Napinacz z mustangtrading :(

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-01, 12:28

RAFAŁ pisze:
koral pisze:dlatego potem zarabia steed i inni,sa takie napinacze nawet po 550$ http://www.thumpracing.com/index.htm
przecież nie masz seryjnego komp. tylko dokładany więc zainwestuj dobrze kup dobry napinacz i to co tam pisze stang ,a nie marudzisz że seryjny napinacz źle zrobili
kupie ale widzisz msuze sie wszystkiego najpierw dowiedziec bo niestety slabo znam angielski i dlatego pomoc stanga jest jak najbardziej na miejscu :) sam bym sie nie domyslil ze w stanach zmniejszajac rolke od kompresora daja tez mniejsza rolke na pompe wody, widac ze poprzedni wlasciciel tez tego nie wiedzial,skoro pasek 108" jest za krotki.. chociaz tego jeszcze nie wiem, bede wiedzial jak zaloze dzisiaj lub jutro nowy napinacz, tzn tez ktory mi robia u mnie w firmie.. bo moze to jednak wina napinacza a nie paska, takie jest moje zdanie.. no ale od tego jest forum zeby sobie pomagac ,stang232 jak widac dobrze zna angielski i jest obcykany w amerykanskich forach, ja do tych informacji sam bym nie doszedl-dzieki stang :):ok: :padam:


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-04-01, 18:41

Seryjnie powinieneś mieć - OEM GT W/P pulley is 5.082" diameter - 15.957" circumference.
( czyli rolka przy pompie wody ma mieć średnice 5.082" i powinna mieć opis
(F6TZ-8509-AA)

Zalecają jednak, aby wyeliminować: ślizganie i spadanie paska, oraz obniżenie prędkości obr pompy o 7,9%, ( także pasek niby lepiej dotyka S/C pulley)
montaż rolki (uwaga) o większej średnicy

Nazywa się ją The V10 W/P pulley is 5.515" diameter - 17.317" circumference.
opis ( Ford part number F7UZ-8509-AA)

Tu zobacz jak to wygląda na obrazkach:
http://www.modularfords.com/forums/show ... 683&page=7

Jak masz jeszcze jakieś wątpliwości to pisz postaram się pomóc przeszukując te amerykańskie fora.


Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-01, 18:54

RAFAŁ pisze:jeżeli był orginalny to powinien mieć nr katalogowy wybity lub odlany no i powinien być znaczek forda
a jeżeli nie to podróbka może i wychodzić z tego samego zakładu co orginalne ale jak nie jest sygnowane logo prod to zawsze częśc na aftermarket części takie są tanie i słabsze a producent określa że TAKIE DAJE NA PIERWSZY MONTAŻ
chyba masz z tym racje bo na oryginalnym napinaczu jest znaczek forda a na tym z mustangtrading nie.. wiec to juz daje do myslenia..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-01, 19:41

stang232 pisze: Zalecają jednak, aby wyeliminować: ślizganie i spadanie paska, oraz obniżenie prędkości obr pompy o 7,9%, ( także pasek niby lepiej dotyka S/C pulley)
montaż rolki (uwaga) o większej średnicy
no ale to jesli sie zwiekszy srednice pompy a zmniejszy rolke to chyba pasek nie 107,5" tylko dluzszy? u mnie dzisiaj po zalozeniu paska 108" napinacz mial na znaczniku napiecia gorna granice takze pasek jest ciut za krotki.. tzn nie wiem ile za krotki bo nie mam pojecia o ile przesuwa sie rolka napinacza jesli na znaczniku napinacz z minimalnego polozenia przesunie sie na maximum.. podejrzewam ze minimum pasek musze miec 1cm dluzszy a moze nawet ten 109" bylby akurat..
bynajmniej rolke od pompy mam fabryczna bo ma 12,9cm .. to radzisz mi kupic tez wieksza rolke od pompy wody? tylko jaki wtedy pasek skoro teraz ten jest troche za krotki a ma 108", mi na tym pasku napinacz na znaczniku siega konca jak czarna strzalka na zdjeciu..
Załączniki
Napinacz znacznik.jpg


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-04-01, 23:45

Jak chcesz to możesz kombinować z tymi długościami paska, na własne ryzyko...

