Palenie gumy
Moderator: Hans
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Palenie gumy
Koledzy pomóżcie. Nie umiem plalic gumy. Mam automat V6. Wyłączam kontrole trakcji, wciskam hamulec, gaz do dechy i nic. Silnik wyje koła stoją w miejscu....
Co robię nie tak?
Co robię nie tak?
- romanus1970
- Forumowicz
- Posty: 837
- Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
- Model: GT V gen.
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grabber orange
- Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Palenie gumy
no tak , nie ma co się śmiać - mając mustanga i nie móc podsmażyć lacza można narazić się na pośmiewisko. U mnie w 2007 automat nie ma z tym problemu a w nowszych jest chyba podwójny poziom kontroli trakcji (niech się wypowiedzą posiadacze).Jak już wyłączysz TC to zapnij 1 bieg aby skrzynie nie mieliła biegami bo może w skrajnym przypadku sama się zmielić lub inne podzespoły , hamulec z umiarem bo tylne koła hamują dużo słabiej ale jednak hamują -kawałek placu na razie bez publiki i próbój.Nie nadużywaj zabawy ,bo chć konie odporne są na naszą głupotę to wreszcie kiedyś się zbuntują
romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: Palenie gumy
Wyłączyłem trakcje całkowicie, ale nie zapiąlem ręcznie pierwszego biegu. Hamulec trzymałem raczej lekko, ale nie zerwało tylnich kół... jeszcze sprawdzę z wrzuconą jedynka. Nie chce sobie czegoś uszkodzić w samochodzie, a do niedawna myślałem że taka zabawa jest bardzo prosta
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Palenie gumy
Bo w sumie jest, choć ze wszystkimi nowoczesnymi systemami różnie bywa...
Może tylne opony wodą, będzie łatwiej na początku i wyczujesz odpowiedni moment.
No jedynka na skrzyni musi być wrzucona. NIE wolno zapiąć ci biegu gdy dodajesz gaz i jednocześnie trzymasz hamulec.
Może tylne opony wodą, będzie łatwiej na początku i wyczujesz odpowiedni moment.
No jedynka na skrzyni musi być wrzucona. NIE wolno zapiąć ci biegu gdy dodajesz gaz i jednocześnie trzymasz hamulec.
Re: Palenie gumy
Jak gaz dajesz do dechy i nie mieli kołami to musisz hamulec za mocno trzymać, pamiętaj że nie masz line locka i tył też hamuje, tylko słabiej, więc musisz wyczuć jak mocno hamować, żeby tył się kręcił a przód stał. Lewą nogą to nie takie łatwe. Zacznij od 2.5 tys. obrotów bo z gazem do dechy możesz wylądować na najbliższej ścianie.
W ogóle ze standardowym mostem 2.73 to wcale nie jest takie proste, potrzeba sporo gazu i hamulec z wyczuciem. Kolejny dowód na to, że takie przełożenie zamula ten samochód. Mnie też się udało chyba za 3 razem dopiero i zostawiłem 2 czarne paski na 3 stawach Spróbuj teraz jak jest mokro, będzie dużo łatwiej i bezpieczniej dla opon. A jak nie dasz rady to pisz pw, spotkamy się i Ci pokażę
W ogóle ze standardowym mostem 2.73 to wcale nie jest takie proste, potrzeba sporo gazu i hamulec z wyczuciem. Kolejny dowód na to, że takie przełożenie zamula ten samochód. Mnie też się udało chyba za 3 razem dopiero i zostawiłem 2 czarne paski na 3 stawach Spróbuj teraz jak jest mokro, będzie dużo łatwiej i bezpieczniej dla opon. A jak nie dasz rady to pisz pw, spotkamy się i Ci pokażę
-
- Forumowicz
- Posty: 290
- Rejestracja: 2015-02-10, 13:18
- Model: 2015 Fastback
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
Re: Palenie gumy
Pobaw sie najpier na mokrym aby wyczuc granice dzialania hamulcow z tylu. Jak wyczujesz to na suchym zrobisz piekne show
- walczykkk
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2016-01-06, 15:37
- Model: 2013 V6 CONVERTIBLE
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: PERFORMANCE WHITE
- Lokalizacja:: WIELICZKA
Re: Palenie gumy
V6 2013-2014 mają blokade ,podczas wcisniętego hamulca obroty silnika nie wzrosną powyżej 2,5 tys. (przynajmniej w moim tak było do zmiany softu).
