Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Mały1973 » 2012-01-13, 23:03

Macc pisze:Moja rada: wiosna bliżej, spotkasz kogoś z nas :) - Olsztyn blisko, osłuchasz, wyczujesz na swoje ucho i zrobisz co Ci pasi. Pisać o tym można bez końca a i tak winny jest księgowy z fabryki hi hi
Mogę potwierdzic, Macc ma zacnie zrobiony wydech, b ładnie to brzmi :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2012-01-13, 23:50

Sie cieplo zrobi i konie wyjdą na ulicę to tez chetnie bym sie z kims spiknal kto ma v6 z dual exhaust. Moze ktos w krakowie ma takie cuś?



dakota2009
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2011-04-25, 21:19
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: dakota2009 » 2012-01-15, 19:07

Ja też mam pytanie... Mam v6 i czy coś sie stanie jak zamiast tłumików od Gt, odetne Y pipe i dam na zasadzie H dwie przelotowe rury z nierdzewki ? Blisko mnie jest firma produkująca tłumiki do Tirów i z nierdzewek robią bajery. Czy mustang bedzie duzo głosniejszy? Czy straci albo zyska na mocy? Dodam że aktualnie mam Forda F150 z silnikiem 4.6L i mam wyciety tłumik końcowy i całkiem przyjemnie to chodzi i nie powiedział bym że za głosno. Oczywiscie w F150 jest V8 i obawiam sie jedynie że przy tym samym w v6 będzie ,,dziwny'' dzwiek?

Tak na marginesie, z czystej ciekawosci, bo z tego co widze po czesciach do mojego F150 to wychodzi na to że to jest ,,ten sam'' silnik co w mustangu 4.6 tylko bez sprezarki ?

Pozdr



dakota2009
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2011-04-25, 21:19
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: dakota2009 » 2012-01-15, 19:11

(...) Ma tłumiki od Bullita z bardzo ładnymi końcówkami, wszystkie rury i x pipe (więkdszej średnicy niż oryginalne rury). Dodatkowo jest zestaw do przerobienia tylnego zderzaka - wygląda lepiej niż przy zderzaku stockowym GT.''

JAK WYGLADA TAKI ZESTAW DO PRZEROBIENIA ZDERZAKA ?



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2012-01-15, 22:05

Dakota, do zestawów do przerobienia V6 na dual exhaust jest dołączany szablonik, który możesz przyłożyć i wyciąć miejsce na rurę po drugiej stronie zderzaka. Jeżeli to o to chodzi, to moim zdaniem, nie wygląda to lepiej niż GT - GT ma ładne wycięcia na rury z "rantem", który biegnie wzdłuż całego zderzaka. Końcówki rur są wyżej niż w V6 - bardziej skierowane do tyłu niż w dół...

Ale to moje zdanie - wiadomo - kwestia gustów nie podlega dyskusji. Ja wymieniam u siebie zderzak na GTkowy.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

dakota2009
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2011-04-25, 21:19
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: dakota2009 » 2012-01-16, 00:13

w takim wypadku musze zaczac sie rozgladać z zderzakiem od GT... Gdyby mi ktoś jeszcze mógł odpisac jak to wyglada z tym ,,przelotowym'' wydechem... A może ktoś ma taki ?
Oczywiscie piszac ,,przelotowy'' mam na mysli wyciety tłumik... katalizatory zostają.



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: adasko74 » 2012-01-16, 00:28

tu masz przelot..http://www.americanmuscle.com/axexlmo20mug.html" onclick="window.open(this.href);return false; najglosniejszy

a tu bardziej cywilizowana wersja http://www.americanmuscle.com/magnapack ... 010gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jak katy wytniesz i np zalozysz Long Tuby to masz piekny ryk :P ;)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: AluStar » 2012-01-16, 00:34

Pierwsza wersje ma PMN do sprzedania w dziale sprzedam .



dakota2009
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2011-04-25, 21:19
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: dakota2009 » 2012-01-16, 01:17

Tylko 500$ to troche duzo jak dla mnie na wudech. Tak jak pisałem, docelowo mam na mysli że wydech przelotowy wykona mi ta firma z okolic. Robią naprawde cuda z nierdzewki, a wydaje mi sie ze przelotowa rura to przelotowa czyli jak sama nazwa wskazuje nic w niej nie ma, czyli specjalnie sie od tej w pierwszym linku równiec nie będzie, a chłopaki pewnie po samym zdjeciu mi takie cudo dorobią.

Adasko... napisz mi co to są te long tuby bo nie bardzo jestem w temacie.

Reasumując jesli dobrze zrozumiałem, tłumiki z pierwszego linku są przelotowe czyli puste, czyli mogą mi takie dorobić. Ucinam Ypipe i dorabiają mi z nierdzewki H pipe z ramionami od H aż po sam zderzak. Ewentualnie moge jeszcze wyciac katalizatory i wstawić te long tuby ?

Tylko czy bez katalizatorów to jednak nie bedzie za głosno?
Czy jest jakaś róznica pomiedzy wydechem z pierwszego linku a dorobionymi przelotowymi rurami? Dodam, że firma która mi to wykona od 15 lat robi tłumiki do samochodów ciezarowych i znaja sie na rzeczy.

A jak z mocą ? nie spadnie ?
I jak z dzwiekiem... V8 rozumiem.... brzmi pieknie, ale czy V6 tez da rade ?

