płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?

Post autor: Olaf » 2008-10-01, 23:25

1. Zmieniłem tarcze i klocki i po miesiącu i kilku mocniejszych przebieżkach zauważyłem , że słabiej hamuje (naciskam pedał hamulca a hamuje słabiej niż 2 tyg. temu...). No kurna albo tarcze "sfałszowane" albo po 3,5 roku trzeba wymienić płyn hamulcowy, jak sądzicie?

2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?

Post autor: LIZZARD » 2008-10-01, 23:36

[quote:cfcea340c9="Olaf"]2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)[/quote:cfcea340c9]


Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm :D ) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Re: płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?

Post autor: RedHornet » 2008-10-02, 10:02

[quote:dc08439461="LIZZARD"][quote:dc08439461="Olaf"]2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)[/quote:dc08439461]


Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm :D ) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.[/quote:dc08439461]

Zalecany do mustanga to DOT3 wysokotemperaturowy bodajże w granicach 300oC i takiego u nas nie uświadczysz w gamie DOT 3 a nawet DOT 4. Trzeba szukać w ofercie płynów extremalnych a one też cenowo wychodzą nie najtaniej.
Osobiście śmigam na Castrol SRF zgodnym z DOT3 i DOT4 i jestem bardzo zadowolony – 1 litr potrzebny na przepłukanie przy wymianie cena jakieś 350zł.
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... ty/srf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

3,5 roku to stanowczo za dużo na płyn hamulcowy zwłaszcza w takim aucie – maksymalne okresy wymiany zalecane to 2 lata.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2008-10-02, 10:45

ZASTOSUJCIE DOT 4 FIRMY EBC BREAKES.
Jest rewelacja - naprawde go trudno doprowadzic do wrzenia . Znana firma.
Mozecie go kupic za 50 zl w http://www.tuning-design.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ja osobiscie go uzywam i jest super.
[b:8ad8f4537b]OPIS[/b:8ad8f4537b]
"Sportowy płyn hamulcowy EBC BF307+Jego podwyższony punkt wrzenia(307st) redukuje efekt gąbczastych hamulców oraz zwiększa odporność układu na wysokie temperatury poprawiając jednocześnie dozowalność. Zastosowanie tego płynu znacznie zmniejsza korozję przewodów. Zalecany do samochodów i kierowców o najwyższych wymaganiach sprzętowych zarówno podczas codziennej jazdy jak i sportu.

Płyn BF004 jest standardowym płynem o korzystnej cenie , do zastosowania z produktami serii standard.


BF 004 - 14 pln (DOT 4 - 250ml) posiadający temperaturę wrzenia 260 °C
BF 307+ - 52 pln (DOT 4 - 500ml) posiadający temperaturę wrzenia 307 °C"



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-10-02, 13:44

Można też wlać płyn Motul RBF serii 600, temperatura wrzenia +325°C. Cena podobna jak za EBC.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-02, 23:47

[quote:0e81dd2a37="andronik"]Można też wlać płyn Motul RBF serii 600, temperatura wrzenia +325°C. Cena podobna jak za EBC.[/quote:0e81dd2a37]

Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej. :kwasny:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-10-03, 12:29

[quote:49f80a83d7="alfatech"]SeaBiscuit, hmm............. a Ty czym zalewałeś ? Masz najdłużej auto .... napisz cóś[/quote:49f80a83d7]

No przecież napisał? :zdziwko:

[quote:49f80a83d7="SeaBiscuit"]Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.[/quote:49f80a83d7]

Aha, czyli nie kupujecie jednak płynu Motula :zawstydzony:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-10-03, 20:41

Mnie rozwaliła informacja w instrukcji autka o ilości płynu hamulcowego: "Between MIN and MAX lines on reservoir". Wyobraziłem sobie taką scenkę: wchodzę do sklepu motoryzacyjnego i zaczynam:
- poproszę płyn hamulcowy X
- ile Pan go potrzebuje?
- wystarczy tak między kreskami MIN i MAX w zbiorniczku...



