Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
- mackiavelli
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
- Model: 2012 V6 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Kona Blue
- Kontakt:
Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Jestem na ostatniej prostej przed kupnem i mam kilka pytań. Pewnie laickich jednak na forum odpowiedzi nie znalazłem.
1. Jeśli się nie mylę to Konie takie jak ten którego zamierzam kupić standardowo nie posiadają koła zapasowego.
Jak sobie z tym radzicie? W aktualnie w posiadanym przeze mnie aucie (też bez koła zapasowego) mam Run n flat i jakiś rodzaj spokoju to daje. Choć ostatnio jak żonę wystrzeliła ( na szczęście blisko domu) to musiałem jechać z zimówką (na szczęście mam na drugich felgach). Jak to jest w mustangach czy ktoś testował runflaty?
Jak działa w mustangach system monitorowania ciśnienia? BMW bodajże mierzy prędkość kątową i jak nie ma powietrza to wyświetla monit na desce bazując właśnie na tym pomiarze. Czy w mustangach jest podobnie?
2. Wygenerowałem sobie Window sticker oraz sprawdziłem w ford eits i w wyposażeniu mam 3.31 Ratio Limited Slip Axle. Na naklejce sprzedażowej widnieje to jako opcja dodatkowo płatna. Gdzieś na forum przeczytałem że przełożenie 3.31 było standardowe więc czemu chcieli za to 400$? Mógłby też ktoś wyjaśnić co dokładnie zmienia się wraz z przełożeniem czy różnica pomiędzy 3,31 a 3,55 jest w ogóle odczuwalna dla zwykłego kierowcy?
3. Czy jest szansa jakoś zaprogramować te przyciski do otwierania garażu aby działały? Czy to zupełnie inna częstotliwość i albo nie ma żadnych szans na działanie albo trzeba coś powymieniać.
4. Czy Sync bez problemu łączy się z telefonami na androidzie?
Z góry dzięki za odpowiedzi
1. Jeśli się nie mylę to Konie takie jak ten którego zamierzam kupić standardowo nie posiadają koła zapasowego.
Jak sobie z tym radzicie? W aktualnie w posiadanym przeze mnie aucie (też bez koła zapasowego) mam Run n flat i jakiś rodzaj spokoju to daje. Choć ostatnio jak żonę wystrzeliła ( na szczęście blisko domu) to musiałem jechać z zimówką (na szczęście mam na drugich felgach). Jak to jest w mustangach czy ktoś testował runflaty?
Jak działa w mustangach system monitorowania ciśnienia? BMW bodajże mierzy prędkość kątową i jak nie ma powietrza to wyświetla monit na desce bazując właśnie na tym pomiarze. Czy w mustangach jest podobnie?
2. Wygenerowałem sobie Window sticker oraz sprawdziłem w ford eits i w wyposażeniu mam 3.31 Ratio Limited Slip Axle. Na naklejce sprzedażowej widnieje to jako opcja dodatkowo płatna. Gdzieś na forum przeczytałem że przełożenie 3.31 było standardowe więc czemu chcieli za to 400$? Mógłby też ktoś wyjaśnić co dokładnie zmienia się wraz z przełożeniem czy różnica pomiędzy 3,31 a 3,55 jest w ogóle odczuwalna dla zwykłego kierowcy?
3. Czy jest szansa jakoś zaprogramować te przyciski do otwierania garażu aby działały? Czy to zupełnie inna częstotliwość i albo nie ma żadnych szans na działanie albo trzeba coś powymieniać.
4. Czy Sync bez problemu łączy się z telefonami na androidzie?
Z góry dzięki za odpowiedzi
- Ślimak
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 564
- Rejestracja: 2015-03-19, 14:18
- Model: Charger 6.4 V8
- Silnik: inny V8
- Kolor: Silver
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
1. Ja mam pod podłogą (chyba fabryczny?) zestaw naprawczy.
4. Tak, Sync spokojnie obsługuje Androida (testowane na Xperia Z1).
4. Tak, Sync spokojnie obsługuje Androida (testowane na Xperia Z1).
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Ad2. Różnicy wg. mnie pomiędzy 3,31 a 3,55 nie odczujesz. Szczególnie przy automacie. . Dla normalnego użytkownika to nieco lepsze przyspieszenie, trochę większe obroty silnika przy stałych prędkościach na trasie (wyższy poziom hałasu), trochę wyższe spalanie. To moje odczucia. Jeździłem na 3,31 std , teraz jeżdżę na 4,1. Jeśli zmieniać to na min 3,73.
Ad 3. W bezpośredni sposób programowo może się nie udać. Można spróbować zgodnie z instrukcją. Nie wiem jak nowsze modele amerykańskich samochodów (po 2010 r.), ale wcześniejsze modele aut amerykańskich miały nadajniki pracujące na częstotliwościach 300-400 MHz . Bramy europejskie pracują tylko na 433,3 MHz .