Tak jak ci pisałem pasek o długości 108 1/8" powinien wejść, tzn. temu gościowi z
http://www.horsepowerjunkies.com/forums ... ?p=1286505
udało się go założyć, ale to podobno nie łatwa sprawa :hyhy:
(ktoś tam pisał żeby na samym końcu naciągać pasek na rolkę od pompy wody, trzeba też podobno użyć dużo siły aby naciągnąć napinacz- może tak uda ci się go założyć )
na zdjęciach widać też jak wygląda napinacz.
Być może ten wzmacniany napinacz ma inny zakres pracy ...

Na http://dagostinoracing.com/, nie znalazłem tego pulley od pompy,
mają je na ( cena 20$ ):
http://www.teamjdm.com/shop/product_inf ... ath=95_103

Czytając te fora, to koledzy z USA montują sobie takie właśnie zestawy- czyli

Gates K061075 Micro-V (13/16" x 108 1/8" – 6 rib) (3.4", 3.2"* & 3.0"* Pulleys Only) *When using 3.2" & 3.0" S/C pulleys, change W/P Pulley to F7UZ-8509-AA (5.515" diameter – 17.317" circumference) for a V10 truck application - improves S/C pulley belt wrap.
i są zadowoleni.

Z takim zestawem przy 6000rpm mają boost na poziomie 10,5 -11psi


Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-02, 09:26

wielkie dzieki stang :)
stang232 pisze: Być może ten wzmacniany napinacz ma inny zakres pracy ...
pewnie masz racje,dlatego juz zamowilem ten napinacz steeda..
a z rolka od pompy wody bede myslal dopiero jak mi przyjdzie, bo zwiekszenie jej srednicy spowoduje tylko ze pasek znow bedzie za krotki,a w mustangtrading nie maja 108,5" ,109" tez nie maja .. wiec ciezko bedzie dobrac pasek,no chyba ze ten napinacz steeda ma taki zakres pracy ze 108" wystarczy..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-02, 10:01

tak jak się przyglądałem tym zdjęciom co mają pozakładane te większe rolki to dlatego żeby bardziej nagiąć pasek na rolce od kompr. wtedy się on nie ślizga i jest bardziej opasany
a z tymi długościami to poczekaj jak będziesz miał napinacz i wtedy przymieżysz i sobie dokupisz pasek
tu masz wybór
np ten idzie do mojego 2830
http://allegro.pl/item983118133_taho_ra ... mikro.html

dzwonisz i ci zmierzą
http://allegro.pl/search.php?us_id=1304 ... pasek&fb=1
http://allegro.pl/listing/search.php?sg ... asek+mikro


a i jeszcze ten znacznik napięcia na napinaczu przy nowym pasku powinien być w połowie



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-02, 14:57

dzieki Rafal, w gumtechu w belchatowie zamowilem na wtorek pasek 108" (2743) i ma niby realna dlugosc miec 2754 co by mi bardzo pasowalo.. jesli nie to pozostaje mi znow zamowic pasek z mustangtrading firmy atlas -zamiennik gates'a K061080-niestety nie maja oryginalow,tak samo napinacz to podroba ,dzisiaj odebralem nowy od nich, ale nawet nie probuje go zakladac, bo golym okiem widac pekniecia na odlewie :kwasny: stang232 widzial go na wlasne oczy bo akurat przyjechal swoim konikiem na moje osiedle i zobaczyl ze stoje przy GT i podszedl. dam go we wtorek do wzmocnienia blachami , w ten sam sposob jak mi wzmocnili fabryczny ,solidne wykonanie , i wtedy dopiero go zaloze juz z nowym paskiem,moze do czasu az przyjdzie mi napinacz steeda wytrzyma, nie bede mu najwyzej do spodu wciskal ;) a jak przyjdzie ten steeda to wtedy dalej bede myslal nad solidnym paskiem, chyba tez zdecyduje sie na wieksza rolke na pompe wody,bo rzeczywiscie spowoduje to lepsze objecie rolki kompresora..
tak czy inaczej zrobie wysztko zeby stawic sie w Poznaniu ,najwyzej bede jezdzil na pol gazu, tak jak mi wpisali na liscie-400KM musi mi wystarczyc ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-03, 18:05

