Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mackiavelli
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
Model: 2012 V6 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Kona Blue
Kontakt:

Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: mackiavelli » 2015-07-31, 10:09

Jestem na ostatniej prostej przed kupnem i mam kilka pytań. Pewnie laickich jednak na forum odpowiedzi nie znalazłem.
1. Jeśli się nie mylę to Konie takie jak ten którego zamierzam kupić standardowo nie posiadają koła zapasowego.
Jak sobie z tym radzicie? W aktualnie w posiadanym przeze mnie aucie (też bez koła zapasowego) mam Run n flat i jakiś rodzaj spokoju to daje. Choć ostatnio jak żonę wystrzeliła ( na szczęście blisko domu) to musiałem jechać z zimówką (na szczęście mam na drugich felgach). Jak to jest w mustangach czy ktoś testował runflaty?
Jak działa w mustangach system monitorowania ciśnienia? BMW bodajże mierzy prędkość kątową i jak nie ma powietrza to wyświetla monit na desce bazując właśnie na tym pomiarze. Czy w mustangach jest podobnie?
2. Wygenerowałem sobie Window sticker oraz sprawdziłem w ford eits i w wyposażeniu mam 3.31 Ratio Limited Slip Axle. Na naklejce sprzedażowej widnieje to jako opcja dodatkowo płatna. Gdzieś na forum przeczytałem że przełożenie 3.31 było standardowe więc czemu chcieli za to 400$? Mógłby też ktoś wyjaśnić co dokładnie zmienia się wraz z przełożeniem czy różnica pomiędzy 3,31 a 3,55 jest w ogóle odczuwalna dla zwykłego kierowcy?
3. Czy jest szansa jakoś zaprogramować te przyciski do otwierania garażu aby działały? Czy to zupełnie inna częstotliwość i albo nie ma żadnych szans na działanie albo trzeba coś powymieniać.
4. Czy Sync bez problemu łączy się z telefonami na androidzie?

Z góry dzięki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
Ślimak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 564
Rejestracja: 2015-03-19, 14:18
Model: Charger 6.4 V8
Silnik: inny V8
Kolor: Silver
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: Ślimak » 2015-08-05, 01:00

1. Ja mam pod podłogą (chyba fabryczny?) zestaw naprawczy.
4. Tak, Sync spokojnie obsługuje Androida (testowane na Xperia Z1).



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: empi1955 » 2015-08-05, 10:08

Ad2. Różnicy wg. mnie pomiędzy 3,31 a 3,55 nie odczujesz. Szczególnie przy automacie. . Dla normalnego użytkownika to nieco lepsze przyspieszenie, trochę większe obroty silnika przy stałych prędkościach na trasie (wyższy poziom hałasu), trochę wyższe spalanie. To moje odczucia. Jeździłem na 3,31 std , teraz jeżdżę na 4,1. Jeśli zmieniać to na min 3,73.

Ad 3. W bezpośredni sposób programowo może się nie udać. Można spróbować zgodnie z instrukcją. Nie wiem jak nowsze modele amerykańskich samochodów (po 2010 r.), ale wcześniejsze modele aut amerykańskich miały nadajniki pracujące na częstotliwościach 300-400 MHz . Bramy europejskie pracują tylko na 433,3 MHz .
Elektronik pewno sobie z tym poradzi, ale raczej entuzjasta. Bo montażysta bram w tym czasie będzie wolał zrobić kilka std niż eksperymentować.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: lamina » 2015-08-05, 13:00

od 2011 w 3,7 standardowo jest przełożenie 2,73 :) .... i różnica miedzy 3,55 jest gigantyczna :).... przystrarczie to prawie jak by dołozyć 30% momentu na koła...
jeśli masz 3,31 to ktos to zamowił.... i dla tego jest platne, w takim razie na 3,55 nie warto zmieniac.



Awatar użytkownika
mackiavelli
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
Model: 2012 V6 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Kona Blue
Kontakt:

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: mackiavelli » 2015-08-05, 13:53

Czyli źle przeczytałem że 3,31 to standard. Teraz jest już jasne że ktoś zamówił sobie 3,31 (większe przyśpieszenie / mniejsza V max jeśli się nie mylę).



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: Rezor » 2015-08-05, 13:57

mackiavelli pisze:większe przyśpieszenie / mniejsza V max jeśli się nie mylę
Zgadza się


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: lamina » 2015-08-05, 16:19

Rezor pisze:
mackiavelli pisze:większe przyśpieszenie / mniejsza V max jeśli się nie mylę
Zgadza się
ale nie w tym wypadku....
na 6 biegu przy 3,31 TEORETYCZNIE" starczy obrotów na ponad 300km/h !!!! a to nie osiagalne.... predkosc max Ci nie spadnie nawet z 4.1 .... nie da sie na ostatnim biegu zamknąć obrotomierza......



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: Rezor » 2015-08-05, 16:39

Skąd te wnioski? Wraz ze wzrostem przełożenia głównego maleje obciążenie silnika na zadanych obrotach. Tak więc silnik ma zapas aby osiągnąć więcej obrotów na danym biegu

Edit: zmęczenie po pracy. Myślałem, że pi piszesz o zamknięciu obrotomierza

Edit2:widzę, że jestem bardziej zmęczony niż mi się wydaje :D
Ostatnio zmieniony 2015-08-05, 18:19 przez Rezor, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: lamina » 2015-08-05, 17:13

pisze o zamkniecieu OBROTOMIERZA !!!!
mialem u siebie w V6 3,7 zalozone 3.55 i nie spadla predkosc maksymalna.... wzrosly tylko obroty... ale na 6 biegu nigdy nie udalo sie przekroczyc okolo 4500rpm ...
1. wzrasta dynamika.
2. spada spalanie przy mniejszych predkosciach i np w miescie
3. wzrasta nawet o 20-30% spalanie przy wiekszych predkosciach autostradowych.



