Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-01, 12:40

Podzielę się.

Aby obniżyć stanga 2005-2011, w zasadzie dotyczy wszystkich v6-v8 o 1" albo o 1,5" - ja zdecydowałem się na 1", należy kupić najlepiej cały zestaw, a nie tylko sprężyny, bo oryginalne amorki są za długie. Przy zmianie należy również wymienić wszystkie odboje na krótsze aby zwiększyć skok na krótszych sprężynach.

Minimum absolutne:

Sprężyny M-5300-P - obniżają 1", dla 1,5" M-5300-K, koszt ok 180$ (1,5" to std w Shelby GT)

Amortyzatory M-18000-A, koszt ok 450$, ale... teraz uwaga, jak poszukamy ich pojedynczo, to całość może wyjść 280$:) Dziwna polityka... Szukanie numerów pojedynczych pozostawię Wam :rotfl:

Górne mocowanie amorków (łożysko skrętne) M-18183-C wzmocnione (z GT500), niby 3 wersja tego mocowania które ma nie stukać, btw, nie stukające mocowanie do oryginalnego zawieszenia wg TSB to 8R3Z-18183-B (choć na niektórych stronach piszą że to też do gt500). Teraz mix jest taki, aby to mocowanie założyć odwrotnie niż potrzeba, czyli strzałkami do silnika, bo nie jest symetryczne. Nie musimy wtedy dokupywać regulacji camber plates aby skorygować kąty:) cena ok 100$. Finalnie okazuje się, ze trzeba je zamontować (dla sprężyn 1") w takiej pozycji jak oryginalnie, bo kąty wychodzą pozytywne, a śruby są z amorkami o mniejszej średnicy, więc można sobie ustawić.
Na nowych jest nr 7R3V-18183-A, a na ściągniętych oryginalnych 5R33-18183-A

Odbojniki M-5570-A ok 30$ - jak się kupuje amorki, to przednie są w komplecie, tylne się nie wiele różnią od oryginału,
jak mały przebieg, to nie ma chyba sensu tego wymieniać.

Koniecznie regulowany panhardbar, po obniżeniu trzeba przestawić tylną oś (o ok, 0,7cm dla sprężyn 1"), np Ford Racing M-4264-A ok 250$, ale są tańsze.

Opcjonalnie drążki i pierdoły M-5490-A ok 400$ (mi w zupełności wystarcza bez tego)
i rozpórka M-20201-S197

Po całej operacji na ustawianie zawieszenia, koniecznie sprawdzić kąty wału, jeżeli będzie trzeba skorygować, trzeba dokupić regulowane górne mocowanie mostu,
albo przerobić oryginał jak jest już tu na forum opisane.
Ostatnio zmieniony 2012-04-07, 15:18 przez caniggia, łącznie zmieniany 10 razy.



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: Darenty » 2012-03-01, 21:30

Taka moja skroma sugestia mimo, że mam posadzonego na K-spirnagach (1,5" w dół) :)
Olać amory od FRPP. Wziąć Tokico HP. Raz, że zestaw tańszy, to znacznie lepsza praca zawiasu (z wyczytanych opinii użytkowników i opinii osób z klubu, które jeździły na FRPP'ach a teraz jeżdżą na Tokico)
Koniecznie regulowany panhardbar
Nie wiem jak u Ciebie Paweł to wychodziło, ale u mnie wszystko złożone mam tak jak piszesz tylko u mnie nadal jest stock'owy panhard i nie regulowany górny wahacz.. i w sumie wszystko gra :)
Z tego co mi wiadomo to regulowany panhard i górny wahacz konieczny jest gdy idzie się niżej (w sensie - w gwinty).. więc trochę zgłupiałem teraz :niepewny:
Wracając do stockowego panharda i K-springów - czytając zagraniczne fora trafiały się osoby którym on nie grał i pchały regulowany, ale to jednostki..
Szlag wie jak to jest..


You can never have too much power, just not enough traction.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-01, 21:51

Wiem, ze można alternatywę inną, opisałem komplet z jednej firmy, przynajmniej nie ma ryzyka, ze coś nie spasuje,
wiadomo, ze każdy ma inne preferencje.

Odnośnie panhard, Mustang fabrycznie ma tylną oś przesuniętą nawet do ok 1,5cm, a co dopiero po obniżeniu.
Jak sobie założysz kapcie które mijają się z błotnikiem na mm, to wtedy dopiero widac.
Niby nic się nie dzieje, ale jak się zmieni, to dopiero poczujesz różnicę w prowadzeniu, przerabiałem już to w v6.
Górne mocowanie - to zależy od mocy czy potrzebne, jak bardzo auto siada, jak za dużo siada przestają działać krzyżaki na wale jak potrzeba, krótki ich żywot wtedy, myślę, ze przy w fabrycznej mocy i obniżeniu nie będzie potrzeby, ale i tak zmierzę jak zamontuję.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: AluStar » 2012-03-01, 22:41

caniggia Bardzo jestem ciekaw tego 1"
Rozumiem ze opisujesz co kupiles czy juz to zalozyles !!

- co do preferencji to kazdy opiera sie na opiniach z forum. Wiec czy Tokico czy FR to rzecz gustu. ( Tociko ma regulacje twardosci i to sie sprawdza, ale taki zestaw to juz Grubo )
- Ja z praktyki wiem ze FR obniza wiecej niz 1" - ale większość u nas kupuje tylko sprezyny i to moze byc przyczyna ze auto poprostu siada. Dlatego potwierdz ten 1" .

Tu zdjecia z montazu

Obrazek

Posiadam fotki przy sprezynach FordRacing / H&R / i amorow Tokico.



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: Madasek » 2012-03-01, 22:57

hm ciekawe :P bo doczytałem sie ze amorki dla FR robi własnie Tokico ale to na forum w usa wiec nie sprawdzone. ale pewne jest ze FR nie robi prawie niczego sam jedynie zamawiaja produtky pod swoje specyfikacje.. podobnie jak SHELBY.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-01, 23:01

To co opisałem to std w shelby gt

EDIT

poprawka- w shelby gt obniżenie jest 1,5" czyli sprężyny K
Ostatnio zmieniony 2012-03-06, 23:47 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: AluStar » 2012-03-01, 23:07

- fajnei bo mamy dobry przyklad u Madaska !! Sprawdza sie i mozna

Obrazek

Obrazek

viewtopic.php?f=85&t=1984&hilit=madasek&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-01, 23:18

Madasek jak ci się jeździ na tym?



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: Madasek » 2012-03-02, 00:12

tak jest to zestaw FR1 od FordRacing, tzn Razory były tylko przymierzane u Redhorneta, jezdze na standardowych od shelby czyli FordRacing alumach 18` i jest twardo bardzo wydaje się że tylko opona amortyzuje :D bardzo fajnie przy driftingu itp, stabilnie, na torze wporzo, natomiast fałdy na asfalcie sa najgorsze bo jednak tył podskakuje prawie. Przy mocnym wdepnieciu gazu jednak tył siada mocno, zmieniło się to po zainstalowaniu "Kopytka" z BMR, przestał tył siadać tak mocno, potem wachacze z BMR i jest wogole srednio bo jak wyjde bokiem to czuje jak sie potem tyl ustawia :D po prostu bardzo sztywne. Natomiast czuc wyraznie ze idzie jak petarda, takie wrazenie bo tyl nie siada tylko odrazu go pcha do przodu.

Co ciekawe shelby przy tych zmianach nie ruszał wogole ustawienia tylych wachaczy oraz położenia wału co niby jest zalecane na forach itp znaczy zmiany i ja tez tego nie zmienialem. Redhorent to wszystko poustawial i jest według mnie za twardo, znaczy za sztywno, leb urywa i karoseria się skreca w pół... teraz i tak sie powoli robi nieznosnie na dziurach.

Natomiast nie miałem okazji jezdzic seryjnym Mustangiem więc nie moge porównywać. No mozna jeszcze sporo mówić o wrażeniach itp itd szczególikach ale to za duzo pisania gdzieś na zlocie, jakimś kreceniu filmu poopowiadam jak to jest ;)



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: Darenty » 2012-03-02, 00:48

Byłem sprawdzić - suwmiarka w łape i jazdeczka - koła u mnie stoją równiutko, więc nie wiem :P
Co do zmian w stosunku do aktualnej konfiguracji jaką mam będę mógł coś powiedzieć do 2 tygodni, gdy założę regulowany panhard. Co prawda nie sądzę by wtedy nagle coś mi się rozjechało, bo to się wyreguluje - myślę raczej o tym jak auto się będzie prowadzić w zakrętach - ma być lepiej podobno :)


You can never have too much power, just not enough traction.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-02, 01:13

Jak się zgadza to git. Już nowe pamiętam jak to notowane jest i w która stronę wyjeżdża fabrycznie, jutro sprawdzę.


Marasek, jakbyś jeździł na 19 cali na profilu 40, to są takie same odczucia ma fabrycznym gt. Będę miał fajne porównanie, bo założę zawieszenie na stockowych, później zmienię ma letnie, będzie porównanie.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-03, 02:53

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... -info.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tu mozna zobaczyć 2011 i 2005 na tych sprężynach, looks good.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: AluStar » 2012-03-06, 21:37

Ciekawy artykuł mówiący o wpływie poszczególnych części w zawieszeniu w mustangu GT. !!

http://www.amosauto.com/Articles/Mustan ... for-web-19" onclick="window.open(this.href);return false;

cytat:
" na serii ...Nasz GT kołysał sie jak Łódź rybacka ...a opony prosily o litość"



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-06, 23:50

zbadałem temat trochę dalej i trochę też poczytałem, poprawiłem swojego posta, ze to komplet od shelby gt - tak, ale sprężyny w std to K, czyli 1,5 cala niższe, tak więc na pewno twardsze, stawiam, ze P będą tym czego szukam.

o zawieszeniu std shelby GT bardzo dobrze piszą, również to, ze czasem na dziury troche za twarde, ale ogolnie jedno z lepiej dobranych w stangach jako seria, tak więc trochę mniej twarde P powinny być OK. Nie mogę się doczekać:)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Mustang 2005 up obniżanie Ford Racing

Post autor: caniggia » 2012-03-12, 00:42

A tu wynalazłem zdjęcia przed i po w dokładnie GT s197:

http://forums.themustangsource.com/f637 ... cs-486873/" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”