RAFAŁ pisze:
a i jeszcze ten znacznik napięcia na napinaczu przy nowym pasku powinien być w połowie
no i jest w polowie :) wczesniej nie moglem dobrze spojrzec bo zasłanial mi zbiornik wyrownawczy na plyn chlodzacy i wydawalo mi sie ze jest przy maksimum,dzisiaj zalozylem nowy napinacz ktory mi wczoraj przyszedl i pasek 108" i wskaznik napiecias byl idealnie na polowie :) nawet zdjecie zrobilem ale teraz jestem u tesciowej wiec zamieszcze je w poniedzialek jak wroce do domu-bynajmniej pasek 108" jest dobry i juz ie szukam cm dluzszego :) tzn ten z gumtechu 6pk2743 co ma niby miec realnie 2754 wezme i tak na zapas, najwyzej rolke napinacza dotoczy mi tokarz troche wiekszej srednicy..
stang232 pisze: Karol piszesz, że masz pasek Gates K061080 Micro-V (13/16" x 108 ¾" – 6 rib) lecz on nie jest dla rolki 3,2" - jest za długi...
Powinieneś mieć Gates K061075 Micro-V (13/16" x 108 1/8" – 6 rib), niby parę mm, ale widocznie jest to b. ważne :|
Dla rolki 3,2" trzeba zmienić też rolkę przy pompie wody.
zadzwonie we wtorek rano do mustangtrading czy maja pasek Gates K061075 a jak nie to zamowie znow ten 108" K061080 ,jest dobry bo znacznik jest idealnie na polowie..
a z rolka pompy wody poczekam az przyjdzie mi napinacz steeda, bo rozumiem ze wieksza rolka spowoduje ze napinacz duzo bardziej sie napnie i wtedy wytrzyma tylko ten steeda..bo pisales ze w stanach ciezko im zalozyc pasek, ja dzisiaj zakladalem i nie mialem zadnych klopotow zeby go zalozyc,napinacz poddal mi sie przy uzyciu klucza pod wplywem mniejszej sily niz ta ktora uzylem do jego pzrykrecenia,a tez nie uzywalem sily bo balem sie przekrecic gwint na srubie..
dlatego sadze ze to nie to ze w stanach nie maja sily tylko to ze oni zakladali pasek na napinacz steeda lub inny wzmocniony ktory pewnie i sprezyne ma mocniejsza.. bo fabryczny 2dni temu to ja nagialem sama reka bez klucza,no ale wtedy musialem uzyc sily..
musze sie tylko jeszcze upewnic czy do wiekszej rolki pompy wody daja dalej ten sam pasek , mam na to kilka tyg ,bo tyle pewnie bede czekal na napinacz steeda.. no i dylemat czy ta rolke zamowic u nich czy samemu dorobic,mysle ze jesli kosztuje 20$ to bez sensu dorabiac tyle ze jesli za przesylke beda wolali 370$ jak dagostinoracing to juz chyba wole dorobic u nas..
dzieki stang jeszcze raz :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-03, 18:32

ale ty nie myślisz kurde jak bym miał taką tokarkę jak masz tam w zakładzie to bym sobie wszystkie rolki wytoczył na aluminiowe
dajesz gościowi koło z pompy i dorobi ci większe bez niczego
otwory też ci przecież nawiercą a tam niema żadnego łożyska
do kompresora ci rolkę zrobili a tego nie zrobią
i jak będziesz miał większe kółko załóż i wtedy zobaczysz czy ci paska styknie bo według mnie centymetr to będzie za dużo



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-03, 19:49

RAFAŁ pisze:ale ty nie myślisz kurde jak bym miał taką tokarkę jak masz tam w zakładzie to bym sobie wszystkie rolki wytoczył na aluminiowe
dajesz gościowi koło z pompy i dorobi ci większe bez niczego
otwory też ci przecież nawiercą a tam niema żadnego łożyska
do kompresora ci rolkę zrobili a tego nie zrobią
i jak będziesz miał większe kółko załóż i wtedy zobaczysz czy ci paska styknie bo według mnie centymetr to będzie za dużo
no przeciez tak planuje,tylko znow nie chce wyjsc na zyda ktory zaluje na dedykowane czesci ze stanow ;) moge wszystkie rolki dorobic, do tego wszystkie ze sciankami bocznymi ktore beda trzymaly pasek zeby nie spadl, na razie dotocze ta do napinacza a jak mi przyjdzie napinacz steeda to wtedy i rolke od pompy..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-03, 22:45

