jak wydrzeć silnik?

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

jak wydrzeć silnik?

Post autor: arek900 » 2011-09-30, 18:23

no i zaczęły się schody... nie mam koncepcji jak wyciągnąć silnik,
1. do góry żurawiem ale nie wiem czy wyjdzie ze skrzynią?
2. do dołu z zawieszeniem jak to kolega powyżej napisał ale jak dla mnie nie przejdzie przez to co załączyłem poniżej na zdjęciu z obu stron takie coś jest i jak dla mnie jest to element ramy nie do odkręcania, (może dlatego że prawdopodobnie była wcześniej tu I6tka?)
3. HELP!
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: stang67 » 2011-09-30, 18:30

arek900 pisze:1. do góry żurawiem ale nie wiem czy wyjdzie ze skrzynią?
Żurawiem jak najbardziej wyjdzie ze skrzynią ;) Natomiast co do wyciągania dołem to nie wiem czy w ogóle się da...ale raczej nie będzie to łatwiejsze niż górą :P


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: rick » 2011-09-30, 18:54

w trzecim obraz można zobaczyć, śrubę do montażu w górnej części czerwone kółko po lewej stronie , tuż nad linią gumowe

ona wyjdzie z transmisji, jeśli znajdę zdjęcia alskiego, widać, że jest jak usunąłem go. Będziesz musiał wyjąć radiator. Łatwiej jest usunąć tylko silnik od góry i transmisji z dołu.
Ostatnio zmieniony 2011-09-30, 21:22 przez rick, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: Mały1973 » 2011-09-30, 19:29

Wyciągnąć stare V8 to jedna z najprostszych operacji, wyciągaj bez skrzyni. Odlącz instalacje, odkręć skrzynię, silnik z poduszek i jazda żurawiem do góry. Jak będziesz wyciągał ze skrzynią to będziesz musiał sporo więcej odkręcic (np chłodnice itp) bo będziesz musiał pod kątem wyciągać.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: rick » 2011-09-30, 21:25

tu alskiego

Obrazek
Obrazek
Obrazek



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: arek900 » 2011-09-30, 23:55

dzięki za wszystkie podpowiedzi, zrobiłem tak jak mówiliście czyli silnik w górę ze skrzynią, i napotkałem kolejny problem czyli mały zasięg żurawia, ten ze zdjęcia alskiego zajebiście wysoko podniósł silnik, problemu by nie było gdyby pas przedni w stangu był wyciągany. a tak idzie mi silnik lekko w górę i dalej kaplica. Jutro czeka mnie poszukiwanie żurawia z większym zasięgiem. Niestety nie mam w garażu haka w suficie co załatwiło by sprawę. No nic na dziś wystarczy, jeszcze raz dzięki i miłego weekendu!
Obrazek



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: rick » 2011-10-01, 00:38

zdjąć transmisja. Są 4 nakrętki trzymając konwerter, 6 śruby mocują transmisji do silnika i rozrusznik. Poparce transmisji i podnoszenia silnika. dźwig powinien mieć wystarczająco podnoszenia. Następnie podnieść przód samochodu i wyciągnąć transmisji od przodu



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: Mały1973 » 2011-10-02, 20:18

arek900 pisze:dzięki za wszystkie podpowiedzi, zrobiłem tak jak mówiliście czyli silnik w górę ze skrzynią, i napotkałem kolejny problem czyli mały zasięg żurawia, ten ze zdjęcia alskiego zajebiście wysoko podniósł silnik, problemu by nie było gdyby pas przedni w stangu był wyciągany. a tak idzie mi silnik lekko w górę i dalej kaplica. Jutro czeka mnie poszukiwanie żurawia z większym zasięgiem. Niestety nie mam w garażu haka w suficie co załatwiło by sprawę. No nic na dziś wystarczy, jeszcze raz dzięki i miłego weekendu!
Obrazek

A nie mówiłem, już byś miał wyjęty. :zalamany:


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: 6t07t » 2011-10-03, 07:37

A nie ma regulacji długości ramienia?? Im bardziej wysuniesz ramię tym większa bedzie wysokosc podnoszenia.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: Mały1973 » 2011-10-03, 09:02

6t07t pisze:A nie ma regulacji długości ramienia?? Im bardziej wysuniesz ramię tym większa bedzie wysokosc podnoszenia.
Ale zmniejszysz nosnosc i przy małym żurawiku będzie się tył unosił


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: 6t07t » 2011-10-03, 09:52

Stabilność zapewniają stopy wysuniete daleko pod auto. Maja wiekszą dlugosc niz maksymalny wysięg. Nosnosc maksymalna przy najkrotszym ramieniu jest zwykle ok. 2000kg. na maksymalnym wysięgu ok. 500kg i jest to dalej z zapasem dla smallblock-a.
Na zdjeciu widzę, że punkt zaczepienia jest zdecydowanie zbyt blisko przodu. Dla odpowiedniej równowagi musi byc za gaznikiem (przy demontazu razem ze skrzynią).


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
bathrust
Forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2011-04-17, 15:56
Model: FoxBody 79' Ghia
Silnik: V8 5.0
Kolor: Grafit

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: bathrust » 2011-10-03, 22:52

Jeżeli silnik wyciąga razem ze skrzynią to nie może być za gaźnikiem. Musi być przed, bo silnik trzeba wyciągać od odpowiednim kątem, inaczej skrzynia będzie zahaczać o gródź przedziału silnika. Teraz jest zapięty optymalnie. Technika wyciągania jest prosta, przy takim zapięciu podnosisz jak najbardziej do góry, tak żeby skrzynia nie haczyła, odjeżdżasz troszkę żurawiem, znowu maksymalnie do góry, odjeżdżasz żurawiem itd. Proponowałbym tylko przepiąć łańcuch trochę inaczej, bo tak jak teraz może się silnik bujnąć i skrzynia może coś pogiąć nie potrzebnie. Najlepiej jest złapać blok silnika od frontu po prawej stronie jakąś śrubą pasującą (możesz np. wziąć jedną od mocowania skrzyni, są mocne i gwint powinien pasować do któregoś z otworów) i po lewej stronie (dalej patrząc od frontu) pod śrubę mocującą skrzynię, tak trochę na skos. Rick ma fajny sprzęt, ale jak się nie ma to trzeba sobie radzić. Tak silnik będzie stabilniej wisiał i nie będzie się bujał w płaszczyźnie pionowej :) Ma to jeden minus, mianowicie być może, ale nie musi, że będzie trzeba zdjąć gaźnik, żeby go nie uszkodzić łańcuchem. A co do żurawia, to z tego co widzę to już chyba koniec regulacji ramienia i chyba nie obejdzie się bez innego :/


Obrazek

Damian Konieczny
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2009-12-07, 20:54
Model: 1966
Kontakt:

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: Damian Konieczny » 2011-10-07, 20:55

hehe ja tam wyciągnąłem go koparka :D dosłownie 30 s :rotfl:



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: jak wydrzeć silnik?

Post autor: arek900 » 2011-10-14, 20:36

Trochę późno odpisuje ale jeszcze raz dziękuje wszystkim za rady ;), był to mój pierwszy wydzierany silnik i jak tu kolega powyżej pisze 30sekund to respect ;).
Czekają mnie teraz kolejne etapy w renowacji auta, ale silniczek już pójdzie do renowacji.
Zapewne za niedługi (oby) okres odezwę sie jak wsadzić serducho z powrotem na miejsce hehehe ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”