TPS - Czujnik położenia przepustnicy [problem]

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
1.5 GLE
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26, 21:55
Model: Polonez 05
Silnik: V6 3.8
Kolor: Niebieski

TPS - Czujnik położenia przepustnicy [problem]

Post autor: 1.5 GLE » 2010-05-30, 16:48

Od jakiegoś czasu mam problemy z falującymi (skaczącymi) obrotami, gasnącym silnikiem (czasami potem nie chce odpalić przez kilka minut). Oczywiście w następstwie zapała się check engine lub samochód przełącza się w tryb serwisowy (kontrolka kluczyka) i spadek mocy.

Byłem dzisiaj u kolegi Kuczki (dzięki wielkie brachu) podpiąć samochód pod komputer. Wywaliło błędy:
P2104
P2106
P2111
P2112
P2135

Pogrzebałem w sieci i wszystko wskazuje na czujnik położenia przepustnicy popularnie zwany silniczkiem krokowym.

Moje pytanie:

Borykał ktoś się z tym kiedyś? Da się to rozebrać (widzę, że to na dwóch śrubkach jest, ale to takie wstępne oględziny), wyczyścić czy jest to integralna cześć przepustnicy? Może ktoś ma coś takiego do sprzedania?

I jeszcze jedno: czy sam czujnik od V8 będzie pasował do V6, czy są zupełnie inne?

dzięki z góry za pomoc :),



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-05-30, 17:26

tego czujnika sie raczej nie czysci i nie rozbiera, tzn ja bym tego nie robil, co najwzyej wyczysc przepustnice z nagaru jesli takowy posiadasz i zobacz efekty


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

1.5 GLE
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26, 21:55
Model: Polonez 05
Silnik: V6 3.8
Kolor: Niebieski

Post autor: 1.5 GLE » 2010-05-30, 18:09

koral pisze:tego czujnika sie raczej nie czysci i nie rozbiera, tzn ja bym tego nie robil, co najwzyej wyczysc przepustnice z nagaru jesli takowy posiadasz i zobacz efekty
Przepustnica już była czyszczona :(



Awatar użytkownika
saleen
Młodszy Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 2009-06-11, 23:07
Model: mustang'94
Silnik: V6 3.7
Kolor: black

Post autor: saleen » 2010-05-30, 19:40

1.5 GLE pisze:Borykał ktoś się z tym kiedyś? Da się to rozebrać (widzę, że to na dwóch śrubkach jest, ale to takie wstępne oględziny)
W naszym kiedyś wymienialiśmy.
Można to odkręcić i spróbować psiknąć np. WD40 na sprężynkę i może pomoże.
Jeśli jednak nic to nie da, to musisz szukać nowego bo to jest elektrozawór i jak się rozmagnesuje to kaplica.
Jeśli rockauto nie kłamie - to są takie same w V6 i V8
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,5136
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,5136



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-05-30, 22:43

Mysle ze moze trzeba przepustnice zaadaptowac. jesli chodzi o rozbieranei tego - to nic strasznego - delikatnie ja rozbierzesz i zlozysz ( ale nie sadze ze tam tkwi przyczyna ..
Raczej zaadaptuj ja.



1.5 GLE
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26, 21:55
Model: Polonez 05
Silnik: V6 3.8
Kolor: Niebieski

Post autor: 1.5 GLE » 2010-05-30, 22:45

saleen pisze:
1.5 GLE pisze:Borykał ktoś się z tym kiedyś? Da się to rozebrać (widzę, że to na dwóch śrubkach jest, ale to takie wstępne oględziny)
W naszym kiedyś wymienialiśmy.
Można to odkręcić i spróbować psiknąć np. WD40 na sprężynkę i może pomoże.
Jeśli jednak nic to nie da, to musisz szukać nowego bo to jest elektrozawór i jak się rozmagnesuje to kaplica.
Jeśli rockauto nie kłamie - to są takie same w V6 i V8
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,5136
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,5136

Dzięki, bardzo mi pomogłeś. Zajrzałem na rockauto, ale nie wpadłem na pomysł, żeby porównać :(. Mam taki Throttle Position Sensor od V8, to go wymienię, następnie wymontuje z kolektora silnik krokowy (ten od obrotów na biegu jałowym) i wrzucę do benzynki na dobę, wyczyszczę i zobaczymy. U kolegi w cougarze to zadziałało. Jestem dobrej myśli, bo już nić innego raczej paść nie mogło.

