Przed rejestracją zamiana świateł etc.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
horse
Forumowicz
Posty: 636
Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
Model: Mustang Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Post autor: horse » 2009-02-11, 15:29

no spoko ale to chyba alezy od podlaczenia badz jakiegos zaprogramowania tych lamp ze one tak swieca :)
Ciekawi mnie tylko czy da rade wstawic pomaranczowe LED'y zeby jakos to przeystosowac na Europe?? bo jesli nie ma technicznej mozliwosci to szkoda wykladac $$$$ a swoja droga w USA kosztuja 140$ za pare +108$ za przesylke wiec niech koles sie buja z ta cena


Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D

Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-02-11, 17:18

Jak dla mnie, ohydne ;)

Mnie jak na razie napawa optymizmem montaż tych 2 kolorowych ledów, bo to chyba jedyna opcja żeby mieć 3 pozycje, a na stopie już mi tak bardzo nie zależy.

Jak to się sprawdzi, to mogę mieć nawet kierunek w środku żeby zachować 10cm między stopem a przeciwmgielnym w wewnętrznej lampie.

Jak tylko będę miał czas i to przetestuje, to wrzucę jakiś filmik.
Ostatnio zmieniony 2009-02-11, 17:23 przez Pawellos, łącznie zmieniany 1 raz.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-02-17, 19:43

cze

"Witam,
nawiązujac do Pana emaila z dnia 30 stycznia br. dotyczącego pytań odnośnie pojazdów amerykańskich proszę o podanie danych kontaktowych na które możliwe będzie wysłanie panu wyjaśnień w przedmiotowej sprawie.
Z poważaniem


Michał Krasowski

Ministerstwo Infrastruktury

Departament Transportu Drogowego

Wydział Warunków Technicznych Pojazdów
i Przewozów Specjalnych

ul. Chałubińskiego 4/6

00-928 Warszawa

"

Czyli doczekamy sie odpowiedzi jak to jest z jednorazową możliwością rejestracji pojazdu bez homologacji raz w roku (czyli jak każdy z nas rejestruje - pismo we wczesniejszych postach), generalnie chodzi o znaczki E, czy muszą być czy nie, oby nie,

jak tylko dojdzie to wrzuce.

caniggia



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-02-18, 11:45

"
Pawellos napisał/a:
Albo kontroli :D

Kuźwa! pomyślałem to samo :rotfl: :rotfl: :rotfl:
_________________

"
miejmy nadzieje ze odwrotnie, bo musieliby sprawdzac amerykance w salonach, bo oprocz lamp nie maja homo E ;), na ale sie okaze....

BTW Pawellos, doszly zarowki?



Awatar użytkownika
Pawellos
Forumowicz
Posty: 299
Rejestracja: 2008-09-23, 03:09
Model: 2009 Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Candy Apple Red

Post autor: Pawellos » 2009-02-18, 16:50

W polsce już są, ale na cle jeszcze leżą niestety...
Jako że już wiem że będzie cło, to w temacie o zarówkach podsumowałem ile będą kosztowały, daj znać czy dalej chcesz.



ciakm
Posty: 3
Rejestracja: 2009-03-05, 15:26
Model: MUSTANG 2006
Silnik: V6 3.8
Kolor: Biały

Post autor: ciakm » 2009-03-07, 19:01

witam przerobiłem lampy na wersje z usa na eu bo na jednym przewodzie jesyt kierunek i stop trzeba to rozseparowac czyli dołozyc przewód i przekaznik od stopu przeł.acznik przy pedale hamulaca odciąc przewody i dac po stacyjce na przelącznik i drugi przekaznik z przewodem na tył i tak samo z przeciw mgielnym jak kos mam goscia co mi robił


KONIK

ciakm
Posty: 3
Rejestracja: 2009-03-05, 15:26
Model: MUSTANG 2006
Silnik: V6 3.8
Kolor: Biały

Post autor: ciakm » 2009-03-07, 19:03

jest to troszke skomplikowane ale w kilka godzin da rade koszt to około 350zł całosc


KONIK

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-03-08, 18:11

malutki_567 pisze:Obiecałem - więc macie ;) A teraz wyjaśnię, jak to działa.

Gdy nie naciskamy na hamulec, sygnał +12V Z KIERUNKOWSKAZU wędruje przez przekaźnik PK1 bezpośrednio do żarówki kierunkowskazu.

Gdy naciśniemy na hamulec to jeżeli żarówka oryginalnego US kierunku świeci się na stałe to oznacza to, że dany kierunek NIE JEST WŁĄCZONY. Trzeba więc zrobić układ, który w momencie, gdy naciskamy na hamulec sprawdzi, czy żarówka US kierunku jest zgaszona (a więc mryga dany USkierunkowskaz - i wtedy włączy EU kierunkowskaz) czy nie (i wtedy nie włączy EU kierunkowskazu). Dokładnie to robi ten układ. W pokazanej sytuacji jest naciśnięty hamulec. Sygnał +12V ZE ŚRODKOWEGO STOPU przełącza przekaźnik PK1 który powoduje, że do żarówki EU kierunkowskazu w tym momencie NIE JEST podawane oryginalny sygnał lecz sygnał z PK2. PK2 działa tak, że w momencie gdy NIE MA sygnału +12V Z KIERUNKOWSKAZU podaje na żarówkę EU kierunkowskazu 12V, gdy zaś JEST sygnał +12V Z KIERUNKOWSKAZU (np. przy hamowaniu) to wtedy na żarówkę EU kierunkowskazu nie jest podawane napięcie. Tutaj sygnału +12V Z KIERUNKOWSKAZU nie ma co oznacza że mamy równocześnie włączony i hamulec, i kierunkowskaz. W efekcie działania układu będą się świecić światłem ciągłym wszystkie światła STOP i będzie mrygał lewy kierunkowskaz.