RAFAŁ pisze:to mam lepszy pomysł
niech podorabiają rolki na wzór twoich w samochodzie ładnie wypolerują i na sprzedaż wystarczy żebyś wzią kasę taką ja w stanach bez przesyłki
i tak samo tybyś sobie mógł wszystkie wymienić na alu to też dużo daje.
zarabiac nie mam zamiaru,wystarczy ze mi robia.. myslalem o zmianie kola pasowego na aluminowe ale ono jest bardzo obciazone i nie moge sobie pozwolic zeby strzelilo.. dlatego zostawie fabryczne, nie zalezy mi na tych 10KM wiecej, bo wiecej lzejsze nie da.. no ale oczywiscie caly czas bede mysla co zmienic i jak, wiec wiekszosc rolek chyba wymienie..

a to ze moja firma ma potezne zaplecze techniczne to fakt, kilkaset tokarek, frezarek, wypalarek, piece do utwardzania stali, wszystkie mozliwe dzialy,lacznie z elektrycznymi,robia nawet klocki hamulcowe.. oczywiscie zawory gorskie takie jak mirmal zalozyl na wydech tez sa,ale mi ten pomysl sie nie podoba..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-05, 19:35

ponizej foto ze znacznikiem na nowym napinaczu z paskiem 108"(ktory tydz temu sie troche postrzepil po zlamaniu napinacza,jutro zamowie nowy), pasek na pewno nie byl za krotki i nie przez niego napinacz strzelil po 4km,po prostu byl za slaby z kiepskiego odlewu.. jutro dam ten nowy do wzmocnienia blachami i mam nadzieje ze juz bedzie dobry a przynajmniej ze wytrzyma do czasu az mi przyjdzie ten steeda
Załączniki
napinacz 010.jpg


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-06, 12:00

wiecie moze gdzie moge dostac pasek 108" 6PK2743 lub 6PK2745 ?
bo w mustangtrading wykupilem juz chyba wszystkie bo zostal im tylko 6PK2730 ,czyli 1,5cm krotszy i podejrzewam ze napinacz moglby za bardzo si ena nim napiac-kupie go dopiero jak przyjdzie mi napinacz steeda..
na ta chwile moge zamowic jedynie ten docinany z gumtechu..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-10, 22:17

dzisiaj zalozylem wieksza rolke na napinacz dzieki czemu pasek lepiej obejmuje kolo pasowe,wszystko wg opisu na forach do ktorych linki podal mi stang 232 :) pozostalo mi jeszcze zalozyc wieksza rolke na pompe wody co spowoduje lepsze objecie rolki od kompresora i pasek wtedy juz nie powinien sie slizgac(teraz jeszcze minimalnie przy max obr sie uslizguje), ale to zrobie dopiero jak mi przyjdzie napinacz steeda bo na fabrycznym mimo ze wzmocnilem go blachami i usunalem ogranicznik boje sie i tak ze tak duze napiecie moze go uszkodzic, choc teraz juz w to watpie,napinacz steeda wyglada dokladnie tak jakby fabryczny wlasnie wzmocnili blachami.. w sumie dzisiaj jezdzilem na starym napinaczu z nowa wieksza i szrsza rolka i bylo wszystko ok, wiec wychodzi na to ze niepotrzebnie stracilem tylko kase na 2napinacze z mustangtrading,z ktorych jeden reklamuje a drugo wzmocnilem blachami zeby sytuacja sie nei powtorzyla-jak mi przyjdzie ten steeda bede mial trzy niepotrzebne napinacze :kwasny: no ale wychodzi niedoczytanie tematu, sugerowalem sie tym ze skoro w upgradzie na stage3 nei ma napinacza tzn ze fabryczny wytrzymuje i mylilem sie-teraz za to zaplacilem podwojnie(Polak madry po szkodzie)-w sumie w fabrycznym wystarczylo usunac ogranicznik i wzmocnic go blachami..

martwi mnie tylko ze wieksza rolka od pompy wody spowolni jej prace az o 7,9%, no ale skoro w stanach tak robia i jest ok to tez tak zrobie,moge tez zwiekszyc rolke pomiedzy rolka kompresora a rolka klimy i chyba ja zrobie w tygodniu..

temat moze byc zamkniety,wiem juz co zrobic zeby pasek sie nie slizgal, dzieki stang jeszcze raz, masz u mnie duze piwo w Poznaniu :) :piwo:
Załączniki
rolka napinacza 001.jpg


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”