Chłodzenie - Help!!

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

falcon_500
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2009-09-17, 23:45
Model: MUSTANG 2005
Silnik: V6 3.8
Kontakt:

Chłodzenie - Help!!

Post autor: falcon_500 » 2010-06-21, 13:46

Witam ,
Mam 2005+, 4.0 V6 . Powstal u mnie taki problem, że wywala mi płyn chłodzący przez korek zbiornika wyrównawczego. :( . Przejrzałem układ , żadnych wycieków, temperatura ok, stan oleju także w porządku,żadnych zanieczyszczeń, niby wszystko oki. Więc podejrzewam uszczelkę pod głowicą ze wzgledu na przedmuch. . Ale , zanim oddam konika do kowala, to chciałbym wiedzieć czy to naprawdę to. Więc mam prośbę o informacje , czy ktoś spodkał się z podobnym problemem w swoim autku. .
A jak tak to gdzie w Wawce uderzać ido kogo. A może to tylko awaria korka? A może ja po prostu leje za dużo i wyzuca nadmiar? :niepewny: Dodam , przebieg 65000 mil. Jakoś specjalnie go nie eksploatowałem : :kwasny:

Dzięki za każde info...



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-06-21, 13:50

o ile pamiętam (ale mogę się mylić) Kuczko miał taki problem, zmienił korek i pomogło.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-06-21, 14:57

Wg mnie wynika to ze uklad sie zapowietrza . Znajomy tak mial. Korek moze byc wadliwy - powinien on sie odpowietrzac. Tylko nie zgub korka- bo on tak zrobil.



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2010-06-21, 16:48

Hej, ja miałem taki problem z powodu korka - sprawdź czy jak go dokręcasz to nie przeskakuje zbyt łatwo na gwincie - ewentualnie podjedź do kogoś i porównaj jak się dokręca Twój korek a jak tego kogoś.



alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Post autor: alski » 2010-06-21, 20:00

Hej
Mi wywalało płyn spod nakrętki po jazdach na 1/4 mili na lotnisku Bednary - jeszcze wtedy GT2005 ...Dwa dni z rzędu. Nie było rozszczelnienia - też szło spod nakrętki.

Potem byl spokój - fakt było dużo płynu - myslę, że wyrzucił nadmiar...
:D


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

falcon_500
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2009-09-17, 23:45
Model: MUSTANG 2005
Silnik: V6 3.8
Kontakt:

Post autor: falcon_500 » 2010-06-23, 11:26

Dzieki za porady. Wymieniłem na wstępie korek i czekam. Mam nadzieje, ze to nic więcej.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2010-06-28, 23:46

Hmmm .... no i okazało się, że również mam z tym problem :zdziwko: Gdzie kolega zakupił nowy korek ???


mustang... just a dream ...

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-07-07, 11:49

u mnie jest to samo, średnio pół litra na rok się ślimaczy z odpowietrznika z nakrętki
do czasu aż trochę ubędzie, potem już nie.

Myślę, że to wada fabryczna korka, nie wiem czy zmiana coś pomoże, w moim poprzednim też był ślad na zbiorniczku.



Awatar użytkownika
nemax
Młodszy Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 2010-03-26, 19:32
Model: 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały, a teraz w poszukiwaniu KLASYKA

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: nemax » 2010-07-31, 11:45

falcon_500 pisze:Witam ,
Mam 2005+, 4.0 V6 . Powstal u mnie taki problem, że wywala mi płyn chłodzący przez korek zbiornika wyrównawczego. :( . Przejrzałem układ , żadnych wycieków, temperatura ok, stan oleju także w porządku,żadnych zanieczyszczeń, niby wszystko oki. Więc podejrzewam uszczelkę pod głowicą ze wzgledu na przedmuch. . Ale , zanim oddam konika do kowala, to chciałbym wiedzieć czy to naprawdę to. Więc mam prośbę o informacje , czy ktoś spodkał się z podobnym problemem w swoim autku. .
A jak tak to gdzie w Wawce uderzać ido kogo. A może to tylko awaria korka? A może ja po prostu leje za dużo i wyzuca nadmiar? :niepewny: Dodam , przebieg 65000 mil. Jakoś specjalnie go nie eksploatowałem : :kwasny:

Dzięki za każde info...
miałem to samo, jak się silnik dobrze rozgrzał wywalało mi około 2 litry płynu przez korek, myślałem najpierw tak jak Ty, że to korek, później, że uszczelka pod głowicą ... dwóch pierwszych mechaników chciało mi rozbierać silnik !!! a rozwiązanie okazało się banalne: trzeba dobrze odpowietrzyć układ

najpierw nalewasz płyn do poziomu i rozgrzewasz silnik ( korek w tym momencie ma być odkręcony !)
jak już będzie gorący włączasz na maksa ogrzewanie i czekasz dalej ... w tym czasie kilka razy dobrze przegazuj

w pewnym momencie powinien "gwałtownie" zassać płyn - będziesz widział na zbiorniku bo nagle zniknie ponad połowa,
dolewasz powoli do poziomu, zakręcasz korek i po sprawie - więcej już płynu nie wywali !

Pozdrawiam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-09, 13:17

człowiek zawsze się uczy... dzisiaj jadę wykonać.



tommy
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2011-09-14, 22:39

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: tommy » 2011-11-26, 16:53

Hej

Koledzy mam podobny problem, spróbuje odpowietrzyć, ale orientuje się ktoś jaką powinien mieć temperaturę płyn jak załącza się wentylator,
i gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu odpowiedzialny za włączanie wentylatora??

Z góry dzięki



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2011-11-26, 18:53

103 stopnie.



tommy
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2011-09-14, 22:39

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: tommy » 2011-11-26, 18:57

cholera a ja myślałem że ponad 100 to za dużo, mam taki problem że gotuje się płyn i wywala mi przez korek. Podejrzewałem czujnik włączający wentylator że za późno go uruchamia przez co gotuje się woda i tu upatrywałem problemu ale teraz to już sam nie wiem co to może być!!
Jak ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną to proszę o podpowiedź.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: caniggia » 2011-11-26, 18:59

tommy pisze:cholera a ja myślałem że ponad 100 to za dużo, mam taki problem że gotuje się płyn i wywala mi przez korek. Podejrzewałem czujnik włączający wentylator że za późno go uruchamia przez co gotuje się woda i tu upatrywałem problemu ale teraz to już sam nie wiem co to może być!!
Jak ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną to proszę o podpowiedź.
Zobacz skanerem jaka jest temperatura płynu w momencie wywalania.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie - Help!!

Post autor: AluStar » 2011-11-26, 19:42

Czesta przyczyna szczegolnie w 05-09 sa wadliwe korki - jezeli mozesz to najpierw zamien korek badz pozycz.
Teraz maja nowe oznaczenie - napisem na zolto . One sa poprawione .
- sprawdz tez bespiecznik badz przekaznik ( moge sie tu mylic )



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”