DIY Anti Wheelhop, UCA, Pinion angle

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

DIY Anti Wheelhop, UCA, Pinion angle

Post autor: caniggia » 2010-09-03, 21:35

Jak w temacie.

z powodu zle ustawionego pinion angle u po zalozeniu majac wheelhop, co mnie strasznie irytowalo, a nie pasowalo mi rozwiazanie w tym miejscu na poliuretanie albo na joint ball czy del sphere, bo most musi byc w tym miejscu elastyczny, pasowalo mi rozwiazanie rousha, czyli w zasadzie to samo co oryg tylko z inna tulejką, tak więc pojezdziłem po hurtowniach i znalazłem to czego chciałem - tulejka wahliwa z BMW - największa dostępna.

czyli - demontaż oryginalnej poprzez wypalenie, dotoczenie tulejki bo inne średnice, wywiercenie dwóch otworów aby dla pewności ją przyspawać od zewnątrz,
pocięcie uchwytu i wspawanie śrub (M20), dotoczenie 2 dystansów na boki, bo tulejka wezsza niz oryg, obróbka, malowanie i montaż, potem ustawianie pinion angle. celowo jest to zrobiona nie na śrubie rzymskiej, ponieważ nawet jak się zluzuje nakrętka to nic sie nie rozkręci.

efekt - ZERO WHEELHOP, można pięknie robić burnouta czy drifta:)
pinion angle ustawiony poprawnie i most w pełni pracujący jak powinien, a nie ograniczony poliuretanem. Jak narazie nawet w zakrętach jakoś bardziej pewnie.

koszt tulejki LEMFOERDER ok 100zł, reszta to spawanie szlifowanie, toczenie i malowanie.
Załączniki
20100903207.jpg
20100903208.jpg
20100903209.jpg
20100903210.jpg
20100903211.jpg
20100903212.jpg
20100903213.jpg



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-03, 22:09

tak można wyszukać tą tujeję:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... mw+wahliwa

być może spasowała by też do wahaczy.

wystający jeden koniec jest lichy i trzeba go zeszlifować na płasko, wtedy tulejka wchodzi idealnie symetrycznie z dystasami z dwóch stron po 10mm.



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-03, 22:46

A jak wibracje przy 220km/h?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-03, 22:49

o tym napialem w temacie co o wibracjach pisalem. to wina walu v6 - taka chinska konstrukcja. nadal sa przy deaccel, ale do 210 nie ma przy przyspieszaniu, nie udalo mi sie dojsc wiecej dzisiaj.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-04, 09:24

caniggia, a moze zastosuj Torque Arm, Odciąży wahacz ?

Obrazek



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-04, 11:21

ehhh, ja nie mam 700 koni:)

dzisiaj pojeździłem chwile z moim UCA i zakręty to poezja na std wahaczach.

nowe wahacze płyną, ale teraz to nie wiem czy je zamontuje.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-04, 11:24

caniggia, czyli wiesz co lubisz i jak ci wygodniej jezdzic . Chyba wolisz twardsze zawieszenie. Moja regula - moc niwazna. Liczy się zawieszenie i opony . Moc 200 KM wystarczy . I wtedy jest przyjemnosc z Jazdy. Torque Arm zamontował Escalar niedawno - rozwiązuje tez wszystkie problemy . ( Tylko podpowiadam - może na przyszłość )

Brawo za pomysl z tym wahaczem !! Dla mnie bomba . Polak Potrafi .

A i rada - zwracaj uwage na moment dokrecania wahaczy - jak za mocno poleca gumy . Pekna



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-04, 11:32

ja bym poprostu na swój parking już nie wjechał :rotfl: wysokosc mojego poniaka (troche nizszy niz seryjny v6) to jest max jakie moge wjechac.

a moc, teraz szacuje go na okolo 250 na silniku, ale poczekam na ostateczna wersje programu i dopiero pojade na hamownie. Lubie sztywne, ale nie kamień, a chodzilo mi generalnie o wheelhopa i to ze troche dupa lata na dyfrze, sie buja. teraz jest git,
jeszcze leci mi panhard bar i wahacze, panharda wymienie, bo orginalna belka mi sie gnie, a wahacze to jeszcze zobacze...

odnosnie UCA, w USA tez wiele ludzi pisze ze najbardziej pomaga Roush, ale wlasnie to ma wyglad oryinalu, tylko jakas inna tuleke a menda 300$ kosztuje, sie wkurzylem i mam najlepsze UCA na swiecie:)

jeszcze bede kombinowal moze te tulejki od bmw zaadoptuje do wahaczy, bo te del sphere nie przemawiaja do mnie z braku jakiegokolwiek uszczelnienia.

zdam relacje.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-11-12, 17:40

caniggia
bardzo jestem ciekawy co dalej robiłeś coś z dolnymi wahaczmi? górne trzymają dobrze tulejki od BMW dają radę?
również zastanawiam się nad kupnem dolnych wahaczy na poliuretanie lub na łożysku,unibolu,ale cena takich w USA jakoś do mnie nie przemawia :znudzony:

wiem,że seryjne tylne wahacze gną się podobno na boki ze względu na małą sztywność...


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-12, 17:44

zmiana UCA uleczyła moje zapotrzebowanie. dolnych nie ruszałem, bo teraz już jest git, a że jest to auto do codziennej jazdy, to skrzypiącej taczki z niego robić nie chcę.

UCA trzyma, nic się nie dzieje - zero luzu, zero wheelhopa, czyli poezja:)



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-11-12, 17:47

fajny pomysł z szczepem od BMW chyba również potnę moje stare i zrobie tak jak masz ty,z gwintem ponieważ mam obniżone zawieszenie i podejrzewam,że most napewno rozjechał się z wałem


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-12, 17:51

w tym miekscu musi byc elastycznie, nie moze tam byc poliuretanu, a taka tulejka robi wlasnie to co potrzeba, takze do roboty:)



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-11-12, 17:53

Dzięki ;) napiszę co z tego wyszło....uwielbiam taką dłubaninę :cwaniak:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”