Pozdrawiam



dakota2009
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2011-04-25, 21:19
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: dakota2009 » 2012-01-16, 01:23

a są gdzies ,,wymiary'' takiego tłumika jak w pierwszym linku? żebym dał kolesiowi wymiary i zeby dorobił bez wskakiwania pod samochód?



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: sławekw » 2012-01-16, 01:32

Dakota, a gdzie robisz wydech?


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

dakota2009
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2011-04-25, 21:19
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: dakota2009 » 2012-01-16, 01:37

http://vanstar.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

oni generalnie robia do tirów, ale pamietam ze chciałem sobie zrobić przelot z nierdzewki do F150 i mieli fajne pomysły ale nie mieli czasu, a potem to juz ja nie miałem ;p
Natomiast jesli da sie im ,,wymiary, gdzie i jaki kat zgiecia to zrobia praktycznie od reki. Wiec wydaje mi sie ze jesli równicy nie ma bo to tylko kawałek pustej rury, to szkoda dawac 1000zł za to samo. Rozumiem gdyby to podnosiło moc, albo miało jakis wpływ na jazde, ale nie wydaje mi sie . Bardziej sie zastanawiam czy własnie nie straci mocy na takim przelocie, czytałem ze takie przypadki tez sie zdarzają .

Pozdro



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: adasko74 » 2012-01-16, 09:40

moc na 100% spadnie w dolnych partiach obrotow5-7%..przy przelocie :/ ..ale taki tego urok
katow nie wycinaj,zostaw bo balaganu narobisz bo musisz pozniej auto stroic a to dodatkowy koszt..( nie wiem czy przy tej opcji bez tlumikow tez nie bedzie trzeba?? :oczami: )
LT to sportowe kolektory ale to do V8



Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Konrado » 2012-01-19, 22:27

tom.tom pisze:Dakota, do zestawów do przerobienia V6 na dual exhaust jest dołączany szablonik, który możesz przyłożyć i wyciąć miejsce na rurę po drugiej stronie zderzaka. Jeżeli to o to chodzi, to moim zdaniem, nie wygląda to lepiej niż GT - GT ma ładne wycięcia na rury z "rantem", który biegnie wzdłuż całego zderzaka. Końcówki rur są wyżej niż w V6 - bardziej skierowane do tyłu niż w dół...

Ale to moje zdanie - wiadomo - kwestia gustów nie podlega dyskusji. Ja wymieniam u siebie zderzak na GTkowy.
Nie nie, nie tak wygląda.

Są to specjalne nakładki na zderzak ze specjalnego materiału. Montuje się je od dołu zderzaka V6. Nakładki następnie są przykręcane ozdobnymi śrubami - świetny efekt. Nie kicz bo to oryginalne rozwiazanie Ford Racing.


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: caniggia » 2012-02-08, 17:51

H pipe jak nie patrzyć, lepiej brzmi, najlepiej jednak true dual, czyli dwie osobne niezależnie rury, co do mocy czy momentu, przy x pipe vs h zdania są podzielone, wszystko zależy od dalszych modyfikacji. True dual może stracić najwięcej.
Wycięcie katów, to już tyk i smród, pusta równa rura do tyłu z tym, ze końcówka trochę węższa niż cała rura wcale nie jest głośna, po Warszawie jeździ czarny na blachach OP z takim patentem właśnie.

To czy auto powinno byc strojone po wymianie tłumików, to już zależy od stopnia modyfikacji wydechu, często stratę momentu na dole da się ogarnąć strojeniem.

Ja po swoich doświadczeniach jestem za tym, aby tłumiki robić samemu na miejscu, np El-Tec wycenił zrobienie tłumika identyko jak moje przerobione z GT na 450 zł z nierdzewki, trzeba wysłać na wzór. Rury ok 63 mm kwasowe można sobie bez problemu kupić w PL, kupowaliśmy w hurtowni w Sosnowcu, kolanka również, nie trzeba nic giąć. Przeciętny spawak powinien sobie spokojnie poradzić, a dobra firma tłumikarska tym bardziej. Tu mamy możliwość taką, że jak dźwięk nie pasuje, można coś jeszcze poprzerabiać, jak np u Macc, gdzie na początku miał drone wkurzające, choć u mnie było w zasadzie nie zauważalne.

Kompletnie nie ufać w dźwięk z YT, nie odzwierciedla nawet w 10% dźwięku oryginalnego.
Jak nie chce się przeinwestować, bo się np ktoś w ciemno zdecyduje na kupno zestawu za 500$, a okaże się, że kompletnie dźwięk nie odpowiada i za chwilę będzie sprzedawał, lepiej posłuchać kilka rozwiązań na zlocie i kupić dokładnie identycznie bez absolutnie żadnej zmiany, bo wystarczy że fajnie brzmiał na H, a ktoś wymyśli sobie X, to cała koncepcja i inwestycja legnie w gruzach.

W załączniku jak to może wyglądać właśnie z takich rur robione akurat u nas całkowicie od zera (BTW 350 koni w 1.8).
Załączniki
IMAG0113.jpg
IMAG0110.jpg
IMAG0108.jpg
IMAG0107.jpg
IMAG0106.jpg
IMAG0105.jpg
IMAG0104.jpg
IMAG0103.jpg
IMAG0098.jpg



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”