SCT, Diablosport itp.

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

SCT, Diablosport itp.

Post autor: muarah » 2011-09-08, 18:48

Przejrzałem forum pod tym kątem i jest w wielu miejscach trochę wypowiedzi na takie tematy ale brakuje mi przeglądowego wątku.
Dlatego chciałem prosić, zebyście podzielili się swoimi doświadczeniami jeżeli chodzi o programatory do V6 Mustanga.
Chyba większość używa SCT ale są też inne firmy i urządzenia, np. Trinity firmy Diablosport - czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?
Wiele osób z tego co czytałem na forum było zadowolonych z Predatora ale zdaje się, że teraz Diablosport nie ma tego urządzenia dla motorów od 2011r, może chcą w ten sposób promować wyższy produkt w ofercie czyli Trinity?
- Czy poza tymi głównymi konkurentami są jakieś inne liczące się marki?
- Pytanie także od jakiego tunera programy/mapy dają najlepszy wynik jeżeli chodzi o osiągi silnika i ekonomię?
- Czy dla silnika wolnossącego dobry program tuningowy na 93 oktany coś realnie daje w sensie osiągów czy raczej dopiero przy 100 oktanowej benzynie jest zawuażalny przyrost mocy i momentu?
- Czy ktoś zmierzył różnicę po wspięciu SCT na hamowni albo w sprincie?
- Jaki zakres diagnostyki umożliwaiją takie urządzenia, czy można np. kasować jakieś błędy?


muarah

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: AluStar » 2011-09-08, 20:01

Z tego ze mialem do czynienia na poczatku z programatorem FlashPak Obrazek
a obecnie z SCT3 to: Obrazek

1) Po pierwsze trzeba zdać sobie sprawę ze to tylko urzadzenia ktore kazda firma nabija swoim w "" programem.
Tak ze nawet to samo urzadzenie a moze roznic sie programem do naszego auta.
Roznice sa nawet do 60 KM w moim przypadku - czyli okolo 10% przyrostu mocy.

2) FlashPak jest idealny do diagnozy bledow, kasowania i uzytku domowego na codzien. Posiada wszystko co potrzebne do drobnych korekt i ustawien.
3) SCT3 - bardziej skomplikowany i zawansowany programator - latwiej do niego dostac program przy jakis modyfikacjach. Polecam
No i mozna nim kasowac oczywiscie bledy i sprawdzac doslownei wszystko. A przez niego mozna wpiac sie do laptopa i miec dane i wykresy na kompie. Super sprawa. Bez niego sie nie zmodyfikuje programu tuningowego. Jest do tego wymagany
4) Oba programy roznia sie w stosunku do wykrywalnosci bledow . Bardziej czuly na bledy w aucie jest FlashPak .
5) Firmy dostarczajace oprogramowanie powinny je konfigurowac pod dany tym modyfikacji i rodzaj kodu znajdujacego sie na kompie w samochodzie .

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Podajac taki kod dopiero jest poniekad jakis program dobierany .

6) Z praktyki jednak wynika ze programy sa pisane bardzo uniwersalnei i nie najlepiej dobierane pod nasze samochody. I to wtedy wyrzucon epieniadze.
Inwestujac we wszelkiego rodzaju ukl dolotowe CAI i wydechy powinno sie bezwzglednie sprawdzic na hamowni .Programy Wymagaja one korekty

7) Pojawiaja sie coraz to nowe firmy z programami tak ze ten post po jakims czasie bedzi emial naczenie ale odnosnei danej firmy to...
Jednym z najlepszych w USa jest Lund Racing. ( Warto kupic programator z jego logiem )

8) Odnoscie paliwa 95 a np 100 oktan.
Jezeli nie mamy samochodu i programu przystosowanego do paliwa 100 oktan to nei wskazane jest jego uzywanie.
Konstrukcja bez czujnik astukowego nie wie jak dobrac odpowiednio paliwo do mieszanki 100 oktanowej. Wiec nic nam to nieda lejac 100 oktan.
Paliwa o podwyższonej jakości mają wiele dodatków uszlachetniających, sprzyjających utrzymywaniu niektórych elementów silnika w czystości, oraz zmniejszoną zawartość siarki, co decyduje o lepszym składzie spalin. Ale to właśnie własności czyszczące mogą być źródłem problemów w starszych autach. Wypłukiwanie nagromadzonych latami osadów będzie niekorzystne dla silnika. Nie ma również co liczyć na lepsze osiągi, które miały by się pojawić za sprawą wyższej liczby oktanowej. Tylko silniki z czujnikiem spalania stukowego dobiorą odpowiedni punkt zapłonu i utrzymają prawidłową dynamikę. W innych przypadkach punkt zapłonu będzie niedostosowany do lepszego paliwa i silnik może mieć gorszą dynamikę i wyższe zużycie paliwa.

