płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 435
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
1. Zmieniłem tarcze i klocki i po miesiącu i kilku mocniejszych przebieżkach zauważyłem , że słabiej hamuje (naciskam pedał hamulca a hamuje słabiej niż 2 tyg. temu...). No kurna albo tarcze "sfałszowane" albo po 3,5 roku trzeba wymienić płyn hamulcowy, jak sądzicie?
2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)
2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)
Re: płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
[quote:cfcea340c9="Olaf"]2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)[/quote:cfcea340c9]
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm ) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm ) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.
Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...
Re: płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
[quote:dc08439461="LIZZARD"][quote:dc08439461="Olaf"]2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)[/quote:dc08439461]
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm ) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.[/quote:dc08439461]
Zalecany do mustanga to DOT3 wysokotemperaturowy bodajże w granicach 300oC i takiego u nas nie uświadczysz w gamie DOT 3 a nawet DOT 4. Trzeba szukać w ofercie płynów extremalnych a one też cenowo wychodzą nie najtaniej.
Osobiście śmigam na Castrol SRF zgodnym z DOT3 i DOT4 i jestem bardzo zadowolony – 1 litr potrzebny na przepłukanie przy wymianie cena jakieś 350zł.
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... ty/srf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
3,5 roku to stanowczo za dużo na płyn hamulcowy zwłaszcza w takim aucie – maksymalne okresy wymiany zalecane to 2 lata.
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm ) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.[/quote:dc08439461]
Zalecany do mustanga to DOT3 wysokotemperaturowy bodajże w granicach 300oC i takiego u nas nie uświadczysz w gamie DOT 3 a nawet DOT 4. Trzeba szukać w ofercie płynów extremalnych a one też cenowo wychodzą nie najtaniej.
Osobiście śmigam na Castrol SRF zgodnym z DOT3 i DOT4 i jestem bardzo zadowolony – 1 litr potrzebny na przepłukanie przy wymianie cena jakieś 350zł.
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... ty/srf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
3,5 roku to stanowczo za dużo na płyn hamulcowy zwłaszcza w takim aucie – maksymalne okresy wymiany zalecane to 2 lata.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
ZASTOSUJCIE DOT 4 FIRMY EBC BREAKES.
Jest rewelacja - naprawde go trudno doprowadzic do wrzenia . Znana firma.
Mozecie go kupic za 50 zl w http://www.tuning-design.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ja osobiscie go uzywam i jest super.
[b:8ad8f4537b]OPIS[/b:8ad8f4537b]
"Sportowy płyn hamulcowy EBC BF307+Jego podwyższony punkt wrzenia(307st) redukuje efekt gąbczastych hamulców oraz zwiększa odporność układu na wysokie temperatury poprawiając jednocześnie dozowalność. Zastosowanie tego płynu znacznie zmniejsza korozję przewodów. Zalecany do samochodów i kierowców o najwyższych wymaganiach sprzętowych zarówno podczas codziennej jazdy jak i sportu.
Płyn BF004 jest standardowym płynem o korzystnej cenie , do zastosowania z produktami serii standard.
BF 004 - 14 pln (DOT 4 - 250ml) posiadający temperaturę wrzenia 260 °C
BF 307+ - 52 pln (DOT 4 - 500ml) posiadający temperaturę wrzenia 307 °C"
Jest rewelacja - naprawde go trudno doprowadzic do wrzenia . Znana firma.
Mozecie go kupic za 50 zl w http://www.tuning-design.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ja osobiscie go uzywam i jest super.
[b:8ad8f4537b]OPIS[/b:8ad8f4537b]
"Sportowy płyn hamulcowy EBC BF307+Jego podwyższony punkt wrzenia(307st) redukuje efekt gąbczastych hamulców oraz zwiększa odporność układu na wysokie temperatury poprawiając jednocześnie dozowalność. Zastosowanie tego płynu znacznie zmniejsza korozję przewodów. Zalecany do samochodów i kierowców o najwyższych wymaganiach sprzętowych zarówno podczas codziennej jazdy jak i sportu.
Płyn BF004 jest standardowym płynem o korzystnej cenie , do zastosowania z produktami serii standard.
BF 004 - 14 pln (DOT 4 - 250ml) posiadający temperaturę wrzenia 260 °C
BF 307+ - 52 pln (DOT 4 - 500ml) posiadający temperaturę wrzenia 307 °C"
[quote:0e81dd2a37="andronik"]Można też wlać płyn Motul RBF serii 600, temperatura wrzenia +325°C. Cena podobna jak za EBC.[/quote:0e81dd2a37]
Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.
Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
[quote:49f80a83d7="alfatech"]SeaBiscuit, hmm............. a Ty czym zalewałeś ? Masz najdłużej auto .... napisz cóś[/quote:49f80a83d7]
No przecież napisał?
[quote:49f80a83d7="SeaBiscuit"]Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.[/quote:49f80a83d7]
Aha, czyli nie kupujecie jednak płynu Motula
No przecież napisał?
[quote:49f80a83d7="SeaBiscuit"]Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.[/quote:49f80a83d7]
Aha, czyli nie kupujecie jednak płynu Motula
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
- Model: Mustang GT Bullitt '08
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: highland green
Mnie rozwaliła informacja w instrukcji autka o ilości płynu hamulcowego: "Between MIN and MAX lines on reservoir". Wyobraziłem sobie taką scenkę: wchodzę do sklepu motoryzacyjnego i zaczynam:
- poproszę płyn hamulcowy X
- ile Pan go potrzebuje?
- wystarczy tak między kreskami MIN i MAX w zbiorniczku...
