najpierw oddalem wal do sprawdzenia - wszystko OK. Spotkalem sie z paroma mustangowcami, goscie przejechali sie autkiem i stwierdzili, ze skoro nie wal to musi byc dyfer.

To brzmi tak, jakby stukot byl na jeden obrot zebatki. Postawilem auto na stojaczkach, i po dluzszej zabawie wymontowalem dyfer. Sie nie znam ale wszystko wygladalo dobrze. Umowilem sie z gosciem, ze zawiezie swoj naped i moj do fachowca i na razie czekam az to sie zorganizuje. W tzw. miedzyczasie postanowilem wymontowac caly most i go pomalowac POR15. Jestem w trakcie. Idzie powoli bo mi sie specjalnie nie spieszy a poza tym moge robic tylko w weekendy bo jak koncze prace to juz ciemno jest.

Chcialem sie machnac na LSD ale to gruba sprawa wiec sobie na razie odpuszczam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Chce przy okacji wymienic lozyska na poloskach i wyregulowac hamulce. Nastepnie (jesli juz bedzie jezdzil jak nalezy :wstyd: ) wezme sie za wydech, zabezpieczanie podwozia i drobne prace blacharskie (ale to juz nie sam :P).

Wiem, wiem... malo ciekawie :looka:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-18, 07:49

Dzięki. No, ten odcinek był zdecydowanie spokojniejszy niż poprzednie. Ale, ciekawe co okaże się przyczyną stukania?
Świetne stojaczki pod most. Wiedziałem, że jakiś patent musi być.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2009-11-18, 08:23

Hej , no właśnie ... co było powodem stukania ?
I tak mi się wydaje , ze Twój most ma LSD , na zdjęciu nie widać wogóle kosza satelit ... najprawdopodobniej pomiędzy kołem talerzowym i częścią do niego przykręcaną są tarczki cierne ale nie wiem moze się myle .... nie rozbierałem mostu od mustanga jeszcze


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-11-18, 11:53

Dezo pisze:Świetne stojaczki pod most. Wiedziałem, że jakiś patent musi być.
Nie moglem Cie zawiesc Dezo :) A tak powaznie to moje stojaki trzymaja auto a drugi komplet mi kumpel pod...winal ;) Deski zostaly z naprawy lozka :wstyd:
celibad pisze:I tak mi się wydaje , ze Twój most ma LSD , na zdjęciu nie widać wogóle kosza satelit ...
Chcialbym Celi, ale to zwykly otwarty naped. Najprosciej sprawdzic jak samochod jest podniesiony i zakrecic jednym kolem. Jak drugie kreci sie w przeciwna strone to znaczy, ze naped otwarty - i tak wlasnie jest u mnie.

A stukania jeszcze nie zdiagnozowalem. Naped zawioze do fachowca prawdopodbnie w nastepnym tygodniu. W ten weekend czyszczenie i malowanie mostu.


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2009-11-18, 12:52

pluzz pisze:Deski zostaly z naprawy lozka
Rozumiem, rozumiem... młode małżeństwo... ;)


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-11-30, 12:11

Oto efekt moich weekendowych zmagan. Dyferencjal zawieziony do fachury (sie zobaczy czy aby na pewno fachura... :P ), most w trakcie malowania.

http://img301.imageshack.us/my.php?imag ... idq100.mp4

...i rychlo w czas bo jak tylko skonczylem wczoraj po poludniu to do teraz pada non-stop :kwasny: Zobaczymy czy wytrzyma angielska pogode :D


Tomasz
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”