To tak po krotce AluStar - sorki ze sie rozpisalem



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: muarah » 2011-09-09, 15:19

Dzięki Alustar, dobrze, że się rozpisałeś bo właśnie o to chodziło żeby dzielić się doświadczeniami.

Może ja też się wypowiem w kwestii liczby oktanowej benzyny. Odkąd mam nowe głowice i zdecydowanie wyższy stopień sprężania raczej leję benzynę 98, szczególnie na tor - tak jest bezpieczniej dla silnika. Nie ze wzgledu na osiągi bo te zgadzam się - raczej nie będą wyższe - ale z powodu ryzyka spalania detonacyjnego. Wysokie sprężanie, tendencja do przegrzewania się i większe ryzyko odkładania się nagaru w komorze spalania gaźnikowego silnika razem powodują, że sporadycznie może się zdarzyć samozapłon a to zdrowe dla silnika na pewno nie jest. Np. gdy po ostej jeździe na benzynie 95 gasiłem zapłon to silnik jeszcze potrafił samoistnie odpalić kilka cylindrów zanim się na dobre zatrzymał (gaźnikowce nie odcinają paliwa po przekręceniu kluczyka na off). Jeżeli chodzi o wypłukiwanie osadów to u mnie nie ma tej kwestii bo przecież silnik był złożony od nowa i przejechał od tego czasu mniej niż 10tys km.


muarah

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: AluStar » 2012-02-15, 19:47

Ostatnio wgrywalem przez 2 programatory SCT3 ( bo tylko takie preferuje ) do 3,8 automat - 2011 r- czuc ruznice - autko bardziej narwiste .
Teraz popularna firma stala sie BAMA TUNING I oni wgrywaja programy . :niepewny: czy sa dobre. :niepewny:
Na Dyno Day sprawdzimy czy to sa obiecywane KM czy tylko obiecanki .

Ja sadze ze prawdziwi profesjonalisci to

1) http://www.lethalperformance.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2) http://www.evoperform.com/shop/index.ph ... 23f5dee47c" onclick="window.open(this.href);return false;
3) http://www.lundracing.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Reszta to masowki .



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: Madasek » 2012-02-15, 20:22

AluStar pisze: BAMA TUNING I


Reszta to masowki .

stary BAMA to legenda, tylko po złączeniu z AM to się zrobiła masówka... i czy jest ok nie wiem nie mam porównania, ja jezdze na BAMA plus taki że jak kupisz SCT na AM to była promocja z programem gratis i "dożywotnia" pomoc przy zmianach tez gratis.

Wczesniej kupiłem Predatora, bo w moim przypadku urządzenie było tylko nośnikiem programu "custom" a z tego co czytałem różnice w opcjach do samodzielnej konfiguracji były nieznaczące. Natomiast do odczytu błedów diagnostyki to z tego co używałem, możliwości są identyczne czyli niewielkie.

Niestety, po bankructwie BAMAChips, i przejęciu przez AmericanMuscle zniknęłą opcja kupienia programu na Predatora a została tylko opcja "Updeatów" dla starych klientów Bamachips z Predatorem więc pokusiłem się na tą promocje z SCT.

Teraz mam dwa programy na 98 i 95 oba performance, czyli nie tak jak chciałem bo mieli opcje "torque" i "economy"i chciałem te trzy zeby sprawdzic... więc obsługa klienta jak to w dużych firmach nikt nie wie o co kaman....



Awatar użytkownika
mxavin
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-05, 08:51
Model: V6 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: mxavin » 2012-03-09, 07:44

Rozumiem, że po zakupieniu programatora mogą sobie ustawić jak chcę by auto jeździło? Czy dodać mu koni co by szybciej się zbierało, czy też aby jeździło bardziej ekonomicznie i mniej paliło? Jeśli tak to który polecacie do rocznika 2012?



