Ciśnienie w oponach Gt

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

Kusza85

Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Kusza85 » 2016-07-25, 19:10

Witam Wszystkich,
jakie ciśnienie macie w oponach w swoich Gt?
Takie jak producent doradza czyli wszystkie koła po 220 kPa czy inne?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: veeefour » 2016-07-25, 20:24

2,2 to zdecydowanie za malo. Pod drzwiami kierownika na slupku powinna byc wklejka ktora informuje ile nalezy dodac do
2,2 - nie wiem jak jest w wersjach EU aleu mnie jest +0,3/160kmh. Ja osobiscie jezdze na 2,8.



Kusza85

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Kusza85 » 2016-07-26, 02:41

veeefour pisze:2,2 to zdecydowanie za malo. Pod drzwiami kierownika na slupku powinna byc wklejka ktora informuje ile nalezy dodac do
2,2 - nie wiem jak jest w wersjach EU aleu mnie jest +0,3/160kmh. Ja osobiscie jezdze na 2,8.
2.8 na wszystkie koła?



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: veeefour » 2016-07-26, 09:23

Tak. Ale to do opon 255/35R20 i 295/30R20.



Awatar użytkownika
chicken
Stowarzyszenie MKP
Posty: 159
Rejestracja: 2016-04-20, 21:49
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Bullitt 2018 shadow black
Lokalizacja:: Rzeszów
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: chicken » 2016-08-26, 11:00

Cześć,

jeśli wykorzystujecie koniki zgodnie z przeznaczeniem to radzę nie dobijać zbyt dużo powietrza, gdyż po dogrzaniu opona ściera sie w następujący sposób:
2,2 jest ok. wraz z dogrzaniem opony ciśnienie wzrasta. Fabryczne pirelli są twardą oponą i bardzo dobrą dla naszych mustangów bo pozwalają na zabawę a napęd nie dostaje tak w d... :)
Jedną z bardziej przyczepnych mieszanek jest michelin ale tez szybciej się zużywa.

teraz testuje korańskie nexeny, zobaczymy ile wytrzymają bo pirellki 7 tys.
Załączniki
IMG_5572.JPG



Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Volver » 2016-08-26, 15:58

Objętość opony powoduje spore zmiany ciśnienia. U mnie od 2,2-2,3 rano w garażu 19 st, po szybkiej jeździe 2,4-2,5. I jest ok. Warto kontrolować ciśnienie, bo zmiana pory roku wpływa na poczatkowe ciśnienie w kołach, a to przy małych miejskich przebiegach może być zbyt niskie jesienią.



Awatar użytkownika
Behemoth
Młodszy Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
Model: S550 GT EU
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Behemoth » 2016-08-26, 16:31

Fabryczne felgi i opony Pirelli P Zero: od dilera miałem nabite wszystkie 4 koła na 2.6 bara. Nie wspominał, a ja nie pytałem dlaczego. Przejechałem tak < tysiąc kilometrów.

Zmieniłem wszystkie koła na 2.2 bara (zimne), tak jak zaleca producent, bo miałem wrażenie że kolorowe paseczki na oponie nie ścierają się równomiernie na całej szerokości gumy. Po pół godziny szybkiej jazdy ciśnienie wzrasta o ok. 0.2. Porównując 2.6 vs. 2.2 - jeździ się bardziej miękko, opona ściera się równomiernie.

Niestety w książce serwisowej nie są podane informacje na temat podnoszenia ciśnienia dla szybkiej jazdy lub większego załadunku.


Pozdrawiam,
Krzysiek

Volver
Forumowicz
Posty: 379
Rejestracja: 2015-10-27, 00:22
Model: Był GT Premium 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red
Lokalizacja:: Kraków

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Volver » 2016-08-26, 16:39

Behemoth pisze: Niestety w książce serwisowej nie są podane informacje na temat podnoszenia ciśnienia dla szybkiej jazdy lub większego załadunku.
Są te dane! 2,3 bar, poszukaj w sekcji opony.



