Supercharger/Procharger

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: gover » 2012-05-23, 13:19

caniggia pisze:Mnie w tych zestawach z shakerem zawsze zastanawia co w deszczu? Mimowolne water injection i więcej mocy?

zawsze jest jakiś wkład filtrujący lub coś w rodzaju separatora wody (oczywiście nie w postaci filtra a w ukł. pliwowoym). Ale raczej bym obstawiał grawitacyjny system wyłapywania wody i zanieczyszczweń stałych czyli taki standard w układach dolotowych. Rzeźba dolotu (całego lub części) jest tak skonsruowana by woda była wyprowadzana na zewnątrz lub gromadzona w innym miejscu a z tego miejsca siłami grawitacji wypłtwała sobie na zwenątrz układu. To samo tyczy się cząstek stałych (piasku,żwiru,kurzu etc etc..... nie tylko wody). Ukł grawitacyjny w dolocie to stare zagadnienie jak stare są silniki.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: pudel » 2012-05-25, 16:55

NIe wiem czy to cos daje ale znalazlem tani charger :
jak w mustangu

http://www.ebay.de/itm/Paxton-Superchar ... 19d1442efe


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-05-25, 21:03

Dałoby się na pewno zaadoptować, pisze ze to w starym modelu było.
Do starszych można taniej kupić, tylko trzeba się za to trochę narobić.
Tak naprawdę to da się nawet z jakiegoś mercedesa np eatona też założyć.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-06-28, 12:34

Stachu_xjr pisze:http://www.americanmuscle.com/canton-sc ... 509gt.html to jest zbiornik wyruwnawczy silnika czy zbiornik do obiegu chlodzenia turbiny?
to drugie, piszą, ze montuje się zamiast plastikowego.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-07-14, 22:04

On3performance zaczęli robić budżetowe zestawy podobne co zainstalował z boostbrothers swiadeka do swojego gt typu remote turbo.

http://www.ebay.com/itm/On-3-Performanc ... 31&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Dołożyć wytryski i boost pump z kb, maf i mamy zestaw w cenie połowy kompresora dający więcej mocy z tego samego doładowania.
Ostatnio zmieniony 2012-07-15, 23:38 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: bart.knop » 2012-07-15, 19:58

ladna cena.
ciekawe jak z trwaloscia i jakoscia????



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-07-15, 21:14

Wygląda dość solidnie, zobacz w galerii zdjęcia swiadeka, to trochę inny zestaw, bo kopia turbonetics.

Z racji ze to typ remote turbo, to spaliny mają wejście 400 st na turbinę, więc nawet jak sama turbina gorszej jakości niż garett, to w tej temp pożyje dłużej, nie grzeje też oleju tak jak normalnie montowane turbo, ale przez to wkręca się później, max moment osiąga przy 3.5k, ale od początku ładnie wstaje co i tak nie jest źle. Przy małym doładowaniu ok 5 psi daje ok 400-430 koni i pod 600nm, a ile finalnie da się z tego wyciągnąć jeszcze nie wiadomo, podobno da się nawet do 13 psi doładować, ale w momencie strojenia nie dało się jeszcze regulować ciśnienia turbiny, ale teraz kolega bez problemu zrobił 8 psi, więcej to już trzeba ze strojeniem, może przed mr będzie wiadomo ile się da, choć to nie wyznacznik, bo zestaw jest jednak inny.

Markowy zestaw kosztuje 6k dol i tak naprawdę różni się pewnie marką samej turbiny, chłopaki w us wyliczyli, ze rury w hellionie kosztują ok 3500 dol.

Można od nich kupić też sam osprzęt a turbo założyć np garetta, bov też.

On3performance mają sporo z poprzednich modeli i na s197 forum można wyczytać ze gość zrobił na 8 psi 452 whp na dokładnie takim samym zestawie. Fabrycznie ten jest też skalowany na 5 psi, ale żaden problem to przerobić.
Widać też ze może trzeba przerobić wastegate, bo rura od niego może być za nisko, to też nie duży problem.

Trochę info można znaleźć na s197forum, na corall i mustangforums, jak narazie nie wypatrzyłem negatywów.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-07-20, 01:31

I jeszcze bardzo ciekawa opcja, jeden gość z forum z usa zaczął robić kolektor dzięki któremu można zaadoptować gt500 supercharger take off, który można kupić za 500$.

całość może wyjść 3500$.

długi temat:

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... t-177.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam kilka zdjęć, załączam jedno.

info jakie przychodzi na jak się zada pytanie:

Sorry there is no web site up yet, we have been slammed with getting the manifold into production.

Basic Information:

Here are some pictures of the 2nd prototype manifold that went to the first customer. The pictures are a good representation of what the manifold looks like. The production units are about 10% “cleaner” though. We have made some changes to the production units to make the fit and finish nicer. I don’t have any pictures of the production units because I have been shipping them out so fast there hasn’t been time to set up for nice shots.