NC oznacza styk który normalnie jest zwarty (tzn. gdy nie ma zasilania na cewce przekaźnika, NC jest połączone z wyjściem).

NO oznacza styk który normalnie jest otwarty (tzn. gdy nie ma zasilania na cewce przekaźnika, NO nie jest połączone z wyjściem).

Jeśli macie pytania służę uprzejmie.

Jeśli któryś z elektryków tego nie rozumie to przykro mi... prościej wytłumaczyc się chyba nie da.

Mającym problem mogę pomóc wykonać taki układ - trzeba podjechać do Warszawy gdzie mieszkam lub Krakowa gdzie pracuję. Odpłatność - dobre piwo :]

[ Dodano: 2008-09-19, 22:19 ]
Jeszcze jedna uwaga - powyższy układ był przygotowywany do lamp z abcdesig, które rezystory posiadają od razu wbudowane. Jeżeli ktoś będzie przerabiał oryginalne światła trzeba dołożyć te rezystory - bo jak wiecie inaczej przerywacz będzie chodził za szybko.

[ Dodano: 2008-09-19, 23:26 ]
Dla leniwych lub opornych wersja do oryginalnych świateł - z zaznaczonymi rezystorami. Oryginalnie w Mustangu z każdej strony są po 2 żarówki kierunkowskazów. Sygnał bierzemy wprawdzie od jednej z nich ale rezystory trzeba założyć do obydwu żeby przerywacz nie głupiał.

[ Dodano: 2008-09-19, 23:47 ]
UWAGA - w pierwszej wersji z rezystorami odwrotnie opisałem żarówki. Wersja aktualnie prezentowana jest już opisana OK.

Witaj malutki_567
po przeanalizowaniu Twojego schematu, uwazam iz uklad jest genialny,
moglbys moze zapodac parametry przekaznikow, ktorych moglbym uzyc do budowy
tego gadgetu?

Pozdrawiam
kidi



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-03-08, 18:13

albo mógłbyś na jakimś filmiku pokazać jak to zrobiłeś tak bardziej przejżyście by było


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2009-03-08, 21:44

[quote="kidi]po przeanalizowaniu Twojego schematu, uwazam iz uklad jest genialny,
moglbys moze zapodac parametry przekaznikow, ktorych moglbym uzyc do budowy
tego gadgetu?[/quote]

Wystarczą przekaźniki o obciążalności styków 2A i już... oczywiście, mogą być o większej obciążalności :)



malutki_567
Posty: 2
Rejestracja: 2008-08-23, 21:53

Post autor: malutki_567 » 2009-03-08, 21:46

pudel pisze:albo mógłbyś na jakimś filmiku pokazać jak to zrobiłeś tak bardziej przejżyście by było
Nie mógłbym - nie mam już niestety żadnego kontaktu z właścicielem auta, dla którego to robiłem... Nasze losy się rozeszły niestety... Ale jeśli ktoś będzie chciał, to wystarczy kupić niezbędne materiały, duże piwo ;) i zrobimy :)



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-03-10, 23:26

przegladalem ebaya i znalazlem kilka lamp gdzie jest info euro...
zastanawiam sie czy oznacza ono nazwe modelu, czy tez fakt ze jest to lampa do modeli europejskich...
ponizej puszczam kilka linkow...
czekam na komentarze...
" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-03-11, 01:52

coż... wstrętne. jeśli to europejskie, to w tej europie za grosz gustu nie mają :D



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-03-11, 12:03

escalar te lampy z świeceniem w normie "euro" nic wspólnego nie mają, działają normalnie jak oryginały :wstyd: swego czasu (gdy myślałem o przeróbce lamp by mieć pomarańczowe kierunki) coś mnie pchneło (do niechlubnego czynu) i zamówiłem takie i z ciekawości włożyłem - SYF, MASAKRA, TANDETA i PROFANACJA Mustanga :orany:
Z resztą sam zobacz na załączonym przeze mnie zdjęciu. Potęguje wiochę jeszcze fakt, że na tych czerwonych polach masz jakieś takie "płomienie" :wstyd: czego niewidziałem jak kupowałem - horror. Teraz oczywiście leżą gdzieś w czeluściach garażu i mam oryginalne :) Zainteresować mogą myśle kogoś kto chciałby je zmodyfikować, wstawić żarówke na kierunek itd..
Załączniki
S7000378.JPG


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-03-11, 12:37

escalar pisze:przegladalem ebaya i znalazlem kilka lamp gdzie jest info euro...
zastanawiam sie czy oznacza ono nazwe modelu, czy tez fakt ze jest to lampa do modeli europejskich...
ponizej puszczam kilka linkow...
czekam na komentarze...
http://www.amazon.com/05-08-Ford-Mustan ... 75&sr=1-86

http://www.amazon.com/05-08-Ford-Mustan ... 14&sr=1-40

http://www.amazon.com/05-08-Ford-Mustan ... 63&sr=1-24
Amerykanie wiele rzeczy nazywają 'euro', które nie są oryginalne. I te lampy na pewno tak mają sprawdzałem w innym temacie. Jedyna lampa do mustanga ze znaczkiem E to ta z Anglii tył z białym środkiem i przód święcący na lewe pobocze a nie prawe.
Niestety nikt jeszcze nie wpadł na pomysł lamp na prawe pobocze na europę a było by wielu chętnych na pewno. Na pewno więcej niż w Anglii.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”