Głośna praca pod deklami klawiatury

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Yaak
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-05-05, 18:43
Silnik: V8 4.6

Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: Yaak » 2016-02-27, 15:44

Co jest przyczyną głosnego klepania pod deklami, brzmi to jak na tych filmikach:

https://www.youtube.com/watch?v=gKEonZAZrjM
Ostatnio zmieniony 2016-03-05, 20:21 przez Yaak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: Rezor » 2016-02-27, 17:00

Tzw "rattling noise". Przyczyn może być wiele i należy osłuchać silnik żeby znaleźć powód. Za rzadki olej: klepanie zaworów, Złe ustawienie zapłonu/złe paliwo: Spalanie stukowe, zbyt duży luz na zaworach/wytarta krzywka wałku rozrządu: Stukanie popychaczy, dziura w układzie wydechowym/wydmuchania usczelka: Spaliny "popierdują" wydając takie dźwięki, Ponoć również uszkodzone wtryski tak klepią i najgorsze z możliwych, przekręcone panweki: Jeśli stukaniesłychać bardziej od spodu.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Yaak
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-05-05, 18:43
Silnik: V8 4.6

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: Yaak » 2016-02-27, 17:33

auto bylo w warsztacie na osluchaniu......panewki ok, halasy sa pod deklem, oraz cos tam od strony rozrządu ...... dół silnika na pewno ok . Olej, to jeszcze po poprzednim wlascicielu, jakis castrol 5w30.....
Mechanik twierdzi,ze to normalny dzwięk w tego typu silnikach
Ostatnio zmieniony 2016-03-05, 20:21 przez Yaak, łącznie zmieniany 1 raz.



bigi1977
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
Model: GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: biały
Lokalizacja:: Włocławek
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: bigi1977 » 2016-02-27, 22:27

Moim zdaniem to powoduje rozrząd (kończący się). Głośna praca popychaczy może świadczyć o słabym ich smarowaniu na co ma wpływ słynna uszczelka napinacza powodując obniżenie ciśnienia oleju w górze silnika. U mnie pod obciążeniem walił jak .... :cisza:..


Pozdrawiam Marcin
512-212-824

Yaak
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-05-05, 18:43
Silnik: V8 4.6

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: Yaak » 2016-02-27, 23:30

Moze tem cam phaser , pewnie trzeba dobyc sie do rozrzadu, zobaczyc co sie tam dzieje, jak wygladaja slizgi itd. Cam phasera pewnie naocznie nie da sie sprawdzic. Tam pod dekiel klawiatury prosciej zajcec niz pod obudowe rozrzadu.....tyle rozbierania. Faktycznie jest tam takie cosik w 4.6 V8?
http://allegro.pl/wariator-nastawnik-ro ... 35930.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: rzabsky » 2016-02-27, 23:35

A poziom pleju sprawdziles?



bigi1977
Forumowicz
Posty: 106
Rejestracja: 2014-09-29, 07:43
Model: GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: biały
Lokalizacja:: Włocławek
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: bigi1977 » 2016-02-27, 23:46

Może to być też wariator faz rozrządu. Pewnie jak się nie zajrzy do środka to można tylko się domyślać. A duży masz przebieg? Mi rozrząd nawalił (napinacz) przy 70 tys. km. Lekko falowały obroty i jak zaciągało się ręczny tak żeby samochód nie mógł ruszyć i wrzucało D (i gaz) to słychać było popychacze jak waliły. Generalnie silnik chodził głośniej.


Pozdrawiam Marcin
512-212-824

Yaak
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-05-05, 18:43
Silnik: V8 4.6

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: Yaak » 2016-02-28, 01:17

Olej sprawdzam bardzo czesto, poziom jest ok. Silnik pracuje rowno, chodzi jak wciekly. Podczas kolejnej wizyty w warsztacie zmienilem olej na 5w20 , taki jak ma być , wszystko gra
jak powinno.
Ostatnio zmieniony 2016-03-05, 20:24 przez Yaak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GH_Stargard
Posty: 8
Rejestracja: 2014-07-07, 11:41

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: GH_Stargard » 2016-03-01, 11:52

bigi1977 pisze:Moim zdaniem to powoduje rozrząd (kończący się). Głośna praca popychaczy może świadczyć o słabym ich smarowaniu na co ma wpływ słynna uszczelka napinacza powodując obniżenie ciśnienia oleju w górze silnika. U mnie pod obciążeniem walił jak .... :cisza:..
Wymiana tylko tej uszczelki w twoim przypadku pomogła?
Stuki przestały być słychać?