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-10-03, 21:57

[quote:bf49b8bf5f="egonw3"]
- ile Pan go potrzebuje?
- wystarczy tak między kreskami MIN i MAX w zbiorniczku...[/quote:bf49b8bf5f]

Ja pindolę, zaplułem monitor :rotfl:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 435
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-10-13, 23:04

rany, rzeczywiście piszą "between MAx and Min" : )))
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.

No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!

[ [i:e9aa483b28][b:e9aa483b28]Dodano[/b:e9aa483b28]: 2008-10-13, 23:13[/i:e9aa483b28] ][/size:e9aa483b28]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić... :(



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-13, 23:45

[quote:8973256a66="Olaf"]rany, rzeczywiście piszą "between MAx and Min" : )))
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.

No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!

[ [i:8973256a66][b:8973256a66]Dodano[/b:8973256a66]: 2008-10-13, 23:13[/i:8973256a66] ][/size:8973256a66]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić... :([/quote:8973256a66]

Pisałem, że z przepłukaniem zużyłem 1 litr.
Gotowe zestawy w USA w ofercie mają 1,5 pinty = 1420ml


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-26, 15:03

W instrukcji napisane jest DOT3 ale jak kupię EBC BF307+ to coś się stanie, to jest płyn DOT4 ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-26, 15:50

[quote:ca1400dd69="Thomas"]Ja kupiłem EBC BF307+ 2.5 litra. W tym litr na przepłukanie. Powinno wystarczyć.[/quote:ca1400dd69]

Ooops :wstyd:
Tylko litr jest potrzebny jak wymieniasz metodą przepłukania tzn - spuszczasz stopniowo stary a nowy dolewasz do zbiornika no i czekasz aż czysty zacznie lecieć przy hamulcach i tak 4 koła po kolei. Można się bawić grawitacyjnie lub pompować pedałem albo korzystać ze specjalnej pompki.

Półtora litra chyba byłoby potrzebne gdyby spuścić cały płyn z układu i napełniać go na nowo.
Przy czym tu polecam dobry warsztat żeby porządnie odpowietrzyli cały układ potem.

Tak więc chyba źle zrozumiałeś przepłukanie oops :wstyd: sorrki


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2008-10-26, 15:52

W sumie to zmieniłem wyżej post bo Alfatech mi coś w głowie namieszał, ze jak jest DOT3 to taki ma być a nie DOT4. Więc moje pytanie bo zakup na allegro mogę odkręcić czy w ogóle można zastosować ten płyn EBC o którym pisałem ? A co do ilości to już pogadam ze sprzedającym.


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-10-26, 16:01

[quote:3c25068f19="Thomas"]W sumie to zmieniłem wyżej post bo Alfatech mi coś w głowie namieszał, ze jak jest DOT3 to taki ma być a nie DOT4. Więc moje pytanie bo zakup na allegro mogę odkręcić czy w ogóle można zastosować ten płyn EBC o którym pisałem ? A co do ilości to już pogadam ze sprzedającym.[/quote:3c25068f19]

Możemy używać DOT3 i DOT4 ale tak jak pisaliśmy wyżej wysokotemperaturowy. Możemy tez używać płyny zgodne z DOT3 i DOT 4 takim jest np Castrol SRF.
Nie wolno stosować DOT 5.1 który jest na bazie silikonu i rozpuści gumowe wężyki - można by go ewentualnie chyba zastosować przy zmianie wężyków na bodajże teflonowe.

Ciekawostka Castrol SRF jest opracowany na estrach silikonowych - zachowuje bardzo niską higroskopijność płynów DOT5.1 a jest równocześnie zgodny ze standardem DOT3 DOT4.

Castrol SRF wymiana co 18miesiecy
Standardowe DOT3 DOT 4 raz do roku

(powyższe dotyczy zachowania maksymalnych właściwości płynów)


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”