wydech - a w zasadzie regulacja dzwieku i backpressure

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

wydech - a w zasadzie regulacja dzwieku i backpressure

Post autor: caniggia » 2010-01-16, 01:16

http://www.quicktimeperformance.com/

co Wy na to? jak dla mnie bomba, na trasie cichutko, a jak trzeba moze byc jakby na openheader:)

ktos stosowal moze? Jakie wrazenia?



Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2010-01-16, 02:06

Do swojego mam w planach ;)


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-01-16, 11:15

w tym stylu chyba Mirmal miał zrobione, i teraz ma Horse.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2010-01-16, 12:37

U Mirmala to chyba jednak trochę inaczej wygląda. Tam są dwa różne tłumiki założone. Co i tak nie zmienia faktu, że w nowemu właścicielowi Mirmalowego Mustanga zabrano na cargo dowód za zbyt głośny wydech ;)


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-17, 13:31

taka ciekawostka z wydechami, wydaje sie ze prawie kazdy sportowy tlumik w v6 i v8
(podobno corsa jest tlumikiem ktorego ten problem nie dotyczy) ma efekt ktory w US nazywaja "drone", czyli nieznosne wibracje/czestotliwosc w zakresie podroznych predkosci 2k-2,5k rpm.
Taki sam efekt miala moja boom tube ktora z tego powodu chcialem sprzedac, ale od wczoraj juz nie chce:)
Flowmaster ma ten efekt podobno najwiekszy.

sa 2 sposoby aby zmienic ta czestotliwosc drgan, jeden to dolozenie rownolegle do tlumika rury o tej samej srednicy, polaczonej tylko w jednym miejscu z tlumikiem, dobrze opisane jest to tu:

http://forums.corral.net/forums/showthr ... 793&page=2

drugi ktory ja zrobilem, to zalozenie rezonatora (tak w US nazywaja srodkowy tlumik przelotowy:)) i to zalatwilo mi temat, boom tube nie ma juz nieznosnej czestotliwosci i jest mimimalnie cichszy i nawet mocy wydaje mi sie przybylo.
Załączniki
resonantpipes.jpg
resonantpipes.jpg (10.2 KiB) Przejrzano 6926 razy



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-18, 12:02

caniggia pisze:taka ciekawostka z wydechami, wydaje sie ze prawie kazdy sportowy tlumik w v6 i v8
(podobno corsa jest tlumikiem ktorego ten problem nie dotyczy) ma efekt ktory w US nazywaja "drone", czyli nieznosne wibracje/czestotliwosc w zakresie podroznych predkosci 2k-2,5k rpm.
U mnie w SLP Loudmouth jest takie własnie zdudnie w okolicach 1800 - 2100 RPM. Nie jest to dla mnie jakoś męczące i myśle że gdby ktos nie wiedział, mógłby nawet nie zauważyć że takie coś występuje.

A ten rezonator to jaki założyłeś? Maszlinka jakiegoś? No i trzeba było w twoim przypadku przeciąć wtedy Ypipe?


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-18, 12:10

założyłem taką zwykłą przelotówkę z wyciszeniem z waty szklanej o średnicy mojej rury (2,5"). Założyłem zaraz za miejscem gdzie się łączą kolekory w 1. w V6 to jedyne miejsce gdzie można to założyć. Dlugosć ok. 50cm.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-18, 12:13

ALE NA TEJ STRONIE NA ZDJĘCIACH WIDZIAŁEM takie rury wspawane ale zaślepione też w okolicach przed tylnym mostem

a ja jak mam tam tłumiki to te rury gdzu=ie bym musiał wstawić i czy mają być zaślepione czy otwarte ?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-18, 12:18

dokładnie jak na rysunku, druga strona ma być zaślepiona, rysunek jest poglądowy, miejsce trzeba sobie znaleść.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-18, 12:30

TO MA BYĆ ZA OSTATECZnymi końcowymi wydechami czy za pierwszymi kalalizatorami bo u mnie przy magnaflowach też tak buczy przy 1800-2200



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-18, 12:31

pomiedzy katalizatorami a końcowymi tłumikami.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-18, 13:00

http://www.stangnet.com/mustang-forums/ ... ation.html

tu widac jak sa zamontowane rezonatory, cos jak to co ja zamontowalem.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-20, 09:26

tu jest coś takiego tylko widać otwieranie i zamykanie dość mocno manualne

http://tecperformanceexhaust.com/services.htm


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-20, 15:16

dla najlepszego dzwieku, wydaje sie najlepszy jest system z przedostatniego zdjecia, czyli jak najdluzsze rury za tlumikiem. takie cos wlasnie mam zamiar przetestowac w nastepnej kolejnosci. wlasnie kumpel kupil rama 3,7 v6 i tam jest tak, ze tlumik jest blisko katalizatora, a potem przez całą pakę leci gruba rura o wiekszej średnicy niż wylatuje z tłumika.

Dźwiek jest niesamowity, jak stara v8 (choc to v6) i to chyba dluga rura duzej srednicy to robi, choc wcale glosny nie jest. ten sam efekt jest w HD, krotkie tlumiki=dzwiek do bani, dlugie to jest to.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-21, 00:10

a tak stwierdzilem ze doprowadze do idealnie takiego dzwieku jak chce, a nie to co jest do kupienia, (nie widzi mi sie co miesiac sciagac inny tlumik, b nie bedzie odpowiadal) pomimo ze boom tube teraz brzmi niezle, to nie jest to czego oczekuje (chociaz na youtube chyba brzmi najlepiej).

Rozprulem dzisiaj oryginalny tlumik v6 i z tej puszki bede korzystal, pierwsze co zauwazylem, to ze zaraz na wlocie z rury 58fi (srednice wewnetrzne) zweza sie do fi42 :zdziwko: i takich rurek jest tam 3 szt. czyli bardzo restrykcyjny. narazie wyprulem bebechy zostawiajac wlot i wylot w srednicach 58mm, dospawalem do nich rury fi52 i w sumie zrobilem z niego jednokomorowy tlumik z wiekszym przeplywem i z jakims tam niewielkim backpressure. narazie podpialem go do pustych wydechow HD, dzwiek super, no ale zobaczymy jutro jak w koniku sie sprawi. Zrobilem klapke z dolu otwierana na czas testow, juz w samochodzie bede dokladal albo wyjmowal bebechy z niego az uzyskam dzwiek jaki oczekuje a nie dokonca ryczacy na 4 ulice dalej.

W zalaczniku rozpruty tlumik v6.
Załączniki
rozpruty_v6.jpg
rozpruty_v6.jpg (18.13 KiB) Przejrzano 6738 razy



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”