płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 435
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
1. Zmieniłem tarcze i klocki i po miesiącu i kilku mocniejszych przebieżkach zauważyłem , że słabiej hamuje (naciskam pedał hamulca a hamuje słabiej niż 2 tyg. temu...). No kurna albo tarcze "sfałszowane" albo po 3,5 roku trzeba wymienić płyn hamulcowy, jak sądzicie?
2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)
2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)
Re: płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
[quote:cfcea340c9="Olaf"]2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)[/quote:cfcea340c9]
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm
) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm
![Wesoly :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...
Re: płyn hamulcowy - DOT 3 czy 4, jaki?
[quote:dc08439461="LIZZARD"][quote:dc08439461="Olaf"]2. No właśnie, chyba jest napisane , że płyn zalecany to DOT 3, ale chyba od razu trzeba zmienić na DOT 4 i się nie chrzanić? (bo DOT 4.1 jest chyba gorszy coś czytałem kiedyś..?)[/quote:dc08439461]
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm
) to sprawdź w dobrym warsztacie odporność płynu na wrzenie, która spada ze względu na jego właściwości higroskopijne - czyli absorbcję wody z otoczenia. Najniższa dopuszczalna temperatura wrzenia to 200 st. C.[/quote:dc08439461]
Zalecany do mustanga to DOT3 wysokotemperaturowy bodajże w granicach 300oC i takiego u nas nie uświadczysz w gamie DOT 3 a nawet DOT 4. Trzeba szukać w ofercie płynów extremalnych a one też cenowo wychodzą nie najtaniej.
Osobiście śmigam na Castrol SRF zgodnym z DOT3 i DOT4 i jestem bardzo zadowolony – 1 litr potrzebny na przepłukanie przy wymianie cena jakieś 350zł.
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... ty/srf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
3,5 roku to stanowczo za dużo na płyn hamulcowy zwłaszcza w takim aucie – maksymalne okresy wymiany zalecane to 2 lata.
Zanim zmienisz (może być nawet DOT 18, byleby trzymał się wskazanych norm
![Wesoly :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Zalecany do mustanga to DOT3 wysokotemperaturowy bodajże w granicach 300oC i takiego u nas nie uświadczysz w gamie DOT 3 a nawet DOT 4. Trzeba szukać w ofercie płynów extremalnych a one też cenowo wychodzą nie najtaniej.
Osobiście śmigam na Castrol SRF zgodnym z DOT3 i DOT4 i jestem bardzo zadowolony – 1 litr potrzebny na przepłukanie przy wymianie cena jakieś 350zł.
http://www.castrol.com/liveassets/bp_in ... ty/srf.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
3,5 roku to stanowczo za dużo na płyn hamulcowy zwłaszcza w takim aucie – maksymalne okresy wymiany zalecane to 2 lata.
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
ZASTOSUJCIE DOT 4 FIRMY EBC BREAKES.
Jest rewelacja - naprawde go trudno doprowadzic do wrzenia . Znana firma.
Mozecie go kupic za 50 zl w http://www.tuning-design.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ja osobiscie go uzywam i jest super.
[b:8ad8f4537b]OPIS[/b:8ad8f4537b]
"Sportowy płyn hamulcowy EBC BF307+Jego podwyższony punkt wrzenia(307st) redukuje efekt gąbczastych hamulców oraz zwiększa odporność układu na wysokie temperatury poprawiając jednocześnie dozowalność. Zastosowanie tego płynu znacznie zmniejsza korozję przewodów. Zalecany do samochodów i kierowców o najwyższych wymaganiach sprzętowych zarówno podczas codziennej jazdy jak i sportu.
Płyn BF004 jest standardowym płynem o korzystnej cenie , do zastosowania z produktami serii standard.
BF 004 - 14 pln (DOT 4 - 250ml) posiadający temperaturę wrzenia 260 °C
BF 307+ - 52 pln (DOT 4 - 500ml) posiadający temperaturę wrzenia 307 °C"
Jest rewelacja - naprawde go trudno doprowadzic do wrzenia . Znana firma.
Mozecie go kupic za 50 zl w http://www.tuning-design.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
ja osobiscie go uzywam i jest super.
[b:8ad8f4537b]OPIS[/b:8ad8f4537b]
"Sportowy płyn hamulcowy EBC BF307+Jego podwyższony punkt wrzenia(307st) redukuje efekt gąbczastych hamulców oraz zwiększa odporność układu na wysokie temperatury poprawiając jednocześnie dozowalność. Zastosowanie tego płynu znacznie zmniejsza korozję przewodów. Zalecany do samochodów i kierowców o najwyższych wymaganiach sprzętowych zarówno podczas codziennej jazdy jak i sportu.