Elektronik pewno sobie z tym poradzi, ale raczej entuzjasta. Bo montażysta bram w tym czasie będzie wolał zrobić kilka std niż eksperymentować.
Ad 3. W bezpośredni sposób programowo może się nie udać. Można spróbować zgodnie z instrukcją. Nie wiem jak nowsze modele amerykańskich samochodów (po 2010 r.), ale wcześniejsze modele aut amerykańskich miały nadajniki pracujące na częstotliwościach 300-400 MHz . Bramy europejskie pracują tylko na 433,3 MHz .
Elektronik pewno sobie z tym poradzi, ale raczej entuzjasta. Bo montażysta bram w tym czasie będzie wolał zrobić kilka std niż eksperymentować.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
od 2011 w 3,7 standardowo jest przełożenie 2,73
.... i różnica miedzy 3,55 jest gigantyczna
.... przystrarczie to prawie jak by dołozyć 30% momentu na koła...
jeśli masz 3,31 to ktos to zamowił.... i dla tego jest platne, w takim razie na 3,55 nie warto zmieniac.


jeśli masz 3,31 to ktos to zamowił.... i dla tego jest platne, w takim razie na 3,55 nie warto zmieniac.
- mackiavelli
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
- Model: 2012 V6 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Kona Blue
- Kontakt:
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Czyli źle przeczytałem że 3,31 to standard. Teraz jest już jasne że ktoś zamówił sobie 3,31 (większe przyśpieszenie / mniejsza V max jeśli się nie mylę).
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Zgadza sięmackiavelli pisze:większe przyśpieszenie / mniejsza V max jeśli się nie mylę
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
ale nie w tym wypadku....Rezor pisze:Zgadza sięmackiavelli pisze:większe przyśpieszenie / mniejsza V max jeśli się nie mylę
na 6 biegu przy 3,31 TEORETYCZNIE" starczy obrotów na ponad 300km/h !!!! a to nie osiagalne.... predkosc max Ci nie spadnie nawet z 4.1 .... nie da sie na ostatnim biegu zamknąć obrotomierza......
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Skąd te wnioski? Wraz ze wzrostem przełożenia głównego maleje obciążenie silnika na zadanych obrotach. Tak więc silnik ma zapas aby osiągnąć więcej obrotów na danym biegu
Edit: zmęczenie po pracy. Myślałem, że pi piszesz o zamknięciu obrotomierza
Edit2:widzę, że jestem bardziej zmęczony niż mi się wydaje
Edit: zmęczenie po pracy. Myślałem, że pi piszesz o zamknięciu obrotomierza
Edit2:widzę, że jestem bardziej zmęczony niż mi się wydaje

Ostatnio zmieniony 2015-08-05, 18:19 przez Rezor, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
pisze o zamkniecieu OBROTOMIERZA !!!!
mialem u siebie w V6 3,7 zalozone 3.55 i nie spadla predkosc maksymalna.... wzrosly tylko obroty... ale na 6 biegu nigdy nie udalo sie przekroczyc okolo 4500rpm ...
1. wzrasta dynamika.
2. spada spalanie przy mniejszych predkosciach i np w miescie
3. wzrasta nawet o 20-30% spalanie przy wiekszych predkosciach autostradowych.
mialem u siebie w V6 3,7 zalozone 3.55 i nie spadla predkosc maksymalna.... wzrosly tylko obroty... ale na 6 biegu nigdy nie udalo sie przekroczyc okolo 4500rpm ...
1. wzrasta dynamika.
2. spada spalanie przy mniejszych predkosciach i np w miescie
3. wzrasta nawet o 20-30% spalanie przy wiekszych predkosciach autostradowych.
- mackiavelli
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
- Model: 2012 V6 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Kona Blue
- Kontakt:
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
z matematycznego punktu widzenia wydaje mi sie że jesli przy przełożeniu 3.31 obroty przy 100km wynoszą x to przy przełożeniu 4,1 są wyższe o ok 24 % zresztą przy każdej innej prędkości stosunek będzie identyczny. wydaje mi się ze obroty nie przekładają. się wprost proporcjonalnie na spalanie ale wspomniany wzrost spalania o ok 20-30-% wydaje się realny przy stałej prędkości niekoniecznie tej maksymalnej. Jednocześnie. zasady Eco drivingu. mówią ze prędkość stała należy osiągnąć jak najszybciej co przy wyższych obrotach powinno być łatwiejsze. nie znam przełożenia poszczególnych par kół. zębatych w skrzyni biegów więc Max prędkości nie policze.