- poproszę płyn hamulcowy X
- ile Pan go potrzebuje?
- wystarczy tak między kreskami MIN i MAX w zbiorniczku...
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 435
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
rany, rzeczywiście piszą "between MAx and Min" : )))
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:e9aa483b28][b:e9aa483b28]Dodano[/b:e9aa483b28]: 2008-10-13, 23:13[/i:e9aa483b28] ][/size:e9aa483b28]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić...
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:e9aa483b28][b:e9aa483b28]Dodano[/b:e9aa483b28]: 2008-10-13, 23:13[/i:e9aa483b28] ][/size:e9aa483b28]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić...
[quote:8973256a66="Olaf"]rany, rzeczywiście piszą "between MAx and Min" : )))
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:8973256a66][b:8973256a66]Dodano[/b:8973256a66]: 2008-10-13, 23:13[/i:8973256a66] ][/size:8973256a66]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić... [/quote:8973256a66]
Pisałem, że z przepłukaniem zużyłem 1 litr.
Gotowe zestawy w USA w ofercie mają 1,5 pinty = 1420ml
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:8973256a66][b:8973256a66]Dodano[/b:8973256a66]: 2008-10-13, 23:13[/i:8973256a66] ][/size:8973256a66]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić... [/quote:8973256a66]
Pisałem, że z przepłukaniem zużyłem 1 litr.
Gotowe zestawy w USA w ofercie mają 1,5 pinty = 1420ml
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
[quote:ca1400dd69="Thomas"]Ja kupiłem EBC BF307+ 2.5 litra. W tym litr na przepłukanie. Powinno wystarczyć.[/quote:ca1400dd69]
Ooops
Tylko litr jest potrzebny jak wymieniasz metodą przepłukania tzn - spuszczasz stopniowo stary a nowy dolewasz do zbiornika no i czekasz aż czysty zacznie lecieć przy hamulcach i tak 4 koła po kolei. Można się bawić grawitacyjnie lub pompować pedałem albo korzystać ze specjalnej pompki.
Półtora litra chyba byłoby potrzebne gdyby spuścić cały płyn z układu i napełniać go na nowo.
Przy czym tu polecam dobry warsztat żeby porządnie odpowietrzyli cały układ potem.
Tak więc chyba źle zrozumiałeś przepłukanie oops sorrki
Ooops
Tylko litr jest potrzebny jak wymieniasz metodą przepłukania tzn - spuszczasz stopniowo stary a nowy dolewasz do zbiornika no i czekasz aż czysty zacznie lecieć przy hamulcach i tak 4 koła po kolei. Można się bawić grawitacyjnie lub pompować pedałem albo korzystać ze specjalnej pompki.
Półtora litra chyba byłoby potrzebne gdyby spuścić cały płyn z układu i napełniać go na nowo.
Przy czym tu polecam dobry warsztat żeby porządnie odpowietrzyli cały układ potem.
Tak więc chyba źle zrozumiałeś przepłukanie oops sorrki
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
- Model: Mustang GT premium 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czarna czerń
- Kontakt:
W sumie to zmieniłem wyżej post bo Alfatech mi coś w głowie namieszał, ze jak jest DOT3 to taki ma być a nie DOT4. Więc moje pytanie bo zakup na allegro mogę odkręcić czy w ogóle można zastosować ten płyn EBC o którym pisałem ? A co do ilości to już pogadam ze sprzedającym.
A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.
pozdrawiam
Tomek
pozdrawiam
Tomek
[quote:3c25068f19="Thomas"]W sumie to zmieniłem wyżej post bo Alfatech mi coś w głowie namieszał, ze jak jest DOT3 to taki ma być a nie DOT4. Więc moje pytanie bo zakup na allegro mogę odkręcić czy w ogóle można zastosować ten płyn EBC o którym pisałem ? A co do ilości to już pogadam ze sprzedającym.[/quote:3c25068f19]
Możemy używać DOT3 i DOT4 ale tak jak pisaliśmy wyżej wysokotemperaturowy. Możemy tez używać płyny zgodne z DOT3 i DOT 4 takim jest np Castrol SRF.
Nie wolno stosować DOT 5.1 który jest na bazie silikonu i rozpuści gumowe wężyki - można by go ewentualnie chyba zastosować przy zmianie wężyków na bodajże teflonowe.
Ciekawostka Castrol SRF jest opracowany na estrach silikonowych - zachowuje bardzo niską higroskopijność płynów DOT5.1 a jest równocześnie zgodny ze standardem DOT3 DOT4.
Castrol SRF wymiana co 18miesiecy
Standardowe DOT3 DOT 4 raz do roku
(powyższe dotyczy zachowania maksymalnych właściwości płynów)
Możemy używać DOT3 i DOT4 ale tak jak pisaliśmy wyżej wysokotemperaturowy. Możemy tez używać płyny zgodne z DOT3 i DOT 4 takim jest np Castrol SRF.
Nie wolno stosować DOT 5.1 który jest na bazie silikonu i rozpuści gumowe wężyki - można by go ewentualnie chyba zastosować przy zmianie wężyków na bodajże teflonowe.
Ciekawostka Castrol SRF jest opracowany na estrach silikonowych - zachowuje bardzo niską higroskopijność płynów DOT5.1 a jest równocześnie zgodny ze standardem DOT3 DOT4.
Castrol SRF wymiana co 18miesiecy
Standardowe DOT3 DOT 4 raz do roku
(powyższe dotyczy zachowania maksymalnych właściwości płynów)
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89