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: muarah » 2012-03-09, 19:30

Ja mam SCT z BAMA ale jeszcze nie testowałem bo czekam jeszcze na filtr K&N. Ale kupowałem też zestaw BAMA + Cold Air z AmericaMuscle dla kolegi, który kupił ode mnie białego Stanga 2011 V6 3.7. Firma duża i mają lekki bałagan bo najpierw przysłali z mapami do starszego modelu ale na moją eskalacje zareagowali natychmiast i przysłali już dobre programy. Kolega wgrał to i mówił, że poczuł różnicę kolosalną, myślę więc, że produkt jest dobry tylko obsługa klienta szwankuje. Faktycznie masz darmowe update'y u nich gdy cos zmieniasz. Gdy zamontuję mój to się odezwę i możemy zrobić jakieś testy;)


muarah

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: AluStar » 2012-03-11, 21:35

Fajna dyskusja na temat Tunerow :

http://www.teamshelby.com/forums/index. ... %20%20sale" onclick="window.open(this.href);return false;

Correct me if i am wrong but not all can tunes are made the same and depending on where you live will effect your tune. someone living mid west is different from someone living on the east coast

No matter what tune you get for your car you should always go on a dyno to test and check that the air/fuel ratio is correct. If you cant spend the extra cash for a dyno run, I do not recomend this but I have herd of some tuners that do it...data log your run on a spirited trip on a deserted road

Podsumowywujac:
- Znani Tunerzy to Jon Lund i Revan Racing.
- nawet w USA stosowanie zlego paliwa powoduje awarje , melodii możemy byc pewni paliwa nigdy.
- prosze przetlumaczyc sobie wyzej .......
- Różnice w strojeniu samochodów sa kolosalne
- temat rzeka - kazdy wnioski wyciagnie sam .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: caniggia » 2012-03-16, 21:05

żaden program uniwersalny nie jest dobry, wczoraj wgrywałem program od BAMA jednemu z kolegów z forum, mogę powiedzieć że jeżeli chodzi o kalibrację MAF to zgadzał się w zakresie 5%, afr się zgadzał, natomiast tuning skrzyni dla mnie kompletnie nie dopuszczalny, przy zmianie z 1 na 2 zrywa przyczepność, 2 na 3 szarpie jak wściekły, niestety dobieranie parametrów z SCT niewiele zmniejszyło ten efekt, bo możliwość zmiany ciśnienia to max -25%, a że ciśnienie jest tak dowalone, to nic to nie daje.
Koledze się podobało, nie wiem jak się spodoba skrzyni.

Moj programator nie obsługuje tego rocznika, więc nie pomogę, ale jeżeli już wybierać pomiędzy SCT a Predatorem, to SCT.
Najlepiej kupić sam programator i tune zamówić u dobrego tunera, ja polecam Justina z VMP i Dona z Lasotaracing, z tym drugim współpracuję ostatnio, jest droższy, ale jest dużo lepszy support.

Obojętnie u kogo program kupiony, trzeba auto dogłębnie zlogować włącznie z AFR i prawie zawsze wysłać logi aby poprawić program.

BTW, niektórzy tunerzy nie chętnie robią nowy model, bo uważają, ze żaden programator włącznie z SCT nie jest jeszcze wystarczająco dopracowany do tego modelu.



Awatar użytkownika
mxavin
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2011-06-05, 08:51
Model: V6 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: mxavin » 2012-03-17, 00:15

Czytam posty w tym temacie i mało co rozumiem. Czy jest gdzieś jakiś artykuł albo poradnik co przybliży mi ten temat abym mógł czytać to ze zrozumieniem? ;)



Awatar użytkownika
Rogu
Forumowicz
Posty: 120
Rejestracja: 2012-01-26, 18:41
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Ognisty
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: Rogu » 2012-03-17, 12:11

Cześć! Wczoraj wgrałem sobie SCT (Bama Tuning) i mogę śmiało polecić. Nie ma jakiegoś szału, ale różnica jest od razu odczuwalna. Na razie wgrałem program Perfromance na 95 oktanów, a jak oszuszę bak to przyjdzie kolej na 98 oktanów i Race. Obsługa jest debilnie prosta, intuicyjna. Podziękowania dla Alustara, który pomógł zamówić i jak zwykle we wszystkim doradził :D


Where did You get this car?? It's not a car baby...it's a Mustang...

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: AluStar » 2012-03-25, 22:28




Jupion
Posty: 7
Rejestracja: 2012-03-29, 15:27
Model: Mustang V6
Silnik: V6 3.7
Kolor: Black

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: Jupion » 2013-09-03, 18:11

Witam
Koledzy potrzebny mi jest soft do komputera przez który wgram mapę do bama.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: caniggia » 2013-09-03, 18:20

Na stronie sct jest



Awatar użytkownika
siara
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1264
Rejestracja: 2009-02-26, 00:38
Model: 2015 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: SCT, Diablosport itp.

Post autor: siara » 2013-09-03, 20:42

Jaki koszt?



ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”