The pictures that are of the manifold on the car are of the first prototype. The car it is on has a stone stock motor aside from a X-pipe and mufflers.

Here are a couple of video’s of the prototype car (the one with the wing) and the first customer with a manifold (the one on the dyno). There are 5 more customer cars with manifolds installed at this point, the Allfords forum has pics and info on them.

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

The first run of “Production” manifolds are being machined right now. The fisrt 20 (already sold) are done and are being shipped. Completion of the rest should be in about 7-10 days.

Retail price $1995


What is included:

The manifold kit which at this point I am calling the “GT450 Cheater Manifold” (yeah, the name doesn’t blow me out of the water but its works for now) includes the manifold itself, intercooler, alternator brackets, thermostat housing, fuel rail spacers (GT or GT500), quick change snout hub and pulley, and the fasteners required to bolt it up to the motor and the blower to the manifold (obviously the fasteners to bolt the manifold together are included). The manifold is shipped fully assembled and ready to go.

Optional items are the “Frankentensioner” kit which allows the use of two stock belt tensioners which eliminates any belt issues and there are alternate size pulleys if you want to run something other than 11-12psi of boost.

The manifold has a 1 year warranty that covers manufacturing defects.

The manifold is a “Off Road Use Only” item. Most superchargers are the same way. Very few have their 50 State CARB exemption. If you live in a state with draconian emissions laws you may want to check and see if putting a supercharger on your car is an issue. Most people find ways around it though. The "Off Road" status of the manifold/supercharger is no different than having headers, cams, removing your cats, some cold air intakes, most tunes, almost all "power adders", etc. We have to declare it as "Off Road" use only for liability reasons.

Supercharger Pulley/Snout:

To save customers the cost of buying a $169 pulley tool we are having them remove their supercharger snout from their supercharger and send it to us. We will remove your supercharger pulley and replace it with the one that comes with the kit. Snouts will be sent back with the new manifold. The snouts are easily removed. Just take the bolts out of the snout/front cover, tap it with a rubber mallet (or something like it) to break the sealer and it will pop right off. There is fluid in it though so have a pan ready.

What is needed to complete the installation:

It’s hard to have an all inclusive shopping its because there is more than one solution for a lot of the parts. Here is a basic outline of the items you will need though. If you have any questions on what and what will not work or are looking for ideas and where to source them make a post on the thread that is going on the AllFords forum. There are at least 20 people who have already purchased all of their stuff and they have come up with the best/most inexpensive way of doing it.

-Stock GT500 blower and elbow
-Fuel injectors 36-52lb/hr
-A GT500 TB is nice to have but you can use the GT one
-Stock GT500 blower gasket/o-ring #7R3Z-9H486-AA
-Stock GT500 intake air temp sensor #9C1Z-12A697-B
-Stock GT500 Intake Air Temp Sensor pigtail #3U2Z-14S411-JZA
-If you have a 05-06 GT you will need a 2007-2010 GT lower radiator hose #7R3Z-8286-C
-Longer belt, Dayco #5081300
-Gates 76mm pulley 38006
-If using GT500 rails FMSI Automotive Hardware Inc adapter #2996
-Fuel pump solution. Aeromotive 340lph, GT500 FRPP kit works and so does a Kenne Bell BAP
-Water pump for intercooler stock GT500/FRPP pumps work great
-Heat exchanger for intercooler
-Overflow tank for intercooler
-Lines/fittings for intercooler
-Some fuel line, clamps and/or fittings depending on what rails you use and how you do it
-A way to adapt your CAI or airbox to the TB. There are a million ways of doing this. GT500 specific stuff works great
-Random fasteners
-Random clamps

You will also find attached a “shopping list” that a customer put together that has a lot of information on what parts to get and where.

Payment Information:

We would prefer payment to be made by cashiers check or money order. The credit card companies and Paypal murder us with fees and the manifold is not a high margin item. Every penny counts.


We are taking $100 deposits on orders and the balance is due when it ships.
Deposits and snouts go to:

Department Of Boost
Jason Etter
7720 Roxbury Ct
Ypsilanti, MI 48197

Email contact is:
departmentofboost@yahoo.com

We will need the following information. You can either send it with payment (best) or email it to us:

Name
Address
Shipping address (if available)
Best daytime phone
Email address
Screen name (and what forum)
What year your car is
What injectors you will be using
What fuel rails you are using
What throttle body you will be using


Shipping:

These manifolds are not light (none of them are) and once boxed up are not small! So that means shipping is not cheap. On top of that I need to insure them which is another added cost. I can not stress how much cheaper it is to have your manifold shipped to a business/commercial address opposed to your house. On average it’s about 35-40% less! When shipping is in the $60-80 range a 35-40% savings is HUGE! Find yourself a business/commercial address to have your manifold shipped to, it will save you a chunk of money. I will be shipping UPS in the USA and USPS elsewhere. With USPS is doesn’t matter if it is a residential or commercial address.

