Świece
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1306
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
A tak z innej beczki ze świecami:
Odkryłem ostatnio ciekawą rzecz - jeden silnik, niby jeden typ świecy, a różni producenci stosują różne rozmiary obudowy, a konkretnie klucza. Champion i Motocraft 4/5", czyli 16mm (ten węższy klucz występujący na rynku europejskim), ale Autolite HT1 ma 9/16", czyli 14,29mm. O zgrozo: jak to draństwo wkręcić w silnik? Nigdzie nie mogę znaleźć takiego klucza nasadowego...
Odkryłem ostatnio ciekawą rzecz - jeden silnik, niby jeden typ świecy, a różni producenci stosują różne rozmiary obudowy, a konkretnie klucza. Champion i Motocraft 4/5", czyli 16mm (ten węższy klucz występujący na rynku europejskim), ale Autolite HT1 ma 9/16", czyli 14,29mm. O zgrozo: jak to draństwo wkręcić w silnik? Nigdzie nie mogę znaleźć takiego klucza nasadowego...
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2427
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
może coś takiego do tych świeć napewno podejdzie
http://www.toya.pl/brand_vorel.phtml?pa ... =products#
http://www.toya.pl/brand_vorel.phtml?pa ... =products#
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Małe zdjęcie i nie bardzo widze, ale wyglada na to, że tym nie da rady, świece są za głeboko, trzeba korzystać z przedłużki.RAFAŁ pisze:może coś takiego do tych świeć napewno podejdzie
http://www.toya.pl/brand_...&page=products#
pavlito, te świece które siedza w silniku odkręcasz 9/16'', a wkręcasz takim jaki pasuje
do Twojej świecy
http://allegro.pl/kpl-kluczy-nasadowych ... 19233.html - drogie ale o takie chodzi.
i do tego http://allegro.pl/przedluzka-1-2-cala-u ... 12259.html
I pamiętaj przy wkręcaniu żeby mieć klucz dynamometryczny, albo trzeźwy umysł i delikatną ręke bo inaczej możesz bardzo łatwo uszkodzić gniazda w głowicy.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Stage 1 z Kenne Bella daj 10 psi i-ten zestaw bede montował https://www.shelbystore.com/ProductDeta ... -KB-46-TSS
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Być może że w roczniki GT 2007 nie potrzeba świec jednoczęściowych bo tylko pierwszecesiek46 pisze:Ja nie wiem jakie mam ale ponoć pasują też te o Fiesty .Stachu_xjr pisze:Jakie świece kupić do Gt 07r juz zeby współgrały z Kompresorem ?? i były jednoczęsciowe
Tak mówią w serwisie Forda i tak jest to wszędzie ujęte w systemie serwisowym.
modele GT 2005 miały ten problem, później zmieniono konstrukcję głowicy i świece
przestały pękać.
Może pasuje do forda mustanga ale nie do GT 2005
świeca champion 7989 pasuje do silników Ford 4.6L 5.4L Triton engines.
2005-2008 Ford Expedition 5.4L V8 (VIN 5)
2006-2007 Ford Explorer (Incl. Sport Trac) 4.6L V8 (VIN 8)
2004-2007 Ford F-150 5.4L V8 (VIN 5)
2006-2007 Ford F-150 5.4L V8 (VIN V)
2005-2008 Ford F-250 Super Duty 5.4L V8 (VIN 5)
2005-2008 Ford F-350 Super Duty 5.4L V8 (VIN 5)
2005-2007 Ford Mustang 4.6L V8 (VIN H) jak widać dotyczy tylko nr vin H
2006-2007 Lincoln Mark Lt 5.4L V8 (VIN 5)
2005-2007 Lincoln Navigator 5.4L V8 (VIN 5)
2006-2007 Mercury Mountaineer 4.6L V8 (VIN 8)
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Do wykręcenia starych Motorcraftów potrzebujesz rozmiaru 9/16'' czyli ~14,3mm. Ja swoje wykręcałem kluczem nasadowym, który był oznaczony 14mm, a po zmierzeniu miał 14,3mm, więc może weź suwmiarkę i pomierz sobie, bo najtańszy zestaw nasadowy na allegro widziałem za 100 PLN.pavlito pisze:fakt, drogie a mi chodzi tylko o 9/16"żżeby wkręcić te nowe. stare chyba ruszę zwykłą 16mm. jednej nnasadki za 200 pln kupować nie będę. szukam dalej
Znalazłem taki komplet http://allegro.pl/nasadki-calowe-dlugie ... 28786.html
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Ja kupiłem 1 sztukę klucza nasadkowego za kilkanaście zł na giełdzie samochodowej , warto popytać w hurtowniach/sklepach z narzędziemi o pojedyńcze klucze nasadkowe jeśli nie chcesz kupować całego zestawu. Cena 200 zł to jakieś nieporozumienie, może 20 zł ?
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears