DIY Anti Wheelhop, UCA, Pinion angle
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
DIY Anti Wheelhop, UCA, Pinion angle
Jak w temacie.
z powodu zle ustawionego pinion angle u po zalozeniu majac wheelhop, co mnie strasznie irytowalo, a nie pasowalo mi rozwiazanie w tym miejscu na poliuretanie albo na joint ball czy del sphere, bo most musi byc w tym miejscu elastyczny, pasowalo mi rozwiazanie rousha, czyli w zasadzie to samo co oryg tylko z inna tulejką, tak więc pojezdziłem po hurtowniach i znalazłem to czego chciałem - tulejka wahliwa z BMW - największa dostępna.
czyli - demontaż oryginalnej poprzez wypalenie, dotoczenie tulejki bo inne średnice, wywiercenie dwóch otworów aby dla pewności ją przyspawać od zewnątrz,
pocięcie uchwytu i wspawanie śrub (M20), dotoczenie 2 dystansów na boki, bo tulejka wezsza niz oryg, obróbka, malowanie i montaż, potem ustawianie pinion angle. celowo jest to zrobiona nie na śrubie rzymskiej, ponieważ nawet jak się zluzuje nakrętka to nic sie nie rozkręci.
efekt - ZERO WHEELHOP, można pięknie robić burnouta czy drifta:)
pinion angle ustawiony poprawnie i most w pełni pracujący jak powinien, a nie ograniczony poliuretanem. Jak narazie nawet w zakrętach jakoś bardziej pewnie.
koszt tulejki LEMFOERDER ok 100zł, reszta to spawanie szlifowanie, toczenie i malowanie.
z powodu zle ustawionego pinion angle u po zalozeniu majac wheelhop, co mnie strasznie irytowalo, a nie pasowalo mi rozwiazanie w tym miejscu na poliuretanie albo na joint ball czy del sphere, bo most musi byc w tym miejscu elastyczny, pasowalo mi rozwiazanie rousha, czyli w zasadzie to samo co oryg tylko z inna tulejką, tak więc pojezdziłem po hurtowniach i znalazłem to czego chciałem - tulejka wahliwa z BMW - największa dostępna.
czyli - demontaż oryginalnej poprzez wypalenie, dotoczenie tulejki bo inne średnice, wywiercenie dwóch otworów aby dla pewności ją przyspawać od zewnątrz,
pocięcie uchwytu i wspawanie śrub (M20), dotoczenie 2 dystansów na boki, bo tulejka wezsza niz oryg, obróbka, malowanie i montaż, potem ustawianie pinion angle. celowo jest to zrobiona nie na śrubie rzymskiej, ponieważ nawet jak się zluzuje nakrętka to nic sie nie rozkręci.
efekt - ZERO WHEELHOP, można pięknie robić burnouta czy drifta:)
pinion angle ustawiony poprawnie i most w pełni pracujący jak powinien, a nie ograniczony poliuretanem. Jak narazie nawet w zakrętach jakoś bardziej pewnie.
koszt tulejki LEMFOERDER ok 100zł, reszta to spawanie szlifowanie, toczenie i malowanie.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
tak można wyszukać tą tujeję:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... mw+wahliwa
być może spasowała by też do wahaczy.
wystający jeden koniec jest lichy i trzeba go zeszlifować na płasko, wtedy tulejka wchodzi idealnie symetrycznie z dystasami z dwóch stron po 10mm.
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... mw+wahliwa
być może spasowała by też do wahaczy.
wystający jeden koniec jest lichy i trzeba go zeszlifować na płasko, wtedy tulejka wchodzi idealnie symetrycznie z dystasami z dwóch stron po 10mm.
caniggia, czyli wiesz co lubisz i jak ci wygodniej jezdzic . Chyba wolisz twardsze zawieszenie. Moja regula - moc niwazna. Liczy się zawieszenie i opony . Moc 200 KM wystarczy . I wtedy jest przyjemnosc z Jazdy. Torque Arm zamontował Escalar niedawno - rozwiązuje tez wszystkie problemy . ( Tylko podpowiadam - może na przyszłość )
Brawo za pomysl z tym wahaczem !! Dla mnie bomba . Polak Potrafi .
A i rada - zwracaj uwage na moment dokrecania wahaczy - jak za mocno poleca gumy . Pekna
Brawo za pomysl z tym wahaczem !! Dla mnie bomba . Polak Potrafi .
A i rada - zwracaj uwage na moment dokrecania wahaczy - jak za mocno poleca gumy . Pekna
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
ja bym poprostu na swój parking już nie wjechał
wysokosc mojego poniaka (troche nizszy niz seryjny v6) to jest max jakie moge wjechac.
a moc, teraz szacuje go na okolo 250 na silniku, ale poczekam na ostateczna wersje programu i dopiero pojade na hamownie. Lubie sztywne, ale nie kamień, a chodzilo mi generalnie o wheelhopa i to ze troche dupa lata na dyfrze, sie buja. teraz jest git,
jeszcze leci mi panhard bar i wahacze, panharda wymienie, bo orginalna belka mi sie gnie, a wahacze to jeszcze zobacze...
odnosnie UCA, w USA tez wiele ludzi pisze ze najbardziej pomaga Roush, ale wlasnie to ma wyglad oryinalu, tylko jakas inna tuleke a menda 300$ kosztuje, sie wkurzylem i mam najlepsze UCA na swiecie:)
jeszcze bede kombinowal moze te tulejki od bmw zaadoptuje do wahaczy, bo te del sphere nie przemawiaja do mnie z braku jakiegokolwiek uszczelnienia.
zdam relacje.

a moc, teraz szacuje go na okolo 250 na silniku, ale poczekam na ostateczna wersje programu i dopiero pojade na hamownie. Lubie sztywne, ale nie kamień, a chodzilo mi generalnie o wheelhopa i to ze troche dupa lata na dyfrze, sie buja. teraz jest git,
jeszcze leci mi panhard bar i wahacze, panharda wymienie, bo orginalna belka mi sie gnie, a wahacze to jeszcze zobacze...
odnosnie UCA, w USA tez wiele ludzi pisze ze najbardziej pomaga Roush, ale wlasnie to ma wyglad oryinalu, tylko jakas inna tuleke a menda 300$ kosztuje, sie wkurzylem i mam najlepsze UCA na swiecie:)
jeszcze bede kombinowal moze te tulejki od bmw zaadoptuje do wahaczy, bo te del sphere nie przemawiaja do mnie z braku jakiegokolwiek uszczelnienia.
zdam relacje.
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
caniggia
bardzo jestem ciekawy co dalej robiłeś coś z dolnymi wahaczmi? górne trzymają dobrze tulejki od BMW dają radę?
również zastanawiam się nad kupnem dolnych wahaczy na poliuretanie lub na łożysku,unibolu,ale cena takich w USA jakoś do mnie nie przemawia
wiem,że seryjne tylne wahacze gną się podobno na boki ze względu na małą sztywność...
bardzo jestem ciekawy co dalej robiłeś coś z dolnymi wahaczmi? górne trzymają dobrze tulejki od BMW dają radę?
również zastanawiam się nad kupnem dolnych wahaczy na poliuretanie lub na łożysku,unibolu,ale cena takich w USA jakoś do mnie nie przemawia

wiem,że seryjne tylne wahacze gną się podobno na boki ze względu na małą sztywność...
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
fajny pomysł z szczepem od BMW chyba również potnę moje stare i zrobie tak jak masz ty,z gwintem ponieważ mam obniżone zawieszenie i podejrzewam,że most napewno rozjechał się z wałem
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Dzięki
napiszę co z tego wyszło....uwielbiam taką dłubaninę 


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h