Płyn BF004 jest standardowym płynem o korzystnej cenie , do zastosowania z produktami serii standard.
BF 004 - 14 pln (DOT 4 - 250ml) posiadający temperaturę wrzenia 260 °C
BF 307+ - 52 pln (DOT 4 - 500ml) posiadający temperaturę wrzenia 307 °C"
[quote:0e81dd2a37="andronik"]Można też wlać płyn Motul RBF serii 600, temperatura wrzenia +325°C. Cena podobna jak za EBC.[/quote:0e81dd2a37]
Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.![Kwasny :kwasny:](./images/smilies/kwasny.gif)
Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.
![Kwasny :kwasny:](./images/smilies/kwasny.gif)
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
[quote:49f80a83d7="alfatech"]SeaBiscuit, hmm............. a Ty czym zalewałeś ? Masz najdłużej auto .... napisz cóś[/quote:49f80a83d7]
No przecież napisał?![Zdziwiony :zdziwko:](./images/smilies/blink.gif)
[quote:49f80a83d7="SeaBiscuit"]Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.[/quote:49f80a83d7]
Aha, czyli nie kupujecie jednak płynu Motula![Zawstydzony :zawstydzony:](./images/smilies/blush.gif)
No przecież napisał?
![Zdziwiony :zdziwko:](./images/smilies/blink.gif)
[quote:49f80a83d7="SeaBiscuit"]Słyszałem, że strasznie szybko łyka wodę i po roku jest do bani totalnej.[/quote:49f80a83d7]
Aha, czyli nie kupujecie jednak płynu Motula
![Zawstydzony :zawstydzony:](./images/smilies/blush.gif)
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
-
- Forumowicz
- Posty: 131
- Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
- Model: Mustang GT Bullitt '08
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: highland green
Mnie rozwaliła informacja w instrukcji autka o ilości płynu hamulcowego: "Between MIN and MAX lines on reservoir". Wyobraziłem sobie taką scenkę: wchodzę do sklepu motoryzacyjnego i zaczynam:
- poproszę płyn hamulcowy X
- ile Pan go potrzebuje?
- wystarczy tak między kreskami MIN i MAX w zbiorniczku...
- poproszę płyn hamulcowy X
- ile Pan go potrzebuje?
- wystarczy tak między kreskami MIN i MAX w zbiorniczku...
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 435
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
rany, rzeczywiście piszą "between MAx and Min" : )))
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:e9aa483b28][b:e9aa483b28]Dodano[/b:e9aa483b28]: 2008-10-13, 23:13[/i:e9aa483b28] ][/size:e9aa483b28]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić...![Smutny :(](./images/smilies/sad.gif)
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:e9aa483b28][b:e9aa483b28]Dodano[/b:e9aa483b28]: 2008-10-13, 23:13[/i:e9aa483b28] ][/size:e9aa483b28]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić...
![Smutny :(](./images/smilies/sad.gif)
[quote:8973256a66="Olaf"]rany, rzeczywiście piszą "between MAx and Min" : )))
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:8973256a66][b:8973256a66]Dodano[/b:8973256a66]: 2008-10-13, 23:13[/i:8973256a66] ][/size:8973256a66]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić...
[/quote:8973256a66]
Pisałem, że z przepłukaniem zużyłem 1 litr.
Gotowe zestawy w USA w ofercie mają 1,5 pinty = 1420ml
No nikt z Forda tego nie zmierzył, czy co? : )))
Ciekawe, bo inne płyny podają dosyć dokładnie. Ale mogliby podać coś ok. np. ok. 1 l.
No dzięki za radę - ja coś kiedyś czytałem, że ten DOT 4.1 (?) to jest wyrażnie słabszy od DOT 4.0 (podobnie jak z olejami 5W30 i 10W 40 to zupełnie inna historia).
Ja coś czuję, że po nagrzaniu mi wyrażnie słąbną hamulace i może to ten cholerny 4-letni płyn!
[ [i:8973256a66][b:8973256a66]Dodano[/b:8973256a66]: 2008-10-13, 23:13[/i:8973256a66] ][/size:8973256a66]
a tak serio to ktoś może wie ile tego płynu hamulcowego wchodzi przy wymianie? Mam 500ml DOT 4 Forda/Motorcrafta i nie wiem ile ew. dokupić...
