[Przemek64] MACH1 2004

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Pavulon_, Hans, Pavulon_, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-16, 10:52

Przed zrobieniem Macha na tip top postanowiłem dzisiaj go zmierzyć na hamowni :hyhy:
Mamu w Słupsku Hamownie Maha więc wynik będzie wiarygodny :ok:
0 14:00 poznam prawdę co tam drzemie :przestraszony:
Obstawiam pomiędzy 300 czyli koło fabrycznego bo mogło się kilka kuni rozbiec :/ a nawet 400 bo zamiata okrutnie i wygląda na to że był dłubnięty :hyhy:
Nie mogę się doczekać wieści z wyroczni :cwaniak:
Ktoś coś obstawi?


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: witekz » 2016-06-16, 11:26

obstawiam 319 koni, koniecznie weź też wykres z mocą na kołach. W USA maja 270-290 SAE na kołach.



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-16, 12:51

witekz pisze:obstawiam 319 koni, koniecznie weź też wykres z mocą na kołach. W USA maja 270-290 SAE na kołach.
Moment lub moc na koła może być większa bo most mam 4,1 a nie 3,55
Ciekawe jakie to ma znaczenie :zakrecony:
Może już go zmierzyli ale dowiem się dopiero jak tam pojadę :przestraszony: Trzeba być twardziochem :cwaniak: ale korci by zadzwonić ;)


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: jaco » 2016-06-16, 14:21

Przemek pisze:
witekz pisze:obstawiam 319 koni, koniecznie weź też wykres z mocą na kołach. W USA maja 270-290 SAE na kołach.
Moment lub moc na koła może być większa bo most mam 4,1 a nie 3,55
Ciekawe jakie to ma znaczenie :zakrecony:
Może już go zmierzyli ale dowiem się dopiero jak tam pojadę :przestraszony: Trzeba być twardziochem :cwaniak: ale korci by zadzwonić ;)
Skraca biegi. Tak z ciekawości 2500rpm na 5 biegu, to jaka prędkość Ci wychodzi?


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-16, 15:47

Wyszło tak :hurra:
Sam jestem w szoku
Obrazek


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: stang232 » 2016-06-16, 17:07

Bardzo ładne liczny wyszły :super: :super:


Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-16, 19:50

Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Fajnie że ma znacznie więcej ale na kołach ma praktycznie normalnie
Mam 18" 275 a orginał to 17"245
Most jest 4,1 a nie 3,55
I jeszcze jedno które przegapiłem a mianowicie ciśnienie w kołach po pomiarze i kilku przemyśleniach okazało się że było zbyt niskie czyli 1,8 :mur: :dobani:
Jest problem z łożyskiem oporowym sprzęgła popiskuje i pedał ma drganie na niskich obrotach ( to zostanie usunięte w pierwszej kolejności)

P.S
Może teraz mi ktoś zaproponuje jakie sprzęgło kupić jak wiemy co w nim drzemie :zakrecony:
Ostatnio zmieniony 2016-06-17, 10:21 przez Przemek64, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1628
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Rezor » 2016-06-16, 21:46

Przemek pisze:Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Ogólnie na hamowni zawsze Ci wyjdzie moc na kołach, a na silniku liczona jest "orientacyjnie". Co do samych strat to liczone są na podstawie całego układu przeniesienia napędu: skrzynia automat + napęd na tył = przyjmuje się ok 20% strat (zazwyczaj jeśli nie ma dokładnych danych co do orientacyjnych strat).

EDIT: teraz widzę, że masz manuala. To trochę mnie teraz zastanawia skąd wzieli te 72KM


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

MONTWA
Forumowicz
Posty: 394
Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
Model: shelby GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: vista blue

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: MONTWA » 2016-06-17, 09:59

Przemek pisze:Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Fajnie że ma znacznie więcej ale na kołach ma praktycznie normalnie
Mam 18" 275 a orginał to 17"245
Most jest 4,1 a nie 3,55
Jest problem z łożyskiem oporowym sprzęgła popiskuje i pedał ma drganie na niskich obrotach ( to zostanie usunięte w pierwszej kolejności)

P.S
Może teraz mi ktoś zaproponuje jakie sprzęgło kupić jak wiemy co w nim drzemie :zakrecony:
Bądź czujny w temacie tego drgającego pedału sprzęgła. U mnie w SN mimo wymiany łożyska ciągle pedał drżał. Wydaje mi się że odpowiedzialne jest za to łożysko w skrzyni biegów podpierające wał....lub jakoś tak :wstyd:



sting
Młodszy Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 2012-01-29, 20:55
Model: SVT Cobra 2003 2004
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red, Torch Red 10th Anniversary, Screaming Yellow

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: sting » 2016-06-17, 13:25

Nie przejmował bym się zbytnio stratą na kołach o ile to nie kwestia zużycia o którym wspominałeś. Zazwyczaj jest to na poziomie 15 -17 -% - u Ciebie lekko ponad 20% . NIe widziałem, nie jechałem także nie wypowiadam się opiniodawczo ale skoro mówiłeś o huczącej przekąłdni to przejrzałbym cały układ napędowy począwszy od wyjścia na wale, przez sprzęgło, lożyska, wał napędowy (jedno częściowy aluminiowy kompensuje sporo strat - wiem bo mam takie) na przekłądni głownej i półosiach kończąc. :)
Kończać wywód i dysputę wynik bardzo dobry. Tylko pozazdrościć! gratuluję! :hurra:



Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: jaco » 2016-06-17, 13:56

MONTWA pisze:
Przemek pisze:Witekz zwrócić uwagę na znaczącą stratę mocy na kołach bo prawie 72 BHP
Czym to może być spowodowane?
Fajnie że ma znacznie więcej ale na kołach ma praktycznie normalnie
Mam 18" 275 a orginał to 17"245
Most jest 4,1 a nie 3,55
Jest problem z łożyskiem oporowym sprzęgła popiskuje i pedał ma drganie na niskich obrotach ( to zostanie usunięte w pierwszej kolejności)

P.S
Może teraz mi ktoś zaproponuje jakie sprzęgło kupić jak wiemy co w nim drzemie :zakrecony:
Bądź czujny w temacie tego drgającego pedału sprzęgła. U mnie w SN mimo wymiany łożyska ciągle pedał drżał. Wydaje mi się że odpowiedzialne jest za to łożysko w skrzyni biegów podpierające wał....lub jakoś tak :wstyd:
Wymieniałem sprzęgło w V6, bo odciągasz chodził już głośno. Założyli mi jakiś najtańszy zestaw i pedał sprzęgła drżał i wibrował jak grzechotka. Od razu to reklamowałem. Koniec końców wymieniłem wtedy okładziny starego sprzęgła, wzmocniłem docisk i wymieniłem łożysko/odciągacz/czy jak to się tam zwie, na nowy. I wszystko było ok. Także z pewnością któryś z elementów tarcza/docisk/łożysko wystarcza, żeby pedał sprzęgła drżał.


Remember, There Is Life Beyond Grip

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: caniggia » 2016-06-17, 22:30

Niskie ciśnienie, przełożenia 4.10 (zmniejszają moc na kołach, bo większy opór), ciśnienie w kołach dodatkowo robi większe straty.
Ale.... bez przesady, 22 procent strat w manualu, to jak w 4x4 prawie i więcej niż w automacie. Więc albo masz zepsuty samochód, albo pomiar do bani. Stawiam na to drugie i moc rzeczywista w granicach 325 koni.
Już się tyle naoglądałem farmazonów z hamowni, w tym z Maha, że osobiście nie jeżdżę. Mierzę na drodze, pokazuje więcej koni, znaczy szybciej przyspiesza, nie interesują straty itp.



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: Przemek64 » 2016-06-18, 09:24

caniggia pisze:Niskie ciśnienie, przełożenia 4.10 (zmniejszają moc na kołach, bo większy opór), ciśnienie w kołach dodatkowo robi większe straty.
Ale.... bez przesady, 22 procent strat w manualu, to jak w 4x4 prawie i więcej niż w automacie. Więc albo masz zepsuty samochód, albo pomiar do bani. Stawiam na to drugie i moc rzeczywista w granicach 325 koni.
Już się tyle naoglądałem farmazonów z hamowni, w tym z Maha, że osobiście nie jeżdżę. Mierzę na drodze, pokazuje więcej koni, znaczy szybciej przyspiesza, nie interesują straty itp.
Jeśli na kołach ma 325 koni to znaczy że powinien mieć 10% strat na kołach to by było ok Przy 360 według norm
Jak zrobimy w nim to co teraz jest robione to pojadą do nich jeszcze raz (może jechali na ręcznym ;) :P ) a potem na inną Hamownie dla pewności.
Ale moim zdaniem Hamownia jest OK bo jakiś czas temu robiłem pomiar u mojego Adriana w GT 97 w automacie i straty wyszły 13%
viewtopic.php?f=84&t=10739&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Może z tego ręcznego nie należy się śmiać :zakrecony:
Czy tak czy tak jestem bardzo zadowolony z wyniku :hurra: :super: :ok:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: kaskader bart » 2016-06-18, 10:13

Każda hamowania rolkowa liczy to co masz na kołach a komputer przelicza to na normy i minusuje obciążenia i wylicza / prognozuje to co masz na silniku. Patrz na to ćo masz na kołach.
Przeważnie wychodzą obciążenia :
Manual 10-13%
Automat 23-26%
Przy automacie nie ma jak tego zmierzyć na hamowni.
To są dane z usa.
Dlatego większość tunerów podaje RWHP ( rear wheel horse power )



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: [Przemek] MACH 1 2004

Post autor: caniggia » 2016-06-18, 22:08

Przemek pisze: Jeśli na kołach ma 325 koni to znaczy że powinien mieć 10% strat na kołach to by było ok Przy 360 według norm
Jak zrobimy w nim to co teraz jest robione to pojadą do nich jeszcze raz (może jechali na ręcznym ;) :P ) a potem na inną Hamownie dla pewności.
Ale moim zdaniem Hamownia jest OK bo jakiś czas temu robiłem pomiar u mojego Adriana w GT 97 w automacie i straty wyszły 13%
viewtopic.php?f=84&t=10739&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Może z tego ręcznego nie należy się śmiać :zakrecony:
Czy tak czy tak jestem bardzo zadowolony z wyniku :hurra: :super: :ok:
Ja napisałem 325 na silniku z tego co zmierzyłeś na kołach.

Pomiar strat też jest do dupy, bo po pierwsze, skrzynia daje większe opory pod obciążeniem niż przy odhamowaniu, to samo z mostem i z oponami które pracują pod większym obciążeniem podczas przyspieszania niż podczas zwalniania. Więc to wszystko są domysły komputerowe raz lepiej trafione, raz mniej. Liczy się rwhp, bo to jest to co czuć na drodze:)
Ja mierząc na drodze mierzę tylko RWHP i zakładam z góry zawsze takie same straty, 16% manual, 20 automat jak ktoś chce mieć orientacje jak to wygląda na silniku.

Pomijam fakt, że na Maha można sobie ustawiać masy wirujące "na oko", nikt koła nie waży, a to jakby nie było ma wpływ na pomiar.



ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”