[quote:f9bb2d247f="alfatech"]....... aha ,czyli jak zmienię przy 17 tyś mil to nie powinno być problemu
![Zdziwiony :zdziwko:](./images/smilies/blink.gif)
? Chociaż auto ma prawie 4 lata
![Zdezorientowany :/](./images/smilies/confused.gif)
...... a jeszcze jedno- jakim dokładnie środkiem smarowałeś przy wykręcaniu i jak to robiłeś - prosiłbym o krótki opis
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
film który wrzuciłeś oglądałem ale nie robiłem tego nigdy więc wskazówki jak najbardziej wskazane
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
Nie mam doświadczenia - więc się spytam
Jaki klucz dynamometryczny kupić
![Zdziwiony :zdziwko:](./images/smilies/blink.gif)
od ilu do ilu Nm może jakiś link żebym bubla nie kupił
![Jezyk :P](./images/smilies/tongue.gif)
[/quote:f9bb2d247f]
Oj wchodzisz na grząski grunt wydatków - co prawda oszczędzisz na serwisie ale zaczniesz wydawać na narzędzia - zastanów się bo to droga bez odwrotu
To ile ma lat nie ma znaczenia - pytanie na jakim paliwie jeździło w usa na stacjach tez sa lepsze i gorsze - mniej i bardziej syfiące.
Ja kupiłem jakiś penetrator z dwusiarczkiem molibdenu ale nie oceniam go za dobrze. To musi spenetrować i zmiękczyć nagar. Ford zaleca swój preparat do czyszczenia gaźników może ford w Polsce ma taki - nie sprawdzałem.
A procedura wygląda tak że przekręcasz świece chyba o pół obrotu jest to wszystko w TSB i wlewasz na 15 minut tego penetratora mniej więcej łyżka od herbaty. Oczywiscie przed ściągnięciem panewek i rozpoczęciem odkręcania dobrze jest przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem (aerozol) żeby się jakiś piach nie dostał do silnika po odkręceniu świec. Po 15 minutach powoli odkręcasz z zalecaną siłą wg TSB nie pamiętam teraz ile. jak idzie ciężko znowu smarujesz albo jeszcze trochę czekasz.
Problemem jest klucz dynamometryczny bo większość ma tylko opcję dokręcania a tu trzeba odkręcać. Zdarzają się takie co mają gniazdo z obu stron. Klucze to osobna bajka porządny kosztuje 1500zł no ale bez przesady ja dałem 230 na klucz z przedziałem 20-210nm. O klucz taki trzeba cholernie dbać i używać go praktycznie tylko do dokręcania do oporu - trzymać w pudełku zawsze skręcony na minimum i nie używać jako grzechotki.
I tu uwaga dobry warsztat od razu poznaje się po kluczu dynamometrycznym jak jest przechowywany i gdzie leży. Podjechałem ostatnio do warsztatu żeby mi sprawdzili swoim kluczem bo mi coś nie pasowało i mówię gościowi że ma być 174nm mechanik popatrzył na auto na mnie wziął mnie na bok i mi mówi wie pan co jak ja mam tym kluczem dokręcać śruby w głowicy to idę zmówić różaniec i poradził mi żebym pojechał gdzie indziej
Ok odbiegam od tematu. Jak już wykręcisz to czyścisz drobnym papierkiem nagar, albo watą metalową nasmarujesz gwint i osłonkę elektrody jak masz ten smar niklowy bo nie wiem jak ten miedziany się tam zachowa i wkręcasz z zadaną siłą patrz TSB. Na osłonkę daje się mało tego smaru i tak żeby nie zjechał na elektrodę. jak już będziesz miał ściągnięte panewki to zajrzyj do nich czy nie trzeba uzupełnić smaru przewodzącego.
A możesz jeszcze przeczyścić gniazda jakimś wyciorem żeby usunąć nagar i resztki oleju penetrującego.
No i tyle kupa zabawy ale sam to zrobisz najlepiej, żaden mechanik tak z tym się nie będzie cackał.
Mój mustang zasługuje na najwyższy stopień opieki a silnik jest performance i ma być wszystko na tip top to nie jest jakaś popierdółka w punto co może mieć nietrafione zapłony a i tak będzie jechać.
Jeszcze możesz sprawdzić odległość na świecy ale to trochę bez sensu bo regulacja tych motorcrafta jest bardzo ciężka z racji jej konstrukcji i raczej można narobić więcej szkody niż pożytku.
to tyle w skrócie resztę robić na swój własny rozum
P.s Potrzebne ci będzie jeszcze gniazdo do wykręcania świec z wkładką magnetyczną i jakąś przedłużka do klucza bo świece są cholernie głęboko.
Mój garaż w ciągu roku powoli zamienia się w mini warsztat
![Hyhy :hyhy:](./images/smilies/naughty.gif)
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89