Awatar użytkownika
Behemoth
Młodszy Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 2016-02-13, 17:59
Model: S550 GT EU
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Behemoth » 2016-08-26, 16:41

Volver pisze:Są te dane! 2,3 bar, poszukaj w sekcji opony.
Dzięki. Sprawdzę jeszcze raz.


Pozdrawiam,
Krzysiek

Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: veeefour » 2016-08-26, 17:03

Dokladnie jest to w ksiazce. Jest tez naklejka o tym informujaca na slupku C po stronie kierowcy.



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: Przemek64 » 2016-08-26, 17:05

Każdy nowy samochód jak przychodzi z fabryki ma od 05 do 1 bar więcej ciśnienia.
A na przeglądzie zerowym mechanicy o tym albo nie wiedzą, albo im się nie chce tego sprawdzać :dobani:
Tak samo jest u mnie w KIA.
A jest to spowodowane tym, że producent nie wie jak długo auto będzie stało na placu u dealera, lub na składzie celnym.
I robi tak, by opony się nie odkształciły stojąc w jednej pozycji przez ten czas.
Jeśli samochód stoi przez całą zimę w garażu, to dobrze jest dobić o 1 bar więcej na ten czas, co zmniejsza odkształcenie opon (ja tak robię w klasyku)


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

kkk
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
Model: 2015 Fastback
Silnik: V8 5.0
Kolor: Black

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: kkk » 2016-08-26, 18:56

IMG_20160818_2127586.jpg
Tydzień temu mój drugi komplet zakończył żywot przy 7k km, odkleil sie bieznik.
Ciśnienie miałem 2,2 - przy obciazeniu do 2,7. Teraz jeżdzę na 2,5.



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: veeefour » 2016-08-26, 19:15

Ja juz generalnie o tym wspominalem, ze te Pirelli to sa bardzo srednie opony. Na prawde polecam kazdemu zmienic na inne.
Druga sprawa to 2,2 bar to szalenstwo dla tego auta. Jezdzi sie moze i wygodniej po dziurach ale opna w ten sposob bardziej dostaje.
I zeby bylo jasne - ja podaje cisnienie dla zimnych opon - jak kazda serwisowka, manual czy poradnik.

Polecam generalnie nie jezdzic mniej jak 2,5 bar - na zimno powtrze dla jasnosci.



Awatar użytkownika
chicken
Stowarzyszenie MKP
Posty: 159
Rejestracja: 2016-04-20, 21:49
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Bullitt 2018 shadow black
Lokalizacja:: Rzeszów
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: chicken » 2016-08-26, 22:15

Dlaczego niby bardziej dostaje ? Przecież szybko sie dogrzewa. Rozwiń prosze myśl. Powyżej 2,5 ,na zimno jak piszesz, i po dogrzaniu bieżnik zużywa sie nierównomiernie i po środku i opona ma automatycznie mam mniejsza przyczepność.
A pirelli fajne opony bo sliskieeeeee :D nexeny dają radę, póki co upał, ale juz widzę ze to miękka mieszanka. Maks 5 tys. ;)



Awatar użytkownika
veeefour
Forumowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 2016-02-25, 18:48
Model: 2015 GT Fastback US
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race red AT
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach Gt

Post autor: veeefour » 2016-08-26, 23:35

Bo przy za malym cisniu profil opony moze byc odksztalcony i nie rowno sie rozkladac. Kazdy wie jak odroznic po zuzyciu opony czy ma prawidlowe czy nie prawidlowe cisnienie?
Tak? To dobrze ale to bedzie tez roznie dla roznych opon bo maja roznie zbudowane karkasy. Z objechania org Pirelli stwierdze, ze one tak malego cisnienia nie lubia - opona bardziej sie zuzywa na bokach.

Nie? Obrazek ponizej:

Obrazek

Najgorszy jest przypadek pierwszy wiec lepiej miec deko za duzo jak deko za malo. Przypadek pierwszy powoduje znaczne odksztalcenia karkasu i rozpadanie sie opony.
Opona w przypadku 1 od lewej jest czesto wygieta w sposob dla niej nienaturalny(wklesla zamiast wypukla). Wszystkie nowoczesne opony maja ksztalt radialny czyli wypukly.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”