If you have any questions please let me know or post them up on the Allfords forum. There are a few "manifold experts" at this point on there that have been more than happy to help other people out with any questions they may have.

Forum Link:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... t-177.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanks a lot!

Jason
Załączniki
DSCN3900.JPG



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: AluStar » 2012-07-20, 10:39

Ja swoj sprzedalem za 1300 zl - kompresor i juz jezdzi na BMW



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-11-22, 00:54

Pojawiły się nie drogie turbo kity, tzw tuner kit, sporo brakuje, ale jako starter i wyzwanie dla dobrego mechanika wydaje się nie za drogo:

http://www.ebay.com/itm/Universal-GT35- ... a&vxp=myra" onclick="window.open(this.href);return false;

Trzeba poczytać co turbiny z tej firmy są warte.

Tu producent:
godspeedproject.com/store/TURBO_CHARGER?product_id=565



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Koral » 2012-11-22, 13:12

caniggia pisze:Pojawiły się nie drogie turbo kity, tzw tuner kit, sporo brakuje, ale jako starter i wyzwanie dla dobrego mechanika wydaje się nie za drogo:

http://www.ebay.com/itm/Universal-GT35- ... a&vxp=myra" onclick="window.open(this.href);return false;

Trzeba poczytać co turbiny z tej firmy są warte.

Tu producent:
godspeedproject.com/store/TURBO_CHARGER?product_id=565
za 800$ turbokit ?? i do V6 2011 tez? to byloby idealne auto wtedy,do 5-6psi spalanie sie nei zwiekszy a do codziennej jazdy mocy az nadto ,no i ten moment :)

jesliby nawet doszlo 70HP i 120NM to za takie grosze nic mi wiecej do szczescia nie potrzeba, auto szybsze od 5x drozszego porsche,z rewelacyjna aut skrzynia i silnikiem ,do tego palace mneij niz BMW 2.0 (mialem to wiem co pisze) :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-11-22, 13:43

Na pewno trzeba wtryski, do 500 koni moze na fabrycznej pompie da rady, trochę różnych kolanek, przeróbka wydechu, nazbiera się, ale i tak tanio.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Koral » 2012-11-22, 13:46

caniggia pisze:Na pewno trzeba wtryski, do 500 koni moze na fabrycznej pompie da rady, trochę różnych kolanek, przeróbka wydechu, nazbiera się, ale i tak tanio.
a to fabryczne wtryski nie wyrobai do 5psi ?? w sumie nie sa takie drogie, BAP KB tez drogi nie jest, ale w 2011 chyba juz jest powrot paliwa? czy dalej pompa jest regulwoana napieciem ?

Obrazek

to wszystko co jest na obrazku jest w tym kicie za 800$ ??


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2012-11-22, 14:29

To czy do d czy nie, to przy takim zestawie zależy jak Ci to ktoś zamontuje. to jest półfabrykat. Może się okazać, że blowoff się rozpadnie, to trzeba wymienić itp.
Turbina swoje ciśnienie pewnie nabije, pytanie jak długo pochodzi. Jak padnie, to zawsze można założyć garetta, bo mocowania te same itp.
Tanie nie znaczy złe, drogie nie znaczy dobre.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Koral » 2012-11-22, 14:43

caniggia pisze: Tanie nie znaczy złe, drogie nie znaczy dobre.
dokladnie
bart pisze:a czy nie bedzie tak ze jak tanio to do d......????? na handel pewnie i sie nada aby napalonym poopowiadac ile to mocy ma kon?
ja myslalem o zalozeniu w V6 2011 ktore jedno sobei zostawiam,a na GT 5.0 czy GT500 na ta chwile nie moge sobie pozwolic.. budowa domu w trakcie a to skarbonka bez dna..

wiec chce tanie autko znaczy konika V6 11-13 w automacie ,do ktorego jesli to niedrogo wyjdzie chetnie doloze te 100HP i 200NM :)
i wtedy mam mega szybkiego i oszczednego konia :)

a na handel nei warto, mam tu mocno doinwestowanego camaro SS 2012 za 185tysi i nikt nie dzwoni, wiec ne warto inwestowac bo za inwestycje nikt nie zwraca $$$, kazdy ma swoja wizje wiec na sprzedaz nawet nei warto felg zmeiniac, tylko na fabrycznych sprzedawac, tak zrobie z bailym cabrio 2013, mimo ze mam piekne bullity to zaloze je do tego co sobie zostawie :)

na handel to mozna max stozek z SCT dokupic i to wszystko, a i tak w cenie auta najlepiej


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”