Kopcący Mustang

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Kopcący Mustang

Post autor: Kuba » 2009-03-03, 22:55

Auto rocznik 2007, osiem garów. Dwa dni temu odpaliłem rano (po 4 dniach spędzonych w bezruchu w garażu) i zaczęło kopcić z rur wydechowych (biały/jasny dym). Wcześniej nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Paliwo z Neste 24, olej wymieniony po 10 000 km. Obecnie na liczniku 15 000.
Ki czort? Komuś się to zdarzyło?



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: Kopcący Mustang

Post autor: LIZZARD » 2009-03-03, 23:34

Kuba pisze:Auto rocznik 2007, osiem garów. Dwa dni temu odpaliłem rano (po 4 dniach spędzonych w bezruchu w garażu) i zaczęło kopcić z rur wydechowych (biały/jasny dym). Wcześniej nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Paliwo z Neste 24, olej wymieniony po 10 000 km. Obecnie na liczniku 15 000.
Ki czort? Komuś się to zdarzyło?
I co cały czas tak dymi, czy przestaje po nagrzaniu? Jaki zapach ma ten dym, a może to tylko intensywne odparowywanie?


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-03-04, 10:06

Kuba, Mogłeś nie zwrócić uwagi wcześniej na ten dym. Wystarczy że będzie odpowiednia temperatura ,odpowiednie ciśnienie powietrza ( nie w kołach :rotfl: ) i można zauważyć w prawie każdym aucie biały dym a nawet kłęby dymu.
Swoją drogą skaner w łapki i heja przez OBDII sprawdzić nie zawadzi :P
Martwić się trzeba kiedy leci czarny dym :przestraszony: biały to może być para wodna :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-03-04, 11:19

alfatech pisze:Kuba, Mogłeś nie zwrócić uwagi wcześniej na ten dym. Wystarczy że będzie odpowiednia temperatura ,odpowiednie ciśnienie powietrza ( nie w kołach :rotfl: ) i można zauważyć w prawie każdym aucie biały dym a nawet kłęby dymu.
Swoją drogą skaner w łapki i heja przez OBDII sprawdzić nie zawadzi :P
Martwić się trzeba kiedy leci czarny dym :przestraszony: biały to może być para wodna :zdziwko:
Para wodna albo płyn chłodzący w komorze spalania i wtedy należy się jak najbardziej zacząć martwić.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-03-04, 11:52

TO jest para wodna ktra zebrala sie w ukladzie wydechowym. jeden z moich mustangow stoi na dworzu bo naprawiam swiezy nabytek w garazu i ten tez kopci. Na dworzu jest wilgotno . jezeli chcesz byc pewien ze to nie uzczelka pod glowica spradz czy Ci plyn nir schodzi a na zimnym silniku przed odaleniem zdejmik korek od clodnicy i wlacz silnik i zobacz czy jest ok no i cz sie nie zapowietra uklad chlodzenia . Jezeli tak nowego auta nie przegrzales to raczej wina jest wilgoci a nie uszczelek pod glowica.
Pozdrawiam



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2009-03-04, 20:45

Dzięki za info,
dym nie śmierdzi jakoś szczególnie tzn nie wyczuwam w nim oleju. Chyba podskoczę na kontrolę spalin. Płyn chłodzący swoją drogą też sprawdzę.



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2009-03-06, 22:10

Poszedłem i sprawdziłem, płyn chłodzący osiągnął już prawie minimalny wymagany poziom, więc czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie w Warszawie (jutro jestem) można kupic MOTORCRAFT PREMIUM GOLD ENGINE COOLANT albo ekwiwalent zgodny ze specyfikacją forda WSS-M97B51-A1?

Z góry dzięki za info, jeśli ktoś miałby jakies namiary telefoniczne na sklep to byłoby bombowo - jutro strefa ograniczonego netu.



Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2009-03-07, 00:24

Niestety to nie ja;)
W Wawie bylem tylko raz stangiem i to krotko przelotem.
Chyba jednak czeka mnie z rana wizyta w jakiejs net cafe i przeszukiwanie sklepow.

Sorry za brak polskich czcionek. Blackberry w podrozy.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-03-07, 01:52

Kuba pisze:Poszedłem i sprawdziłem, płyn chłodzący osiągnął już prawie minimalny wymagany poziom, więc czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie w Warszawie (jutro jestem) można kupic MOTORCRAFT PREMIUM GOLD ENGINE COOLANT albo ekwiwalent zgodny ze specyfikacją forda WSS-M97B51-A1?

Z góry dzięki za info, jeśli ktoś miałby jakies namiary telefoniczne na sklep to byłoby bombowo - jutro strefa ograniczonego netu.
Nigdzie nie dostaniesz go od strzału. Dolej wody destylowanej tyle to nic się nie stanie.
A płyn możesz zamówić w serwisie Forda. Ja kupowałem w http://sklep.istore.pl/usautopark/ Pan Artur.
A dzisiaj Poszedłem do serwisu Forda rzuciłem butelkę na ladę i pytam się ile za to u was.
Gościu wytrzeszczył oczy podrapał się w głowę i powiedział że sprawdzi.

Tak mi odpowiedział na maila
"Płyn jest w magazynie w niemczech. Czas oczekiwania około 7 dni roboczych od daty zamówienia. Cena 39.00 za opakowanie 1,5L"


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-03-07, 19:19

39 w złotych czy w Euro??


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-03-07, 23:48

alfatech pisze:
pudel pisze:39 w złotych czy w Euro??
złotych :)
Oczywiście że złotych w usaautopark przepłaciłem 3 złote na bańce i musiałem kupić 6 sztuk.
No ale wy będziecie mieć już łatwiej ;)


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Kuba
Członek Honorowy MKP
Posty: 1139
Rejestracja: 2008-12-18, 15:43
Model: S281 SC
Silnik: inny V8
Kolor: Wściekle czerwony
Lokalizacja:: Tak po środku.

Post autor: Kuba » 2009-03-08, 22:38

Auto przewietrzone na 340 kilometrowym spacerze. Wszelkie objawy kopcenia znikły. Płyny w normie. A spalanie to normalnie bajka.

Dzięki wielkie za pomoc.



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-03-10, 09:21

Khm.. panowie...

Białego dymu w zimę nie ma się co obawiać, jadąc do pracy widzę że dymi prawie każde auto.
Czarnego dymu też nie ma się co obawiać, chyba że w dieslu, bo może oznaczać że leją wtryski, czy tam coś innego powiażniejszego (słabiutku w dieslach się znam)
Obawiać należy się za to dymu niebieskiego.


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”