Świece

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-20, 09:26

a nie przyszlo wam do głowy że to w calach? 0,045"->1,1mm

dla przykladu autolite Ht0 i Ht1 0.045" a np motorcraft SP462 0.054"-> 1.3mm.

0.4 mm - ufff, chyba przy doładowaniu z 20psi.

przy doładowaniu powyżej 10 psi rekomendują zmniejszyć do 0,032"->0,8mm



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-20, 10:02

a i jeszcze jedno, motorcrafty są ustawiane na więcej, bo pasują do innych aut też. ale powinny być dopasowane na 0.045" (F150 ma na 0.054").

I TAKA UWAGA SWIECE TYPU SP642 NP HT0, HT1 MUSZĄ MIEĆ SPECJALNE NARZĘDZIE DO USTAWIANIA PRZERWY.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-09-20, 10:05

Nie napisalem jednostek :D a liczba sie zgadza :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-20, 10:07

pudel pisze:Nie napisalem jednostek :D a liczba sie zgadza :D
nawet liczba się nie zgadza, bo jednego zera po przecinku brakuje :D



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-11-16, 00:16

Jakie świece kupić do Gt 07r juz zeby współgrały z Kompresorem ?? i były jednoczęsciowe



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2010-11-16, 00:31

A tak z innej beczki ze świecami:

Odkryłem ostatnio ciekawą rzecz - jeden silnik, niby jeden typ świecy, a różni producenci stosują różne rozmiary obudowy, a konkretnie klucza. Champion i Motocraft 4/5", czyli 16mm (ten węższy klucz występujący na rynku europejskim), ale Autolite HT1 ma 9/16", czyli 14,29mm. O zgrozo: jak to draństwo wkręcić w silnik? Nigdzie nie mogę znaleźć takiego klucza nasadowego...



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2427
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-11-16, 00:36

może coś takiego do tych świeć napewno podejdzie

http://www.toya.pl/brand_vorel.phtml?pa ... =products#



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-11-16, 10:29

Stachu_xjr, Musisz / powinieneś miec o obniżonej cieplocie jak pod kompresor. Czesto jest tak ze z kompresoraem sa w komplecie swiece jezeli taka potrzeba istnieje.
- JAKIE DOLADOWANIE ZAMIERZASZ UZYSKAC Z KOMPRESORA ?? 6-8 PSI ??



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-11-16, 10:44

RAFAŁ pisze:może coś takiego do tych świeć napewno podejdzie

http://www.toya.pl/brand_...&page=products#
Małe zdjęcie i nie bardzo widze, ale wyglada na to, że tym nie da rady, świece są za głeboko, trzeba korzystać z przedłużki.

pavlito, te świece które siedza w silniku odkręcasz 9/16'', a wkręcasz takim jaki pasuje
do Twojej świecy :)

http://allegro.pl/kpl-kluczy-nasadowych ... 19233.html - drogie :/ ale o takie chodzi.

i do tego http://allegro.pl/przedluzka-1-2-cala-u ... 12259.html

I pamiętaj przy wkręcaniu żeby mieć klucz dynamometryczny, albo trzeźwy umysł i delikatną ręke bo inaczej możesz bardzo łatwo uszkodzić gniazda w głowicy.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2010-11-16, 15:14

Stachu_xjr pisze:Jakie świece kupić do Gt 07r juz zeby współgrały z Kompresorem ?? i były jednoczęsciowe
Ja nie wiem jakie mam ale ponoć pasują też te o Fiesty :D .
Tak mówią w serwisie Forda i tak jest to wszędzie ujęte w systemie serwisowym.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2010-11-16, 17:09

Stage 1 z Kenne Bella daj 10 psi i-ten zestaw bede montował https://www.shelbystore.com/ProductDeta ... -KB-46-TSS



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-11-16, 17:15

cesiek46 pisze:
Stachu_xjr pisze:Jakie świece kupić do Gt 07r juz zeby współgrały z Kompresorem ?? i były jednoczęsciowe
Ja nie wiem jakie mam ale ponoć pasują też te o Fiesty :D .
Tak mówią w serwisie Forda i tak jest to wszędzie ujęte w systemie serwisowym.
Być może że w roczniki GT 2007 nie potrzeba świec jednoczęściowych bo tylko pierwsze

modele GT 2005 miały ten problem, później zmieniono konstrukcję głowicy i świece

przestały pękać.

Może pasuje do forda mustanga ale nie do GT 2005

świeca champion 7989 pasuje do silników Ford 4.6L 5.4L Triton engines.


2005-2008 Ford Expedition 5.4L V8 (VIN 5)

2006-2007 Ford Explorer (Incl. Sport Trac) 4.6L V8 (VIN 8)

2004-2007 Ford F-150 5.4L V8 (VIN 5)

2006-2007 Ford F-150 5.4L V8 (VIN V)

2005-2008 Ford F-250 Super Duty 5.4L V8 (VIN 5)

2005-2008 Ford F-350 Super Duty 5.4L V8 (VIN 5)

2005-2007 Ford Mustang 4.6L V8 (VIN H) jak widać dotyczy tylko nr vin H

2006-2007 Lincoln Mark Lt 5.4L V8 (VIN 5)

2005-2007 Lincoln Navigator 5.4L V8 (VIN 5)

2006-2007 Mercury Mountaineer 4.6L V8 (VIN 8)


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-11-17, 11:16

pavlito pisze:fakt, drogie a mi chodzi tylko o 9/16"żżeby wkręcić te nowe. stare chyba ruszę zwykłą 16mm. jednej nnasadki za 200 pln kupować nie będę. szukam dalej :)
Do wykręcenia starych Motorcraftów potrzebujesz rozmiaru 9/16'' czyli ~14,3mm. Ja swoje wykręcałem kluczem nasadowym, który był oznaczony 14mm, a po zmierzeniu miał 14,3mm, więc może weź suwmiarkę i pomierz sobie, bo najtańszy zestaw nasadowy na allegro widziałem za 100 PLN.

Znalazłem taki komplet http://allegro.pl/nasadki-calowe-dlugie ... 28786.html


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-11-17, 21:55

Ja kupiłem 1 sztukę klucza nasadkowego za kilkanaście zł na giełdzie samochodowej , warto popytać w hurtowniach/sklepach z narzędziemi o pojedyńcze klucze nasadkowe jeśli nie chcesz kupować całego zestawu. Cena 200 zł :przestraszony: to jakieś nieporozumienie, może 20 zł ?


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-17, 21:58

teng tools ma takie.

a ogólnie do stanga w 99% miejsc są metryki, do świec również metryki pasują,
chociaż calówki też mam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”