wydech - a w zasadzie regulacja dzwieku i backpressure
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wydech - a w zasadzie regulacja dzwieku i backpressure
http://www.quicktimeperformance.com/
co Wy na to? jak dla mnie bomba, na trasie cichutko, a jak trzeba moze byc jakby na openheader:)
ktos stosowal moze? Jakie wrazenia?
co Wy na to? jak dla mnie bomba, na trasie cichutko, a jak trzeba moze byc jakby na openheader:)
ktos stosowal moze? Jakie wrazenia?
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
- Little Pony
- Forumowicz
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
- Model: yhm.... :)
- Silnik: inny V6
U Mirmala to chyba jednak trochę inaczej wygląda. Tam są dwa różne tłumiki założone. Co i tak nie zmienia faktu, że w nowemu właścicielowi Mirmalowego Mustanga zabrano na cargo dowód za zbyt głośny wydech 

Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
taka ciekawostka z wydechami, wydaje sie ze prawie kazdy sportowy tlumik w v6 i v8
(podobno corsa jest tlumikiem ktorego ten problem nie dotyczy) ma efekt ktory w US nazywaja "drone", czyli nieznosne wibracje/czestotliwosc w zakresie podroznych predkosci 2k-2,5k rpm.
Taki sam efekt miala moja boom tube ktora z tego powodu chcialem sprzedac, ale od wczoraj juz nie chce:)
Flowmaster ma ten efekt podobno najwiekszy.
sa 2 sposoby aby zmienic ta czestotliwosc drgan, jeden to dolozenie rownolegle do tlumika rury o tej samej srednicy, polaczonej tylko w jednym miejscu z tlumikiem, dobrze opisane jest to tu:
http://forums.corral.net/forums/showthr ... 793&page=2
drugi ktory ja zrobilem, to zalozenie rezonatora (tak w US nazywaja srodkowy tlumik przelotowy:)) i to zalatwilo mi temat, boom tube nie ma juz nieznosnej czestotliwosci i jest mimimalnie cichszy i nawet mocy wydaje mi sie przybylo.
(podobno corsa jest tlumikiem ktorego ten problem nie dotyczy) ma efekt ktory w US nazywaja "drone", czyli nieznosne wibracje/czestotliwosc w zakresie podroznych predkosci 2k-2,5k rpm.
Taki sam efekt miala moja boom tube ktora z tego powodu chcialem sprzedac, ale od wczoraj juz nie chce:)
Flowmaster ma ten efekt podobno najwiekszy.
sa 2 sposoby aby zmienic ta czestotliwosc drgan, jeden to dolozenie rownolegle do tlumika rury o tej samej srednicy, polaczonej tylko w jednym miejscu z tlumikiem, dobrze opisane jest to tu:
http://forums.corral.net/forums/showthr ... 793&page=2
drugi ktory ja zrobilem, to zalozenie rezonatora (tak w US nazywaja srodkowy tlumik przelotowy:)) i to zalatwilo mi temat, boom tube nie ma juz nieznosnej czestotliwosci i jest mimimalnie cichszy i nawet mocy wydaje mi sie przybylo.
- Załączniki
-
- resonantpipes.jpg (10.2 KiB) Przejrzano 6927 razy
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
U mnie w SLP Loudmouth jest takie własnie zdudnie w okolicach 1800 - 2100 RPM. Nie jest to dla mnie jakoś męczące i myśle że gdby ktos nie wiedział, mógłby nawet nie zauważyć że takie coś występuje.caniggia pisze:taka ciekawostka z wydechami, wydaje sie ze prawie kazdy sportowy tlumik w v6 i v8
(podobno corsa jest tlumikiem ktorego ten problem nie dotyczy) ma efekt ktory w US nazywaja "drone", czyli nieznosne wibracje/czestotliwosc w zakresie podroznych predkosci 2k-2,5k rpm.
A ten rezonator to jaki założyłeś? Maszlinka jakiegoś? No i trzeba było w twoim przypadku przeciąć wtedy Ypipe?
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... ation.html
tu widac jak sa zamontowane rezonatory, cos jak to co ja zamontowalem.
tu widac jak sa zamontowane rezonatory, cos jak to co ja zamontowalem.
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
tu jest coś takiego tylko widać otwieranie i zamykanie dość mocno manualne
http://tecperformanceexhaust.com/services.htm
http://tecperformanceexhaust.com/services.htm
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
dla najlepszego dzwieku, wydaje sie najlepszy jest system z przedostatniego zdjecia, czyli jak najdluzsze rury za tlumikiem. takie cos wlasnie mam zamiar przetestowac w nastepnej kolejnosci. wlasnie kumpel kupil rama 3,7 v6 i tam jest tak, ze tlumik jest blisko katalizatora, a potem przez całą pakę leci gruba rura o wiekszej średnicy niż wylatuje z tłumika.
Dźwiek jest niesamowity, jak stara v8 (choc to v6) i to chyba dluga rura duzej srednicy to robi, choc wcale glosny nie jest. ten sam efekt jest w HD, krotkie tlumiki=dzwiek do bani, dlugie to jest to.
Dźwiek jest niesamowity, jak stara v8 (choc to v6) i to chyba dluga rura duzej srednicy to robi, choc wcale glosny nie jest. ten sam efekt jest w HD, krotkie tlumiki=dzwiek do bani, dlugie to jest to.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
a tak stwierdzilem ze doprowadze do idealnie takiego dzwieku jak chce, a nie to co jest do kupienia, (nie widzi mi sie co miesiac sciagac inny tlumik, b nie bedzie odpowiadal) pomimo ze boom tube teraz brzmi niezle, to nie jest to czego oczekuje (chociaz na youtube chyba brzmi najlepiej).
Rozprulem dzisiaj oryginalny tlumik v6 i z tej puszki bede korzystal, pierwsze co zauwazylem, to ze zaraz na wlocie z rury 58fi (srednice wewnetrzne) zweza sie do fi42
i takich rurek jest tam 3 szt. czyli bardzo restrykcyjny. narazie wyprulem bebechy zostawiajac wlot i wylot w srednicach 58mm, dospawalem do nich rury fi52 i w sumie zrobilem z niego jednokomorowy tlumik z wiekszym przeplywem i z jakims tam niewielkim backpressure. narazie podpialem go do pustych wydechow HD, dzwiek super, no ale zobaczymy jutro jak w koniku sie sprawi. Zrobilem klapke z dolu otwierana na czas testow, juz w samochodzie bede dokladal albo wyjmowal bebechy z niego az uzyskam dzwiek jaki oczekuje a nie dokonca ryczacy na 4 ulice dalej.
W zalaczniku rozpruty tlumik v6.
Rozprulem dzisiaj oryginalny tlumik v6 i z tej puszki bede korzystal, pierwsze co zauwazylem, to ze zaraz na wlocie z rury 58fi (srednice wewnetrzne) zweza sie do fi42

W zalaczniku rozpruty tlumik v6.
- Załączniki
-
- rozpruty_v6.jpg (18.13 KiB) Przejrzano 6739 razy