Awatar użytkownika
mackiavelli
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
Model: 2012 V6 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Kona Blue
Kontakt:

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: mackiavelli » 2015-08-05, 19:27

z matematycznego punktu widzenia wydaje mi sie że jesli przy przełożeniu 3.31 obroty przy 100km wynoszą x to przy przełożeniu 4,1 są wyższe o ok 24 % zresztą przy każdej innej prędkości stosunek będzie identyczny. wydaje mi się ze obroty nie przekładają. się wprost proporcjonalnie na spalanie ale wspomniany wzrost spalania o ok 20-30-% wydaje się realny przy stałej prędkości niekoniecznie tej maksymalnej. Jednocześnie. zasady Eco drivingu. mówią ze prędkość stała należy osiągnąć jak najszybciej co przy wyższych obrotach powinno być łatwiejsze. nie znam przełożenia poszczególnych par kół. zębatych w skrzyni biegów więc Max prędkości nie policze.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: lamina » 2015-08-05, 20:02

mackiavelli pisze:z matematycznego punktu widzenia wydaje mi sie że jesli przy przełożeniu 3.31 obroty przy 100km wynoszą x to przy przełożeniu 4,1 są wyższe o ok 24 % zresztą przy każdej innej prędkości stosunek będzie identyczny. wydaje mi się ze obroty nie przekładają. się wprost proporcjonalnie na spalanie ale wspomniany wzrost spalania o ok 20-30-% wydaje się realny przy stałej prędkości niekoniecznie tej maksymalnej. Jednocześnie. zasady Eco drivingu. mówią ze prędkość stała należy osiągnąć jak najszybciej co przy wyższych obrotach powinno być łatwiejsze. nie znam przełożenia poszczególnych par kół. zębatych w skrzyni biegów więc Max prędkości nie policze.
Ty piszwsz o matematyce, ja o tym jak bylo w praktyce, a matematycznie,,,, 24% wieksze obroty totyle samo wiecej powietrza i paliwa. Max pedkosci matematycznej nigdy nie osiagniesz.... Sprawdziile masz na 6 przy 2000 pomnoz x 3 i bedziesz mial ile powinno byc przy 6000 . ... Wartosc nieosiagalna



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: Rezor » 2015-08-05, 22:05

Mi z fizycznego raczej wychodzi, że silnik przez skrzynie i dyfer przekazuje moment na koła, na które działa przeciwstawny moment wygenerowany przez tarcie i grawitacje :P Żeby samochód przyspieszał to moment silnika - moment otoczenia > 0. A jak wiadomo moment obrotowy otoczenia będzie rósł z prędkością pojazdu :P na 6tym biegu jest jak najbardziej możliwe dojście do odcinki.
Jeżeli dyfer ma przełożenie 2.7, a 6ty bieg (zazwyczaj nadbieg) 0.6 to ratio mamy 0.617, a na 5tym (zazwyczaj 1:1) mamy 0,37.
Jeżeli dyfer zmienimy na 4.0 to 6ty bieg = ratio 0,405 czyli niewiele większe niż wcześniej na 5tym.
Reasumując: jeżeli wcześniej na "lekko" dało radę osiągnąć odcinkę na 5tym biegu to z dyferencjałem 4.0 da radę również na 6tym przy nieco wyższej prędkości


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: lamina » 2015-08-05, 22:23

Rezor pisze:Mi z fizycznego raczej wychodzi, że silnik przez skrzynie i dyfer przekazuje moment na koła, na które działa przeciwstawny moment wygenerowany przez tarcie i grawitacje :P Żeby samochód przyspieszał to moment silnika - moment otoczenia > 0. A jak wiadomo moment obrotowy otoczenia będzie rósł z prędkością pojazdu :P na 6tym biegu jest jak najbardziej możliwe dojście do odcinki.
Jeżeli dyfer ma przełożenie 2.7, a 6ty bieg (zazwyczaj nadbieg) 0.6 to ratio mamy 0.617, a na 5tym (zazwyczaj 1:1) mamy 0,37.
Jeżeli dyfer zmienimy na 4.0 to 6ty bieg = ratio 0,405 czyli niewiele większe niż wcześniej na 5tym.
Reasumując: jeżeli wcześniej na "lekko" dało radę osiągnąć odcinkę na 5tym biegu to z dyferencjałem 4.0 da radę również na 6tym przy nieco wyższej prędkości
Nie nie dalo sie, nie zrobisz odcinki na 5 biegu w 3,7 na moscie 2.73



Awatar użytkownika
Kerrax
Stowarzyszenie MKP
Posty: 339
Rejestracja: 2013-09-23, 10:46
Model: 69 Coupe 70 Mach 1
Kolor: black & red
Lokalizacja:: Piątek
Kontakt:

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: Kerrax » 2015-08-05, 22:26

A nie lepiej wsiąść włączyć drive i całą matematykę mieć głęboko w ...



Awatar użytkownika
mackiavelli
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2015-06-19, 09:47
Model: 2012 V6 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Kona Blue
Kontakt:

Re: Mustang 2012 V6 3,7 kilka pytań przed kupnem.

Post autor: mackiavelli » 2015-08-05, 23:33

mnie po prostu zaciekawiło czy różnica pomiędzy standardowym przełożeniem a tym 3.31 jest w ogóle odczuwalna nie wspominając nawet o tym żeby za nią płacić 400 zielonych. sam niestety jeszcze nie mam jak sprawdzic, (to powinno się w przyszłym tygodniu zmienić:) ) więc na razie została mi matematyka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”