Dam znać dla potomności jak wyszło :)



1.5 GLE
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26, 21:55
Model: Polonez 05
Silnik: V6 3.8
Kolor: Niebieski

Post autor: 1.5 GLE » 2010-05-30, 22:46

AluStar pisze: Raczej zaadaptuj ja.
co to znaczy?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-05-30, 22:52

Adaptacja Przepustnicy:
Moge sie mylic - Poprawcie.
Przy rozpięciu akumulatory czy tam jakoś. przepustnica nei wie w ktorej pozycji jest zamknieta i wtedy dostarcza niewłaściwa ilość powietrza i wtedy silnik faluje. Broni sie silnikiem krokowym . Cos Takiego. ??



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-05-31, 19:27

Adaptacja przepustnicy w S197 wygląda tak:

- Przekręć kluczyk w stacyjce na pozycje ON (bez odpalania silnika)
- Po pogaśnieciu niektórych kontrolek na zegarach, zacznij wciskać pedał gazu do podłogi, w ciągu 3sek.
(3 sek, powinna pokryć się z momentem maksymalnego wciśniecia pedała)
- zwolnij pedał z tą sama procedurą jak wyżej
- poczekaj 6sek i przekręć kluczyk na pozycję OFF
- znów 6 sek. i powtórz całą procedure od początku jeszcze 2x

Te kroki możesz wykonać po zmianie TPS'u lub po jego czyszczeniu.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

1.5 GLE
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2009-02-26, 21:55
Model: Polonez 05
Silnik: V6 3.8
Kolor: Niebieski

Post autor: 1.5 GLE » 2010-06-01, 12:51

andronik pisze:Adaptacja przepustnicy w S197 wygląda tak:

- Przekręć kluczyk w stacyjce na pozycje ON (bez odpalania silnika)
- Po pogaśnieciu niektórych kontrolek na zegarach, zacznij wciskać pedał gazu do podłogi, w ciągu 3sek.
(3 sek, powinna pokryć się z momentem maksymalnego wciśniecia pedała)
- zwolnij pedał z tą sama procedurą jak wyżej
- poczekaj 6sek i przekręć kluczyk na pozycję OFF
- znów 6 sek. i powtórz całą procedure od początku jeszcze 2x

Te kroki możesz wykonać po zmianie TPS'u lub po jego czyszczeniu.
Czekaj, czekaj, bo nie kumam. Dzisiaj wymieniłem Throttle position sensor i dalej jej to samo, ale nie wykonałem tej adaptacji jak opisałeś. To ma znaczenie? Rozumiem, że wciskać powoli pedał przez 3 sekundy i potem przez 3 sekundy odpuszczać?



<b>EDIT</b>

P2104 Throttle Actuator Control System Forced Idle
P2106 Throttle Actuator Control Sys Forced Limited Power
P2111 Throttle Actuator Control Sys Stuck Open
P2112 Throttle Actuator Control System Stuck Closed
P2135 Throttle/Pedal Pos Sen/SW A/B Volt Correlation

Serwis podaje, żeby wymienić TPS i przeprogramowac ponownie powertrain control module. Ciekawe gdzie to zrobie?

Na forach piszą, że po wymianie TPS-u jezdzili do dilera ustawiac na nowe komputer :(

Już sam nie wiem co dalej robić :)



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-06-01, 20:05

1.5 GLE pisze:Rozumiem, że wciskać powoli pedał przez 3 sekundy i potem przez 3 sekundy odpuszczać?
Dokładnie tak.
Co do programowania PCM po zmianie tego ustrojstwa to pierwsze słyszę. :zdziwko:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-06-13, 22:57

andronik pisze:Adaptacja przepustnicy w S197 wygląda tak:

- Przekręć kluczyk w stacyjce na pozycje ON (bez odpalania silnika)
- Po pogaśnieciu niektórych kontrolek na zegarach, zacznij wciskać pedał gazu do podłogi, w ciągu 3sek.
(3 sek, powinna pokryć się z momentem maksymalnego wciśniecia pedała)
- zwolnij pedał z tą sama procedurą jak wyżej
- poczekaj 6sek i przekręć kluczyk na pozycję OFF
- znów 6 sek. i powtórz całą procedure od początku jeszcze 2x

Te kroki możesz wykonać po zmianie TPS'u lub po jego czyszczeniu.
kurna też nie wiedziałem, zawsze miałem problem z płynnym ruszaniem, bo najpierw obroty spadały na 400, dopiero się wyrównały i można było jechać, czyli w zadzanie bez gazu nie można było ruszyć, czyściłem przepustnicę, lepiej było, a teraz właśnie poszedłem do zrobić i jest chyba jak ma być, da radę ruszyć bez gazu bez problemu.

THNX



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”