Wolne obroty

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
kopara
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-31, 17:09
Model: Mostang V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: czerwony

Wolne obroty

Post autor: kopara » 2011-05-31, 22:47

Witam!!Mam straszny problem z autem.Wlasciwie od początku użytkowania Mustang nie trzyma niskich obrotów.Przywiozłem go w zeszłym roku z Niemiec,był strzelony w tyłek,robili go całą zimę a teraz od paru miesięcy używam go ale niestety jestem częściej w warsztatach niż za kierownicą. :( Cały czas powtarza się to że po jakimś czasie/100-150 km/zaczynają mi pływać niskie obroty ,często kończy się to zgaśnięciem.Teraz nawet zdarza się że gasnie w trakcie jazdy co jest cholernie niebezpieczne/brak wspomagania i hamulców/ nie mówiąc już o tym jak się wygląda w takiej furze na środku skrzyżowania z unieruchomionym silnikiem.Zapala mi się czek oraz parę razy zapaliła mi się lampka/po prawej stronie/z kluczem. :przestraszony: Masakra!!!! Co to może być??? W warsztacie albo błędy są kasowane,albo nie potrafią ich zczytać?Ostatni niby był wykazany błąd przepustnicy,ponoć ją czyścili,wgrany został jakiś nowy program ale to pomogło na dwa dni.Dzisiaj znowu parę razy mi zgasł w mieście,teraz nie chce się w ogóle uruchomić,pali się czek i kluczyk.Mam go w tej chwili na lawecie i jutro znowu do warsztatu.... :mur: Przed próbą wjechania samodzielnie na lawetę
udało mi się go na chwilę odpalić ale chodził tylko na bardzo niskich obrotach i w ogóle nie reagował na gaz.Podczas naprawy u blacharza wymieniana była m.in.podłoga bagażnika, tylni pas,błotnik no i musieli zdemontować zbiorniki paliwa razem z jakimś ustrojstwem co się nazywa zbiornik oparów paliwa.On jest połączony jakimiś kablami i nie wiem czy może mieć wpływ na działanie silnika???Poza tym dałem po naprawie całe auto do konserwacji podwozia i czy i czy to smarowidło nie mogło czegoś zapchać?? Jeśli macie jakieś pomysły to proszę pomoc!!!! :/


Piotr M.

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Wolne obroty

Post autor: Stachu_xjr » 2011-05-31, 23:00

Wyczyśc przepustnice - u mnie był ten sam objaw ze wolne szalały etc , sprawdz układ dolotowy czy guma gdzieś nie jest walnięta, przepływke tez przemyj



kopara
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-31, 17:09
Model: Mostang V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: czerwony

Re: Wolne obroty

Post autor: kopara » 2011-05-31, 23:05

Własnie notuję na jutro co mam w warsztacie im podpowiedzieć.Ponoć przepustnicę już czyścili......


Piotr M.

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Wolne obroty

Post autor: adasko74 » 2011-05-31, 23:08

sprawdz tez caly uklat dolotowy przy kolektorze..czy nie lapie lewego powietrza...w kufsze jest chyba czujnik pompy paliwa..( jesli sie myle to mnie poprawcie) moze tam cos spieprzone jest :kwasny: ..



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Wolne obroty

Post autor: YoDa » 2011-06-01, 08:49

Jak Ci się to pojawia po 100km to znaczy jak silnik dobrze gorący tak? hum... może to być Throttle Position Sensor (TPS) ,odkręcić i przeczyscić .
Albo filtr paliwa zapchany? Jak dostał w dupe to coś może w baku się pływak przestawił , cholera wie...


