Debiut Mustanga 3.7 V6 na torze

Wszystko związane z wyścigami, driftem itd. (sprzęt, taktyka, imprezy...)

Moderatorzy: alski, alski

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Debiut Mustanga 3.7 V6 na torze

Post autor: muarah » 2010-06-29, 13:08

Zobaczcie na jaki pomysła wpadł Ford:

http://moto.wp.pl/kat,121,title,Mustang ... caid=1a6ec

Teraz to już chyba przesadzili;))
Zastanawiam się jak będzie brzmiał ten Mustang bo jakoś nie mogę sobie przypomnieć żandego oszczędnego samochodu, który miałby ostre, rasowe brzmienie...
pozdro,


muarah

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-06-29, 19:23

ale nie wiem o co tyle hałasu bo jeśli ma bak na 60l przy spalaniu 7,1 na 100km to przy tym spalaniu bak starczy na te 857 km wiec co w tym takiego niesamowitego?? przy takiej ekonomicznej jeździe bez dodawania gazu żaden problem ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-07-01, 18:38

No i już wiadomo ile spalił jak mówiłem przy takiej jeździe to problemu niema choć ten wynik jest naprawdę niezły :zdziwko:

http://www.amerykany.v10.pl/Ekonomiczny ... 43384.html


Obrazek

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-07-06, 15:01

Zastanawiałem się ostatnio nad tajemnicą tych coraz lepszych ekonomicznych "osiągów" nowych mustangów 3.7 i 5.0.. doczytałem i chyba wiem gdzie jest klucz - standardowo most w tym modelu będzie miał przełożenie 2.73, piszą, ze jest to optymalne przełożenie ale to bzdura, jak miałem podobne w swoim klasyku i wywaliłem to w cholerę bo nie ma w ogóle mowy o osiągach;) Tak więc to nie tylko zasługa silnika!


muarah

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-07-06, 20:20

Tak spytam czy kolega wie na czym polega zmienna faza rozrządu i co daje...


Obrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-07-06, 21:33

http://autokult.pl/2009/08/10/zmienne-f ... o-takiego/

tutaj masz dwa dość fajne filmiki

Chodzi ogólnie o to, że po przekroczeniu ustalonej granicy obrotów [znaczy, że kręcisz go np. powyżej 3 000] włącza się druga faza czyli dłuższe popychacze co pozwala na szybsze odprowadzenie spalin z komory spalania i w efekcie poprawia pracę i osiągi silnika


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-07-06, 23:08

jak zwykle źle napisałem chodziło mi o to czy muarah wie co to znaczy bo jakoś szuka przyczyny w nie tym miejscu...

sławekw taka technologia występuję w bardzo zawansowanych silnikach, w nowych mustangach jest tak że zmiana faz rozrządu się odbywa przy kole wałka rozrządu mianowicie to koło się przekręca przy pewnych obrotach co można porównać do efektu sportowego wałka rozrządu choć jest znacznie lepszy.


Obrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-07-07, 16:38

a masz może gdzieś jakieś schematy czy rysunki?? czy znajdę na forum?? ciekawi mnie to od strony technicznej :P


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-07-07, 19:00



Obrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-07-07, 21:15

ok dzięki serdeczne :]


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-07-08, 11:44

:zdziwko: Wow, dobra prezentacja.. :padam:



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Post autor: muarah » 2010-07-08, 14:49

nie wgłębiałem się w budowę tych nowych silników ale tak, wiem co to zmiana faz rozrządu z autopsji;)

Miałem Alfę GTV z 2.0 TS w której był magiczny Wariator realizujący zmianę faz rozrządu - tez przekręcał się wałek przy odpowiednich obrotach.

Mój brak z kolei ma Hondę Prelude z silnikiem 2.0 VTEC, nieco inne rozwiązanie ale też niestety wygląda to tak, że na dole momentu nie ma za wiele.

Szczerze mówiąc to żaden z tych silników nie uchodzi za ekonomiczny ale zgadzam się, że jeśli nie przekracza się pewnych obrotów to będzie palił mniej. Jednak, żeby z mustanga zrobić oszczędny samochód to stanowczo za mało.
Fajny filmik poglądaowy!
Ciekawe czy w Fordzie to rozwiązania nie będzie miało efektów ubocznych w postaci muła przy niskich obrotach!?


muarah

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-07-08, 21:00

muarah pisze:Ciekawe czy w Fordzie to rozwiązania nie będzie miało efektów ubocznych w postaci muła przy niskich obrotach!?
właśnie dzięki tej techniki powinien mieć bardzo mocny duł, bo niema co porównywać silników mało litrażowych japońskich bo one by osiągnąć sporą moc muszą być kręcone na ogromne obroty nawet ponad 10tyś co w mustangu jest istną masakrą wiec przy tym silniku który się kreci max 6,5 -7 tyś to może być ogromny duł i dlatego może być zamontowane bardzo małe przełożenie w mości co daje efekt że nie trzeba go mocno kręcić a on i tak będzie bardzo szybko jechał co przekłada się na mniejsze spalanie...

może ktoś już ma wykres z hamowni na potwierdzenie mojej hipotezy


Obrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-07-08, 22:20

jeżeli jestem w błędzie, to mnie wyprowadźcie, ale w mustangach dopiero w modelu 2011 mają wprowadzić zmienne fazy rozrządu...


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-07-08, 23:20

Jakoś się w to nie wgłębiałem ale jakoś w tej Ameryce to wszystko inaczej mówią że nowy model to na rok 2011 a już teraz go można kupić więc trochę to zamotane...
http://www.fordvehicles.com/cars/mustang/


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tor”