Tuning - turbosprężarka - zagajenie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-10, 10:50

tez uwazam ze dedykowane sa najlepsze, jak $ stanieje to pewnie sie skusze;)



Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-11, 01:25

Ale czy dostając wszystko na talerzu nie traci się jakiejś frajdy? ;)


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-01-11, 19:17

koralkarol, napisał:
jak sprzedam niebieskiego to do bordowego wstawiam kompresor
Ja1 18:13:08
trzymam Cię za słowo :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-11, 21:26

tylko jaki jest dedykowany kompresor do mustanga 2003 3.8V6? bo rzeczywiscie czytajac posty tutaj wychodze z zalozenia ze dedykowane zestawy z usa sa najlepsze,a jak $ byl po 2zeta to i najtansze



Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2009-01-12, 10:44

Tu jest coś ciekawego http://www.vortechsuperchargers.com/glo ... =337&cat=5


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-12, 10:55

Thomas pisze:Tu jest coś ciekawego http://www.vortechsuperchargers.com/glo ... =337&cat=5
no ale sam kompresor kosztuje ponad 3tys $ ;/ qa gdzie kompletny zestaw;/
ten kompresor daje 30 PSI a mi wystarczy taki dajacy 15 PSI,to i tak ponad 0,5bara, ja myslalem o lekkim doladowaniu dajacym 30% wiecej mocy ,ktora wytrzyma fabryczna V8 czy V6.. bo scigac sie na 1/4mili nie zamierzam,400KM mi w stangu wystarczy,i tak nigdy nie dorownam tym majacym po 1500KM,nie stac mnie na to..



Awatar użytkownika
Thomeck
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-05, 21:08
Model: 05 GT Premium Manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Redfire
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: Thomeck » 2009-01-12, 19:12

http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=9646 sadze ze to jest ciekawe cena umiarkowana, a są tam już wszystkie szpeje i daje moc 400KM :)


Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2009-01-13, 12:13

Thomeck pisze:http://www.fordracingparts.com/parts/pa ... Field=9646 sadze ze to jest ciekawe cena umiarkowana, a są tam już wszystkie szpeje i daje moc 400KM :)
zeby teraz jeszcze $ spadl do 2zl ;)



strzala
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2009-01-07, 12:44
Model: '95 5.0 Manual
Silnik: inny V6

Post autor: strzala » 2009-01-20, 11:26

a jak to jest z tym tunningiem silnika?
czy mozna na poczatku w nizszej cenie niz kompresor usprawnic silnik i przeprogramowac tak zeby spokojnie mial 400 KM, a nastepnie jak sie znudzi i bedzie za malo dolozyc kompressor i wtedy silnik juz wzmocniony z wiekszymi zaworami itp da 550 KM i tak sobie powoli isc ta droga i zwiekszac moc co jakis czas.

bo widze, ze wy macie pomysl zeby walnac poprostu kompressor i juz z glowy, to sie bardziej oplaca? i jest lepsze? niz same modyfikacje silnika

natomiast pomysl z polaczeniem gazu i benzyny chyba nie jest najlepszy, rozne wlasciwosci, temepratury spalania, wlasciwosci mieszania itp. Jeszcze zeby to zgrac to pewnie milion testow i kupa zniszczen podczas testow

gdzies na ktoryms poscie wyczytalem ze ktos narzekal na stage 3 Rouch, na glosna skrzynie. Czy oni tez wprowadzaja modyfikacje do skrzyni ze ona sie robi glosniejsza?

[ Dodano: 2009-01-20, 10:27 ]
powinienem napisac Roush, sorry


-Cheap and fast ain't good
-Good and cheap ain't fast
-Good and fast ain't cheap

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 12:10

strzala pisze:a jak to jest z tym tunningiem silnika?
czy mozna na poczatku w nizszej cenie niz kompresor usprawnic silnik i przeprogramowac tak zeby spokojnie mial 400 KM, a nastepnie jak sie znudzi i bedzie za malo dolozyc kompressor i wtedy silnik juz wzmocniony z wiekszymi zaworami itp da 550 KM i tak sobie powoli isc ta droga i zwiekszac moc co jakis czas.

bo widze, ze wy macie pomysl zeby walnac poprostu kompressor i juz z glowy, to sie bardziej oplaca? i jest lepsze? niz same modyfikacje silnika

natomiast pomysl z polaczeniem gazu i benzyny chyba nie jest najlepszy, rozne wlasciwosci, temepratury spalania, wlasciwosci mieszania itp. Jeszcze zeby to zgrac to pewnie milion testow i kupa zniszczen podczas testow

gdzies na ktoryms poscie wyczytalem ze ktos narzekal na stage 3 Rouch, na glosna skrzynie. Czy oni tez wprowadzaja modyfikacje do skrzyni ze ona sie robi glosniejsza?