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

kopara
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-31, 17:09
Model: Mostang V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: czerwony

Re: Wolne obroty

Post autor: kopara » 2011-06-01, 14:15

Wlasnie zawiozlem lawetą Mustanga do warsztatu .Dzisiaj żeby zjechac z lawety odpalil bez problemu,czek sie pali natomiast nie pali sie już lampka z kluczem. :niepewny: Generalnie to masakra bo jeśli znowu komp.zostanie zresetowany to problem wróci po przejechaniu 150km........Gość w warsztacie coś gada o jakimś ,,zimnym lucie,,????? :zalamany:


Piotr M.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wolne obroty

Post autor: caniggia » 2011-06-06, 09:36

skoro check się pali, to chyba wiadomo z jakiego powodu to robi? no chyba że nie mają pojęcia jak odczytać błąd.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wolne obroty

Post autor: pudel » 2011-06-06, 19:57

caniggia pisze:skoro check się pali, to chyba wiadomo z jakiego powodu to robi? no chyba że nie mają pojęcia jak odczytać błąd.
Może powiedzmy dokładniej chodzi o kod błędu który można sczytać odpowiednim urządzeniem diagnostycznym...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
sobanek
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 2011-04-11, 12:05
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black

Re: Wolne obroty

Post autor: sobanek » 2011-06-06, 22:17

pudel pisze:
caniggia pisze:skoro check się pali, to chyba wiadomo z jakiego powodu to robi? no chyba że nie mają pojęcia jak odczytać błąd.
Może powiedzmy dokładniej chodzi o kod błędu który można sczytać odpowiednim urządzeniem diagnostycznym...
Lub zwykłym kabelkiem ELM327 za 80zł podłączonym przez łącze w samochodzie do laptopa z zainstalowanym darmowym oprogramowaniem.


...Always remember you're unique, just like everyone else...
..>> sobanek.pl - blog pisany sprawnie inaczej <<..

kopara
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-31, 17:09
Model: Mostang V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: czerwony

Re: Wolne obroty

Post autor: kopara » 2011-06-06, 23:26

Witam Was,jestem normalnie bezradny!!! Stało się dokładnie tak jak myślałem.Zawiozłem auto na lawecie,z lawety zjechało o własnych siłach bez problemu,wykasowano jakieś błedy/ponoć to przepustnica ale poprzednio już ją czyścili i nic,wgrali też nowe oprogramowanie /no i wielka dupa.Mam jeżdzić i zbierać błędy.I jeszcze jedno -mam wozić z sobą śrubokręt żeby jak mi znowu totalnie nie będzie chciał odpalić to mam odkręcić rurę dolotową do przepustnicy i sprawdzić czy się nie zacina ten dekielek.Dzisiaj znowu mi po pół godzinie jazdy po mieście zaczął przebierać na wolnych no i oczywiście parę razy zgasł.Niestety zgasł mi też podczas wyprzedzania a to już jest masakra.Zdecydowałem sie na kupno na Allegro kolektora dolotowego z przepustnicą i czujnikami.Nie wiem co robić jeśli to nic nie zmieni,jest zdaje się jeszcze coś takiego jak przepływomierz,sondy lambda,komputer i ch.... wie co jeszcze :rozpacz: W Poznaniu nie ma mądrego na taki przypadek :(
Pozdrawiam


Piotr M.

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Wolne obroty

Post autor: Bolek » 2011-06-06, 23:33

Słuchaj a to nie wina pompy paliwa? Nie wiem jak we V6 ale w GT 4.6 jest taki przycisk Reset Pump obok otwierania maski,mało widoczny trzeba dobrze kuknąć.Może coś się z pompą dzieje? po coś ten przycisk wymyślili :) .Chyba Alski miał taki kiedyś ze mu zgasło auto i nie chciało odpalić.Klepnął ten guzik i wszystko ok.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Wolne obroty

Post autor: bart.knop » 2011-06-07, 12:07

czesc,
wiesz co, ja mialem problem podobnego typu z v8, silnik po odpaleniu chodzil kilka sekund i gasl a jak sie wcisnelo gaz to odrazu padal. wymienili mi filtr paliwa i oczywiscie przeglad pompy paliwa i reset no i wgrali soft na kompa.
chodzi jak ta lala, cieply zimny, poprostu zapierd....... :)

pozdrawiam
bartek



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”