Ale mozesz zrobic tak: Znalezc kawałek placu , skrzynia w Sport wybierasz 1 bieg
Przytrzymujesz przycisk trakcji min.8 sek az wyswietli się komunikat "Advance traction control off"
Skręcasz kierownicą na max i wtedy but do oporu i kręcisz bąki
Ale mozesz zrobic tak: Znalezc kawałek placu , skrzynia w Sport wybierasz 1 bieg
Przytrzymujesz przycisk trakcji min.8 sek az wyswietli się komunikat "Advance traction control off"
Skręcasz kierownicą na max i wtedy but do oporu i kręcisz bąki
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Palenie gumy
+1Matt84 pisze:Jak gaz dajesz do dechy i nie mieli kołami to musisz hamulec za mocno trzymać, pamiętaj że nie masz line locka i tył też hamuje, tylko słabiej
Usmażysz konwerter jeśli masz automat... W konwerterze masz coś takiego jak stall speed. Do pewnych obrotów konwerter jest "rozpięty". Standard żeby sprawdzić czy w AT stan konwertera to wcisnać hamulec maksymalnie i sprawdzić do jakich obrotów dochodzi silnik. Procedura nie powinna trwać dłużej niż 3s bo olej w skrzyni zacznie się gotować...
Jak chcesz upalić laczka to przede wszystkim musisz najpierw zerwać trakcję i potem szybko i z wyczuciem wcisnąć hamulec.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Palenie gumy
line lock
http://allegro.pl/zawor-przewodu-hamulc ... 58151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Montujesz coś takiego na przewodach idących do tylnej osi. Trzeba też pamiętać żeby wyłączyć ABS bo pompa zgłupieje jak samochód według skrzyni i czujników z tylej osi będzie "jechał", a przód będzie zablokowany
http://allegro.pl/zawor-przewodu-hamulc ... 58151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Montujesz coś takiego na przewodach idących do tylnej osi. Trzeba też pamiętać żeby wyłączyć ABS bo pompa zgłupieje jak samochód według skrzyni i czujników z tylej osi będzie "jechał", a przód będzie zablokowany
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: Palenie gumy
Dzięki za uwagi. Będę sprawdzał, choć mam obawy, żeby czegoś nie uszkodzić w stangu
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Palenie gumy
dlatego jak już naprawdę chcesz powariować to poczekaj na przymrozki i zacznij od bączków na parkingu;) potem możesz poćwiczyć siłę hamowania tak żeby utrzymać go w miejscu.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2016-10-01, 21:29
- Model: Mustang 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Śląsk
Re: Palenie gumy
No i próbowałem troche poszaleć. Niestety efekt mizerny. Nie jestem w stanie zerwać przyczepności tylną osią, gdy kierownica jest skierowana na wprost. Przy skręconych kołach zrywa tył i kręci bączki. Ale z kołami na wprost nie wychodzi. Nawet na mokrym asfalcie z wyłączoną trakcją i zapiętą jedynką .....
Chyba mam za słabego konika
Chyba mam za słabego konika
Re: Palenie gumy
Aż trudno uwierzyć, to nie może być brak mocy. Na wilgotnym to i Polonezem (70 koni w teorii) się dało. Masz trakcję dwustopniową i wyłączasz zupełnie? Jakieś super szerokie gumy z tyłu? Konwerter nie zamula?
Napisz skąd jesteś to może zrobimy ustawkę jak blisko
Napisz skąd jesteś to może zrobimy ustawkę jak blisko
-
- Forumowicz
- Posty: 178
- Rejestracja: 2017-07-16, 23:03
Re: Palenie gumy
Moj taunus z '73 z automatem i silnikiem 2.0 r4 pali laka, to twój mustang tym bardziej. Musisz coś robić źle