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Ty piszwsz o matematyce, ja o tym jak bylo w praktyce, a matematycznie,,,, 24% wieksze obroty totyle samo wiecej powietrza i paliwa. Max pedkosci matematycznej nigdy nie osiagniesz.... Sprawdziile masz na 6 przy 2000 pomnoz x 3 i bedziesz mial ile powinno byc przy 6000 . ... Wartosc nieosiagalnamackiavelli pisze:z matematycznego punktu widzenia wydaje mi sie że jesli przy przełożeniu 3.31 obroty przy 100km wynoszą x to przy przełożeniu 4,1 są wyższe o ok 24 % zresztą przy każdej innej prędkości stosunek będzie identyczny. wydaje mi się ze obroty nie przekładają. się wprost proporcjonalnie na spalanie ale wspomniany wzrost spalania o ok 20-30-% wydaje się realny przy stałej prędkości niekoniecznie tej maksymalnej. Jednocześnie. zasady Eco drivingu. mówią ze prędkość stała należy osiągnąć jak najszybciej co przy wyższych obrotach powinno być łatwiejsze. nie znam przełożenia poszczególnych par kół. zębatych w skrzyni biegów więc Max prędkości nie policze.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1628
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Mi z fizycznego raczej wychodzi, że silnik przez skrzynie i dyfer przekazuje moment na koła, na które działa przeciwstawny moment wygenerowany przez tarcie i grawitacje
Żeby samochód przyspieszał to moment silnika - moment otoczenia > 0. A jak wiadomo moment obrotowy otoczenia będzie rósł z prędkością pojazdu
na 6tym biegu jest jak najbardziej możliwe dojście do odcinki.
Jeżeli dyfer ma przełożenie 2.7, a 6ty bieg (zazwyczaj nadbieg) 0.6 to ratio mamy 0.617, a na 5tym (zazwyczaj 1:1) mamy 0,37.
Jeżeli dyfer zmienimy na 4.0 to 6ty bieg = ratio 0,405 czyli niewiele większe niż wcześniej na 5tym.
Reasumując: jeżeli wcześniej na "lekko" dało radę osiągnąć odcinkę na 5tym biegu to z dyferencjałem 4.0 da radę również na 6tym przy nieco wyższej prędkości


Jeżeli dyfer ma przełożenie 2.7, a 6ty bieg (zazwyczaj nadbieg) 0.6 to ratio mamy 0.617, a na 5tym (zazwyczaj 1:1) mamy 0,37.
Jeżeli dyfer zmienimy na 4.0 to 6ty bieg = ratio 0,405 czyli niewiele większe niż wcześniej na 5tym.
Reasumując: jeżeli wcześniej na "lekko" dało radę osiągnąć odcinkę na 5tym biegu to z dyferencjałem 4.0 da radę również na 6tym przy nieco wyższej prędkości
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
Nie nie dalo sie, nie zrobisz odcinki na 5 biegu w 3,7 na moscie 2.73Rezor pisze:Mi z fizycznego raczej wychodzi, że silnik przez skrzynie i dyfer przekazuje moment na koła, na które działa przeciwstawny moment wygenerowany przez tarcie i grawitacjeŻeby samochód przyspieszał to moment silnika - moment otoczenia > 0. A jak wiadomo moment obrotowy otoczenia będzie rósł z prędkością pojazdu
na 6tym biegu jest jak najbardziej możliwe dojście do odcinki.
Jeżeli dyfer ma przełożenie 2.7, a 6ty bieg (zazwyczaj nadbieg) 0.6 to ratio mamy 0.617, a na 5tym (zazwyczaj 1:1) mamy 0,37.
Jeżeli dyfer zmienimy na 4.0 to 6ty bieg = ratio 0,405 czyli niewiele większe niż wcześniej na 5tym.
Reasumując: jeżeli wcześniej na "lekko" dało radę osiągnąć odcinkę na 5tym biegu to z dyferencjałem 4.0 da radę również na 6tym przy nieco wyższej prędkości
- Kerrax
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 339
- Rejestracja: 2013-09-23, 10:46
- Model: 69 Coupe 70 Mach 1
- Kolor: black & red
- Lokalizacja:: Piątek
- Kontakt:
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
A nie lepiej wsiąść włączyć drive i całą matematykę mieć głęboko w ...
- mackiavelli
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
- Model: 2012 V6 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Kona Blue
- Kontakt:
Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.
mnie po prostu zaciekawiło czy różnica pomiędzy standardowym przełożeniem a tym 3.31 jest w ogóle odczuwalna nie wspominając nawet o tym żeby za nią płacić 400 zielonych. sam niestety jeszcze nie mam jak sprawdzic, (to powinno się w przyszłym tygodniu zmienić:) ) więc na razie została mi matematyka.