![Smutny :(](./images/smilies/sad.gif)
Pisałem, że z przepłukaniem zużyłem 1 litr.
Gotowe zestawy w USA w ofercie mają 1,5 pinty = 1420ml
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
[quote:ca1400dd69="Thomas"]Ja kupiłem EBC BF307+ 2.5 litra. W tym litr na przepłukanie. Powinno wystarczyć.[/quote:ca1400dd69]
Ooops
Tylko litr jest potrzebny jak wymieniasz metodą przepłukania tzn - spuszczasz stopniowo stary a nowy dolewasz do zbiornika no i czekasz aż czysty zacznie lecieć przy hamulcach i tak 4 koła po kolei. Można się bawić grawitacyjnie lub pompować pedałem albo korzystać ze specjalnej pompki.
Półtora litra chyba byłoby potrzebne gdyby spuścić cały płyn z układu i napełniać go na nowo.
Przy czym tu polecam dobry warsztat żeby porządnie odpowietrzyli cały układ potem.
Tak więc chyba źle zrozumiałeś przepłukanie oops
sorrki
Ooops
![Wstyd :wstyd:](./images/smilies/bag.gif)
Tylko litr jest potrzebny jak wymieniasz metodą przepłukania tzn - spuszczasz stopniowo stary a nowy dolewasz do zbiornika no i czekasz aż czysty zacznie lecieć przy hamulcach i tak 4 koła po kolei. Można się bawić grawitacyjnie lub pompować pedałem albo korzystać ze specjalnej pompki.
Półtora litra chyba byłoby potrzebne gdyby spuścić cały płyn z układu i napełniać go na nowo.
Przy czym tu polecam dobry warsztat żeby porządnie odpowietrzyli cały układ potem.
Tak więc chyba źle zrozumiałeś przepłukanie oops
![Wstyd :wstyd:](./images/smilies/bag.gif)
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
- Model: Mustang GT premium 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Czarna czerń
- Kontakt:
W sumie to zmieniłem wyżej post bo Alfatech mi coś w głowie namieszał, ze jak jest DOT3 to taki ma być a nie DOT4. Więc moje pytanie bo zakup na allegro mogę odkręcić czy w ogóle można zastosować ten płyn EBC o którym pisałem ? A co do ilości to już pogadam ze sprzedającym.
A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.
pozdrawiam
Tomek
pozdrawiam
Tomek
[quote:3c25068f19="Thomas"]W sumie to zmieniłem wyżej post bo Alfatech mi coś w głowie namieszał, ze jak jest DOT3 to taki ma być a nie DOT4. Więc moje pytanie bo zakup na allegro mogę odkręcić czy w ogóle można zastosować ten płyn EBC o którym pisałem ? A co do ilości to już pogadam ze sprzedającym.[/quote:3c25068f19]
Możemy używać DOT3 i DOT4 ale tak jak pisaliśmy wyżej wysokotemperaturowy. Możemy tez używać płyny zgodne z DOT3 i DOT 4 takim jest np Castrol SRF.
Nie wolno stosować DOT 5.1 który jest na bazie silikonu i rozpuści gumowe wężyki - można by go ewentualnie chyba zastosować przy zmianie wężyków na bodajże teflonowe.
Ciekawostka Castrol SRF jest opracowany na estrach silikonowych - zachowuje bardzo niską higroskopijność płynów DOT5.1 a jest równocześnie zgodny ze standardem DOT3 DOT4.
Castrol SRF wymiana co 18miesiecy
Standardowe DOT3 DOT 4 raz do roku
(powyższe dotyczy zachowania maksymalnych właściwości płynów)
Możemy używać DOT3 i DOT4 ale tak jak pisaliśmy wyżej wysokotemperaturowy. Możemy tez używać płyny zgodne z DOT3 i DOT 4 takim jest np Castrol SRF.
Nie wolno stosować DOT 5.1 który jest na bazie silikonu i rozpuści gumowe wężyki - można by go ewentualnie chyba zastosować przy zmianie wężyków na bodajże teflonowe.
Ciekawostka Castrol SRF jest opracowany na estrach silikonowych - zachowuje bardzo niską higroskopijność płynów DOT5.1 a jest równocześnie zgodny ze standardem DOT3 DOT4.
Castrol SRF wymiana co 18miesiecy
Standardowe DOT3 DOT 4 raz do roku
(powyższe dotyczy zachowania maksymalnych właściwości płynów)
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
Best 1/4 ET 12,89