[ Dodano: 2009-01-20, 10:27 ]
powinienem napisac Roush, sorry
Poczytaj wcześniejsze posty. Ja widzę 4 opcje i pomijam tu garażowe uturbianie kompresorem z mercedesa czy inne takie wynalazki.

1/ Albo usprawniasz silnik nie doładowany i teoretycznie 400KM jest możliwe do osiągnięcia tylko trzeba wymienić wałki rozrządu i dobrze zaprogramować auto. Koszt całości około 1000-1500$ mniej niż kompresora. Bez wałków max ok. 360KM

2/ Ładujesz kompresor i kalibrujesz go na max (550KM) i modlisz się żeby silnik wytrzymał – często nie wytrzymuje

3/ Ładujesz kompresor i kalibrujesz go na max + dokładasz tyle co na kompresor na wzmocnienie silnika żeby to wytrzymał

4/ Ładujesz kompresor i ustawiasz go na max 435KM i jeździsz w miarę bezpiecznie ale musisz zainwestować coś w wzmocnienie zawieszenia

Po opcji 1 cieżko założyć kompresor trzeba by wiekszość modów demontować.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-20, 12:19

SeaBiscuit pisze:Koszt całości około 1000-1500$ mniej niż kompresora. Bez wałków max ok. 360KM
Myślę że to bardzo dobre rozwiązanie, tanio i 100km do przodu. Ale chyba na ostrzejszych wałkach troszke lecą niskie obroty? W sensie silnik mniej równo chodzi na jałowym. U świątki jak dorabiali wałki do R6 w BMW to za ostre niektóre były na jazdę na codzień - drażniła nie równa praca na luzie. Ale teraz sobie przypominam że był filmik s197 ze zmienionymi wałkami, i chodził jak muscle car z lat 60tych, ale czy to takie wałki? Napisz coś więcej bo wydaje mi się to ciekawy temat. :ok:
SeaBiscuit pisze: pomijam tu garażowe uturbianie kompresorem
Ja bym tego nie wykluczał ;)


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

Awatar użytkownika
Robert
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
Model: Ford Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Perf White

Post autor: Robert » 2009-01-20, 12:38

Ten filmik to np taki cholernie mi sie podoba ten dzwiek na niskich obrotach, juz bardziej do zlotej ery muscle chyba sie nie da upodobnic dzwiekowo :)


[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]

Thomas
Posty: 0
Rejestracja: 2008-07-08, 17:50
Model: Mustang GT premium 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: Czarna czerń
Kontakt:

Post autor: Thomas » 2009-01-20, 12:42

No piękny, to tylko zmiana samych wałków czy jeszcze coś z wydechem trzeba kombinować ?


A z pocałunkiem póki co zaczekamy - powiedział piękny książę złażąc ze Śpiącej Królewny.

pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-01-20, 12:44

Radek pisze:
SeaBiscuit pisze:Koszt całości około 1000-1500$ mniej niż kompresora. Bez wałków max ok. 360KM
Myślę że to bardzo dobre rozwiązanie, tanio i 100km do przodu. Ale chyba na ostrzejszych wałkach troszke lecą niskie obroty? W sensie silnik mniej równo chodzi na jałowym. U świątki jak dorabiali wałki do R6 w BMW to za ostre niektóre były na jazdę na codzień - drażniła nie równa praca na luzie. Ale teraz sobie przypominam że był filmik s197 ze zmienionymi wałkami, i chodził jak muscle car z lat 60tych, ale czy to takie wałki? Napisz coś więcej bo wydaje mi się to ciekawy temat. :ok:
SeaBiscuit pisze: pomijam tu garażowe uturbianie kompresorem
Ja bym tego nie wykluczał ;)
Z tego co się orientuję to są 4 rodzaje wałków do s197.
1/ Jedne zmieniają właśnie dźwięk na ten old school
2/ Podnoszą moc o 24rwhp i wymienia się tylko wałki
3/ Podnoszą moc o 34rwhp i wymienia się sprężyny i popychacze
4/ Przeznaczone dla jednostek doładowanych.

We wszystkich modelach zaleca się specjalistyczny montaż (potrzebne są jakieś narzędzia fordowskie do ustawień) wraz z tunigiem indywidualnym silnika po montażu.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-01-20, 13:00

Robert pisze:Ten filmik to np taki cholernie mi sie podoba ten dzwiek na niskich obrotach, juz bardziej do zlotej ery muscle chyba sie nie da upodobnic dzwiekowo :)
TAK, TAK!!! TO najlepszy dźwięku S197 jaki może być!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SeaBiscuit pisze:1/ Jedne zmieniają właśnie dźwięk na ten old school
SeaBiscuit, czy są takie wałki do SN95 V6? Wolałbym taki dźwięk niż 100koni więcej :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”