automat zmiana biegów, uszkodzenie czy tak mają ..

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-17, 12:28

nemax pisze: "nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika"
i tu się niezgodzę, pomijając inne kwestie, to oczywiście tu jest ewidentny błąd.

na N czasy wtrysków są ok 3,4ms, a na D są już 5-6ms, czyli przełożenie na oszczędności są oczywiste.

z tego linka:

http://www.ehow.com/how_2239466_drive-c ... ssion.html

mozna wyczytac:

"Put the car into park or neutral if stopping for long periods of time. This will save fuel."

a tu jest podobny wątek:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=398563

ogólnie zostawiają na D.
Ostatnio zmieniony 2010-10-18, 01:06 przez caniggia, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-10-18, 01:11

"long periods of time" odnosi się do długich postojów, a nie jazdy np. w korku lub stania na światłach. Oszczędności z tego będziesz miał takie że ho ho, normalnie za rok postawisz w garażu dzięki temu drugiego Mustanga. :rotfl:
Tak czy inaczej z załączonych linków wynika, że lepiej jest zostawić na D niż mielić biegi. A ta "instrukcja" którą zacytowałeś to nadaje się do wsadzenia w buty. No ew. Adaslaw byłby nią zainteresowany zanim się sam automatem przejechał. :)

I jeszcze jedno - jak coś piszesz, to pisz w jednym poście. W ten sposób łatwiej o ład i porządek na forum.


Pozdro!


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2010-10-18, 16:15

Ja radze zostawiac na D kiedys stalen z P na swiatlach i mi gosc wjechal w dupe no i przekladnia nie wytrzymala:P w stangu. Mieszanie biegami jest ok na torze a nie w czasie stania w korkach. Nie nalezy zbyt dlugo trzymac P i N na wlaczonym silniku. Z tego co mi powiedzile w serwisie skrzyn w Jozefowie to szybcsze zuzycie skrzyn jest i oni maja wiecej roboty potem:P
To tyle z mojej strony:)


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”