Można to jednoznacznie jakoś sprawdzić czy to ta uszczelka powoduje takie stuki? np zmierzyć gdzieś ciśnienie oleju.

Pytam, bo mam coś na oku aby kupić, ale właśnie też silnik tam tak wali.



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: kaskader bart » 2016-03-01, 12:49

Był już temat o tym:
viewtopic.php?f=52&t=10628

Ja tam obstawiam problem z uszczelkami napinaczy ( w wątku ) lub Phaser

Tu masz zdjecie zapsutej uszczelki:

Obrazek

A tu masz gdzie to jest.
Obrazek

Olej z pod uszczelki wycieka od obydowy, miesza sie z olejem w którym chodzi łańcuch i nic nie widać. Skutkuje to niskim ciśnieniem oleju na głowicach i głośna pracą klawiatury.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: caniggia » 2016-03-11, 17:19

Rozrząd do wymiany cały wraz z popychaczami



Awatar użytkownika
MazurGT
Stowarzyszenie MKP
Posty: 105
Rejestracja: 2015-03-11, 17:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwona strzała

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: MazurGT » 2016-03-12, 13:58

dokładnie u mnie tak było, słyszalny lekki stuk - hałas spod dekli...po konsultacjach z Pawłem - caniggia postanowiłem wymienić to co potrzeba nic się nie uratowało..czyli do wymiany poszło
- 2x łańcuchy - fota po niżej, były uszkodzone wyciągnięte o 0,5 cm
- dwa napinacze - uszkodzone uszczelki do tego można je było wcisnąć palcami
- wszystkie popychacze - wciskały się palcem
- wszystkie ślizgi
- zębatka na wale
- uszczelniacz na wale
- 2x czujnik położenia wału
- 2x fazatory na wałach
- wszystkie śruby nowe
- wszystkie uszczelki nowe
jednym słowem wszystko co trzeba było wymienić, aby więcej tam nie zaglądać oczywiście tylko i wyłącznie części ORGINAŁ
aby za dużo nie pisać to powiem, że byłem zaskoczony podejściem, wiedzą, robotą - silnik przed rozebraniem został umyty, wyczyszczony, diagnoza uszkodzonych części plus montaż lepiej jak w ASO...
do tego został zamontowany AIRAID 100 plus programowanie - ustawianie....no i Mustang dostał drugie życie, ta jak bym włożył drugi silnik, ale wiedza która użył caniggia do programowania przerosła moje oczekiwania, dokładnie wie co robi co zmienia i jak...a nie na zasadzie wgrywamy gotowca i "następny proszę"

aaa dodam, że auto ma przejechane 147tys.

oto kilka fotek sorry za jakość
Załączniki
IMG_1667.JPG
IMG_1660.JPG
IMG_1659.JPG
IMG_1657.JPG


pozdrowienia:
Mazur - GT

Awatar użytkownika
MazurGT
Stowarzyszenie MKP
Posty: 105
Rejestracja: 2015-03-11, 17:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwona strzała

Re: Głośna praca pod deklami klawiatury

Post autor: MazurGT » 2016-03-12, 14:04

dodam, że mimo tak zużytych części nie było głośnego dźwięku, głośnych stuków, jedynie słyszalne przez ułamek sekundy na zimnym w kabinie pukanie pod prawym deklem, po rozgrzaniu było słychać hałasujące łańcuchy...żadnych dodatkowych hałasów...teraz tylko słychać jak pracuje amerykańskie V8 - melodia dla uszu..


pozdrowienia:
Mazur - GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”